MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Dat was helder. Thanks.

In De Site > Algemeen > Waarom mag mijn muziek niet? [Russisch folk/koor]:

De muziek die ik wil toevoegen word geweigerd. Waarom?

Ja, het valt onder klassieke muziek. Maar dat is veel volksmuziek ook. Misschien schrikt het woord 'koor' af? Meerdere albums van het Orthodox Mannenkoor uit Rusland werden geweigerd. Terwijl dit gewoon een groep is dat de wereldrondreist met hun werk; Zij zingen naast klassiek ook pure oude volksmuziek uit Rusland.

Waarom mag dit niet. Ik heb voorheen bijv. veel Roemeense en Mongoolse groepen toegevoegd. Zij maken ook volk- en wereldmuziek.

Dat het werk van bijv. Mozart, Bach of Liszt geweigerd wordt omdat het een heel andere website-structuur vereist snap ik. Maar (verzamel)albums van een koor dat volksmuziek zingt is toch net zo normaal als elk ander? Mijn top 10 is incompleet, en dat maakt mij droevig. Hehe

Dit album werd bijv. wel goedgekeurd ooit.
http://www.musicmeter.nl/album/40313 - Een bekend Bulgaars vrouwenkoor dat veel volksmuziek uit Oost Europa behandeld.

Uitleg?

Even een vraagje over reissues:

Ik heb er 2 toegevoegd.

1 was afgekeurd: hannibal&sunrise orch, originele datum 1974. ik had alleen de reissue datum van 2004 vermeld.

1 was goedgekeurd (mike james kirkland): reissue datum 1996, originele datum 1972. hier had ik ook alleen 1996 vermeld.

is deze wel goedgekeurd omdat de reissue afwijkt van het origineel vanwege3 bonus tracks op reissue ?

Sietse
Gewoon nog een keer toevoegen en de moderator die het heeft afgekeurd uitleggen dat ie er niets van snapt...

Snap ik ook niet; IJslandse gebrabbel mag namelijk ook (Sigur Ros).

Sietse
Ben je trouwens al naar Mongolië geweest nu? Want je bent een lange tijd niet online geweest hierzo.

En zo ja, hoe was het?

He Sietse tijd niet gesproken inderdaad.
Ja ik ben inderdaad naar Mongolië geweest. Was een heel relaxte 'vakantie' - en een goede kennismaking met veel mensen en artiesten daar. Nieuwe plannen zijn bijna afgerond want in februari volgend jaar ga ik voor 6 maanden voor een vrij groot project. Daar zal ik een (muzikale) familie volgen met camera en geluidsapperatuur en wil dan de Mongoolse volksmuziek tradities vastleggen.

Daar is zo weinig over te zien tegenwoordig, hoop daar verandering in te kunnen brengen! Prachtig land in ieder geval. Kan wel wat foto's sharen hier als je iets wil zien.

Sietse
Ohh, dat zou tof zijn foto's.

Wel een heel erg mooi plan om een familie te gaan filmen. Vriend van me heeft in India (met name Rajastan) allemaal straat muzikanten gefilmd. Als het allemaal door gaat wordt dat een mooie documentaire op een het Sublime Frequencies label.

titan (crew)
Nagelschip schreef:
De muziek die ik wil toevoegen word geweigerd. Waarom?

Uitleg?

Waarom vraag je dat niet gewoon in een PM aan het crewlid dat je toevoeging heeft afgekeurd? Ik zie het nut er niet van in om hiervoor een topic te openen. De gebruikers op de site die geen crewlid zijn (bijna allemaal dus) kunnen hier ook alleen maar naar gissen.

Reeds gedaan. Was niet echt sprake van discussie/oplossing.

Hoopte hier wat meer crewleden te bereiken. Maar zo schiet het ook niet op, ha ha!

Die toevoegingen zijn verwijderd, omdat ze naar de mening van het desbetreffende crewlid voornamelijke klassieke muziek bevatten. Op het moment dat dat het meer naar volksmuziek neigt, kunnen ze er wel op.

Het is moeilijk hier een goede waterdichte scheidslijn te hanteren; we kunnen ook moeilijk alle 'pure' klassieke muziek van de site weren en albums waar dan nog wat volksmuziek naast verder klassieke muziek op staat wel toelaten. Er zullen helaas dus altijd wel wat albums buiten de boot vallen.

Sorry trouwens dat ik niet op je laatste PM gereageerd had, dat was er bij ingeschoten in de (pm-)drukte van de laatste tijd.

Raar dat dit inderdaad niet per pm gevraagd is en nog vreemder dat dit topic een veredelde chatbox begon te lijken.

Het antwoord heb je zelf al gegeven denk ik:

Nagelschip schreef:
Ja, het valt onder klassieke muziek. Maar dat is veel volksmuziek ook. Misschien schrikt het woord 'koor' af?

Het betreffende album valt toch meer onder klassiek dan onder volksmuziek en ja die scheidslijnen zijn en blijven wat vaag.
Ook dit geef je zelf al aan:
Nagelschip schreef:
Zij zingen naast klassiek ook pure oude volksmuziek uit Rusland.

Op deze site stonden wel meer werken die later verwijderd zijn (b.v. Arvo Pärt).
Daarbij hielp het label waarop het uitgebracht werd ook niet echt want dat was een label die klassieke werken uitbrengt.
Wat niet wil zeggen dat dus alle werk van dit gezelschap geweigerd zou hoeven te worden.

Maar goed, het antwoord van herman is denk ik al helder genoeg en twijfelgevallen zullen er altijd blijven. En in dat geval beslist de crew (of je het daar mee eens bent of niet).

Ik zeg: slotje (want anders krijgen we hier een zelfde discussie over het toelaten van klassieke muziek als in het daarvoor bestaande topic).

Sietse
ff een ongenuanceerde opmerking van mijn kant...

wat een hoop gezever toch weer allemaal

(en das niet persoonlijk bedoelt, maar meer als die regels altijd maar...tsjongejonge...)

EDIT 2: ja, je moet je indekken, want die regels heh...

In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Kunnen jullie niet wat haasten met goed en afkeuren van toegevoegde albums?

Waarom duurt dat zo lang?
Ik zit in een toevoegbui (al 3 dagen) en krijg de kans niet omdat het zo lang duurt om meer albums toe te voegen.

Jij durft!!!!

AGE-411 (21 juli 2008, 23:52 uur): dat is jouw oudste toevoeging.

Wel eens iets toegevoegd op boekmeter of moviemeter???? Duurt even heel wat langer.

Wel eens gehoord van het feit dat we tijdens de zomervakantie ooit wel eens een zomerstop hebben gehouden (omdat crewleden ook graag op vakantie willen gaan) en dat dit nu niet het geval is?

Ik geloof dat ik morgen maar eens ga genieten van het voorspelde mooie weer als ik je goedkeuring krijg tenminste. Mag jij tijdelijk een andere hobby gaan bedenken

Geniet er morgen maar van, want er schijnt minder mooi weer op komst te zijn. En wat de toevoegingen betreft sta ik iedere keer verbaast dat het er nog bij kan op deze volle site.

Maar kunnen jullie dan niets doen aan die 10 albums limiet?

AGE-411 schreef:
Maar kunnen jullie dan niets doen aan die 10 albums limiet?

Die is er niet voor niets: om de boel een beetje binnen de perken te houden en je als user niet nog langer hoeft te wachten en wij dus niet te veel van zulke opmerkingen als die van jou naar ons hoofd gaan krijgen.
Daarbij is geduld een schone zaak en helpt drammen niet.

tangmaster
Wat is lang wachten voordat er een album op de site komt?
Vindt dit soort geneuzel over lang wachten hier niet op z'n plaats.

Het is vakantie tijd en dan duren dingen gewoon wat langer dan normaal. Nee kom op mensen wees geduldig en niet gehaast, komt alles vanzelf goed. Compliment aan de Crew om in deze periode toch nog tijd vrij te maken voor toevoegingen.

Geduld is een schone zaak.

tangmaster schreef:
Wat is lang wachten voordat er een album op de site komt?
Vindt dit soort geneuzel over lang wachten hier niet op z'n plaats.

Het is vakantie tijd en dan duren dingen gewoon wat langer dan normaal. Nee kom op mensen wees geduldig en niet gehaast, komt alles vanzelf goed. Compliment aan de Crew om in deze periode toch nog tijd vrij te maken voor toevoegingen.

Geduld is een schone zaak.

Het duurt toch niet lang om dat na te kijken. Enkele klikjes. Op 5 minuten, nog niet, staan ze er op.

tangmaster schreef:
Het is vakantie tijd en dan duren dingen gewoon wat langer dan normaal.

En zelfs dat is nu niet zo: het duurt meestal zo'n 3 dagen, alleen zijn we vaak nog sneller dan dat en blijkbaar raken mensen dan verwend (want zoals ik al zei duurt het wachten op de andere meter-sites langer). Mij ging het vooral om het toontje. Maar goed, ik ben zometeen heerlijk genieten van de zon dus het wachten zal nog even langer duren als mijn collega's er hetzelfde over denken

AGE-411 schreef:
Het duurt toch niet lang om dat na te kijken. Enkele klikjes. Op 5 minuten, nog niet, staan ze er op.

Dat is waar en jij bent dan ook de enige in de wachtrij of verdient alle voorkeur hier

Misschien moeten jullie AGE-411 lid maken van de crew, kan hij zijn eigen toevoegingen goedkeuren...

tangmaster
aERodynamIC schreef:
(quote)

En zelfs dat is nu niet zo: het duurt meestal zo'n 3 dagen, alleen zijn we vaak nog sneller dan dat en blijkbaar raken mensen dan verwend (want zoals ik al zei duurt het wachten op de andere meter-sites langer). Mij ging het vooral om het toontje. Maar goed, ik ben zometeen heerlijk genieten van de zon dus het wachten zal nog even langer duren als mijn collega's er hetzelfde over denken

a. Wat ik bedoel is als je normaal 1 dag wacht duurt het misschien nu 2 of 3 dagen, so what? Als het hoog zomer is ga ik niet de hele dag achter een PC zitten, nee geniet maar eens een poosje van het mooie weer aERo, mag best een keer

Cygnus schreef:
Misschien moeten jullie AGE-411 lid maken van de crew, kan hij zijn eigen toevoegingen goedkeuren...

Maar dan hoeft hij maar 50 minuten bij de crew te horen!

tangmaster
Begint nu een beetje op elkaar schieten te lijken. Ach tja wat een dagje langer wachte teweeg kan brengen.

Sheplays
Op boekmeter is de gemiddelde wachttijd 2 weken en dat is ook niet erg.

@AGE-411
Tot op heden heb je ongeveer 15 toevoegingen per jaar gedaan, what's the hurry?

Bij Boekmeter vergeet ik altijd dat ik een boek heb toegevoegd tot ik een melding krijg dat hij is geaccepteerd Ik snap ook niet echt waar dat gezever over gaat, ik voeg iets toe en ga dan gewoon weg. Wat genieten van het mooie weer, filmpje opzette, eens naar het stad gaan...

mogelijkheden genoeg

Het punt is inmiddels wel duidelijk, denk ik.

Die toevoegingen verschijnen vanzelf wel een keer op de site. De gemiddelde wachttijd hier was een jaar geleden ook nog wel wat langer trouwens.

Over het algemeen loopt het toevoegen bij mij "stuk" door dat ik niet de handigheid heb een juiste hoesfoto te vinden. Desondanks blijf ik hier graag terug komen om te zien wat de mede MusicMeter-genoten van iets vinden. Daar steek je altijd wel wat van op. Voor mij is het nu te zonnig buiten en daar krijg je dan een zonnesteek van, en of dat zo fijn is.........

Het gaat hier altijd vrij snel hoor. Ik kan me wel voorstellen dat als je eenmaal aan het toevoegen bent dat je dan door wilt gaan omdat het lekker gaat, maar 10 vind ik een mooi aantal om toe te voegen. Het maximale wat ik hier gewacht heb is 3 dagen, dus het gaat vrij rap

Gerards Dream schreef:
Over het algemeen loopt het toevoegen bij mij "stuk" door dat ik niet de handigheid heb een juiste hoesfoto te vinden.

Je kunt ook altijd in dit topic om hulp vragen o.a. een betere afbeelding van een hoes. Zo ben ik ook al een paar keer geholpen

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.