De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2008, 23:04 uur
L_T_B schreef:
Neen. Zie ook het commentaar van Yak bij de toevoeging.
(quote)
Neen. Zie ook het commentaar van Yak bij de toevoeging.
Ik heb een goede hoes, waar niet in geknipt is. Zou een van de mods het album bij rejections kunnen plaatsen, dan ik een verbetering invoeren?
0
geplaatst: 24 september 2008, 23:12 uur
pascal83 schreef:
Ik heb een goede hoes, waar niet in geknipt is. Zou een van de mods het album bij rejections kunnen plaatsen, dan ik een verbetering invoeren?
(quote)
Het staat sinds 22.30 uur bij de rejections maar ik denk dat jij contact op zal moeten nemen met user thomzi50 die er voorlopig nog even het alleen-verbeterrecht over heeft (als ik het goed heb).
0
tangmaster
geplaatst: 25 september 2008, 11:41 uur
Gerards Dream schreef:
Als er nu maar eens een site kwam met de naan Hoesmeter, waar dan alle hoezen waren te vinden, dan waren we van alle problemen af. Wellicht een idee.
Als er nu maar eens een site kwam met de naan Hoesmeter, waar dan alle hoezen waren te vinden, dan waren we van alle problemen af. Wellicht een idee.
In enkele gevallen ben ik het met je eens, er zijn hoezen zeker bij de oudere albums uit de jaren 50 begin jaren 60, en heel enkel bij latere hoezen, daar zit soms een probleem met een echt goed plaatje vinden. Maar ik denk dat in 98% van de albums best goede hoezen te vinden zijn, het is soms even zoeken.
0
geplaatst: 25 september 2008, 20:58 uur
Ik wil namens de crew even een kleine koerswijziging optekenen wat betreft het te hanteren beleid aangaande de toevoegingen. Omdat er de laatste tijd nogal veel onduidelijkheid was over de juistheid van de hoezen en tracklistings van nieuw te verschijnen albums op de site, gaan we hier de komende tijd wat strenger op te zien.
Waar het voor de toevoegers op neer komt:
Bij albums die net uit zijn of albums die nog moeten te verschijnen, moet naast de algemeen geldende criteria (zie de Wiki) ook op het volgende gelet worden:
* Geef de releasedatum op (in het algemene commentaarveld) en stuur een link mee waar dit uit blijkt;
* Stuur een link mee waaruit het soort release (regulier album, ep/single, verzamelalbum, etc.) blijkt;
* En heel belangrijk: stuur een link mee waaruit blijkt dat de hoes, de tracklisting en het label de juiste zijn. De links moeten afkomstig zijn van serieuze verkoopsites als Amazon.com of play.com of sites die direct verband houden met de release (de officiële site van de artiest of het label). Dus geen links naar Wikipedia, weblogs, dubieuze Myspace-pagina's, etc.
Omdat sommige users doelbewust verkeerde toevoegingen opsturen (bv. om het recht op de toevoeging van een populair album te 'claimen') zullen we hier ook strenger op toe zien. Gebruikers die structureel onjuiste en/of onvolledige toevoegingen insturen riskeren dat hun toevoegingen niet meer in behandeling worden genomen.
In feite verandert er dus eigenlijk niet zoveel, behalve dat we toevoegingen van nieuwe releases vanaf heden beter onderbouwd willen zien, met name wat betreft hoes en tracklisting.
Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust.
Waar het voor de toevoegers op neer komt:
Bij albums die net uit zijn of albums die nog moeten te verschijnen, moet naast de algemeen geldende criteria (zie de Wiki) ook op het volgende gelet worden:
* Geef de releasedatum op (in het algemene commentaarveld) en stuur een link mee waar dit uit blijkt;
* Stuur een link mee waaruit het soort release (regulier album, ep/single, verzamelalbum, etc.) blijkt;
* En heel belangrijk: stuur een link mee waaruit blijkt dat de hoes, de tracklisting en het label de juiste zijn. De links moeten afkomstig zijn van serieuze verkoopsites als Amazon.com of play.com of sites die direct verband houden met de release (de officiële site van de artiest of het label). Dus geen links naar Wikipedia, weblogs, dubieuze Myspace-pagina's, etc.
Omdat sommige users doelbewust verkeerde toevoegingen opsturen (bv. om het recht op de toevoeging van een populair album te 'claimen') zullen we hier ook strenger op toe zien. Gebruikers die structureel onjuiste en/of onvolledige toevoegingen insturen riskeren dat hun toevoegingen niet meer in behandeling worden genomen.
In feite verandert er dus eigenlijk niet zoveel, behalve dat we toevoegingen van nieuwe releases vanaf heden beter onderbouwd willen zien, met name wat betreft hoes en tracklisting.
Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust.

0
geplaatst: 25 september 2008, 21:13 uur
Thanks. Sommige albums hebben wel 3 keer op de site gestaan of tijden in de wachtrij, omdat iemand een toevoeging van een album waar nog geen officiële hoes van was op wilde eisen.
Het voorkomt in ieder geval dat er bij sommige albums eerst pagina´s lang over het al dan niet juist zijn van de tracklisting gepraat wordt.
Het voorkomt in ieder geval dat er bij sommige albums eerst pagina´s lang over het al dan niet juist zijn van de tracklisting gepraat wordt.
0
geplaatst: 25 september 2008, 23:36 uur
Voorbeeld: nieuwe Keane cd. Op hun site werd duidelijk aangegeven dat de getoonde hoes niet de juiste was. Dan gaat een album normaal naar rejections en daar heb je een tijdje een soort alleenrecht. Gaat nu niet meer door. Als zeker is dat het niet klopt geen rejection maar gewoon een verwijdering zodat het voor iedereen open ligt om met een juiste toevoeging te komen.
0
geplaatst: 26 september 2008, 02:21 uur
Allemachtig, psycho daisies heeft de smaak wel te pakken van toevoegen. Gisteren iets van 60 albums toegevoegd 
En vandaag ga ik van 5 naar 4 in de toevoeglijst
Dag psychonaatje

En vandaag ga ik van 5 naar 4 in de toevoeglijst

Dag psychonaatje

0
aslan (crew)
geplaatst: 26 september 2008, 02:24 uur
jullie gaan harddd, mooi zo
proficiat musicfriek, nog 1000 en je zit in de TOP DRIE !!
proficiat musicfriek, nog 1000 en je zit in de TOP DRIE !!

0
geplaatst: 26 september 2008, 12:57 uur
Als je niet meer op je 'nooit meer toevoegen besluit' was teruggekomen was het niks dag psychonaatje (maar sommigen gaan inderdaad erg hard momenteel: en ik weet het nog redelijk bij te houden met behandelen er van)

0
geplaatst: 26 september 2008, 13:57 uur
Idd laatste paar dagen gaat het erg snel met toevoegen.
Mijn complimenten voor de crew!
Overigens, is psychonaatje op vakantie ofzo?
De laatste keer dat hij toevoegingen heeft nagekeken is 31 augustus.
Mijn complimenten voor de crew!
Overigens, is psychonaatje op vakantie ofzo?
De laatste keer dat hij toevoegingen heeft nagekeken is 31 augustus.
0
geplaatst: 26 september 2008, 14:04 uur
even een vraagje is het ook toegestaan om bepaalde "avantgarde" toe te voegen als:Boulez, Cale, etc.
0
tangmaster
geplaatst: 26 september 2008, 14:09 uur
korenbloem schreef:
even een vraagje is het ook toegestaan om bepaalde "avantgarde" toe te voegen als:Boulez, Cale, etc.
Boulez, das gewoon klassieke muziek. Avant garde in die hoek geld ook voor Cage. Ben benieuwd naar het antwoord.
0
geplaatst: 28 september 2008, 17:16 uur
Vandaag drie albums van Yello gecorrigeerd en goedgekeurd,
maar telkens werd mijn correctie foutief weergegeven.
Bij Solid Pleasure en Claro Que Si voegde ik bonustracks toe.
De voorlaatste track werd twee keer weergegeven, zodat de laatste
track verviel ... bij Essential Yello werd ook een track die ik voorzag
van extra trackinfo dubbel weergegeven, zodat het laatste nummer
(voor de bonustracks) plots uit de lijst verdween.
http://www.musicmeter.nl/album/2455
http://www.musicmeter.nl/album/2477
http://www.musicmeter.nl/album/7013
Viel me trouwens op dat bij de beide albums waar ik bonustracks
toevoegde er een grote witte ruimte verscheen tussen de tracklijst
en het kadertje om reacties toe te voegen ...
maar telkens werd mijn correctie foutief weergegeven.
Bij Solid Pleasure en Claro Que Si voegde ik bonustracks toe.
De voorlaatste track werd twee keer weergegeven, zodat de laatste
track verviel ... bij Essential Yello werd ook een track die ik voorzag
van extra trackinfo dubbel weergegeven, zodat het laatste nummer
(voor de bonustracks) plots uit de lijst verdween.
http://www.musicmeter.nl/album/2455
http://www.musicmeter.nl/album/2477
http://www.musicmeter.nl/album/7013
Viel me trouwens op dat bij de beide albums waar ik bonustracks
toevoegde er een grote witte ruimte verscheen tussen de tracklijst
en het kadertje om reacties toe te voegen ...
0
geplaatst: 28 september 2008, 17:34 uur
Dat laatste is alvast opgelost. Kun je vertellen wat precies de tracklist is die je bij (bv) Solid Pleasure probeert te plaatsen? Dan kan ik even kijken wat er fout gaat.
0
geplaatst: 28 september 2008, 17:38 uur
Ik had dat gisteren ook met het album Nuthin' Fancy (ondertussen is het in orde) maar de bonustracks (waaronder 2 live versies) vervingen gewoon de originele recordings.
0
geplaatst: 28 september 2008, 18:05 uur
Volgens mij is het opgelost. De correcties moeten wel even opnieuw gedaan worden, sorry.
0
geplaatst: 28 september 2008, 18:09 uur
Het is inderdaad opgelost, na het opnieuw corrigeren.
Met dank aan aERodyanmIC en Jordy trouwens.
Met dank aan aERodyanmIC en Jordy trouwens.
0
geplaatst: 29 september 2008, 00:35 uur
Hoe voeg ik tegenwoordig (want ik zie dat het veranderd is) een clip toe bij een album?
0
geplaatst: 29 september 2008, 22:28 uur
herman schreef:
Ik wil namens de crew ....
...Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust.
Ik wil namens de crew ....
...Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust.

De ironie wil dat er heel prominent op de voorpagina een plaat met een verkeerde hoes staat. Dit is niet de hoes van Way To Normal.
0
geplaatst: 29 september 2008, 22:38 uur
tangmaster schreef:
In ieder geval een goede koerswijziging.
In ieder geval een goede koerswijziging.
En dat blijkt nu wel weer. Ik heb snel even de hoes aangepast.

0
geplaatst: 30 september 2008, 09:53 uur
Bij verzamelaars gaat er nu wat mis met toevoegen. Als ik vanaf discogs de tracklist importeer, hier even een voorbeeld:
1 BC-52's, The (Meet) The Flintstones (Fred's Edit)
dan zet ik tussen artiest en titel een /:
1 BC-52's, The / (Meet) The Flintstones (Fred's Edit)
Maar als je nu op importeren drukt, dan verschijnt alleen de titel en de artiestennaam verdwijnt. Was voorheen nooit zo. Hoe kan dit? Ik klik op pagina 2 wel de optie oudere nrs, meerdere artiesten aan.
Maar als je nu op importeren drukt, dan verschijnt alleen de titel en de artiestennaam verdwijnt. Was voorheen nooit zo. Hoe kan dit? Ik klik op pagina 2 wel de optie oudere nrs, meerdere artiesten aan.
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 15:10 uur
In De Site > Algemeen > Albums toevoegen aan de site:
Nog ontbrekend op musicmeter (ik vermoed dat dit het topic is om dit soort dingen te melden als je te lui bent om zelf toe te voegen)
Mineral:
-The Power of Failing - Crank! Records, January 1997
-EndSerenading - Crank! Records, August 1998
Seth P. Brundel:
-Devil's Pawn
Herman Düne (bron: wikipedia):
-I Wish That I Could See You Soon (2008, Everloving Records)
-Jackson Heights (2005, Track & Field Records)
- Mash Concrete Metal Mushroom (2003, Shrimper Records)
-The Whys And The Hows of Herman Düne & Cerberus Shoal (2002, North East indie)
Nog ontbrekend op musicmeter (ik vermoed dat dit het topic is om dit soort dingen te melden als je te lui bent om zelf toe te voegen)
Mineral:
-The Power of Failing - Crank! Records, January 1997
-EndSerenading - Crank! Records, August 1998
Seth P. Brundel:
-Devil's Pawn
Herman Düne (bron: wikipedia):
-I Wish That I Could See You Soon (2008, Everloving Records)
-Jackson Heights (2005, Track & Field Records)
- Mash Concrete Metal Mushroom (2003, Shrimper Records)
-The Whys And The Hows of Herman Düne & Cerberus Shoal (2002, North East indie)
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 00:07 uur
musicfriek schreef:
Bij verzamelaars gaat er nu wat mis met toevoegen. Als ik vanaf discogs de tracklist importeer, hier even een voorbeeld:
Dit probleem is volgens mij nu opgelost
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 04:08 uur
Pendragon heeft een nieuw album uit: Pendragon - Pure. Met alle opmerkingen etc. (zie bericht van Herman 25/09/2008) durf ik het niet echt aan 'em toe te voegen. Ik wil wel graag op dit album stemmen, mn. voor de Rotatielijst... Ljikt me wel een belangrijke release....
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 12:35 uur
Ik begin onderhand een beetje te balen van het gezeur bij het toevoegen van albums door de goedkeurders.
Van de week een cd toegevoegd....eerst krijg van Aero een opmerking over een heel klein, bijna onzichtbaar streepje...streepje weggehaald, zelfde hoesje weer upgeload (nu zonder streepje), dan vind titan dat het hoesje te onduidelijk is......vervolgens naar 48 uur neemt iemand anders mijn album over, met precies hetzelfde hoesje.
Over Marcel wil ik het al helemaal niet hebben, die keurt sowieso alles af wat hij zelf niet toevoegd. Bewijzen voor het hoesje leveren (toevallig ook de nieuwe pendragon), en waar de tracklist bevestigd kan worden. Ik wil gewoon een cd toevoegen, verzin zelf geen hoesjes, verzin zelf geen tracklists.....dus wat een gezever allemaal.
De lol gaat er zo wel snel vanaf......zo dat moest ik even kwijt.
Van de week een cd toegevoegd....eerst krijg van Aero een opmerking over een heel klein, bijna onzichtbaar streepje...streepje weggehaald, zelfde hoesje weer upgeload (nu zonder streepje), dan vind titan dat het hoesje te onduidelijk is......vervolgens naar 48 uur neemt iemand anders mijn album over, met precies hetzelfde hoesje.
Over Marcel wil ik het al helemaal niet hebben, die keurt sowieso alles af wat hij zelf niet toevoegd. Bewijzen voor het hoesje leveren (toevallig ook de nieuwe pendragon), en waar de tracklist bevestigd kan worden. Ik wil gewoon een cd toevoegen, verzin zelf geen hoesjes, verzin zelf geen tracklists.....dus wat een gezever allemaal.
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 13:41 uur
Jordy schreef:
Klopt!
Artiest verschijnt weer in het daarbij behorende balkje.
0
tangmaster
geplaatst: 5 oktober 2008, 13:44 uur
bonothecat schreef:
Ik begin onderhand een beetje te balen van het gezeur bij het toevoegen van albums door de goedkeurders.
Als het om 1 album gaat vind ik het comentaar wel vergaan. Als 3 mensen er naar kijken zal er heus wel iets mis zijn. Ten 2e is jou opmerking over Marcel nou niet erg correct. Dat afkeuren valt best mee bij hem. Als de crew iets afkeurt is het meestal correct. Heb er zelf ook mee te maken, maar kan daar nou niet moeilijk over doen.
0
tangmaster
geplaatst: 5 oktober 2008, 13:52 uur
Soul Dreamer schreef:
Pendragon heeft een nieuw album uit: Pendragon - Pure. Met alle opmerkingen etc. (zie bericht van Herman 25/09/2008) durf ik het niet echt aan 'em toe te voegen. Ik wil wel graag op dit album stemmen, mn. voor de Rotatielijst... Ljikt me wel een belangrijke release....
Gewoon naar hun Officiele website gaan daar vind je alle gegevens over dit album en dan moet het geen probleem zijn gewoon even de link meesturen en de release datum. Alles staat op die site de hoes tracklist en release datum.
* denotes required fields.