MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
tangmaster schreef:
Als het om 1 album gaat vind ik het comentaar wel vergaan. Als 3 mensen er naar kijken zal er heus wel iets mis zijn. Ten 2e is jou opmerking over Marcel nou niet erg correct. Dat afkeuren valt best mee bij hem. Als de crew iets afkeurt is het meestal correct. Heb er zelf ook mee te maken, maar kan daar nou niet moeilijk over doen.

Het gaat niet over 1 album, dit is een voorbeeld. Ik irriteer me vooral aan pietluttigheid, ik weet heus wel wanneer een hoes echt te slecht is, en soms ook terecht wordt afgekeurd, maar in de meeste gevallen niet.

Marcel²
bonothecat schreef:
Over Marcel wil ik het al helemaal niet hebben, die keurt sowieso alles af wat hij zelf niet toevoegd.

Als je gewoon zoveel mogelijk bewijs met je toevoeging meestuurt is er niets aan de hand.
Dan kan je dit soort commentaar ook voor je houden!

Sinds wanneer moet er bewijsmateriaal mee......dit is iets van de laatste tijd. Het is bijna een exacte wetenschap geworden om iets toe te voegen. En als ik vind dat ik ergens commentaar op wil leveren dan doe ik dat.

Marcel²
Klopt het is iets van de laatste tijd en er is niets mis mee als wij om wat meer informatie vragen.

bonothecat schreef:
Over Marcel wil ik het al helemaal niet hebben, die keurt sowieso alles af wat hij zelf niet toevoegd.

Commentaar mag je geven maar geen onzin.

titan (crew)
bonothecat schreef:
Sinds wanneer moet er bewijsmateriaal mee.

Sinds 25 september. Als je de site een beetje volgt had je dat wel geweten. Wij hebben geconstateerd dat er erg veel mis is met de toevoegingen van recente en toekomstige releases. Daarom hebben we de regels rondom deze toevoegingen aangescherpt.

Dat heb ik dus gemist, ik heb ook nog wel eens wat anders te doen dan Musicmeter. Al met al vind ik het er persoonlijk niet leuker op worden.

Ik zou voor het bewijsmateriaal een verplicht invoerveld maken, want no way dat iedereen de post van Herman van 25 september heeft meegekregen, laat staan toekomstige users. In de wiki en te toelichting op de toevoeg-pagina is het ook niet te vinden. Op deze manier zijn de regels niet éénduidig bij iedereen bekend. Een extra invoerveld betekent dat de crew niet steeds naar bewijsmateriaal hoeft te vragen omdat het dan al gelijk al wordt geleverd.

Casartelli (moderator)
Ik moet zeggen dat ik niet heel bonothecats post onderschrijf, maar dat ik er qua onderbuikgevoel best een eind in mee kan gaan. Hoe meer er op het moment van toevoegen al in orde moet zijn, hoe hoogdrempeliger het wordt (zie ook de post van Soul Dreamer op de vorige pagina). We hebben inmiddels mooi bijna 140.000 albums in de database, maar niettemin zitten er buiten de populairste (sub)genres nog genoeg hiaten in de database.

Persoonlijk zou ik er dan de voorkeur aan geven om dan maar wat minder complete nieuwe platen door te geven; als het een prominente plaat wordt, wordt hij vanzelf wel verder verbeterd.

Hebben we dit allemaal te danken aan een paar halve zolen die gedurende de maanden voor de release al tientallen pagina's volkladderen bij de nieuwe Coldplay / Keane / Metallica en potentiële tracklists en hoezen uitwisselen?

titan (crew)
itchy schreef:
Ik zou voor het bewijsmateriaal een verplicht invoerveld maken, want no way dat iedereen de post van Herman van 25 september heeft meegekregen, laat staan toekomstige users. In de wiki en te toelichting op de toevoeg-pagina is het ook niet te vinden.

Het staat wel in de Wiki, onder toevoegen. De toelichting op de toevoegpagina wordt binnenkort aangepast. Een verplicht invoerveld is geen optie, omdat de aanscherping alleen geldt voor nieuwe en toekomstige releases.

Simpel programmeer dingetje lijkt me. If year=2008 extra invoegveld...zoiets. En dat had mij vanmorgen wel iets van frustratie gescheeld. En de releasedatum is die eigenlijk ook verplicht? Daar krijg ik ook nog wel eens een toevoeging voor teruggestuurd!

titan (crew)
Een releasedatum is voor nieuwe releases verplicht (staat ook op de Wiki). Van programmeren heb ik geen verstand.

titan schreef:
Een releasedatum is voor nieuwe releases verplicht (staat ook op de Wiki). Van programmeren heb ik geen verstand.

De officiele release datum van Pure van Pendragon is/was 1 oktober 2008, maar deze staat nog steeds niet vermeld in de lijst van release data... (ref. http://www.pendragon.mu/uk/files/newsindepth.htm ... )

titan (crew)
Vreemd, ik had wel een releasedatum ingevuld. Heb het nog een keer gedaan, hopelijk gaat het nu wel goed.

Freddze en ik zijn als waarachtige 2 Belgen
bezig om de jaren 80 belpop op deze site up te daten.

Opvallend is hoevel Belgische bands in de jaren 80
debuteerden met een volwaardig mini-album (6 tracks lang).

Ik weet dat deze discussie op MuMe zou oud is als de straat,
maar toch blijf ik het gek vinden dat mini-albums bij de EPs thuishoren.

Jullie maken wel een onderscheid tussen EPs en Maxi Singles.
Waarom maken jullie dan geen onderscheid tussen EP's en Mini Albums?
Ik zou ze gewoon bij de albums plaatsen van zodra ze 6 tracks bevatten.

Lijkt dat geen billijk compromis: 3 tot 5 tracks is EP.
Vanaf 6 tracks spreken we dan over een mini-album.

Het verschil tussen EPs en mini-albums is anderzijds ook nog dit:
EPs begeleiden vaak een album waarop die tracks niet zijn terug te vinden.
Mini Albums passen wel als volwaardig album in een discografie.

En wat bijvoorbeeld met de pas geremasterde Under a Blood Red Sky?
Dat is een mini live album, maar staat toch netjes bij de live-albums van U2.

En kom nou niet met: "Het is ooit zo beslist en het blijft zoals het is."
Want zo redeneert het Vaticaan al eeuwen ...

Toch de moeite om eens opnieuw op tafel te gooien of niet?

Harco
Vanaf 6 tracks wordt het pas een EP? Tot hoeveel tracks dan?

Harco schreef:
Vanaf 6 tracks wordt het pas een EP? Tot hoeveel tracks dan?

Harco, wil je dat ik het in het Chinees of het Latijn uitleg?

3 tot 5 tracks = ep
6 tot ... tracks = mini-album of full album

Als we een single als ep willen laten gelden, moet het uitdrukkelijk
op de hoes staan of als dusdanig opgenomen zijn in de officiële discografie.
Maar als er op een hoes mini-album staat dan doen we gewoon alsof het een ep is.

Dat is toch niet helemaal correct (herlees ook mijn argumenten in mijn vorige post).

titan (crew)
Het aantal tracks heeft op zich geen bal te maken met of het wel of niet een EP is. Ik ken EP's met 2 nummers, maar ook met 10 (al zijn het in de meeste gevallen 4 a 5 nummers). Om een single als EP op de site toe te laten hebben we al jaren een regel.

Ik vind het niet bezwaarlijk om een mini-album als EP te waarmerken. Qua tijdsduur en aantal tracks ligt een EP tenslotte het dichtst bij een minialbum.

Een ep mag dan wel geen bal met het aantal tracks te maken hebben.
Een mini-album dus blijkbaar wel ... twee maten en twee gewichten?

Ik herhaal graag nog eens mijn hoofdargument.

Een ep bevat vaak tracks uit dezelfde sessies als een
bijhorend album, of wijkt thematisch af van het albumwerk.

Een mini-album past in de discografie als een full album.
Het is een op zichzelf staand resultaat van album sessies
die echter minder nummers opleverden als een full album.

Zonder bedoelingen om de discussie ten top te drijven
of vijanden te maken ... elke mening telt in deze ... sans rancune.

titan (crew)
Rustig maar, ik val je nergens aan hoor. Ik heb jouw argument heus wel gelezen en ik geef alleen mijn tegenargumenten.

Neen geen probleem van hieruit.
Maar wat is dan jouw tegenargument?

Waarom is een mini-album voor jou eerder een ep dan een album?
Het aantal tracks, zeg je. Maar het aantal tracks is precies een
argument dat volgens jou niet voor ep's aan de orde is ...
Dus waarom wel voor een mini-album???

ps. Zet deze maar gauw bij de ep's (hij telt maar 5 tracks trouwens).
http://www.musicmeter.nl/album/61309

Ik zie zelf mini-albums ook liever bij de EP's staan. Puur een gevoelskwestie trouwens (niks te maken met aantal tracks of iets dergelijks). Ik zou dan ook graag Mini-Album/ EP/ Single zien staan

titan (crew)
dazzler schreef:
Maar wat is dan jouw tegenargument?

Waarom is een mini-album voor jou eerder een ep dan een album?
Het aantal tracks, zeg je. Maar het aantal tracks is precies een
argument dat volgens jou niet voor ep's aan de orde is ...
Dus waarom wel voor een mini-album???

Je haalt twee dingen door elkaar. Ik maakte bezwaar tegen jouw bewering dat een EP altijd 3 tot 5 tracks heeft en een minialbum 6 of meer. Ik gaf als reactie daarop aan dat het ook minder of meer tracks kunnen zijn. Wel gaf ik aan dat het er doorgaans 4 of 5 zijn. Minialbums kennen doorgaans ook ongeveer evenveel tracks (meestal iets meer, 6 a 7). Dus niet het aantal tracks op zich is mijn argument, maar het feit dat EP's en minialbums wat aantal tracks betreft doorgaans ongeveer evenveel nummers bevatten. EP's en minialbums zitten daardoor dichter bij elkaar dan minialbums en albums. De suggestie van aERodynamIC vind ik trouwens wel een goede.

titan schreef:
Dus niet het aantal tracks op zich is mijn argument, maar het feit dat EP's en minialbums wat aantal tracks betreft doorgaans ongeveer evenveel nummers bevatten. EP's en minialbums zitten daardoor dichter bij elkaar dan minialbums en albums.

Ik begrijp wel wat je wil zeggen, maar toch blijf je volgens mij
het aantal tracks als basisargument aanvoeren om mini-albums
en ep's onder dezelfde of een soortgelijke noemer te plaatsen.

Natuurlijk heeft het CDtijdperk met zijn gemiddeld 12 tot 14 tracks
per album dat verschil tussen album en mini-album vergroot.
Ik weet eigenlijk niet of mini-albums nu nog bestaan.

Maar in het vinyl tijdperk kwamen ze frequenter voor.
En toen telde een album gemiddeld 9 tot 10 tracks.
Een mini-album had er gemiddeld 6 of 7.

Al moet je wel opletten met namens als Dire Straits en Mike Oldfield.
Voor mij gaat de discussie eigenlijk helemaal niet over het aantal tracks.
Voor mij is het in de eerste plaats een inhoudelijke discussie.
Het aantal tracks kan wel een manier zijn om een grens te trekken.

Een mini-album is een album van kortere speelduur
dat evenzeer op zichzelf staat als een volwaardig album.
EPs begeleiden vaker een bestaand album ot zijn thematisch.

khonnor
Bij Marnie Stern - This Is It and I Am It and You Are It and So Is That and He Is It and She Is It and It Is It and That Is That (2008):

Paap_Floyd schreef:
Dat schijnen moderatoren vaker te doen jeko. En er stonden nieteens zo veel berichten, dus jouw on-topic bericht zou toch wel opgemerkt moeten zijn.

Overigens vond ik het wel een boeiende discussie die vast wel naar elders verplaatst had kunnen worden.

mods hier zijn toch soms zeiksmoelen

beelekes van toegevoegde cd's moeten exact zoooooo groot zijn, schelden (allez... schutwoorden gebruiken... of andere posters een beetje voor schut zetten) mag niet, offtopic gaan evenmin...

prutsers, zijn het, prutsers....

een heel welgemeend frankie loosvelds "zever.... gezever" is dan ook op z'n plaats

en nu, terzake, zo wijst onze innerlijke annelies beck ons geheel terecht terecht...

dit plaatje verdient beter dan de 3,3 die hier momenteel staat. had u immers ooit al relatief radiovriendelijke math-rock met vrouwelijke vocalen gehord? neen toch?

lekker plaatje. intellectueel rockend, zeg maar... me likes.

Yak
khonnor schreef:
mods hier zijn toch soms zeiksmoelen

beelekes van toegevoegde cd's moeten exact zoooooo groot zijn, schelden (allez... schutwoorden gebruiken... of andere posters een beetje voor schut zetten) mag niet, offtopic gaan evenmin...

prutsers, zijn het, prutsers....

Echt fijn, altijd weer die hartverwarmende waardering. Je bent niet verplicht om hier te zijn hoor, als de regels je niet bevallen.

khonnor
opbouwende kritiek, mijn beste, moet je waarderen en koesteren....

echt waar, cd's toevoegen hier is een pain in the ass... afbeeldingen moeten exacte grootte hebben, voldoende duidelijk zijn, geen zwarte rand bevatten.... kortom, vind zo maar eens een beeleke op t wereldwijde web... ni simpel hoor. zelfs rateyourmusic heeft zo geen debiele regels

en ja, mede posters pesten en petsen brengt af en toe wel eens wat lekkere spanning...

en nu, op gevaar van verwijderd te worden omwille van off-topic, marnie stern kick lekker veel ass... een wijf met testikels, waar vindt ge dat nog!

khonnor
och, lekker kinderachtig hoor!

Jij noemt het opbouwende kritiek, ik zie meer dronkenmans gezeur eigenlijk.

khonnor
en, allez hup, volwassen hoor! lekker volwassen bezig!

en nu terug naar je echte leven... hup

Mensen voor zeiksmoelen en prutsers uitmaken is geen opbouwende kritiek. Als je gewoon normaal reageert gaan de mods er ook normaal op in, op deze manier heeft het geen nut.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:46 uur

geplaatst: vandaag om 12:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.