MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Feit is dat er best veel mensen zijn die wel succesvol regelmatig albums toevoegen. Het gros van de afbeeldingen zijn gewoon op Amazon te vinden en anders kun je altijd via het toevoeghulp-topic nog rondvragen. Is altijd wel iemand die je wil helpen.

Dat het jou niet lukt kan natuurlijk altijd, maar om je frustratie dan zo te botvieren door de verantwoordelijken voor rotte vis uit te maken is wel behoorlijk laag... Dan ga je toch lekker op Rateyourmusic plaatjes toevoegen? Niemand verplicht je ergens toe.

tangmaster
Ongelooflijk wat kunnen sommige mensen gewoon niet normaal doen.
Mu Meter heeft regels en die zijn duidelijk genoeg of zijn er mensen die niet kunnen lezen. Overigens vind ik de toon gewoon een belediging aan vrijwilligers die hun tijd en energie steken in deze site.

herman schreef:
Feit is dat er best veel mensen zijn die wel succesvol regelmatig albums toevoegen. Het gros van de afbeeldingen zijn gewoon op Amazon te vinden en anders kun je altijd via het toevoeghulp-topic nog rondvragen. Is altijd wel iemand die je wil helpen.

Toch hebben de nieuwe regels het er niet makkelijker op gemaakt. Ik ben net terug van het Iceland Airwaves festival, en probeer wat albums toe te voegen die ik daar tegenkwam. Maar met name mbt de eisen voor een releasedatum is nauwelijks te voldoen, gewoon omdat die informatie niet te vinden is. En in het geval dat ik hem wel vind, dan is het artikel vaak in het IJslands, een taal die (zo is mijn ervaring) door de meeste crewleden maar matig beheerst wordt. Kortom ik word er niet vrolijk van.

Sites als Amazon.com en play.com zijn leuke voor Amerikaanse en Engelse huis- tuin- en keukenbands, maar als je zoals ik een uithoek van het spectrum zit te freubelen, dan zal je daar zelden de gewenste informatie kunnen vinden. Ik kan me ook niet voorstellen, dat ik de enige ben die daar tegen aanloopt. En als dat zo is, dan gebeurt wat anderen al aangaven, namelijk een vervlakking van het aanbod.

khonnor schreef:
Bij Marnie Stern - This Is It and I Am It and You Are It and So Is That and He Is It and She Is It and It Is It and That Is That (2008):

(quote)

schelden (allez... schutwoorden gebruiken... of andere posters een beetje voor schut zetten) mag niet, offtopic gaan evenmin...

Waarvoor vind jij het nodig om te schelden? Het lijkt me best wel redelijk dat we hier op Musicmeter normale omgangsvormen hebben. Of vind jij het normaal om gewoon maar iemand uit te schelden?

En dan dat offtopic gaan, als dat toegestaan zou worden, zou het maar een zooitje worden hier. Volgens mij is deze site er vooral voor bedoeld om over muziek te praten, en er zijn nog plekken op het forum waar je over andere dingen kan praten, maar als je meer over andere dingen dan muziek wil praten, moet je misschien maar een andere site zoeken.

Overigens mag je best schelden en users een beetje voor schut zetten. Het is geen EO site.

Hoezo? Schelden is toch nergens voor nodig? Of bedoel je meer dingen als 'kut' ofzo?

tangmaster
Wat heeft schelden voor zin? Waarom zou een user voor schut zetten? Nee gewoon doen respect voor elkaar hebben lijkt mij beter.
Een mening hebben dat is gezond, maar om nou een ander te bejegenen op welke manier dan ook lijkt mij zinloos.

Njal schreef:
Maar met name mbt de eisen voor een releasedatum is nauwelijks te voldoen

Maar het is nu ook niet zo dat we dan gelijk een album compleet weigeren: we hebben die datum graag bij nieuwe releases maar doen niet altijd moeilijk als dat wat lastiger te vinden is en de rest wel in orde blijkt te zijn (ik spreek nu voor mezelf uiteraard).
Zo heel erg veel scherper zijn die nieuwe regels nu ook niet: we willen bij nieuwe releases een link naar betrouwbare sites en dat is puur omdat in het verleden users elkaar in de haren vlogen omdat dingen niet zouden kloppen. Als dat daar dan netjes gegaan was had deze regel er niet eens hoeven komen denk ik. Nu is het net even wat meer zekerheid maar het is zeker niet zo dat door een moeilijk te vinden releasedatum er opeens geen albums meer kunnen worden toegevoegd.
Ik krijg ook het gevoel dat users elkaar nu aanpraten dat het zo moeilijk geworden is (voeg een boek op boekmeter toe met een complete speurtocht naar alle gegevens en merk dat een album op musicmeter toevoegen dan toch wat makkelijker is ).

handsome_devil
en wat dacht je van het vinden van goeie covers van boeken

handsome_devil schreef:

Ook erg lastig ja (vooral om die in de oorspronkelijke taal te vinden)

Ik zou dolgraag het album zaman zaman van de onvolprezen Fikret Kizilok willen toevoegen, maar kan van het artwork van de oorspronkelijk release geen geschikt plaatje vinden. Vermoedelijk ook omdat het later met ander artwork is uitgebracht. Zie hier . Daar zal wel een goed plaatje van te vinden zijn. Mag ik nou ook die gebruiken? Het is in elk geval officieel artwork, zij het niet het eerste.
Ik kan hierover niks vinden in de wiki.

Zelf zou ik als het echt zo lastig te vinden is niet zo heel erg moeilijk willen doen (maar ik spreek nu voor mezelf). Mocht het origineel alsnog gevonden worden in goede kwaliteit dan kan dat d.m.v. een correctie alsnog gewijzigd worden.

Arrie schreef:
Hoezo? Schelden is toch nergens voor nodig? Of bedoel je meer dingen als 'kut' ofzo?

Dat laatste inderdaad, iemand uitschelden is een ander verhaal.

handsome_devil schreef:

Haha, na een half uur Googlen heb ik mijn eerste poging tot het toevoegen naar een boek maar gestaakt.

Njal: wat mij betreft zijn releasedatum zeer gewenst, maar mochten ze niet vindbaar zijn dan moeten albums maar zonder op de site komen. Ik kan me voorstellen dat het voor de IJslande releases die jij toevoegt wel 's moeilijk is.

Njal schreef:
En in het geval dat ik hem wel vind, dan is het artikel vaak in het IJslands, een taal die (zo is mijn ervaring) door de meeste crewleden maar matig beheerst wordt.

Wel, toch maar meesturen. We willen je heus wel geloven als jij zegt dat daar 21 oktober (oid) in het IJslands staat.

Wat de releasedata betreft: ik zou eigenlijk graag een (niet verplicht?) apart veldje voor releasedatum zien. (incl. dag en maand dus, ipv enkel het jaar)

Soms voeg ik bij oudere albums een releasedatum toe in het commentveldje, maar komt die uiteindelijk niet bij het album te staan (al lijkt dit steeds minder vaak te gebeuren).

@Koenr: dat heb ik al eens aan Jordy gevraagd want voor ons crew is dit nl. ook uiterst lastig. We moeten eerst toevoegen. Dan terug naar het net toegevoegde album en dan een correctie doorvoeren. Zo'n veldje zou dus voor ons een zegen zijn en er staat (ook bij oude albums) gelijk een releasedatum.
Helaas kreeg ik toen als antwoord dat dit er niet in zat........... erg jammer want ik zou het een enorme verrijking vinden die tevens ons werk wat makkelijker maakt.

Ik probeer het volgende album toe te voegen:

Anthony Braxton - The Montreux / Berlin Concerts (1977)

Alleen hij is niet geaccepteerd om dat de hoes kwaliteit niet voldoende was. Heeft iemand misschien een goede hoes en zou die hem naar aERodynamIC willen mailen. IK kan geen geschikte hoes vinden. (van mij kun je ook de credits krijgen van toevoegen)

Casartelli (moderator)
Als je er niets meer aan doet, komt hij over twee dagen wel in de categorie toevoegingen die door iedereen gecorrigeerd / afgemaakt kunnen worden. De ervaring leert dat er uiteindelijk genoeg liefhebbers rondlopen die wel een goed hoesje vinden.

weet ik, maar ik denk meld het hier vast. Dan kan iemand die hem heeft hem als vast toe sturen.

korenbloem schreef:
weet ik, maar ik denk meld het hier vast. Dan kan iemand die hem heeft hem als vast toe sturen.

??

Zie de opmerking van Casartelli

Afgelopen paar dagen een aantal albums toegevoegd, en allen binnen 24 uur op de site! Mijn dank aan de crew voor de snelle afhandeling!

Het liep de laatste tijd dan ook weer erg soepel. Hou er rekening mee dat we het nu (tijdelijk) met een crewmember minder moeten doen door het vertrek van Yak. Hierdoor zal de tijdsduur misschien wat gaan toenemen.

In De Site > Algemeen > heruitgave live cd's:

Ik twijfel om een bepaalde cd set toe te voegen.
Het gaat nameijk om een heruitgave van 3 live cd's van Bruce Dickinson.
Dit is een box getiteld "Alive" en bevat de cd's:
1. Alive In Studio A
2. Alive At The Marquee
3. Scream For Me Brazil

Deze zijn individueel uiteraard al te vinden op MusicMeter

Seamus schreef:
Deze zijn individueel uiteraard al te vinden op MusicMeter

Dan hoef je deze niet meer toe te voegen.

Het lukt me niet om deze afbeelding op de juiste grote te maken.

(afbeelding)

Kan iemand mij helpen?
Alvast...bedankt.

JohnWilliams schreef:
Het lukt me niet om deze afbeelding op de juiste grote te maken.

(afbeelding)

Kan iemand mij helpen?
Alvast...bedankt.

Tis niet zo moeilijk

(afbeelding)

khonnor
wat doe ik met albums van japanse artiesten waarvoor ik enkel een japanse tracklist vind? mume lijkt me geen japanse tekens te aanvaarden en ik kan de tracks daarom niet toevoegen.

ik heb wel de naam van de artiest en naam van het album in "alfabetisch" formaat.

een voorbeeld is back in your black van barebones, japanse stonerrock van topkwaliteit

titan (crew)
Op discogs staat doorgaans de engelse titel (van zowel de albums als de tracks) van Japanse releases vermeld. Die kun je dan hanteren. Wel graag een link naar discogs in je toevoeging opnemen.

khonnor
niet alles. bijv, dat album van barebones vind ik niet op discogs.

De engelse titels staan er ook lang niet altijd.

Mischien dat dit berichtje van sxesven helpt?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.