De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 31 oktober 2011, 13:36 uur
Het is Greg Rapaport met het album Waiting for Darker Skies. Ik vind ook geen betere hoes.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 16:10 uur
Bij het toevoegen van albums: kan het land van herkomst niet automatisch worden ingelezen als het geboorteland al staat ingegeven in de artiestenpagina? En evt. ook vice-versa, zodat die twee steeds overal hetzelfde zijn
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 16:41 uur
FlyLo schreef:
Bij het toevoegen van albums: kan het land van herkomst niet automatisch worden ingelezen als het geboorteland al staat ingegeven in de artiestenpagina? En evt. ook vice-versa, zodat die twee steeds overal hetzelfde zijn
Niet echt. Bij het album vul je de nationaliteit van de artiest in en die kan afwijken van het geboorteland. Neem bijvoorbeeld een artiest die is geboren in Oost-Duitsland. Tot/met september 1990 vul je bij zijn albums 'Oost-Duitsland' in, daarna wordt het 'Duitsland'.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 16:46 uur
Wiki schreef:
Ook wanneer een artiest is geëmigreerd, wordt de nationaliteit ingevoerd. Bij de albums van de in Berlijn woonachtige Richie Hawtin staat bv. Canada, aangezien hij de Canadese nationaliteit heeft.
Ook wanneer een artiest is geëmigreerd, wordt de nationaliteit ingevoerd. Bij de albums van de in Berlijn woonachtige Richie Hawtin staat bv. Canada, aangezien hij de Canadese nationaliteit heeft.
Het artikel heet ook "Land van herkomst".
Ik vind mijn opmerking trouwens nog steeds beter passen bij feedback want het gaat hier toch om iets website-technisch.
edit: of heb je het nu echt alleen over situaties als Duitsland en Joegoslavië waarvoor dit niet zou lukken?
Het artikel verzwijgt trouwens ook wat te doen bij artiesten met meervoudige nationaliteiten.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 17:15 uur
Jouw quote van Wiki maakt de zaak niet anders, toch? Iemand uit Zagreb die naar België is geëmigreerd, had tot beginjaren '90 de Joegoslavische nationaliteit, daarna de Kroatische
.
Mocht dit geforceerd overkomen, bij een album het geboorteland aanhouden lijkt me niet fraai. Dan worden anno 2011 nog steeds albums uitgebracht uit o.a. Joegoslavië, Sovjet-Unie, Belgisch Congo en Tsjechoslowakije.
. Mocht dit geforceerd overkomen, bij een album het geboorteland aanhouden lijkt me niet fraai. Dan worden anno 2011 nog steeds albums uitgebracht uit o.a. Joegoslavië, Sovjet-Unie, Belgisch Congo en Tsjechoslowakije.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 17:40 uur
Ja, akkoord, dat snap ik wel (en daar had ik in eerste instantie niet aan gedacht).
Blijft de vraag wat er moet gebeuren met artiesten met meervoudige nationaliteiten (die bv. als baby al emigreren - van toepassing op veel Afrikaanse artiesten). Persoonlijk vind ik het nogal belachelijk om pakweg Angola in te vullen voor iemand die daar misschien een jaar heeft gewoond, en vervolgens 40 jaar in de VS heeft gezeten.
Blijft de vraag wat er moet gebeuren met artiesten met meervoudige nationaliteiten (die bv. als baby al emigreren - van toepassing op veel Afrikaanse artiesten). Persoonlijk vind ik het nogal belachelijk om pakweg Angola in te vullen voor iemand die daar misschien een jaar heeft gewoond, en vervolgens 40 jaar in de VS heeft gezeten.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 19:51 uur
FlyLo schreef:
In dit voorbeeld zou ik persoonlijk kiezen voor twee nationaliteiten: Angola/V.S.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 20:00 uur
DjFrankie schreef:
Komt een hoes bij de dokter
(afbeelding)
Niet te doen deze, of toch wel?
Nee, dit is helaas kansloos. En er lijkt geen andere bron te vinden Komt een hoes bij de dokter
(afbeelding)
Niet te doen deze, of toch wel?

0
geplaatst: 31 oktober 2011, 20:05 uur
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een album op de site komt nadat je hem toegevoegd hebt?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 november 2011, 08:10 uur
Wat gebeurt er eigenlijk met albums waarvan geen goeie hoes te vinden is?
0
geplaatst: 1 november 2011, 13:52 uur
Heb ondertussen een aantal albums toegevoegd, maar vind het gezeik eromheen echt drama! Labelnamen waar perse geen music, records etc in mag staan, links die volgens de crew niet goed genoeg zijn en de albumhoes is ook kut geregeld.
Hopelijk kan musicmeter hier de komende tijd wat soepeler in worden, want het 'mierengeneuk' eromheen is om moe van te worden. Nog meer mensen die zich hierin kunnen vinden?
Hopelijk kan musicmeter hier de komende tijd wat soepeler in worden, want het 'mierengeneuk' eromheen is om moe van te worden. Nog meer mensen die zich hierin kunnen vinden?
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:00 uur
Nee. Als de info niet correct en eenduidig is, verliest de site een hoop functionaliteit. Zo ingewikkeld zijn de regels ook niet.
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:03 uur
Maurice, je hebt wel heel erg weinig geduld, je hebt net 2 (!) albums toegevoegd... Het toevoegen moet je wel even onder de knie krijgen, maar daarna is het een fluitje van een cent. Kortom, even je best doen en niet meteen in het verweer schieten als het 5 minuten tegen zit. Het komt allemaal niet zomaar aanwaaien.
Als het echt zo'n ellende was hadden er nu ook niet ruim 230.000 albums op de site gestaan. Verder wat FlyLo zegt.
Als het echt zo'n ellende was hadden er nu ook niet ruim 230.000 albums op de site gestaan. Verder wat FlyLo zegt.
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:15 uur
Maurice-FR schreef:
Nog meer mensen die zich hierin kunnen vinden?
Nog meer mensen die zich hierin kunnen vinden?
Nee. Gewoon ff doorbijten. Moet een heel beleid worden aangepast omdat het jou niet lukt?
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:17 uur
Nou ik dacht net eigenlijk wel hetzelfde. In plaats van dat de moderator (?) even dat Records erachter weghaalt, moet hij uittypen dat ik dat moet doen. Als dat niet omslachtig is dan weet ik het ook niet meer. 

0
geplaatst: 1 november 2011, 14:20 uur
Dan weet je het volgende keer in ieder geval. Anders zouden mensen die extra opmerkingen gewoon negeren waardoor de crew het iedere keer opnieuw moet aanpassen.
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:27 uur
Inderdaad. Als je het eenmaal weet is het een kleine moeite het weg te laten en op den duur levert het alleen maar tijdswinst op waardoor de wachtrij niet al te lang wordt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 november 2011, 14:48 uur
Ik vind 't ook niet echt eenvoudig. Het lukt me wel, maar vaak moet ik dingen gaan aanpassen, e.d. Plus, als ik het hier vraag staat 'ie er tot nu toe altijd de dag erna op. Als ik zelf toevoeg moet ik veel langer wachten. Ik geef toch niets om de toevoegcredits.
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:49 uur
Ik erger me gewoon een beetje aan het feit dat bijvoorbeeld een wikipedia link niet goed of betrouwbaar is (terwijl Wikipedia in mijn ogen op gebied van muziek 99 van de 100x gewoon de informatie correct heeft) en dat er geen records enzo in de labelnaam mag staan.
Maar goed, als het allemaal zo makkelijk is als jullie zeggen zal ik het wel niet goed doen haha
Maar goed, als het allemaal zo makkelijk is als jullie zeggen zal ik het wel niet goed doen haha
0
geplaatst: 1 november 2011, 15:08 uur
Op sommige Wikipedia-pagina's, zeker van nieuw te verschijnen albums van populaire artiesten, wordt de informatie letterlijk honderden keren aangepast. Daarom vinden we Wikipedia geen betrouwbare bron.
In het verleden hebben we ook regelmatig albums moet aanpassen of zelfs verwijderen omdat Wikipedia als bron was gebruikt. Op onze eigen pagina's kun je dan wel weer vinden welke sites we wel betrouwbaar(der) achten.
In het verleden hebben we ook regelmatig albums moet aanpassen of zelfs verwijderen omdat Wikipedia als bron was gebruikt. Op onze eigen pagina's kun je dan wel weer vinden welke sites we wel betrouwbaar(der) achten.
0
Harco
geplaatst: 1 november 2011, 17:01 uur
Maurice-FR schreef:
Ik erger me gewoon een beetje aan het feit dat bijvoorbeeld een wikipedia link niet goed of betrouwbaar is (terwijl Wikipedia in mijn ogen op gebied van muziek 99 van de 100x gewoon de informatie correct heeft) en dat er geen records enzo in de labelnaam mag staan.
Blijkbaar helpt het wel, want je hebt in de twee berichten die je hier plaatst, tweemaal gehamerd op het feit dat woorden als "records" en "music" niet toegestaan zijn in labelnamen. Nu vergeet je het sowieso niet meer.
Ik wil het wel eens door de vingers zien, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik bij elke toevoeging die ik behandel de zoveelste "music" of "records" uit de labelnaam moet filteren.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 november 2011, 17:26 uur
Maurice-FR schreef:
Heb ondertussen een aantal albums toegevoegd, maar vind het gezeik eromheen echt drama! Labelnamen waar perse geen music, records etc in mag staan, links die volgens de crew niet goed genoeg zijn en de albumhoes is ook kut geregeld.
Nee, ik heb inmiddels meer als 1000 albums toegevoegt, en inderdaad was het in het begin niet altijd gemakkelijk, nu is het soms nog steeds moeilijk. Sommige hoezen zijn gewoon moeilijk en voor anderen weer een uitdaging.
Ook zijn crew leden of moderators nooit te beroert om te helpen als je ze dat vraagt.
En ze hebben zelf ook erg veel werk wat ook wel eens vergeten wordt.
En deze site ziet er verzorgt uit en daar hebben we met z'n alleen aan bijgedragen.
0
geplaatst: 4 november 2011, 01:05 uur
Ik vind het ook een barriere. Door al die regeltjes eromheen eigenlijk nooit gedaan, maar vandaag wilde ik het toch eens proberen, ik zag dat Nightlife van Phantogram er nog niet opstond, ook niet in de wachtrij. Dus vanmiddag informatie op Amazon opgezocht, alles ingevoegd, in Photoshop de cover aangepast voor 200x200. Zie ik net dat hij is toegevoegd, maar door iemand anders (wel mijn tijdstip van versturen)??
Beetje vreemd hoe dit gaat, niet uitnodigend voor mensen die er niet bekend mee zijn. Ik zeg: veel plezier ermee, blijkbaar is het hier een soort van gaafheid om zoveel mogelijk toevoegingen te hebben oid. Of werkt het systeem gewoon niet. Ik ga er iig niet meer aan beginnen.
Beetje vreemd hoe dit gaat, niet uitnodigend voor mensen die er niet bekend mee zijn. Ik zeg: veel plezier ermee, blijkbaar is het hier een soort van gaafheid om zoveel mogelijk toevoegingen te hebben oid. Of werkt het systeem gewoon niet. Ik ga er iig niet meer aan beginnen.
0
geplaatst: 4 november 2011, 01:54 uur
@ inquestos
Jouw toevoeging en die van bone machine (wiens toevoeging op de site staat), hebben elkaar bijna overlapt. Bone machine heeft het album op 17:18 toegevoegd en jouw toevoeging (die nog in de wachtrij staat) is van 17:22. Je was in deze net (5 minuutjes) te laat. Dit is gewoon stom toeval en zeker geen tegenwerking van de crew.

Jouw toevoeging en die van bone machine (wiens toevoeging op de site staat), hebben elkaar bijna overlapt. Bone machine heeft het album op 17:18 toegevoegd en jouw toevoeging (die nog in de wachtrij staat) is van 17:22. Je was in deze net (5 minuutjes) te laat. Dit is gewoon stom toeval en zeker geen tegenwerking van de crew.

0
geplaatst: 4 november 2011, 22:10 uur
Wie wil zo vriendelijk zijn dit album toe te voegen?

The Very best of the Four Seasons komt uit 1985
BVD!

The Very best of the Four Seasons komt uit 1985
BVD!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 november 2011, 10:55 uur
Ik heb een vraag omtrent het toevoegen van een album. Ik heb een cd van John Williams (Spanish Guitar Music). Het is niet die van de filmmuziek, maar de klassieke gitarist.
Klassiek mag niet op de site, maar hier is er dus sprake van een solo cd. Williams met akoestische gitaar, die o.a. composities van Isaac Albéniz en traditionals speelt. In feite dus gewoon een covercd. De cd (hoes, rug) staat ook gewoon op naam van Williams, niet op naam van bijv. Albéniz.
Mag deze dus op de site of niet?
Klassiek mag niet op de site, maar hier is er dus sprake van een solo cd. Williams met akoestische gitaar, die o.a. composities van Isaac Albéniz en traditionals speelt. In feite dus gewoon een covercd. De cd (hoes, rug) staat ook gewoon op naam van Williams, niet op naam van bijv. Albéniz.
Mag deze dus op de site of niet?
0
geplaatst: 5 november 2011, 11:37 uur
Ik heb nog een album waarvan ik graag wil vragen of iemand het op de site wil zetten:

Nancy Sinatra and friends.
Ook hier uiteraard BVD

Nancy Sinatra and friends.
Ook hier uiteraard BVD
* denotes required fields.