MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

Hoe kan ik (of iemand van de crew) ervoor zorgen dat dit album ...

Harold Budd, Elizabeth Fraser, Simon Raymonde & Robin Guthrie - The Moon and the Melodies (1986)

... ook zichtbaar is op de artiestenpagina van Cocteau Twins
aangezien de drie bandleden hier weliswaar onder hun eigen naam
een samenwerking aangaan met minimalist Harold Budd?

Zou deze mogen worden toegevoegd? Ik weet 't niet zeker?

En als iemand zich geroepen voelt 'm toe te voegen, graag!

CHIEP (crew)
dazzler schreef:
Hoe kan ik (of iemand van de crew) ervoor zorgen dat dit album ...

Harold Budd, Elizabeth Fraser, Simon Raymonde & Robin Guthrie - The Moon and the Melodies (1986)

... ook zichtbaar is op de artiestenpagina van Cocteau Twins
aangezien de drie bandleden hier weliswaar onder hun eigen naam
een samenwerking aangaan met minimalist Harold Budd?
Dat zal alleen lukken als je Cocteau Twins invoert als uitvoerder.

En dat kan dus niet, want Cocteau Twins staat niet op de hoes.
De drie groepsleden brachten het liever uit onder hun eigen naam (+ Harold Budd).
Al staan er natuurlijk wel Cocteau Twins songs op. Jammer maar helaas dus.

Masimo schreef:
Zou deze mogen worden toegevoegd? Ik weet 't niet zeker?

Jazeker

Een tijdje geleden werd mij door de crew gezegd dat Alfred den Ouden als een Nederlandse artiest moet beschouwd worden omdat de man in Nederland geboren is. Ook al opereert hij al heel zijn leven vanuit Vlaanderen. Dus bij zijn platen staat Nederland.

Alfred den Ouden - Alfred den Ouden (1973)

Waarom is Raymond van het Groenewoud dan toch een Belgische artiest, vroeg ik me af. Omdat hij ook in België geboren is, was het correcte antwoord van de crew. Dat had ik moeten weten.

Nu vraag ik: waarom staat bij de platen van Brainpower Nederland? Hij is in Antwerpen (België) geboren zoals ook correct op de artiestenpagina zelf staat.

Brainpower - Verschil Moet Er Zijn (2002)

Svendra schreef:
(quote)

Jazeker
Thanks!

Wie heeft er een goede scherpe hoes van Street Sounds From the Bay Area (Music City Funk & Soul Grooves 1971-75)

bvd

Mijn dank is groot..... Nu maar hopen dat hij scherp genoeg is.

Met de scherpte van deze bronafbeelding is niks mis

Wie wil de nieuwe live cd van Patti Smith op de site zetten?

(afbeelding)

Live in France 2004 (2011)

BVD!!

Tante Patti staat erop.

Wie wil dit album plaatsen?

(afbeelding)

Caroliner - Rear End Hernia Puppet Show (1985)

Alvast zeer bedankt

Caroliner staat erop.

Listener - Return to Strugg...

er staat al een album van de twee heren op de site uit 2003. hip hop/spoken word. alvast bedankt.

Ik zou graag dit album op MuMe zien maar ik kan maar geen goed plaatje vinden:

Tracklist: John Foxx - Metatronic

DISC 1
1. “Underpass” (Extended Version)
2. “This City”
3. “No-One Driving”
4. “Burning Car”
5. “The Noise”
6. “Everyone”
7. “When It Rains”
8. “Automobile”
9. “Broken Furniture” (Single Version)
10. “Drive” (Single Version)
11. “Once In A While”
12. “From Trash”
13. “Never Let Me Go”
14. “Smokescreen”
15. “Cinemascope”
16. “Phone Tap”
17. “Smoke”

DISC 2
Live In Sydney 2008:
1. “Crash & Burn”
2. “Uptown/Downtown”
3. “The Man Who Dies Every Day”
4. “Hiroshima Mon Amour”
5. “Underpass”
6. “From Trash”
7. “Shadow Man”
8. “My Sex”
Bonus tracks:
9. “Burning Car” (Early Version)
10. “Underpass” (Mark Reeder Sinister Subway Mix)
11. “Dislocated” (Jussi Pekka’s Pointed On A Map Remix)
12. “20th Century” (Dubterror vs Karborn mix)

vigil schreef:
Ik zou graag dit album op MuMe zien maar ik kan maar geen goed plaatje vinden:
Een van de betere bronnen (je wil het album zelf toevegen?):

(afbeelding)

Raconteur schreef:
Listener - Return to Strugg...

er staat al een album van de twee heren op de site uit 2003. hip hop/spoken word. alvast bedankt.

Kun je s.v.p. bevestigen of het album op MuMe mag? Zie Wiki:

Bij twijfelgevallen (bv. een Urbanus-album dat uit sketches èn liedjes bestaat) hanteren we de regel dat de toevoeging voor tenminste 50% van de tijdsduur muziek bevat. In gevallen waarbij dit twijfelachtig is, is het vermelden van tracktijden verplicht én dien je duidelijk te vermelden welke tracks muziek zijn en welke sketches met een link die dit bevestigd.

Het album bestaat uitsluitend uit liedjes. Spoken word slaat eerder op zijn manier van rappen. Mochten tracktijden nodig zijn, je vindt ze: hier en één van de liedjes op de plaat vind je hier

Listener - Return to Strugg... is een pittige.

Eerst kwam ik oudere versies tegen, zoals bijvoorbeeld deze uit 2008. Vervolgens deze pagina waarop staat: "The record is a remake of the original Ozark Empire album of 2005 and contains new tracks and music. "

Het lijkt dus om een re-release te gaan van dit album op MuMe. Zo ja, dan volstaan het toevoegen van extra tracks en alternatieve titel bij dat album.

ik heb ook nog wat research uitgevoerd, het zou mij zeer sterk lijken dat het om een re-release gaat van Ozark Empire album uit 2005. Zowat alle songtitels zijn anders, maar aangezien ik het album niet ken, kan ik mij niet uitspreken over het muzikale aspect.

Maar als ik zijn biografie lees denk ik dat de beide platen op het zelfde verhaal gebaseerd is (dat van de sales agent die dan doodgestoken wordt door zijn vrouw), maar dat de uitwerking geheel anders is (mede doordat hij met die gitarist werkt).

Om een lang verhaal kort te maken denk ik dus dat Ozark Empire en Return to Struggleville twee verschillende albums zijn (weliswaar draaiend rond eenzelfde concept) en dat Return to Struggleville uitkwam in 2007 en onlangs in 2010 geremasterd is met twee extra songs.

in ieder geval bedankt voor jouw zoekwerk.

Svendra schreef:
(quote)
Een van de betere bronnen (je wil het album zelf toevegen?):
]

Als je tijd over hebt mag je het doen Maar ik wil het zelf ook wel doen maar dat zal dan pas in de loop van de week worden. In ieder geval bedankt voor deze afbeelding.

vigil schreef:
Als je tijd over hebt mag je het doen
Ik had nog wel 30 seconden over.

Svendra schreef:
(quote)
Ik had nog wel 30 seconden over.

vriend!

Ik had nog niet gekeken of de tracklist ergens herkend werd, dat zou al enorm veel tijd schelen

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Ik had nog niet gekeken of de tracklist ergens herkend werd, dat zou al enorm veel tijd schelen

Zo niet, dan is de importeerfunctie tegenwoordig ook wel wat beter dan in het verleden. Copy-pasten van de tracklist die je hierboven gezet had in het importeerveld, had waarschijnlijk het gewenste resultaat wel opgeleverd, desnoods na eerst even met een search-replace de aanhalingstekens verwijderd te hebben.

Raconteur schreef:
Om een lang verhaal kort te maken denk ik dus dat Ozark Empire en Return to Struggleville twee verschillende albums zijn (weliswaar draaiend rond eenzelfde concept) en dat Return to Struggleville uitkwam in 2007 en onlangs in 2010 geremasterd is met twee extra songs.
in ieder geval bedankt voor jouw zoekwerk.

Jouw verklaring is ook plausibel, geef ik toe. Dat verklaart dan weer de (te) grote verschillen bij sommige tracktijden. En het is ook opvallend dat gesproken wordt van "new tracks AND MUSIC". Helemaal zeker wordt het pas wanneer iemand beide releases kent maar voor dit moment lijkt me plaatsing toch wel gerechtvaardigd (meerdere bronnen geven 2009 aan).

Bij deze .

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.