MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Inderdaad een mooi bronbestand. Die Sacred-Boneshoezen zijn doorgaans erg mooi en herkenbaar

(afbeelding)

Je moet ook geen Irfanview gebruiken, maar PhotoFiltre.

Of Office Picture Manager.

Bedankt!

Sietse
of photoshop of gimp (wat gratis is)

CHIEP (crew)
Dan staan jullie Irfanview-instellingen toch allemaal verkeerd, want ik krijg exact hetzelfde resultaat als wat hierboven staat .

En toch verkleint Irfanview vrij beroerd bij sommige hoesjes, i.t.t. het eveneens gratis PhotoFiltre .

Sietse
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij een album dat in het verleden is uitgekomen een exacte datum moet invoeren, dit terwijl deze niet op de label website, de release, de artiest website of de nieuwsmailing van het label staat.
Deze datum is namelijk nergens bij albums terug te vinden en mijn inziens dus uitermate nutteloos.

En als je dan toch bezig bent met mijn vraag beantwoorden als je dan ook mee wil zoeken naar de exacte release datum van 200 Years - Holyoke dan zijn we helemaal gelukkig aan deze zijde van het scherm.
Deze plaat dus: 200 Years « Grapefruit Record Club - grapefruitrecordclub.com

ik heb al aantal dagen geleden wat toevoegingen en correcties gedaan maar nog geen reacties gehad. Is er een Kerstvakantie-pauze?

Ja, voor een aantal crewleden die op vakantie zijn wel. Plus iemand die in een verhuizing zit. Het kan dus even wat langer duren.

ok ik begrijp het. geen probleem

en dank voor snelle reactie!

albumhoes

Bovenstaande link is van een albumhoes van de CD "Heartbeat 2" die ik wil toevoegen.
Rechtsbovenaan zit echter een stickertje waardoor de hoes niet geaccepteerd wordt door de Crew. Ik heb me rot gezocht naar een alternatief maar helaas niet kunnen vinden.
Kan iemand me helpen deze hoes aan te passen of welllicht te photoshoppen ?
Het is mijn laatste optie

Als het alleen die witte sticker was geweest, kon ik het wel vrij snel repareren. Maar bovenaan zit een hele rij gekleurde stickers van de muziekbieb. Dat wordt mij te bewerkelijk, sorry.

Zijn er voor het toevoegen ergens richtlijnen te vinden betreffende "Land", want afgaande wat ik bij de albums terugvind kan ik hier geen vaste lijn in onderscheiden, zie volgende voorbeelden:
-Bij de albums van Gotye, een naar Australie uitgeweken Belg, staat Belgie/Australie.
-Bij Gabriel Rios, een naar Belgie uitgeweken Puertoricaan, staat (bij de meeste albums) uitsluitend Puerto Rico. (bij 1album Puerto Rico/Belgie). Mijn vrouw, en dus ook schoonfamilie is Puertoricaans, maar daar heeft zo goed als niemand ooit van Gabriel Rios gehoord.
-Zelf heb ik onlangs een correctie doorgegeven voor Kel Assouf, een band bestaande uit leden met allemaal verschillende nationaliteiten, maar opgericht, en opererend vanuit Belgie. De oprichter is afkomstig uit Niger. Ze spelen Touareg muziek, waarvan de origine niet uitsluitend in Niger ligt, want het betreft een landgrens-overschrijdende cultuur. Ik heb het bij dit album laten wijzigen van Niger naar Belgie/Niger. Maar behoort die Niger daar eigenlijk wel bij? Deze band heeft nog nooit buiten Europa opgetreden.

Het meest logische lijkt mij eerst het land van oprichting/grondvesting, en eventueel als tweede land het land van herkomst/nationaliteit/roots te vermelden.

In het geval van Gabriel Rios dus : Belgie/Puerto Rico (i.p.v. Puerto Rico of Puerto Rico/Belgie)
In het geval van Gotye dus Australie/Belgie (i.p.v. Belgie/Australie)
Bij Kel Assouf zou het dan Belgie/Niger kunnen blijven (vanwege de nationaliteit van de oprichter/bandleider.)
Bij samenwerkingen van twee (of meerdere) artiesten vanuit verschillende landen worden dan die van de meest belangrijke/bekende artiesten vermeld. (word meestal al wel zo gedaan vermoed ik.)

Graag een woordje uitleg om wat meer duidelijkheid aub.. Tnx.

Normaal is het zo:
- In eerste instantie (en altijd erbij): het geboorteland
- In tweede instantie: het land van residentie (vb'en als Gotye en Gabriel Rios dus). Meestal gaat het dan over artiesten die al van kindsaf in het buitenland hebben gewoond.
Groepen:
het land van waaruit geopereerd wordt, waar ze wonen/elkaar hebben ontmoet.
Het wordt inderdaad niet altijd consequent toegepast. Fijner zou ook zijn om dat soort dingen automatisch gelijk te schakelen per artiest en te verbinden aan de artiestenpagina. Dat heb ik al eens voorgesteld maar daar kwam toen geen respons op denk ik.

hagie schreef:
albumhoes
Bovenstaande link is van een albumhoes van de CD "Heartbeat 2" die ik wil toevoegen.

Op marktplaats stond een plaatje dat na wat knutselen bruikbaar lijkt:

(afbeelding)

FlyLo schreef:
Normaal is het zo:
- In eerste instantie (en altijd erbij): het geboorteland
- In tweede instantie: het land van residentie (vb'en als Gotye en Gabriel Rios dus). [...]
Groepen: het land van waaruit geopereerd wordt, waar ze wonen/elkaar hebben ontmoet.

Okee, dat is duidelijk, alleen wel spijtig van de stijlbreuk dan: Groepen land van activiteit, artiesten geboorteland, zelfs al zijn ze volledig onbekend in dat betreffende land.

Het wordt inderdaad niet altijd consequent toegepast. Fijner zou ook zijn om dat soort dingen automatisch gelijk te schakelen per artiest en te verbinden aan de artiestenpagina. Dat heb ik al eens voorgesteld maar daar kwam toen geen respons op denk ik.

Heb ik ook al aan eens gedacht, het is me ook niet altijd helemaal duidelijk of met land van herkomst die van de artiest bedoeld word, of die van het album. Want daar kan ook nog al wel eens verschil in zitten. (bv bij samenwerkingen, wereldmuziek, verzamelaars etc..)

edit: Op een artiestenpagina vind ik het ook logischer de vermelding van de geboorteplaats, maar bij een album van Gabriel Rios, dat voor de rest volledig in Belgie, door en met Belgen is gemaakt, Puerto Rico zien staan blijft wel een beetje vreemd aanvoelen.

Op marktplaats stond een plaatje dat na wat knutselen bruikbaar lijkt:

(afbeelding) [/quote]

Hartstikke bedankt, deze ziet er prima uit !
En ook bedankt voor de tip, op Marktplaat had ik inderdaad nog niet gezocht.

Stijn_Slayer
Is er iemand die A World of Glass van Philip Glass wil toevoegen?

Uit de Wiki-richtlijnen meen ik op te maken dat deze op de site mag.

Stijn_Slayer schreef:
Is er iemand die A World of Glass van Philip Glass wil toevoegen?
Uit de Wiki-richtlijnen meen ik op te maken dat deze op de site mag.

Heb je s.v.p. links naar afbeelding en tracklist? Een snelle zoektocht levert weinig op.

CHIEP (crew)
Titel is niet exact hetzelfde, maar ik vermoed dat het om deze gaat?

Vraagje aan de crew:
Wordt dit boek met 4 cd's goedgekeurd als als verzamel album.

Ik vraag het maar even voor ik de hele toevoeg routine doorloop om vervolgens te horen te krijgen dat de toevoeging niet word geaccepteerd ivm het feit dat de cd's niet los te verkrijgen zijn.

Is het enkel een soort van compilatie van 97 tracks? Dan mag het, lijkt me.

Het is een boek met daarin 4cd's

CHIEP (crew)
Ik zou ook niet weten waarom hij er niet op zou mogen.

Zephyr
Sun Electric - Aaah! staat nog niet op MuMe.

Iemand ?

Zephyr
Dank je CHIEP, voor deze supersnelle service !

Stijn_Slayer
Svendra schreef:
(quote)

Heb je s.v.p. links naar afbeelding en tracklist? Een snelle zoektocht levert weinig op.

Philip Glass (3 CD + DVD): ? 29,95 - VKshop | VKshop.nl

Ik kan geen 'vlak' plaatje vinden, alleen eentje die deels van opzij is. Zal ik proberen 'm onder de scanner te leggen?

@ Stijn, het is nu redelijk gelukt.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:54 uur

geplaatst: vandaag om 15:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.