De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 00:07 uur
Kronos schreef:
Ik had mijn bericht bij opmerkingen/feedback geplaatst maar zie dat het hier gaat over de grotere hoesjes.
Mijn opmerking is dat bij het aanpassen naar grotere hoesjes bij albums die al op de site staan volgens mij wat kritischer gekeken mag worden naar de kwaliteit.
Zo zie ik bij Iron Maiden - Somewhere In Time nu een slechtere versie van de hoes staan. Kleuren wijken meer af van het origineel en het bandlogo staat er groter op (cd versie). Dit is het hoesje dat er eerder stond.
Ook bij sommige andere albums van Iron Maiden is de kwaliteit er eerder op achteruit gegaan. Bijvoorbeeld bij No Prayer for the Dying staat het bandlogo scheef, bij Powerslave zijn de kleuren te fel...
Als de grotere hoezen niet minstens even goed zijn dan wat er stond, lijkt het mij een zinloze verandering.
Ik had mijn bericht bij opmerkingen/feedback geplaatst maar zie dat het hier gaat over de grotere hoesjes.
Mijn opmerking is dat bij het aanpassen naar grotere hoesjes bij albums die al op de site staan volgens mij wat kritischer gekeken mag worden naar de kwaliteit.
Zo zie ik bij Iron Maiden - Somewhere In Time nu een slechtere versie van de hoes staan. Kleuren wijken meer af van het origineel en het bandlogo staat er groter op (cd versie). Dit is het hoesje dat er eerder stond.
Ook bij sommige andere albums van Iron Maiden is de kwaliteit er eerder op achteruit gegaan. Bijvoorbeeld bij No Prayer for the Dying staat het bandlogo scheef, bij Powerslave zijn de kleuren te fel...
Als de grotere hoezen niet minstens even goed zijn dan wat er stond, lijkt het mij een zinloze verandering.
Mee eens, daar waar bij het goedkeuren van toevoeging er soms erg wordt gemuggezift als het gaat om afbeeldingen, wordt er nu wat te kritiekloos hoesjes goedgekeurd...
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 01:07 uur
Goed om fouten op te merken, maar kritiekloos zijn de crewleden zeker niet. Foutjes sluipen er altijd wel eens doorheen, crewleden zijn geen robots. Het lijkt nu wellicht wat meer, omdat er nu grofweg 150 ipv 1,5 hoescorrecties per dag worden doorgevoerd.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 01:38 uur
herman schreef:
Goed om fouten op te merken, maar kritiekloos zijn de crewleden zeker niet. Foutjes sluipen er altijd wel eens doorheen, crewleden zijn geen robots. Het lijkt nu wellicht wat meer, omdat er nu grofweg 150 ipv 1,5 hoescorrecties per dag worden doorgevoerd.
Ik bedoel ook niet kritiekloos maar wel te weinig kritiek ten opzichte van anders, als je de eerste hoezen van Joy Division zag (nu gecorrigeerd) zouden die nooit door de normale beoordeling zijn gekomen.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 08:41 uur
Kronos schreef:
Deze verandering is zeker niet zinloos, maar het brengt gewoon extra werk mee voor de crew.
Niet dat ik daar problemen mee heb, maar toch nogmaals een oproep om de originele hoesafbeeldingen te gebruiken (niet van de heruitgaven), zo voorkomen we dus dubbel werk en lopen we minder risico dat er foutieve hoezen doorkomen bij deze correcties.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 10:27 uur
brajoapau schreef:
nogmaals een oproep om de originele hoesafbeeldingen te gebruiken (niet van de heruitgaven), zo voorkomen we dus dubbel werk en lopen we minder risico dat er foutieve hoezen doorkomen bij deze correcties.
nogmaals een oproep om de originele hoesafbeeldingen te gebruiken (niet van de heruitgaven), zo voorkomen we dus dubbel werk en lopen we minder risico dat er foutieve hoezen doorkomen bij deze correcties.
Daar sluit ik me bij aan. En als de nieuwe hoes afwijkt omdat de huidige hoes onjuist was, licht dat dan s.v.p. even toe. Van mijn kant beloof ik om (nog) kritisch(er) te zijn.
.
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 10:43 uur
Vat ik het goed samen?
vroeger:
- hoezen moesten 200x200 zijn
- geen kleinere hoezen opblazen, dan liever het album niet op de site
nu:
- oproep toe het vergroten van hoezen tot minimaal 300x300 (zeker de klassiekers)
- een heleboel hoezen van niet zo bekende namen zal op 200x200 blijven staan
en wordt dus bij de overgang automatisch opgeblazen naar 300x300 (of blijven die 200x200?)
later:
- hoezen in 200x200 (de moeilijker te vinden exemplaren) zullen niet meer mogen,
zelfs al zal de site onvermijdelijk nog duizenden albums tellen met oude 200x200 hoezen,
waarvan je nu al weet dat de kans quasi nihil is dat men ooit een grotere hoes gaat vinden.
bedenkingen:
- de oproep tot vergroten van hoezen leidt tot onzorgvuldigheden
waardoor de indruk ontstaat dat de crew dubbel zoveel werk zal hebben
- ware het niet beter geweest om daarvoor een paar mensen te engageren
waarvan geweten is dat zij nauwkeurig genoeg werken (desnoods ex-crewleden)
- waarom niet opteren voor een langzamere, maar spontane overgang
van zodra een fan merkt dat de hoezen 200x200 aan impact verliezen door de overstap
naar 300x300 zal hij/zij mettertijd geneigd zijn om zelf hoescorrecties in te dienen, denk ik dan
Los van de hele discussie:
Ik vind de overstap naar grotere hoezen niet nodig, maar da's maar een mening.
De grootte van het plaatje lijkt me ondergeschikt aan de juistheid van de hoes en tracklijst.
Door te grasduinen in oude OOR jaargangen is gebleken hoeveel fouten er nog te corrigeren zijn.
vroeger:
- hoezen moesten 200x200 zijn
- geen kleinere hoezen opblazen, dan liever het album niet op de site
nu:
- oproep toe het vergroten van hoezen tot minimaal 300x300 (zeker de klassiekers)
- een heleboel hoezen van niet zo bekende namen zal op 200x200 blijven staan
en wordt dus bij de overgang automatisch opgeblazen naar 300x300 (of blijven die 200x200?)
later:
- hoezen in 200x200 (de moeilijker te vinden exemplaren) zullen niet meer mogen,
zelfs al zal de site onvermijdelijk nog duizenden albums tellen met oude 200x200 hoezen,
waarvan je nu al weet dat de kans quasi nihil is dat men ooit een grotere hoes gaat vinden.
bedenkingen:
- de oproep tot vergroten van hoezen leidt tot onzorgvuldigheden
waardoor de indruk ontstaat dat de crew dubbel zoveel werk zal hebben
- ware het niet beter geweest om daarvoor een paar mensen te engageren
waarvan geweten is dat zij nauwkeurig genoeg werken (desnoods ex-crewleden)
van zodra een fan merkt dat de hoezen 200x200 aan impact verliezen door de overstap
naar 300x300 zal hij/zij mettertijd geneigd zijn om zelf hoescorrecties in te dienen, denk ik dan
Los van de hele discussie:
Ik vind de overstap naar grotere hoezen niet nodig, maar da's maar een mening.
De grootte van het plaatje lijkt me ondergeschikt aan de juistheid van de hoes en tracklijst.
Door te grasduinen in oude OOR jaargangen is gebleken hoeveel fouten er nog te corrigeren zijn.
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 11:18 uur
200px breed, hoogte variabel
Nee die blijven 200 pixels breed, de albumpagina's zullen bij deze albums wat minder mooi zijn wat hopelijk bijdraagt aan het indien van correcties, waar mogelijk.
dazzler schreef:
Het zal leuk zijn als straks bij de introductie van het nieuwe ontwerp, het merendeel van de pagina's alvast een mooie grote hoes heeft die past binnen het ontwerp zoals het bedoeld is. Met merendeel bedoel ik dan niet minstens 150.000 van de 300.000, maar als populaire+recente albums een grote hoes hebben dan heeft wel het grootste deel van de pagina's die daadwerkelijk bekeken worden een goede hoes.
Terechte opmerking dat dit wel netjes moet gebeuren natuurlijk, of anders liever niet.
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 19:02 uur
Dank voor dit heldere antwoord, Jordy.
Artiest X is een Brit.
Zijn eerste album wordt net iets vroeger uitgebracht in de US met een unieke hoes.
Kort daarna verschijnt dat album in de UK met de hoes die we allemaal kennen.
Wat is het standpunt van de crew?
Artiest X is een Brit.
Zijn eerste album wordt net iets vroeger uitgebracht in de US met een unieke hoes.
Kort daarna verschijnt dat album in de UK met de hoes die we allemaal kennen.
Wat is het standpunt van de crew?
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 09:05 uur
voor alle toevoegingen die sinds gisterenavond zijn gedaan, is een foutieve thumbnail aangemaakt (de kleine versie van de hoes, te zien in de popup als je boven de titel zweeft)
dit zal ik binnenkort even herstellen, zou voor toekomstige toevoegingen weer goed moeten gaan
dit zal ik binnenkort even herstellen, zou voor toekomstige toevoegingen weer goed moeten gaan
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 18:10 uur
Ter voorbereiding op het nieuwe ontwerp (met afwijkende hoesafmeting) ben ik wat voorwerk aan het doen wat betreft de afbeeldingen
Hierbij viel het me op dat er enkele tientallen albums zijn, waar een "kapotte" albumhoes staat die onleesbaar is voor de site. Hierdoor kan er bijvoorbeeld geen thumbnail aangemaakt worden voor deze albums.
(knip)
zouden jullie kunnen helpen om dit te verhelpen, door het indien van een correctie met een nieuwe afbeelding? bedankt!
Hierbij viel het me op dat er enkele tientallen albums zijn, waar een "kapotte" albumhoes staat die onleesbaar is voor de site. Hierdoor kan er bijvoorbeeld geen thumbnail aangemaakt worden voor deze albums.
(knip)
zouden jullie kunnen helpen om dit te verhelpen, door het indien van een correctie met een nieuwe afbeelding? bedankt!
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 18:36 uur
Correctie ingestuurd voor:
[105] => Worship - Terranean Wake (2012)
[105] => Worship - Terranean Wake (2012)
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 18:55 uur
Correctie is geaccepteerd, maar ik zie nog steeds geen thumbnail bij de link van dat album.
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 18:56 uur
Dat komt denk ik door je browsercache
ik trek m'n bericht voor nu even terug, omdat ik wellicht een manier weet om dit te automatiseren. bedankt in ieder geval alvast
ik trek m'n bericht voor nu even terug, omdat ik wellicht een manier weet om dit te automatiseren. bedankt in ieder geval alvast

0
geplaatst: 29 augustus 2013, 19:02 uur
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 19:19 uur
Nee hoor, die hoes is niet gewijzigd. Staat er al heel lang zo.
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 19:31 uur
Jordy schreef:
Ter voorbereiding op het nieuwe ontwerp (met afwijkende hoesafmeting) ben ik wat voorwerk aan het doen wat betreft de afbeeldingen
(knip)
(knip)
hetzelfde verzoek, nu met aanzienlijk minder albums
[0] => John Abercrombie / Dan Wall / Adam Nussbaum - Speak of the Devil (1994) -- afbeelding onleesbaar
[1] => Junkie XL - Big Sounds of the Drags (1999) -- afbeelding onleesbaar
[2] => Danko Jones - My Love Is Bold (1999) -- afbeelding onleesbaar
[3] => Paul Bley Quintet - The Fabulous Paul Bley Quintet (1958) -- afbeelding onleesbaar
[4] => Paul Bley - With Gary Peacock (1970) -- afbeelding onleesbaar
[5] => Paul Bley / John Surman / Bill Frisell / Paul Motian - Fragments (1986) -- afbeelding onleesbaar
[6] => Radio Massacre International - Diabolica (1997) -- afbeelding onleesbaar
[7] => Radio Massacre International - Upstairs Downstairs (1998) -- afbeelding onleesbaar
[8] => Robert Schroeder - Timewaves (1987) -- afbeelding onleesbaar
[9] => Tangerine Dream - Exit (1981) -- afbeelding onleesbaar
[10] => Tomita - The Planets (1976) -- afbeelding onleesbaar
[11] => Wahnfried - Drums 'N' Balls (1997) -- afbeelding onleesbaar
[12] => Saint Vitus - Born Too Late (1986) -- afbeelding onleesbaar
[13] => McCough and McGear + Friends - McCough and McGear (1968) -- afbeelding onleesbaar
[14] => Catholic Boys - Psychic Voodoo Mind Control (2004) -- afbeelding onleesbaar
[15] => Ertug - Hayatim (2005) -- afbeelding onleesbaar
[16] => Emre Altug - Sensiz Olmuyor (2005) -- afbeelding onleesbaar
[17] => Fulden Uras - Cici (2004) -- afbeelding onleesbaar
[18] => The Idoru - Brand New Way, Brand New Situation (2005) -- afbeelding onleesbaar
[19] => This Moment - Finding a Voice in the Dark (2005) -- afbeelding onleesbaar
[20] => Wings of Scarlet - Before the Great Collapse (2003) -- afbeelding onleesbaar
[21] => Frank Sinatra - Ring-A-Ding Ding! (1961) -- afbeelding onleesbaar
[22] => William - Tints and Shades (2003) -- afbeelding onleesbaar
[23] => Mystery Girls - Something in the Water (2004) -- afbeelding onleesbaar
[24] => Bagad Brieg - Karamba! [Live] (2005) -- afbeelding onleesbaar
[25] => Aclys - Liedergeburt (2004) -- afbeelding onleesbaar
[26] => Holly Golightly - My First Holly Golightly Album (2005) -- afbeelding onleesbaar
[27] => 10,000 Maniacs - Secrets of the I Ching (1983) -- afbeelding onleesbaar
[28] => Saul Stokes - Abstraction (2001) -- afbeelding onleesbaar
[29] => Paul Schütze - The Surgery of Touch (1994) -- afbeelding onleesbaar
[30] => Noize Suppressor - Wash Machine (2004) -- afbeelding onleesbaar
alvast bedankt!
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 20:41 uur
Correctie doorgestuurd voor:
[12] => Saint Vitus - Born Too Late (1986)
[12] => Saint Vitus - Born Too Late (1986)
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 21:37 uur
bedankt voor de hulp
de volgende albums hebben nog een (voor de site) onleesbare afbeelding, als er nog iemand wil helpen? bedankt!
Danko Jones - My Love Is Bold (1999)
Paul Bley - With Gary Peacock (1970)
Paul Bley / John Surman / Bill Frisell / Paul Motian - Fragments (1986)
Radio Massacre International - Diabolica (1997)
Radio Massacre International - Upstairs Downstairs (1998)
Robert Schroeder - Timewaves (1987)
Tangerine Dream - Exit (1981)
Tomita - The Planets (1976)
Wahnfried - Drums 'N' Balls (1997)
McCough and McGear + Friends - McCough and McGear (1968)
Catholic Boys - Psychic Voodoo Mind Control (2004)
Ertug - Hayatim (2005)
Emre Altug - Sensiz Olmuyor (2005)
The Idoru - Brand New Way, Brand New Situation (2005)
This Moment - Finding a Voice in the Dark (2005)
Wings of Scarlet - Before the Great Collapse (2003)
Frank Sinatra - Ring-A-Ding Ding! (1961)
William - Tints and Shades (2003)
Mystery Girls - Something in the Water (2004)
Bagad Brieg - Karamba! [Live] (2005)
Aclys - Liedergeburt (2004)
Holly Golightly - My First Holly Golightly Album (2005)
10,000 Maniacs - Secrets of the I Ching (1983)
Saul Stokes - Abstraction (2001)
Paul Schütze - The Surgery of Touch (1994)
Noize Suppressor - Wash Machine (2004)
de volgende albums hebben nog een (voor de site) onleesbare afbeelding, als er nog iemand wil helpen? bedankt!
Danko Jones - My Love Is Bold (1999)
Paul Bley / John Surman / Bill Frisell / Paul Motian - Fragments (1986)
Radio Massacre International - Diabolica (1997)
Radio Massacre International - Upstairs Downstairs (1998)
Robert Schroeder - Timewaves (1987)
Tomita - The Planets (1976)
Wahnfried - Drums 'N' Balls (1997)
Catholic Boys - Psychic Voodoo Mind Control (2004)
Ertug - Hayatim (2005)
Emre Altug - Sensiz Olmuyor (2005)
The Idoru - Brand New Way, Brand New Situation (2005)
This Moment - Finding a Voice in the Dark (2005)
Wings of Scarlet - Before the Great Collapse (2003)
William - Tints and Shades (2003)
Aclys - Liedergeburt (2004)
10,000 Maniacs - Secrets of the I Ching (1983)
Paul Schütze - The Surgery of Touch (1994)
Noize Suppressor - Wash Machine (2004)
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 01:57 uur
De volgende zijn ondertussen gedaan:
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 14:36 uur
Wie wil er zo vriendelijk zijn, dit album toe te voegen aan musicmeter:

Darts - Daddy Cool 16 classic tracks (1995)
BVD!

Darts - Daddy Cool 16 classic tracks (1995)
BVD!

0
geplaatst: 31 augustus 2013, 19:29 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 19:43 uur
eightynine schreef:
Wederom een verzoekje
COME - PSYCHIC TEENS
COME | SRA Records - srarecords.bandcamp.com
Wederom een verzoekje
COME - PSYCHIC TEENS
COME | SRA Records - srarecords.bandcamp.com