Genres / Electronic / De dance top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 22:49 uur
123poetertjes schreef:
Ik ben nu trouwens wel benieuwd waar je nu de First DJ Ever in was
Ik ben nu trouwens wel benieuwd waar je nu de First DJ Ever in was
Haha, in de kroeg waar ik werkte speelde alleen maar bandjes en was ik dus de eerste DJ die er draaide. Zodoende:p
Arrie, hater, je moet ook de Summer mix doen!!!
2
geplaatst: 13 augustus 2018, 14:30 uur
95. The Bloody Beetroots ft. Steve Aoki - WARP
De band uit Italië brengt al jaren niets interessants meer uit, maar staat steeds op de mainstage van Tomorrowland te rocken. Lijkt mij op zich wel een bijzondere ervaring, al denk ik dat ik na een halfuur gillend wegren. WARP daarentegen zou ik niet voor vluchten, maar keihard springen. 1-2 WHOOP WHOOP!
94. Aphex Twin - Windowlicker
De titel en videoclip doen niet echt vermoeden dat het een zeer relaxed dance-nummer is, maar schijn bedriegt. Dat bevestigt het talent van deze producer, waarvan ik nodig nog dieper in zijn discografie moet duiken. Als je had verteld dat dit nummer uit 1999 komt, had ik je in eerste instantie niet geloofd.
93. Todd Terje - Inspector Norse
Volgens velen beschreven als een aanstekelijk disco-nummer, waar je onmogelijk op stil kan zitten. Klinkt op het eerste gehoor als een simpel stuiterbalnummertje, maar is volgeladen met geniale melodieën en bliepjes. Mag wel 20 minuten duren van mij!
92. Scooter - Nessaja
Ik waarschuw je alvast: in deze lijst kan het alle kanten op, van twee MuMe-favorietjes gaan we naar Scooter. Scooter ja, die maffe gasten die allesbehalve diepgaande nummers produceren (grotendeels zijn het verlepte covers in een dance-jasje gegoten), maar je kan er wel altijd op losgaan. "It's not a bird, it's not a plane it must be Dave, who's on a train!" Huh, wat?
91. Fatboy Slim, Riva Starr & Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat (Calvin Harris Remix)
Ok, ik beken alvast. Dit is alvast niet de laatste notering van Fatboy Slim in deze lijst. Maar koste wat kost moest Calvin Harris in de lijst en deze remix blijft toch een van zijn beste. EAT SLEEP RAVE REPEAT! en dan springen. Heel hoog.
De band uit Italië brengt al jaren niets interessants meer uit, maar staat steeds op de mainstage van Tomorrowland te rocken. Lijkt mij op zich wel een bijzondere ervaring, al denk ik dat ik na een halfuur gillend wegren. WARP daarentegen zou ik niet voor vluchten, maar keihard springen. 1-2 WHOOP WHOOP!
94. Aphex Twin - Windowlicker
De titel en videoclip doen niet echt vermoeden dat het een zeer relaxed dance-nummer is, maar schijn bedriegt. Dat bevestigt het talent van deze producer, waarvan ik nodig nog dieper in zijn discografie moet duiken. Als je had verteld dat dit nummer uit 1999 komt, had ik je in eerste instantie niet geloofd.
93. Todd Terje - Inspector Norse
Volgens velen beschreven als een aanstekelijk disco-nummer, waar je onmogelijk op stil kan zitten. Klinkt op het eerste gehoor als een simpel stuiterbalnummertje, maar is volgeladen met geniale melodieën en bliepjes. Mag wel 20 minuten duren van mij!
92. Scooter - Nessaja
Ik waarschuw je alvast: in deze lijst kan het alle kanten op, van twee MuMe-favorietjes gaan we naar Scooter. Scooter ja, die maffe gasten die allesbehalve diepgaande nummers produceren (grotendeels zijn het verlepte covers in een dance-jasje gegoten), maar je kan er wel altijd op losgaan. "It's not a bird, it's not a plane it must be Dave, who's on a train!" Huh, wat?
91. Fatboy Slim, Riva Starr & Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat (Calvin Harris Remix)
Ok, ik beken alvast. Dit is alvast niet de laatste notering van Fatboy Slim in deze lijst. Maar koste wat kost moest Calvin Harris in de lijst en deze remix blijft toch een van zijn beste. EAT SLEEP RAVE REPEAT! en dan springen. Heel hoog.
1
geplaatst: 13 augustus 2018, 14:40 uur
Windowlicker is een allemansvriend, kan in diverse sets ingepast worden . Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet wie er achter een gesjeesde drum n bass remix zit hiervan, die ik in 1999 vaak heb gehoord in uurmixjes
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 15:09 uur
Leuke lijst tot nu toe. Lekker gevarieerd. EDM waar ik niets mee heb, maar die stiekem toch wel fijn is (Give Me Everything), van die vuige electro die ik een jaar of 10 terug ook heel tof vond (Justice - toen WARP uitkwam was ik er eigenlijk net klaar mee, op een gegeven moment werd die zelfs gedraaid in het café dat op de hoek van mijn straat zit), een hele dikke klassieker (ik weet nog wel dat voor het eerst de clip van Window Licker op MTV voorbij kwam, echt een wtf-moment van jewelste en geniaal bovendien). En Scooter is toch wel de ultieme foute maar toch toffe dance. Staan over een tijdje voor het eerst live in Nederland en ik zou bijna gaan...
Ben benieuwd naar de rest!
Ben benieuwd naar de rest!
1
geplaatst: 14 augustus 2018, 13:42 uur
Ach ja, Pitbull. Ik heb een zwak voor F. U. N. en Don't stop the party
1
geplaatst: 20 augustus 2018, 17:40 uur
90. Swedish House Mafia - Greyhound
Het eerste optreden waar ik ooit naar toe ben geweest, is die van het Zweedse dj-trio. Samen treden ze niet meer op, althans, niet meer met Steve Angello. Axwell ^ Ingrosso natuurlijk nog wel. Toch blijft hun SMH-tijd het interessantst, dankzij tracks als Miami 2 Ibiza, One en Save The World. En Greyhound natuurlijk! In tegenstelling tot de meeste EDM is deze veel fijner opgebouwd en geperfectioneerd. Heerlijke basslijn en als hoogtepunt het stuk op 2:48!
89. Galantis - Peanut Butter Jelly
We blijven nog even in de EDM-stijl, met Galantis. Ik vind echt een perfect radiohitje: catchy, swingend en met name een perfecte speelduur. Wanneer deze in je hoofd gaat zitten, komt het voorlopig er niet uit. Maar of dat nou zo erg is?
88. Tchami - Untrue
Tchami, de France deep house-pionier die mij nooit heeft teleurgesteld. Nog steeds draai ik z'n tracks met plezier en toen dit nummer werd uitgebracht, heb ik 'm erg vaak gedraaid. Krachtige, doch erg vrolijke deep housetrack. Hij wordt trouwens ook gezien als de grondleggers van de "Future House", een subgenre van EDM waar de meeste drops metalen en elastisch klinken.
87. Sander van Doorn - Ori Tali Ma
We blijven nog in de EDM-sferen met nog zo'n bekende naam. De beste man draait al bijna vijftien jaar mee in de scène en is nog altijd populair. Deze heerlijke uptempo track begeleid door een Salif Keita is een heerlijke dansvloervuller.
86. Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours
Ook in deze update weer een bekende naam. Een melodie om mee te beulen, een dosis nostalgie en een drop om los op te gaan. Kortom, deze evergreen van de Italiaanse DJ zal altijd nog gedraaid worden en dat is zeker niet erg. Ik zal er altijd op blijven dansen!
Het eerste optreden waar ik ooit naar toe ben geweest, is die van het Zweedse dj-trio. Samen treden ze niet meer op, althans, niet meer met Steve Angello. Axwell ^ Ingrosso natuurlijk nog wel. Toch blijft hun SMH-tijd het interessantst, dankzij tracks als Miami 2 Ibiza, One en Save The World. En Greyhound natuurlijk! In tegenstelling tot de meeste EDM is deze veel fijner opgebouwd en geperfectioneerd. Heerlijke basslijn en als hoogtepunt het stuk op 2:48!
89. Galantis - Peanut Butter Jelly
We blijven nog even in de EDM-stijl, met Galantis. Ik vind echt een perfect radiohitje: catchy, swingend en met name een perfecte speelduur. Wanneer deze in je hoofd gaat zitten, komt het voorlopig er niet uit. Maar of dat nou zo erg is?
88. Tchami - Untrue
Tchami, de France deep house-pionier die mij nooit heeft teleurgesteld. Nog steeds draai ik z'n tracks met plezier en toen dit nummer werd uitgebracht, heb ik 'm erg vaak gedraaid. Krachtige, doch erg vrolijke deep housetrack. Hij wordt trouwens ook gezien als de grondleggers van de "Future House", een subgenre van EDM waar de meeste drops metalen en elastisch klinken.
87. Sander van Doorn - Ori Tali Ma
We blijven nog in de EDM-sferen met nog zo'n bekende naam. De beste man draait al bijna vijftien jaar mee in de scène en is nog altijd populair. Deze heerlijke uptempo track begeleid door een Salif Keita is een heerlijke dansvloervuller.
86. Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours
Ook in deze update weer een bekende naam. Een melodie om mee te beulen, een dosis nostalgie en een drop om los op te gaan. Kortom, deze evergreen van de Italiaanse DJ zal altijd nog gedraaid worden en dat is zeker niet erg. Ik zal er altijd op blijven dansen!
0
geplaatst: 20 augustus 2018, 19:25 uur
Swedish House Mafia Greyhound vind ik zelf niet hun meest interessante, maar op eerste gehoor vind ik hun meeste singles niet instant leuk. Save the world vind ik het echte goede wijn nummer, zit gewoon sterk in elkaar, moderne popdance die jaren later overeind blijft.
Leuke lijst, met leuk springerig effect van subgenres
Ben benieuwd of je alle dance uithoeken gaat raken
Leuke lijst, met leuk springerig effect van subgenres
Ben benieuwd of je alle dance uithoeken gaat raken
0
geplaatst: 20 augustus 2018, 19:56 uur
pureshores schreef:
Leuke lijst, met leuk springerig effect van subgenres
Ben benieuwd of je alle dance uithoeken gaat raken
Leuke lijst, met leuk springerig effect van subgenres
Ben benieuwd of je alle dance uithoeken gaat raken
zet je schrap
0
geplaatst: 21 augustus 2018, 01:37 uur
Ik vlieg met je mee op L'Amour Toujours, die wordt echt nooit oud!
1
geplaatst: 22 augustus 2018, 18:34 uur
85. Bastinov - Solar System
Met de capuchon over de koptelefoon, liep ik door de motregen naar mijn appartement na weer een avondshift bij het havenhotel waar ik stage heb gelopen afgelopen jaar. Deze melodische techno bood uitstekend gezelschap tijdens de vallende nacht, terwijl mijn nette schoenen de Antwerpse straten bewandelde. Het is een krachtig, doch rustgevend en daardoor passend in elke soort techno-set.
Sowieso is de EP van deze Italiaanse DJ een aanrader, want ook de track Parrallel Universe is een nummer die zomaar in de lijst had kunnen staan.
84. The Chemical Brothers - Go
Tijd voor weer een wat bekendere naam, waarvan ik denk dat 'ie wel in meer lijstjes gaat voorkomen. Gek genoeg hoorde ik deze voor het eerst in een bruin café (oftewel mijn oude werkgever) en was ik gelijk verkocht. De stem van Q-Tip is voor elk genre wel bruikbaar heb ik het idee, dus ook bij deze klapper. Waar feestje op zichzelf, dit nummer!
83. Gala - Freed From Desire
Oké, ik beken gelijk: zonder Will Grigg had ik dit nummer niet zo snel ontdekt, maar de versie zonder de Noord-Ierse voetballer is natuurlijk wel de beste. Heerlijk zwoel, zomers nummer die Gala onsterfelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ik deze draaien zonder voetbalkreten te horen, wat op zich best wel een prestatie is.
82. Headhunterz & Brennan Heart - The MF Point of Perfection
De vraag of ik elke uithoeken van de dance zou raken, ik weet niet welke allemaal je dan bedoelt pureshores, maar met deze dubstep/hardstyle track kom ik wel weer een heel eind denk ik, hè?
Op de middelbare school was dit echt een van mijn favoriete tracks en hij is nog steeds overeind gebleven door de jaren heen. De Voodoo People-sample is nadrukkelijk aanwezig en de verschillende switches in beat, maken dit een zeer vermakelijke track en vooral een absolute beuker. Van Headhunterz had ik nog tig andere nummers kunnen kiezen, bijvoorbeeld Psychedelic of Dragonborn, maar het sentiment tilt deze als favoriet in de lijst.
81. Pyero - Olé
Een van mijn manieren om nieuwe tracks te ontdekken, is het bekijken van DJ-livesets. De site 1001Tracklists gebruik ik als een soort legenda om zodoende de vetste tracks eruit te halen. Deze progressive housesong viste ik in 2012 uit een set van DJ Chuckie op Tomorrowland 2012, voornamelijk verleid door de zomerse melodie en de krachtige, zweverige "drop".
Nog steeds vind ik het leuk om optredens van deejays door te spitten, maar ik doe dat een stuk minder dan voorheen. Leuk blijft het wel!
Met de capuchon over de koptelefoon, liep ik door de motregen naar mijn appartement na weer een avondshift bij het havenhotel waar ik stage heb gelopen afgelopen jaar. Deze melodische techno bood uitstekend gezelschap tijdens de vallende nacht, terwijl mijn nette schoenen de Antwerpse straten bewandelde. Het is een krachtig, doch rustgevend en daardoor passend in elke soort techno-set.
Sowieso is de EP van deze Italiaanse DJ een aanrader, want ook de track Parrallel Universe is een nummer die zomaar in de lijst had kunnen staan.
84. The Chemical Brothers - Go
Tijd voor weer een wat bekendere naam, waarvan ik denk dat 'ie wel in meer lijstjes gaat voorkomen. Gek genoeg hoorde ik deze voor het eerst in een bruin café (oftewel mijn oude werkgever) en was ik gelijk verkocht. De stem van Q-Tip is voor elk genre wel bruikbaar heb ik het idee, dus ook bij deze klapper. Waar feestje op zichzelf, dit nummer!
83. Gala - Freed From Desire
Oké, ik beken gelijk: zonder Will Grigg had ik dit nummer niet zo snel ontdekt, maar de versie zonder de Noord-Ierse voetballer is natuurlijk wel de beste. Heerlijk zwoel, zomers nummer die Gala onsterfelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ik deze draaien zonder voetbalkreten te horen, wat op zich best wel een prestatie is.
82. Headhunterz & Brennan Heart - The MF Point of Perfection
De vraag of ik elke uithoeken van de dance zou raken, ik weet niet welke allemaal je dan bedoelt pureshores, maar met deze dubstep/hardstyle track kom ik wel weer een heel eind denk ik, hè?
Op de middelbare school was dit echt een van mijn favoriete tracks en hij is nog steeds overeind gebleven door de jaren heen. De Voodoo People-sample is nadrukkelijk aanwezig en de verschillende switches in beat, maken dit een zeer vermakelijke track en vooral een absolute beuker. Van Headhunterz had ik nog tig andere nummers kunnen kiezen, bijvoorbeeld Psychedelic of Dragonborn, maar het sentiment tilt deze als favoriet in de lijst.
81. Pyero - Olé
Een van mijn manieren om nieuwe tracks te ontdekken, is het bekijken van DJ-livesets. De site 1001Tracklists gebruik ik als een soort legenda om zodoende de vetste tracks eruit te halen. Deze progressive housesong viste ik in 2012 uit een set van DJ Chuckie op Tomorrowland 2012, voornamelijk verleid door de zomerse melodie en de krachtige, zweverige "drop".
Nog steeds vind ik het leuk om optredens van deejays door te spitten, maar ik doe dat een stuk minder dan voorheen. Leuk blijft het wel!
0
geplaatst: 23 augustus 2018, 00:44 uur
Dance Lover schreef:
Freed From Desire is een waar Anthem!
Freed From Desire is een waar Anthem!
Ooit het album in huis gehad en dan valt echt op hoe storend vals ze zingt, Gala - echt a one-trick-pony. Voor de dirty-minders: dat betekent één aardig nummer, meer niet; dus niet direct denken dat het betekent dat je er graag op wilt klimmen voor een nummer (=trick).
Verder is deze lijst een aardige GPS voor de lokalisering van de zogenoemde generatiekloof
0
geplaatst: 23 augustus 2018, 15:34 uur
80. Sandro Silva & Quintino - Epic
Misschien wel de meest invloedrijke EDM-track wat betreft de top-40, want dit was de eerste big roomtrack die de eerste positie wist te behalen. Het was het startschot voor de ontploffing van EDM-scène, want hoeveel muziek in de hedendaagse hitlijsten is niét geïnspireerd door het productiewerk van Maarten Vorwerk?
Laatstgenoemde is niet de echte naam van Sandro Silva, noch Quintino, maar het is gewoon Maarten Vorwerk. Als ghostproducer heeft hij veel "geschreven" voor namen als DVBBS, Dimitri Vegas & Like Mike en Quintino dus. Als er nu nog geen belletje gaat rinkelen: ook is hij onderdeel van het jumpstyle-duo Jeckyll & Hide.
Van alle markten thuis dus die Maarten en we zullen hem vast nog wel een keer tegenkomen deze lijst. Als Epic nu zou zijn uitgebracht zal het waarschijnlijk gewoon één van de zoveelste big roombangers zijn, maar goed, dit was toch de eerste hè.
79. Yellow Claw & The Opposites - Thunder
Hé, stond dit ook niet in een hip-hop top-100 van iemand? Persoonlijk schaar ik 'm eerder onder dance, voornamelijk door de hardstyle-invloeden. Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen over dit nummer, behalve dat de hook erg lekker is om mee brullen om daarna op de drop keihard los te gaan.
78. Dimitri Vegas & Like Mike - Stay A While
Waar veel artiesten eerst hun nieuwe muziek uitbrengen om het daarna live te performen, werkt dat bij EDM soms net wat anders. Met name tijdens Tomorrowland - want dat blijft toch het mecca van de EDM-muziek - wordt heel veel onuitgebracht werk gespeeld, waardoor setlists soms volledig onbekend zijn.
Ook op dit nummer moest ik destijds heel lang wachten, maar als een kind zo blij toen 'ie eindelijk gerealesed werd. Ik weet niet hoe, maar dit nummer maakt mij altijd vrolijk en doen verlangen naar keiharde partyzomers.
77. Ida Corr vs. Fedde Le Grand - Let Me Think About It
Zo hoor ik het graag: catchy, beknopte maar toch erg sfeervolle nummers. Dit kan zomaar een opkomstnummer zijn bij een fout feest, echter wel eentje waar je mee kan imponeren. Fedde Le Grand gaat nog steeds als een malle, maar van Ida Corr hoor ik eigenlijk bijna nooit iets.
76. Showtek ft. We Are Loud & Sonny Wilson - Booyah
Ah! Showtek! Een van de hardstyle-pioniers die de uitstap maakten naar de EDM-scène en niet onverdienstelijk ook. Rico Verhoeven-fans zullen Cannonball wel eens gehoord hebben, maar Booyah vind ik stiekem wel beter. Erg energieke track en de stem van Sonny Wilson tillen het nummer naar een erg hoog niveau.
Live is dit ook waar feestje, zo heb ik ervaren op Mysteryland vorig jaar. IMMA SAY: BOOYAH!
Misschien wel de meest invloedrijke EDM-track wat betreft de top-40, want dit was de eerste big roomtrack die de eerste positie wist te behalen. Het was het startschot voor de ontploffing van EDM-scène, want hoeveel muziek in de hedendaagse hitlijsten is niét geïnspireerd door het productiewerk van Maarten Vorwerk?
Laatstgenoemde is niet de echte naam van Sandro Silva, noch Quintino, maar het is gewoon Maarten Vorwerk. Als ghostproducer heeft hij veel "geschreven" voor namen als DVBBS, Dimitri Vegas & Like Mike en Quintino dus. Als er nu nog geen belletje gaat rinkelen: ook is hij onderdeel van het jumpstyle-duo Jeckyll & Hide.
Van alle markten thuis dus die Maarten en we zullen hem vast nog wel een keer tegenkomen deze lijst. Als Epic nu zou zijn uitgebracht zal het waarschijnlijk gewoon één van de zoveelste big roombangers zijn, maar goed, dit was toch de eerste hè.
79. Yellow Claw & The Opposites - Thunder
Hé, stond dit ook niet in een hip-hop top-100 van iemand? Persoonlijk schaar ik 'm eerder onder dance, voornamelijk door de hardstyle-invloeden. Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen over dit nummer, behalve dat de hook erg lekker is om mee brullen om daarna op de drop keihard los te gaan.
78. Dimitri Vegas & Like Mike - Stay A While
Waar veel artiesten eerst hun nieuwe muziek uitbrengen om het daarna live te performen, werkt dat bij EDM soms net wat anders. Met name tijdens Tomorrowland - want dat blijft toch het mecca van de EDM-muziek - wordt heel veel onuitgebracht werk gespeeld, waardoor setlists soms volledig onbekend zijn.
Ook op dit nummer moest ik destijds heel lang wachten, maar als een kind zo blij toen 'ie eindelijk gerealesed werd. Ik weet niet hoe, maar dit nummer maakt mij altijd vrolijk en doen verlangen naar keiharde partyzomers.
77. Ida Corr vs. Fedde Le Grand - Let Me Think About It
Zo hoor ik het graag: catchy, beknopte maar toch erg sfeervolle nummers. Dit kan zomaar een opkomstnummer zijn bij een fout feest, echter wel eentje waar je mee kan imponeren. Fedde Le Grand gaat nog steeds als een malle, maar van Ida Corr hoor ik eigenlijk bijna nooit iets.
76. Showtek ft. We Are Loud & Sonny Wilson - Booyah
Ah! Showtek! Een van de hardstyle-pioniers die de uitstap maakten naar de EDM-scène en niet onverdienstelijk ook. Rico Verhoeven-fans zullen Cannonball wel eens gehoord hebben, maar Booyah vind ik stiekem wel beter. Erg energieke track en de stem van Sonny Wilson tillen het nummer naar een erg hoog niveau.
Live is dit ook waar feestje, zo heb ik ervaren op Mysteryland vorig jaar. IMMA SAY: BOOYAH!
0
geplaatst: 25 augustus 2018, 12:25 uur
75. KSHMR & Marnik - Bazaar
EDM touches India. Deze producer uit Amerika, heeft een stijl die ik net wat gelikter en diverser vind dan de meeste Spinnin Records releases. Ik dacht trouwens dat deze gozer nog niet zo heel lang bezig was, maar schijn bedriegt. Je zal hem vast wel kennen van de hit Like A G6 (die ook erg lekker is btw), waar hij aan heeft meegewerkt.
Zijn eigen werk vind ik trouwens een stuk interessanter, met name deze rave-track als favoriet. De drie minuten vliegen voorbij, maar je party-modus is aan!
74. Gregor Salto & Kaoma - Lambada 3000
Het origineel wordt waarschijnlijk breder gewaardeerd op deze site, maar ik vind de touch van Gregor Salto altijd wel wat hebben. Vette drums die het nummer een nog swingender tintje geeft. Tevens heb ik dit nummer in mijn zomers heel wat afgedraaid, wat ook meehelpt aan de notering mijn dance-toplijst.
73. Adamski & Seal - Killer
Überklassieker natuurlijk deze, galt nog altijd door menig feestcafé, disco of huiskamer. Zijn tijd vooruit en natuurlijk inspirerend voor de complete partyscène.
72. Bingo Players - Cry (Just A Little)
Geschokt was ik, toen in 2013 Paul Bäumer van de Bingo Players aan kanker overleed. Want ja, destijds kende ik alle nummers van Hysteria wel uit mijn hoofd en ook het nummer waar Piano In The Dark van Brenda Russell werd gesampled is eentje die ik in de auto naar Frankrijk vaak heb geluisterd.
De song brengt veel goede herinneringen naar boven, terwijl ik toch met een brok in de keel luister. Hoe fijn die zomers waren, hoe tragisch het einde van Bäumers leven was.
71. The Chainsmokers - Closer
Dé zomeranthem van 2016, voor mij althans. Ik heb elke zomer wel een nummer die ik voor mijzelf tot de zomerhit van dat jaar beschouw. Closer is dat dus van 2016, waar DJ Koze - Pick Up die van dit jaar is.
Closer bevat een schitterende hook, fijne melodie en dito groove. Ik kan deze niet vaak genoeg horen en toch is dit niet mijn favoriete Chainsmokers
EDM touches India. Deze producer uit Amerika, heeft een stijl die ik net wat gelikter en diverser vind dan de meeste Spinnin Records releases. Ik dacht trouwens dat deze gozer nog niet zo heel lang bezig was, maar schijn bedriegt. Je zal hem vast wel kennen van de hit Like A G6 (die ook erg lekker is btw), waar hij aan heeft meegewerkt.
Zijn eigen werk vind ik trouwens een stuk interessanter, met name deze rave-track als favoriet. De drie minuten vliegen voorbij, maar je party-modus is aan!
74. Gregor Salto & Kaoma - Lambada 3000
Het origineel wordt waarschijnlijk breder gewaardeerd op deze site, maar ik vind de touch van Gregor Salto altijd wel wat hebben. Vette drums die het nummer een nog swingender tintje geeft. Tevens heb ik dit nummer in mijn zomers heel wat afgedraaid, wat ook meehelpt aan de notering mijn dance-toplijst.
73. Adamski & Seal - Killer
Überklassieker natuurlijk deze, galt nog altijd door menig feestcafé, disco of huiskamer. Zijn tijd vooruit en natuurlijk inspirerend voor de complete partyscène.
72. Bingo Players - Cry (Just A Little)
Geschokt was ik, toen in 2013 Paul Bäumer van de Bingo Players aan kanker overleed. Want ja, destijds kende ik alle nummers van Hysteria wel uit mijn hoofd en ook het nummer waar Piano In The Dark van Brenda Russell werd gesampled is eentje die ik in de auto naar Frankrijk vaak heb geluisterd.
De song brengt veel goede herinneringen naar boven, terwijl ik toch met een brok in de keel luister. Hoe fijn die zomers waren, hoe tragisch het einde van Bäumers leven was.
71. The Chainsmokers - Closer
Dé zomeranthem van 2016, voor mij althans. Ik heb elke zomer wel een nummer die ik voor mijzelf tot de zomerhit van dat jaar beschouw. Closer is dat dus van 2016, waar DJ Koze - Pick Up die van dit jaar is.
Closer bevat een schitterende hook, fijne melodie en dito groove. Ik kan deze niet vaak genoeg horen en toch is dit niet mijn favoriete Chainsmokers
0
geplaatst: 25 augustus 2018, 21:40 uur
Los van wat ik verder van Closer vind, is dat nog dance te noemen? Ik vind het gewoon een popliedje, met weliswaar wat EDM-invloeden. Ik snap dat niet alles in dit topic per se dansvloermateriaal hoeft te zijn, maar toch.
1
geplaatst: 28 augustus 2018, 19:00 uur
70. Tujamo & Plastik Funk - WHO
We gaan door met de zoveelste EDM-banger. Hoe vaak is dit nummer wel niet te horen in een dj-set? Een drop die nooit vervelen, zo zwoel maar toch zo hard!
69. Jeckyll & Hyde - Freefall
Ah, daar we hebben hem alweer: Maarten Voorwerk, ditmaal met eigen werk. Gekenmerkt door de iconische lego-videoclip, stond hij samen met Ruud van IJperen aan de basis van de jumpstyle-hype.
Dit deuntje gaat nooit vervelen en in combinatie met de nostalgische waarde, is dit zo'n typische dance-evergreen.
68. deadmau5 - Right This Second
Ik wist niet wat ik hoorde, toen ik dit voor het tegenkwam op YouTube. Compleet anders dan de EDM die ik destijds luisterde. Dit is namelijk veel epischer, met grote climaxen en langere drops! Heerlijk, de acht minuten zijn een waar genot om te horen.
67. Wolfgang Gartner - Redline
Tijd voor een feel good-nummertje. Opgepikt uit de Tomorrowland 2012-set van Dimitri Vegas & Like Mike, sindsdien zet ik 'm elke zomer weer op en het maakt mij altijd weer vrolijk. Good times
66. The Sunclub - Fiesta
De klassieker die nooit aangetast had mogen worden. De Summer Jam toevoeging is leuk, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het origineel volledig ingepeperd werd en daardoor niet zo vaak op de radio te horen is. Dat is jammer, want het project van Jay Dee is op zichzelf al goed genoeg.
We gaan door met de zoveelste EDM-banger. Hoe vaak is dit nummer wel niet te horen in een dj-set? Een drop die nooit vervelen, zo zwoel maar toch zo hard!
69. Jeckyll & Hyde - Freefall
Ah, daar we hebben hem alweer: Maarten Voorwerk, ditmaal met eigen werk. Gekenmerkt door de iconische lego-videoclip, stond hij samen met Ruud van IJperen aan de basis van de jumpstyle-hype.
Dit deuntje gaat nooit vervelen en in combinatie met de nostalgische waarde, is dit zo'n typische dance-evergreen.
68. deadmau5 - Right This Second
Ik wist niet wat ik hoorde, toen ik dit voor het tegenkwam op YouTube. Compleet anders dan de EDM die ik destijds luisterde. Dit is namelijk veel epischer, met grote climaxen en langere drops! Heerlijk, de acht minuten zijn een waar genot om te horen.
67. Wolfgang Gartner - Redline
Tijd voor een feel good-nummertje. Opgepikt uit de Tomorrowland 2012-set van Dimitri Vegas & Like Mike, sindsdien zet ik 'm elke zomer weer op en het maakt mij altijd weer vrolijk. Good times
66. The Sunclub - Fiesta
De klassieker die nooit aangetast had mogen worden. De Summer Jam toevoeging is leuk, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het origineel volledig ingepeperd werd en daardoor niet zo vaak op de radio te horen is. Dat is jammer, want het project van Jay Dee is op zichzelf al goed genoeg.
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 19:51 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 19:57 uur
Grappig, vaak in de hiphop top 100 veel overeenkomende klassiekers in nagenoeg elke lijst. Volgens mij zal er geen enkele overeenkomst met deze 100 in mijn lijst komen, toch een zeer veelzijdig genre blijkt. Moet zeggen dat het redelijk ver af staat van mijn voorkeur in muziek, maar daarom des te leuker om allemaal eens te luisteren! Mogelijk een generatiekloof?
1
geplaatst: 28 augustus 2018, 19:57 uur
jordidj1 schreef:
74. Gregor Salto & Kaoma - Lambada 3000
Het origineel wordt waarschijnlijk breder gewaardeerd op deze site, maar ik vind de touch van Gregor Salto altijd wel wat hebben. Vette drums die het nummer een nog swingender tintje geeft. Tevens heb ik dit nummer in mijn zomers heel wat afgedraaid, wat ook meehelpt aan de notering mijn dance-toplijst.
74. Gregor Salto & Kaoma - Lambada 3000
Het origineel wordt waarschijnlijk breder gewaardeerd op deze site, maar ik vind de touch van Gregor Salto altijd wel wat hebben. Vette drums die het nummer een nog swingender tintje geeft. Tevens heb ik dit nummer in mijn zomers heel wat afgedraaid, wat ook meehelpt aan de notering mijn dance-toplijst.
Doe mij maar deze van Gregor Salto, niet zo plat en ook lekker zomers.
Gregor Salto feat Helena Mendes - Viajar (video) - YouTube
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 20:03 uur
Generatiekloof, of een gapend gat in je muzikale geheugen. 't Is maar net hoe je het benaderd
Ik verwacht echter in de hogere regionen wel overeenkomsten met komende lijsten, want ja, beter dan dat wordt het niet.
Ik verwacht echter in de hogere regionen wel overeenkomsten met komende lijsten, want ja, beter dan dat wordt het niet.
1
geplaatst: 30 augustus 2018, 22:31 uur
wat suf, ik dacht dat ik Killer ook in mijn top 50 had staan, maar dat is niet zo.
Ik vind deze EDM bangers wel interessant, toch leuk om te zien wat de anthems van de next generation zijn.
Merk wel dat ik soms de nummers blijk te kennen, maar a la generatiekloof kan ik titels en uitvoerenden nu absoluut niet paraat erbij halen, behalve de grote jongens zoals Garrix
Ik vind deze EDM bangers wel interessant, toch leuk om te zien wat de anthems van de next generation zijn.
Merk wel dat ik soms de nummers blijk te kennen, maar a la generatiekloof kan ik titels en uitvoerenden nu absoluut niet paraat erbij halen, behalve de grote jongens zoals Garrix
1
geplaatst: 31 augustus 2018, 14:59 uur
Zou mooi zijn om DJ Jean al in de eerste toplijst te krijgen, hoort eigenlijk op 1 natuurlijk. Ook ik vind het leuk om deze lijst te beluisteren hoor, al zit het voor mij wel wat in de 'foute' hoek. Er staan opvallend veel van deze op de Yabba Dabba Dance reeks. Op een Windowlicker, Chemical Brothers en goede track van Todd Terje na veel gelikte dance hits met de nodige opsmuk. In deze lijn zou ik nog iets van een ATB, Tiesto, Cosmic Gate, Cascada, Bomfunk MC's of 2 Unlimited verwachten. Ook de iets meer gerenommeerde 90/00's hits misschien? Een Fatboy Slim, Cassius, Faithless of zelfs Darude
Het staat nogal ver af van bijvoorbeeld een Xanopticon of Gridlock, wat ook onder Electronic/Dance valt. Dat maakt het misschien juist zo leuk, dit topic.
Het staat nogal ver af van bijvoorbeeld een Xanopticon of Gridlock, wat ook onder Electronic/Dance valt. Dat maakt het misschien juist zo leuk, dit topic.
1
geplaatst: 31 augustus 2018, 15:43 uur
Laat ik de lijst eens updaten:
* jordidj1
* -SprayIt-
* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
* jordidj1
* -SprayIt-
* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
0
geplaatst: 31 augustus 2018, 15:43 uur
Nou, op naar de volgende meuk dan maar.
65. David Guetta feat. Kid Cudi - Memories
Dat Guetta nog zou komen in deze lijst, zal wel niet als een verrassing komen. Het pianodeuntje is wereldberoemd en het stemgeluid van Cudi is altijd een genot naar te luisteren!
64. Cygnus X - Superstring (Rank 1 Remix)
Volgens mij hadden we ook nog geen trance gehad, dus bij deze. Deze synths zullen bij ieder wel bekend in de oren klinken, neem ik aan? Klassieker die ik niet vaak genoeg kan horen en altijd blij van wordt als ik 'm op een feestje hoor.
63. Spiller - Groovejet (If This Ain't Love)
Weer een paar klassiekers dit blokje, waaronder deze zomerse evergreen dus. Het nummer steekt zo lekker in elkaar, je krijgt spontaan vakantieneigingen. If this ain't love, why does it feels like, why does it feel so good
Fun fact: dit was de eerste track die werd afgespeeld op de eerste functionele Apple iPod prototype
62. Enrico Sangiuliano - Hidden T
Nog niet zo heel lang uit - hij bivakkeert ook nog steeds flink hoog in mijn Afrekeninglijst - maar wat mij betreft nu al een anthem. Prachtige, melodische technotrack met een fantastische climax.
61. Clouds - Chained to a Dead Camel
Smeriger, vuiler worden de drops niet in de technoscène. Deze track speelde Oliver Heldens vorig jaar live op Mysteryland en het was een van de absolute hoogtepunten. Groteske climax tot de harde drop!
65. David Guetta feat. Kid Cudi - Memories
Dat Guetta nog zou komen in deze lijst, zal wel niet als een verrassing komen. Het pianodeuntje is wereldberoemd en het stemgeluid van Cudi is altijd een genot naar te luisteren!
64. Cygnus X - Superstring (Rank 1 Remix)
Volgens mij hadden we ook nog geen trance gehad, dus bij deze. Deze synths zullen bij ieder wel bekend in de oren klinken, neem ik aan? Klassieker die ik niet vaak genoeg kan horen en altijd blij van wordt als ik 'm op een feestje hoor.
63. Spiller - Groovejet (If This Ain't Love)
Weer een paar klassiekers dit blokje, waaronder deze zomerse evergreen dus. Het nummer steekt zo lekker in elkaar, je krijgt spontaan vakantieneigingen. If this ain't love, why does it feels like, why does it feel so good
Fun fact: dit was de eerste track die werd afgespeeld op de eerste functionele Apple iPod prototype
62. Enrico Sangiuliano - Hidden T
Nog niet zo heel lang uit - hij bivakkeert ook nog steeds flink hoog in mijn Afrekeninglijst - maar wat mij betreft nu al een anthem. Prachtige, melodische technotrack met een fantastische climax.
61. Clouds - Chained to a Dead Camel
Smeriger, vuiler worden de drops niet in de technoscène. Deze track speelde Oliver Heldens vorig jaar live op Mysteryland en het was een van de absolute hoogtepunten. Groteske climax tot de harde drop!
1
geplaatst: 31 augustus 2018, 19:10 uur
Ja Memories is zeker tof! Daar ging en ga ik altijd wel goed op in de clubs.
0
geplaatst: 31 augustus 2018, 19:27 uur
-SprayIt- schreef:
Ook de iets meer gerenommeerde 90/00's hits misschien? Een Fatboy Slim
Ook de iets meer gerenommeerde 90/00's hits misschien? Een Fatboy Slim
Ik heb zo’n vermoeden dat die inderdaad nog gaat komen. ?
-SprayIt- schreef:
Het staat nogal ver af van bijvoorbeeld een Xanopticon of Gridlock, wat ook onder Electronic/Dance valt. Dat maakt het misschien juist zo leuk, dit topic.
Het staat nogal ver af van bijvoorbeeld een Xanopticon of Gridlock, wat ook onder Electronic/Dance valt. Dat maakt het misschien juist zo leuk, dit topic.
Ik zou zeggen dat dat meer electronic dan dance is. Niet echt spul dat je in de club draait.
* denotes required fields.