menu

Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
Enne, lekker rijtje hoor!

Geweldig topic! Ik heb al wat kersjes eruit gepikt

60. Outblast & Korsakoff - Unleash the Beast

Mijn broertje is ook vrij verslaafd aan muziek: hij bezoekt bijna wekelijks hardcore/hardstyle evenementen, zijn smaak staat dus haaks op die van mij. Echter hebben wij af en toe wel wat raakvlakken en deze gouwe, ouwe hardcore-song kunnen wij allebei erg waarderen. Zelfs in de Angerfist-remix vind ik 'm nog erg gaaf!

59. Kideko - Dum Dum (Yousef Circus Rework)

In deze ruim acht minuten verandert er eigenlijk niet heel veel aan het ritme, maar dat is juist de kracht van dit nummer. Swingend en sexy, zo kan ik die beat wel omschrijven en ook ritmisch is het perfect. Perfect nummer voor op een strandfeestje die rustig op gang moet komen!

58. Don Diablo - Animale (feat. Dragonette)

Don Diablo is een artiest die erg populair is momenteel, ondanks het feit dat hij nooit een hit heeft gescoord in de Nederlandse top-40 (als ik Arrie moet geloven). Dit was echter wel een van de eerste EDM-nummers waar ik kennis mee mocht maken en mede door de gekke videoclip heb ik deze song vaak opgezet. Je kan die clip wel een beetje vergelijken met de film Requiem for a Dream, maar dan met sinaasappels.

57. Jon Hopkins - Everything Connected

Weer eentje uit 2018, maar dat is volgens mij wel de laatste. Deze track kan over een paar jaar vast wel hoger staan, want oei, wat een luistertrip is dit zeg. Het bouwt heel kalm, maar mondt opeens tot een ruige technotrack waarop je he-le-maal los op kan gaan.

56. Tim Berg - Seek Bromance

Geschokt was ik door het nieuws dat Avicii was overleden, afgelopen april. Een artiest die ik met veel plezier draaide en zelfs nog live heb gezien. Dat live zien was destijds niet zo heel moeilijk, want hij trad zo'n beetje op elk dance-festival die er maar was. Jammerlijk is dat voornamelijk een aanleiding geweest voor zijn tragische sterven.

Nog steeds luister ik met veel plezier zijn muziek en vooral bij dit nummer krijg ik de brok in de keel, omdat het altijd wel mijn all-time favourite song van de Zweed is geweest. R.I.P. Tim!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=Ia6PflwISTePcmAoiL_d7A

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik kende alleen de tekstloze versie. Maar de tekst (en dan ook nog gezongen door een vrouw) past niet echt bij de titel, denk ik?

Poek schreef:
(quote)

Ik kende alleen de tekstloze versie. Maar de tekst (en dan ook nog gezongen door een vrouw) past niet echt bij de titel, denk ik?

LOL, zo heb ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk, het is me nooit opgevallen in ieder geval. Wel vreemd ja.

Dat komt doordat de instrumentale versie eerst bestond en al Bromance heette, en de titel van deze versie dus gewoon is gemaakt door daar een woord uit de tekst aan toe te voegen.

Komt misschien wel door het feit dat het een mashup is. Vaak combineren ze songtitels dan ook. Maar nu staat het wel raar, ja.

Ohja, verrek, de vocalen komen van een track genaamd Love U Seek. Dat wist ik niet eens. Nou, dat is dus de reden.

Oja, Jordi had 'm nota bene nog gepost in Top 100 hits met een mashup van twee nummers.

jordidj1 schreef:
61. Clouds - Chained to a Dead Camel

Smeriger, vuiler worden de drops niet in de technoscène. Deze track speelde Oliver Heldens vorig jaar live op Mysteryland en het was een van de absolute hoogtepunten. Groteske climax tot de harde drop!

Dat Oliver Heldens een plaat van Clouds dropt verbaast me wel.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Dat Oliver Heldens een plaat van Clouds dropt verbaast me wel.

Ook in Korea: rond minuut 10

Werd wel een klein beetje verpest door Ron Carroll vocals, maar goed.

jordidj1 schreef:
(quote)

Ook in Korea: rond minuut 10

Werd wel een klein beetje verpest door Ron Carroll vocals, maar goed.
Een klein beetje? Die vocals heb ik nog gehoord (in een Zed Bias Boiler Room), maar daar stoorden ze me niet. Hier halen ze de absolute kilheid van het nummer (en de bijhorende titel) totaal onderuit . Shame on you, Oliver!

55. Skrillex - First of the Year (Equinox)

Dat Skrillex in deze lijst voorbij komt, zal wel geen verrassing zijn: hij was enorm populair in de tijd dat ik op het middelbare zat. Toen ik deze videoclip voor het eerst zag, was ik best wel onder de indruk. De clip begeleidt perfect de muziek, want je hebt eerst de intro die goed past bij de kalme benaderingswijze van de man naar het meisje, waarna opeens alle remmen losgaan nadat de kleine meid de politie belt.

54. Disclosure - Latch (feat. Sam Smith)

Disclosure is een ster in het maken van lekker dansbare, eenvoudige maar toch frisse muziek. Het album Settle is een aanrader en dit is een van de hoogtepunten, mede door de mooie vocalen van Sam Smith.

53. Marek Hemmann - Gemini

Techhouse at its finest. Nummers met een saxofoontje erin hebben altijd mijn voorkeur en ondanks dat deze track tien minuten duurt, verveelt 'ie nooit.

52. Dimitri Vegas & Like Mike, MOGUAI - Mammoth
Als ik dit soort muziek nu had ontdekt, dan had ik het waarschijnlijk niet rap kunnen waarderen. Echter hebben de Belgische broeders voor altijd een plekje in mijn muziekhart veroverd. Net als bij Stay A While heb ik lang moeten wachten voordat dit pareltje werd uitgebracht, maar toen dat eindelijk gebeurde heb ik non-stop gedraaid en flink de melodie lopen meeschreeuwen met mijn vrienden.

51. Sash! - Ecuador

We sluiten dit vijftal met weer een klassieker. Elke dance-liefhebber heeft dit wel in zijn startpakket en ook al hoor ik dit elke zomer wel, ik ben hem nog lang niet beu, net als Sash!'s zijn andere bekende nummers zoals Encore Une Fois.

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=3XYcrEfBTLCLOX-qj2-H2Q

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ah Ecuador is echt een guilty pleasure. Stond afgelopen zomer nog in mijn playlist. Ik dwong respect af tijdens de bbq bij 30+ graden

Ecuador is inderdaad geweldig, net als wel meer van hem die tijd ( Stay, Encore un Fois, La Primavera, Mysterious Times ).

Is Sash! niet een groep? Dat dacht ik altijd.

In ieder geval best wel wat toffe singles idd. Mijn favoriet was altijd La Primavera, veel gedraaid!

Edit: oh nu herinner ik het me weer! La Primavera stond op één van de eerste Hitzones. Ik ben eigenlijk pas aangehaakt rond nummer 10, maar ik kwam toen eens de eerste vier edities tegen in een winkel, en die heb ik (of wellicht m'n ouders) gekocht en ook veel gedraaid.

50. Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Mix)
Ook deze mag niet ontbreken in mijn lijst, een ware klassieker, tot mijn schrik alweer 22 jaar oud. Wat een perfecte mix blijft dit toch, niet te lang, niet te kort en vooral: het klopt gewoon. Ritme, vocalen, nostalgie... heerlijk!

49. Carl Cox - Time For House Music

Oh yes, oh yes! Deze eindbaas verdient zeker een plekje in mijn lijst, wat een held is dit zeg. Ik heb 'm één keer live gezien en de passie voor muziek is direct van hem af te lezen. Hij beheerst de Pioneer-set tot in de puntjes en gaat altijd helemaal op in zijn live-sets. Hoogtepunten zijn dan vooral de drops, ondersteunt door de "oh yes, oh yes!"-kreten. Qua eigen werk vind ik dit zijn beste track.

48. Armand van Helden - You Don't Know Me

In het kader van klassiekers is het ook niet raar dat deze voorbijkomt. In pureshores' lijst krijgen vooral de remixes zijn voorkeur, deze original is veruit zijn beste. Lekker swingend ritme, mooie vocalen en weeral een flinke vleug nostalgie.

47. Moloko - Sing It Back (Boris Dlugosch Mix)

Het lijkt wel of ik het expres heb gedaan om al die evergreens in één blokje te dauwen, maar als het aankomt op toplijsten zijn het altijd wel de klassiekers die boven komen drijven. Zo ook deze Moloko-mix, die altijd garant staat voor onbekommerde zomers en onbezorgde daagjes aan het strand.

46. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank

Right about now, the funk soul brother! Deze komt echt niet als een verrassing, ik had deze naam al een paar keer langs zien komen in de reacties. Het album met dat dikke joch op de cover, wereldberoemd natuurlijk. En volgedauwd met klassiekers, zoals deze! De drive in dit nummer is immens, onmogelijk om hier op stil te zitten.

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=eaScvgYjQdOsHan7F2LhqA

hij gaat lekker jordidj1

Meneer van Helden heeft er zoveel dat het echt moeilijk wordt om de hoogtepunten eruit te plukken, ik vind Kootchi nu ook weer erg fijn.

ken je The latin theme van Carl Cox, das een hele andere kant van hem

-SprayIt- (moderator)
Vijf klassiekertjes, lekker!

Latin Theme is ook erg lekker, pureshores! Sax

45. Cedric Gervais vs. Lana Del Rey - Summertime Sadness (Remix)

Lana Del Rey haar muziek heb ik de laatste maanden pas een beetje leren kennen, wat een van de vele leuke ontdekkingen van dit jaar is op persoonlijk vlak. Eén nummer kende ik natuurlijk al en dat is deze zeer fijne mix van Summertime Sadness.

44. The Field - Over The Ice

Dance om bij weg te dromen. Hoog feestgehalte deze lijst, maar dit is één van de uitzonderingen. Hoewel, dit is ook een prima track voor in de late uurtjes om rustig op los te gaan. Vliegt zo voorbij deze zeven minuten.

43. Justice - D.A.N.C.E.

De tweede Justice alweer en ook meteen de laatste. Vreemd genoeg vond ik dit altijd meest ontoegankelijke Justice-track, want ik irriteerde me altijd aan de vocalen van dit nummer. Gelukkig is dat veranderd, ik vind het nu gewoon heerlijk!

42. Stardust - Music Sounds Better With You

Best wel veel bekende namen komen langs, zo ook Daft Punk-solo (Thomas Bangalter). Het riedeltje in dit nummer verandert amper, desondanks is het allesbehalve vervelend. Het viert dit jaar zijn 21ste verjaardag, onvoorstelbaar, eigenlijk.

41. Erick E - The Beat Is Rockin'

Evergreen uit 2006 en hij rockt nog steeds! Ik kan maar niet genoeg krijgen van deze bad-ass beat, een van de betere tracks die Spinnin' Records heeft uitgebracht. Erick E loopt al een tijdje, maar dit is eigenlijk wel zijn enige bekende solo-hit. Hij schijnt echter nog wel erg populair te zijn.

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=7KdukE4oQEG85H23aOromg

panjoe (moderator)
In de laatste paar posts dan toch een paar nummers waar ik iets zinnigs over kan zeggen, veel van die popdancenummers heb ik een half minuutje geluisterd, doorgeskipt, en afgezet. Ik heb gelukkig wel een zwak voor 90s house, en vooral Music Sounds Better With You is één van die klassiekers waar ik nooit genoeg van kan krijgen. Ook tof om Over the Ice terug te zien, en Gemini is een persoonlijke favoriet die ik ooit, toen ik qua interesse in house nog nat achter de oren was, zelf nog in een mix heb gedraaid.

Muuahahhah ik ben nu al benieuwd naar de andere lijstjes!!

Die van Justice doet het toch het best in de MSTRKRFT remix.

40. Robert Miles - Children

Een song die werkelijk elke soort emotie kan prikkelen. Blij, boos, verdrietig of opgelaten: het maakt niet uit, deze evergreen van te veel te vroeg overleden Robert Miles komt altijd wel bij je binnen.

39. Kölsch - Grey

Compleet gevoel van euforie ervaarde ik, toen deze track werkelijk waar uit het niets ontpopte in de DJ-set van Kölsch, vorig jaar op Mysteryland. Hij draaide sowieso al een heel chille set, maar dit nummer was het absolute hoogtepunt.

38. Lasgo - Something

Fans die een beetje in het SVHJ-topic van Edgar actief zijn, hadden deze misschien wel aan zien komen. Kansloos genomineerd voor Song van het Jaar 2001, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht. Ik vond echter niet dat ik zo'n nummer, waar ik veel goede herinneringen aan heb (veel gedraaid in de auto naar Frankrijk), buiten beschouwing moest laten. Lekker luchtig, fris trance-nummer waar nog altijd geen sleet op zit.

37. Eric Prydz - Opus

Daar was 'ie opeens weer in 2016, de man achter de hits Call On Me, Proper Education en Pjanoo. En hoe: een waar epos van bijna tien minuten, waar een psychedelische intro opeens ontpopt tot een waar feestje op zich. Per toeval ontdekt op een feestje in Antwerpen, vrij vette ervaring om deze voor het eerst "live" te horen.

36. Chocolate Puma - Step Back (feat. Kris Kiss)

Hoog pop/dance gehalte weer dit nummer, maar een absolute stamper voor in de late uurtjes. Hoe vaak ik dit nummer wel niet heb gedraaid of ben op losgegaan, is niet op twee handen te tellen.

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=nZSGmQ2OSNC94YnCUytSrw

Chocolate puma, prima track. Dit duo zit ook achter The Good Men - Give it up, Rene et Gaston - vallee de l’armes en Riva - Stringer (+ de remix met Dannii Minoque genaamd who do you love now) .

Leuk nummer idd die 36, al was ik hem destijds ook wel weer snel zat.

Van 37 zou de Four Tet-remix ook wel een kandidaat zijn voor mijn top 100.

Afgezien van een paar nummers (Stardust, Todd Terry, Clouds...) kan ik helaas weinig met het gepresenteerde materiaal tot dusver. Die track van Chocolate Puma doet me trouwens denken aan deze van Fedde Le Grand, die naar mijn mening toch wat meer punch heeft.

-SprayIt- (moderator)
Helaas ook niet zeer enthousiast over dit vijftal, al past het wel in het rijtje tot dusver. Ik vind Call On Me van Eric Prydz dan wel weer 'episch'. Ben benieuwd of Wamdue Project of een Kosheen ook nog komt. Ik ben bezig met mijn top 100, heb er zin in!

Eerlijk gezegd ben ik meer benieuwd naar de lijst van de brethren above. Voor mij is dit toch te veel "van dik hout zaagt men planken" (en met die planken kan je de generatiekloof niet overbruggen).

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.