menu

Mijn Updates +
Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
Hip-Hop leeft! Dit dankzij het beroemde topic, dus wordt het tijd dat een ander prachtig genre in het zonnetje wordt gezet. Graag willen Dance Lover (hoe kan het ook anders), -SprayIt- en ondergetekende een persoonlijke Dance-toplijst afleveren. Net als bij de hip-hop bepalen we - denk ik - zelf wel wat we Dance vinden of niet.

Who likes to join the party?!

x jordidj1
x -SprayIt-
x Dance Lover
x panjoe
x Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
* Teunnis
* Titmeister
* trebremmit
* 123poetertjes
* Mausie

ArrietrebremmitArthurDZ Ploppesteksel panjoe Poek Manuel Titmeister catdog herman 123poetertjes

Top Jordi!

-SprayIt- (moderator)
Let's go!

Alvast een alfabetje ter inspiratie.

Autechre
Boards of Canada
Caribou
Daft Punk
Emancipator
Four Tet
Gas
Holden
I-f
Joris Voorn
Kraftwerk
Leftfield
Mylo
Nicolas Jaar
Ochre
Pantha du Prince
Quadrant
Röyksopp
Stendeck
The Field
Underworld
Vitalic
William Basinski
Xanopticon
Yagya
Zero 7

Leuk! ik ga erover nadenken wat daar dan allemaal in moet.

Tof! Mijne gaat er nog wel komen (al kan dat nog wel efkes duren).

Ik volg mee

Ik weet niet of ik een top 100 kan maken, maar meelezen vind ik vast wel leuk.

Is er al eens een 'stuur je top 20 in' voor dance gedaan?

-SprayIt- (moderator)

Lijkt me ook leuk om er een in te sturen!

Dank, maar ik bedoelde eigenlijk dat iemand dan van alle ingestuurde lijstjes een top 100 maakt.

Één daarvan komt sowieso hoog in mijn lijst, neem daar maar vergif op in.

Ik begin trouwens deze week ergens, als ik klaar ben met mijn kill-your-darlingsproces.

-SprayIt- schreef:
Let's go!

Alvast een alfabetje ter inspiratie.

Autechre
Boards of Canada
Caribou
Daft Punk
Emancipator
Four Tet
Gas
Holden
I-f
Joris Voorn
Kraftwerk
Leftfield
Mylo
Nicolas Jaar
Ochre
Pantha du Prince
Quadrant
Röyksopp
Stendeck
The Field
Underworld
Vitalic
William Basinski
Xanopticon
Yagya
Zero 7

Ik zou er als 'live-beleving' nog Paul Kalkbrenner en Moderat bij willen zetten.
Maar ik ben als inwoner van de techno-hoofdstad van de hele wereld niet helemaal objectief in

panjoe (moderator)
Count me in!

* jordidj1
* -SprayIt-
* Dance Lover
* panjoe

Count me in!

* jordidj1
* -SprayIt-
* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd

Had -spraylt- gevraagd of ‘ie voor wilde kruipen, maar hij reageert niet. Niet getreurd, ik zal morgen beginnen met mijn lijst!

-SprayIt- (moderator)
Hey! Niets gezien, maar ben wel zeer benieuwd naar de lijst! Ik ben ook begonnen met selecteren en vooral schrappen. Succes!

Bij toeval dit feestje ontdekt en doe ook graag mee.

Idem!!

Ik ben ook wat aan het voorselecteren gegaan. Maar zal nog wel even duren voor ik een lijstje heb.

Lijstjes maken is a drag; je vergeet altijd wel net die ene plaat en dan ben je uuuren bezig om na alle inzet/onrust/filteren erachter te komen dat je faves niet goed vallen. Ben wel in voor tips, hidden mysteries en secrets en zal dus wel eens komen winkelen

Exact, Mjuman. Als ik toch ooit zin heb om een lijstje te maken, zien jullie het wel.

Het alfabetje ter inspiratie ken ik - op een uitzondering na - allemaal, maar is wel een muzikale fruitmand bij elkaar. Zie daar maar eens tutti frutti van te maken

perrospicados schreef:
Het alfabetje ter inspiratie ken ik - op een uitzondering na - allemaal, maar is wel een muzikale fruitmand bij elkaar. Zie daar maar eens tutti frutti van te maken

Mij leek het eerder Colorado (van Haribo); maar ik begreep dat fundamentalisme niet wordt gewaardeerd. Basinski als dance zien en dan helemaal niets uit Detroit of New York noemen

panjoe (moderator)
* jordidj1
* -SprayIt-
* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz

Nou, ik zal maar van start gaan. Vast en zeker heb ik tracks over het hoofd gezien, maar goed, dat kun je niet voorkomen. Denk ik.

Deze toplijst zal met name geïnspireerd door EDM, een tak van genre die ik jarenlang heb geluisterd en gemixt (let niet op mijn DJ-naam). Natuurlijk was ik al net zo'n muzieknerd als nu, dus elk feestje waar ik heen ging kende ik bijna alle nummers dan ook wel uit mijn hoofd, waar mijn vrienden me echt aan zaten staren van: hoe kent die gozers al die nummers en vooral, waarom weet 'ie dat dat nummer hierna komt?

Maar goed, op een gegeven moment raakte ik uitgekeken op het genre en begon ik weer op deze site rond te slenteren. Iets wat ik in 2009 ook al deed, maar niet zo uitgebreid als nu. Mijn muzieksmaak is drastisch veranderd, maar EDM nou echt volledig te negeren, dat kan ik niet. Het is lang niet zo poppy en oppervlakkig als men denkt.

100. Deorro - Five Hours

Deorro, op het eerste gezicht misschien een onbekende naam, maar je zal hem vast wel kennen van de hit Bailar samen met Elvis Crespo, die ook deze zomer nog veel te horen is op de radio. Five Hours begint met een vrij simpele intro, waarna hij ontpopt tot een aanstekelijke beat waarop je écht niet kan stilzitten!

99. DJ Koze - Pick Up

Direct maar een bekende naam erin gooien, althans, bij het MuMe-publiek. Tot mijn schrik hoorde ik deze laatsteop de radio en ik snap niet dat dit geen knetter van een zomerhit is geworden. Ik bedoel, dit klinkt allesbehalve ontoegankelijk, dat kan onsch Hollandse publiek toch wel aan toch?

98. Federico Scavo - Strump ft. Andrea Guzzoletti (Jamis Remix)

Deze banger ontdekte ik via een live-set van Dimitri Vegas & Like Mike, een duo die je nog veel gaat tegenkomen in deze lijst, omdat zij erg verantwoordelijk zijn geweest voor mijn smaakontwikkeling op het gebied van (dance)muziek. Trompetje hier, harde drums en beuken met die handel. Maar ook als ik 'm op de koptelefoon hoor, kan ik er nog steeds van genieten.

97. Pitbull - Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer

Nostalgie hits you right in the face. De grootste hit van Afrojack en ik wist eigenlijk niet welk nummer ik van hem moest kiezen, omdat ik zijn muziek veel heb gedraaid. Het is toch Give Me Everything geworden, omdat ik die stuk heb gedraaid en nog steeds niet vervelend is. Ondanks Pitbull.

Eigenlijk hanteer ik 1 nummer per artiest in deze lijst, maar er zijn paar die met twee of meer erin staan.

96. Justice - Waters of Nazareth

Tijd voor compleet iets anders, Justice! Cross is een van mijn favoriete albums - al denk ik niet dat 'ie nog voorbij komt in de MuMe top-1000 - en dit is van de hoogtepunten. Ruig, ruw, maar o-zo-hard!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/6upNtIefieQLKxVGjgOqsf?si=80BIKpgnQvSEC-SMg1ydiA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Wat een geweldig vrolijk nummer van Federico Scavo, kende hem nog niet.

En Waters of Nazareth is geniaal in al zijn facetten, ruw en rauw maar er sijpelt ook een heerlijke melodie doorheen die zich langzaam meer naar de voorgrond weet te kronkelen.

Ja, Waters of Nazareth is heerlijk en dat was sowieso een ijzersterke debuutplaat idd!

Leuke toelichtingen ook! Ik vind Five More Hours met Chris Brown eigenlijk nog net wat leuker Nr. 98 ken ik niog niet, vanavond eens checken.

Ik ben nu trouwens wel benieuwd waar je nu de First DJ Ever in was

Leuk begin, Strump is toch wel erg lekker dik en Justice moet ik dringend eens aankruisen in mijn nogteluisterenlijst (Genesis heb ik ook altijd übertof gevonden).

Ik denk: ik zet eens een mixje van Jordi aan. Begint het met Summer of ‘69. Meteen weer afgehaakt dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.