Genres / Electronic / Ambient
zoeken in:
1
ohmusica
geplaatst: 18 september 2022, 00:24 uur
en dan deze naam nog, op dit moment mijn favoriet
https://open.spotify.com/artist/5ujHOCDCgJcR25vPFKlQ9N
prachtig muziekgenre voor de kleine uurtjes
https://open.spotify.com/artist/5ujHOCDCgJcR25vPFKlQ9N
prachtig muziekgenre voor de kleine uurtjes
0
ohmusica
geplaatst: 3 maart 2023, 14:33 uur
‘The State of Ambient Music’ Is een Pitchfork podcast
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/the-pitchfork-review/id1516844211?i=1000596708138
Deze podcast (in 1e deel) gaat over de invloed van streaming op de toegenomen populariteit van deze muziekstroming. Wat is eigenlijk ‘ambient’ en hoe heeft het zich getransformeerd in verschillende gedaanten. Wat is de functie en aantrekkingskracht van deze muziek in deze tijd. Tevens worden er in deze podcast een aantal suggesties gedaan om naar te luisteren met daarbij korte fragmenten.
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/the-pitchfork-review/id1516844211?i=1000596708138
Deze podcast (in 1e deel) gaat over de invloed van streaming op de toegenomen populariteit van deze muziekstroming. Wat is eigenlijk ‘ambient’ en hoe heeft het zich getransformeerd in verschillende gedaanten. Wat is de functie en aantrekkingskracht van deze muziek in deze tijd. Tevens worden er in deze podcast een aantal suggesties gedaan om naar te luisteren met daarbij korte fragmenten.
0
geplaatst: 30 juli 2023, 19:18 uur
Twee van mijn favorieten momenteel:
the farthest shore | dj))water)) - water-works.bandcamp.com
無限渴望 | 虛擬夢想廣場 | 仮想夢プラザ - virtualdreamplaza.bandcamp.com
Sowieo alles van dj))water)) erg tof (maar deze, zo understated, echt de beste), van VDP is dit imo verreweg de beste, de andere ambient/slushbient dingen zijn ook leuk, de vaporwavy dingen vind ik iets minder boeiend.
the farthest shore | dj))water)) - water-works.bandcamp.com
無限渴望 | 虛擬夢想廣場 | 仮想夢プラザ - virtualdreamplaza.bandcamp.com
Sowieo alles van dj))water)) erg tof (maar deze, zo understated, echt de beste), van VDP is dit imo verreweg de beste, de andere ambient/slushbient dingen zijn ook leuk, de vaporwavy dingen vind ik iets minder boeiend.
1
geplaatst: 23 augustus 2023, 17:25 uur
Hinako Omori - a journey... (2022)
Doet het de laatste tijd erg goed bij mij. Geweldige plaat. Ambient tezamen met omgevingsomgeluiden en vrouwelijke zang. Erg rustgevend, zonder dat het oppervlakkig wordt.
Doet het de laatste tijd erg goed bij mij. Geweldige plaat. Ambient tezamen met omgevingsomgeluiden en vrouwelijke zang. Erg rustgevend, zonder dat het oppervlakkig wordt.
1
geplaatst: 13 oktober 2023, 11:20 uur
Heb een ambient muziekmaker Michiru Aoyama (Japan, Kyoto) gezien op Spotify die tig-keer per maand nieuwe muziek, - album-lengte, uitbrengt. Ik dacht dat het steeds hetzelfde album was dat ik een keer heb geliked, nee het is steeds weer een ander album. Klik je door op de artiest dan raak je niet uitgescrolled allemaal op zichzelf staande werken. Hoe hij dat klaarspeelt is mij een raadsel, en wat hij maakt is nog helemaal niet zo slecht of een of andere grap, het is bloedserieus. Je zou kunnen denken aan een dagboek/muzikaal verslag, misschien heeft het ook te maken met zijn zen-meditatie drie uur per dag dat hem daartoe in staat stelt.
Michiru Aoyama
Michiru Aoyama
0
geplaatst: 29 oktober 2023, 17:55 uur
Een of ander ambient lijstje 2023 (niet mijn lijstje)
* Dasha Rush - Contemplating
* KMRU - Dissolution Grip
* Purelink - Signs
* Ki Oni - A Leisurely Swim To Everlasting Life
* Felbm - Cycli Infini
* Johhny Nash - Point Of Entry
* Perila - On The Corner Of The Day
* ZONDERWERK - Babel
* Oval - Romantique
* Loscil - Colours Of Air
* Billow Observatory - Calque
* Oceanic - Choral Feeling
* Lamin Fofana - Unsettling Scores
* Dasha Rush - Contemplating
* KMRU - Dissolution Grip
* Purelink - Signs
* Ki Oni - A Leisurely Swim To Everlasting Life
* Felbm - Cycli Infini
* Johhny Nash - Point Of Entry
* Perila - On The Corner Of The Day
* ZONDERWERK - Babel
* Oval - Romantique
* Loscil - Colours Of Air
* Billow Observatory - Calque
* Oceanic - Choral Feeling
* Lamin Fofana - Unsettling Scores
0
geplaatst: 29 oktober 2023, 18:10 uur
Hinako Omori heeft ook een nieuw album,
een eigen stijl met zoal ambient en dreampop
Hinako Omori - stillness, softness... (2023) - MusicMeter.nl
een eigen stijl met zoal ambient en dreampop
Hinako Omori - stillness, softness... (2023) - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 12 februari 2024, 10:56 uur
Lijkt mij eerder 'klassiek' new age van het soort Andreas Vollenweider
0
geplaatst: 12 februari 2024, 13:13 uur
Deze tip zou wel enige toelichting kunnen gebruiken. Je mag het best ambient noemen, maar waarom deze tip. Is er iets op te merken wat er speciaal of nieuwswaardig aan is? Of iets over de artiest?
1
geplaatst: 12 februari 2024, 13:27 uur
Op Spotify zie ik wel eens de term 'Ambient X' opduiken. Hiermee wordt aangegeven dat het genre geëvolueerd is door kenmerken van andere genres. Het genre Ambient X is een smeltkroes van muzikale invloeden geworden, ik las ergens: 'een sonisch landschap dat conventionele definities overstijgt'.
0
geplaatst: 12 februari 2024, 15:28 uur
vivalamusica schreef:
Deze tip zou wel enige toelichting kunnen gebruiken. Je mag het best ambient noemen, maar waarom deze tip. Is er iets op te merken wat er speciaal of nieuwswaardig aan is? Of iets over de artiest?
(quote)
Zelf luisteren en een oordeel vellen. Kwam het toevallig tegen.
1
WVTRVE
geplaatst: 12 februari 2024, 16:42 uur
vivalamusica schreef:
Op Spotify zie ik wel eens de term 'Ambient X' opduiken. Hiermee wordt aangegeven dat het genre geëvolueerd is door kenmerken van andere genres. Het genre Ambient X is een smeltkroes van muzikale invloeden geworden, 'een sonisch landschap dat conventionele definities overstijgt'.
Op Spotify zie ik wel eens de term 'Ambient X' opduiken. Hiermee wordt aangegeven dat het genre geëvolueerd is door kenmerken van andere genres. Het genre Ambient X is een smeltkroes van muzikale invloeden geworden, 'een sonisch landschap dat conventionele definities overstijgt'.
Ambient met meer tempo ofzo?
1
geplaatst: 12 februari 2024, 16:46 uur
Harp doet het goed tegenwoordig. Dit is prima voor sauna wellness.
0
geplaatst: 12 februari 2024, 16:49 uur
1
geplaatst: 23 september 2024, 15:29 uur
Hier weer eens een bericht, want ik ga met zeer veel genot door de discografie van Alio Die - MusicMeter.nl. Zeer rustgevend, prachtige klanken, blij met deze ontdekking, want er is veel te beluisteren.
0
geplaatst: 9 november 2024, 13:08 uur
Tip. Volgens mij wel iets voor de liefhebbers. Waarschuwing! Als je er voor gaat zitten kan het gebeuren dat je in slaap valt!
0
geplaatst: 24 november 2024, 14:14 uur
De muziekprofessor van de NRC (Hester Carvalho) neemt nu ambient onder de loep. Ze loopt in het kort even het genre door, Brian Eno, de afterparty's in de jaren 90, de healers tot de AI en nu.
Ambient is muziek zonder climax of uitroepteken - perfect voor afterparty’s, of ochtends bij een kopje thee - NRC
Er is ook een (rustgevende) Spotify lijst bij. NRC muziekprofessor: ambient - Spotify
Ambient is muziek zonder climax of uitroepteken - perfect voor afterparty’s, of ochtends bij een kopje thee - NRC
Er is ook een (rustgevende) Spotify lijst bij. NRC muziekprofessor: ambient - Spotify
* denotes required fields.