menu

Genres / Electronic / Ambient

zoeken in:
Momenteel op't werk aan het luisteren naar het nummer 'periodic' van jonathan coleclough.
Een donkere soundscape weliswaar, maar wel zeer sferisch.
Het komt (volgens soulseek) van de cd Period. Ik ga ook wat meer van deze persoon zoeken.
En Sietse, Chichei is inderdaad weer een zeer mooie release op Kranky.

Joy
en ik zoeken op de site naar :

william orbit, strange cargo - hinterland, amorpheus androgyneus, future sound of london, en vind alleen orbit

das best raar gezien de connectie van orbit met bovenstaande namen

jammer

persoonlijk vind ik amorpheus androgyneus en strange cargo hinterland te gekke projecten van het fsol gebeuren

daarnaast, 2 platen van orbit? das wel erg mager gezien smans ouvre

tips: jazeker, check de namen die ik hierboven heb staan

ik hoor nu op

http://www.williamorbit.com/

Spirals - zang van sugababes, wow, dat klinkt wel erg goed:)

Sietse
ik vind persoonlijk William Orbit verschrikkelijk. Die man is echt zwaar overschat. Stange Cargo is wel aardig, maar mij te clean en gelikt, daar hou ik dus helemaal niet van. Daarnaast hebben veel van zijn albums heel erge vieze new age/hippie bijsmaak. Al dat geneuzel met Oosterse invloeden doet het bij niet goed...dat had ie van mij wel anders mogen doen, dan van die halve hippie sluimer...

Futuresound of london staat er trouwens wel meer op hoor...als ik mij niet vergis de bijna complete disco (aan albums, ep's mist heel veel van)...
amorpheus androgyneus vind ik trouwens een van hun mindere dingen...die eerste uit 1993 was welk ok, maar het latere werk is de reden voor mij dat ik eigenlijk geen nieuw werk van Future Sound of London meer wil horen, dat terwijl Dead Cities en met name Lifeforms in mijn opinie klassiekers zijn.

Ik zou ze iig van het lijstje alleen Future Sound of London - Lifeforms als tip geven voor ambient, de rest zeker niet. En al helemaal niet als iemand vraagt om ambient in de stijl van Fennesz...want dat is toch wel heel iets anders dan ambient techno.

Als je wil genieten van een album dat enkel gebaseerd is op enkele pianonoten, check dan eens het mp3 album 'For You' van Martin Dot op het rain label (zoeken op www.archive.org)

Ik heb het al veel beluisterd en het is minimaal, maar o zo vol in warmte en gevoel.

Binnenkort zal ik ook de nieuwe Milieu toevoegen, alsook het volledige infraction-label, maar het vlot nog niet zo goed ........

Dead Cities van FSOL was toevallig de allereerste pure IDM/techno cd die ik kocht. Het is alleen zoals Sietse al zei niet het type ambient dat ik graag hoor, ik had het zelf ook geen ambient genoemd, maar ik heb ook niet zo veel verstand van genres. Ik vind er overigens niet meer zo veel aan, ik hoor liever Lifeforms.

Bij deze ook dank voor alle tips, want ik heb er veel leuks tussenuit weten te halen

Joy
strange crago en amorphous waren mijn eerste kennismaking met 'ambient', daarna fsol

orbit niet heel bijzonder, maar strange cargo en amorphous staan wel op zijn site, zijprojecten?

luister nu naar strange 2 en vind dat een regelrechte kopie van strange 1, desalniettemin luisterd het lekker weg

zel me eens verder verdiepen in ambient

kan aan mij liggen maar ik vind op de site niets onder de noemer fsol, f.s.o.l of de volledig getypte naam

Als je zoekt voor Future Sound Of London vindt ie gewoon al hun full-length cd's.

Sietse
Joy schreef:
strange crago en amorphous waren mijn eerste kennismaking met 'ambient', daarna fsol

orbit niet heel bijzonder, maar strange cargo en amorphous staan wel op zijn site, zijprojecten?

luister nu naar strange 2 en vind dat een regelrechte kopie van strange 1, desalniettemin luisterd het lekker weg

zel me eens verder verdiepen in ambient

kan aan mij liggen maar ik vind op de site niets onder de noemer fsol, f.s.o.l of de volledig getypte naam

amorphous andregronous is een side project van de future sound of londen mensen. Wat Orbit daarmee te maken heeft weet ik niet, en volgens www.discog.com helemaal niets.

Zoeken op future sound laat al de albums zien van FSOL

Amorphous Androgynous, niet te gek maken

Sietse
ja, die bedoel ik...ik dacht dat ik er bij had gezet "of hoe je dat ook schrijft", maar niet dus....
was iig te lui om weer te gaan zoeken hoe je het ook alweer schrijft.

Joy
het voordeel van een naam als Amorphous Androgynous is dat je uitsluitend en aleen bij deze muziek terecht komt bij het pindakazen, pinkakaas maar eens op de band Heart en het is net ff anders, maar dit terzijde

kheb ondertusen fsol gevonden en zijprojecten, het wordt tijd voor ene ambient update, ga eens onderzoeken of ambient anno 2006 nog steeds boeiend is

Sietse
imo alleen maar boeiender geworden

Joy
het klinkt alweer goed

nu:

Orbit - Spiral

Heb onlangs weer All the pretty things met gelijknamige album weer beluisterd. Zeer mooi, neigt soms naar drones en noise, maar in het geheel toch een mooie cd.

ambient streaming voor winamp op di.fm

Ik krijg nu een mooie introductie met Steve Roach erdoor.

tnf
John Doe schreef:
Ik krijg nu een mooie introductie met Steve Roach erdoor.

Structures of silence?

Zo nee, probeer die track dan eens. Erg mooi.

Amber van Autechre, of is dit niet als ambient te omschrijven?

tnf schreef:
(quote)

Structures of silence?

Zo nee, probeer die track dan eens. Erg mooi.
Deze was toen op. Bevat indrukwekkend sfeervolle kerkachtige echo's. Structures al een tijd geleden binnengehaald, maar nog niet gedraaid

eviljoke schreef:
Momenteel op't werk aan het luisteren naar het nummer 'periodic' van jonathan coleclough.
Een donkere soundscape weliswaar, maar wel zeer sferisch.
Het komt (volgens soulseek) van de cd Period. Ik ga ook wat meer van deze persoon zoeken.

Erg fijn plaatje. Probeer de gelimiteerde (300 exemplaren) versie met bonus-cd op de kop te tikken, die heeft 4 nummers. (Ik heb hem geshared op slsk )

Draai nu zelf Steve Roach - Dreamtime return, toch wel zijn magnum opus.

Hé Paalhaas,
ik heb nog het een en ander te koop staan aan cd's (van IDM tot noise en zo). Kijk maar eens bij cd's te koop in koop en ruil forum.

Ik wil die Period 2CD ook. Al een paar keer geprobeerd op ebay, zonder succes echter.

Sietse
ik weet eigenlijk niet of ik de tip al had gegeven maar....

Aidan Baker - Fox Dog Gone To Ground
Aidan Baker - Periodic
Aidan Baker - Pendulum
Nurse With Wound - Salt Marie Celeste
Accrual - Kirkville Blue (met de fantastische bewerking van het nummer Falling down a well van Erstlaub)

En om nog ff een klassieker te noemen:

Harold Budd - Lovely Thunder.

Ze zijn nu die aidan baker keihard aan't promoten bij Boomkat. Deze week is het de cd op die stadt waar ze wild van zijn.

wat nu trouwens bij mij opligt is ook heel goed.
A Produce - Black Sands

Sietse
Bedoel je Oneiromancer van Baker, of bedoel je the sea swells a bit. Want die laatste was onlangs album of the week. Alleen die is niet op Die Stadt, maar op "A silent place"

Oneiromancer heb ik al, de gelimiteerde versie met een extra bonus cd. Die is ook erg goed, alleen vind ik hem wat minder dan Fox Dog Gone To Ground.

deze week is het idd oneiromancer

Label Room40 is nog een aanrader, met name de releases van DJ Olive , "Buoy" & "Sleep"

Sietse misschien ligt M. Rösner's Alluvial op het label jou wel, ik moet zeggen dat dit album met terugwerkende kracht met gemak in mijn top 10 van vorig jaar staat.
Binnenkort als het toevoegen weer een optie is zal ik wat meer Room40 albums toevoegen.

http://www.mirakelmusik.se/

voor de liefhebbers van gratis netlabels en toch zeer goede kwaliteit

JonnieBrasco
Polmo Polpo - Science of Breath (en dan met name de nummers Riva & Rottura) - mooiste ambient techno soundscapes die ik tot nu toe ervaren heb. Tips in die hoek zijn wat mij betreft ook welkom hier.

bubbachups schreef:
(quote)

Gyzzz, ik vind Talk Amongst The Trees van Eluvium een hele toffe plaat, vorig jaar uitgekomen. Mocht je die nog niet kennen, zeker even proberen!

Zeker, beste ambient-plaat die ik tot nu toe heb gehoord (veel ken ik er NOG niet maargoed ). Nog 1000 maal dank dat je aanraadde bubba . Gitaar drones heette dit genre toch? Wie nog meer tips heeft over dit genre, alles is welkom want ik ben nog erg zoekende.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.