MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dubstep

zoeken in:
Lukk0
Burial, Clubroot en Kode9 + The Spaceape kun je wel eens proberen. Burial is ondertussen een bekende naam natuurlijk, dankzij Untrue, Street Halo en zijn samenwerkingen met Four Tet en Thom Yorke, maar ook zijn debuut is erg goed. Clubroot is veel strakker, maar heeft toch een zelfde soort sfeertje. Kode9 is enorm hypnotiserend, vooral ook dankzij de vocals van Spaceape (lijkt een beetje op reggae).

Dank je Ja, Burial moest ik sowieso nog eens checken dus dan ga ik dat in elk geval maar gauw doen en de anderen ook, kijken of het wat voor me is

Burial is toch geen dubstep? Meer een soort eigen elktronische iets. Ik vind het wel dope hoor, daar niet van. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een heel dubstep album gehoord/beluisterd, behalve dan van de wu tang clan. Dat vond ik dan weer iets te raggend.
@Soundscape Cut End is wel een erg vet nummer. Meer van dit soort suggesties?
Het is een soort van reggae dubstep met een wat rauwere kern in het nummer.

tuktak
burial is 100 keer meer dubstep dan die track die jij plaatst, dat is gewoon een partyaftakking van wat dubstep echt is.

emalkay is ook wel populair in dat subgenre.

vetter is natuurlijk de nieuwe pearson sound of de nieuwe asc:

nog dikker is natuurlijk de nieuwe pinch, diep!

en mijn favoriete plaat in deze post is de nieuwe boddika, altijd toffe wat apartere dingen:

zo dan

Deze posts hebben een beetje dezelfde sfeer als Burial. Het geeft wel aan dat ik een totaal verkeerd beeld heb van dubstep. Die van asc vind ik erg vet, zou ik ook dubstep noemen. De rest zou ik omder techno geplaatst hebben.
Misschien heel fout, maar als ik eerlijk ben luister ik liever naar Emalkay, Flux Pavillion of Radikal Guru dan de echte dubstep. Volgens mij is dit ook wat men op een dubstep feest kan verwachten.
Ik ben zelf wel eens op dubstepfeestjes geweest en dat was altijd zoals de party aftakking.

tuktak
dubstep is eigenlijk gewoon een breed genre, waarbinnen een beetje experiment en geflirt met andere genres hoort.

het ligt er net aan naar welke feestjes je gaat overigens, het is wel veel partydubstep overal, maar er worden ook wel feestjes georganiseerd met wat diepere dubstep.

wat je luistert is natuurlijk niet fout, smaken verschillen al lijkt me het dat je die partydubstep na een paar maand wel gezien en gehoord hebt, omdat het allemaal meer van hetzelfde is met die wobbles.

Dat is ook zeker zo. De meeste party dubstep vind ik niks. Het meeste is een hoop gerag met een paar wobbles. Wel zijn er positieve uitzonderingen, waar ik erg graag naar luister zoals een Radikal Guru. Het probleem is vaak dat de drums erg slecht zijn en de nadruk wordt dan gelegd op de wobbles.

you gotta love the clip!

Nieuwe platen van Joy O & Boddika, Zomby en Deadboy Vooral die plaat van Zomby met Burial-achtige vocals werkt heel goed. En het pingpong balletje in de plaat van Deadboy mag er ook wezen

(heb deze platen trouwens allemaal uit de laatste radioshow van Benji B. Sowieso een vette show om te luisteren als je van dubstep houd)

tuktak
boddika en joy o, nice die combi.

Hier staat gotse dikke Dubstep

Waar de artiest van deze plaat vorig jaar nog bekend stond als 'unkown' (vrij snel werd wel bekend dat het om Joy O ging) en er talloze radio-rips op youtube stonden, is er dan nu eindelijk de volledige versie van de hele chille plaat 'Sicko Cell'

En nieuw materiaal van Kingdom (rip van Benji B). FACT Mix van Kingdom is ook een aanrader.

Blawans rework van Brandy's 'I Wanna Be Down'.

En het origineel

Dope nummer Freekje!

Titel zegt denk ik genoeg

Een kennis van mij produceert deze dubstep.

tuktak
vette nieuwe shit van four tet!

stukkie rustiger, en vocalen blijven altijd lekker vooral als ze goed zijn.....en dit is zowaar life!
Oudere track maar blijft erg goed

Live met een V dus

Die van Four Tet is cool, maar is meer jaren '90 triphop stijl

tuktak
ach noujah, dat dekt de lading misschien wel net zo slecht, al het goede uit de uk is crossover tegenwoordig.

en nog een commerciele, inclusief té weirde clip, de dochter van Olivia Newton John (geloof het of niet)

tuktak schreef:
vette nieuwe shit van four tet!

(embed)

Staat ondertussen (na meerdere weken) nog altijd op repeat bij mij.. Eén van de beste nummers die ik dit jaar al gehoord heb

Vreselijk inderdaad.

Bak natte wobble-scheten met hi-hat gemat, en wat distorsion. Leuk voor de speakers in de oude Golf.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.