Genres / Electronic / Dubstep
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2011, 15:29 uur
Ik kom net terug uit Engeland en daar wordt je helemaal doodgegooid met dit genre. Moet zeggen dat ik het voor het grootste deel niet geweldig vond, er waren een paar grappige liedjes maar echt mijn genre lijkt dit niet.
Is All Alone van Gorillaz overigens niet een pioniersnummer in dit genre?
Is All Alone van Gorillaz overigens niet een pioniersnummer in dit genre?
0
geplaatst: 19 februari 2011, 21:33 uur
Kan iemand vertellen wat nou echt de klassiekers zijn in dit genre? Dizzie Rascal?
(stuur bericht of reageer op forum)
(stuur bericht of reageer op forum)
0
geplaatst: 20 februari 2011, 01:41 uur
Dizzee Rascal maakt Grime man.. Tjek wikipedia.
En All Alone is geen dubstep.
En All Alone is geen dubstep.

0
geplaatst: 20 februari 2011, 08:47 uur
Oké, had dat ergens bij het album gelezen, verder liet ik het aan iemand horen die ook dubstep luistert en die zei uit haarzelf: Hey, dit is dubstep. Ook die Engelse jongen waar ik bij was zag het als dubstep en laatst liet ik het een ander meisje horen en zei erbij dat het dubstep was, die zei bij het begin: dit is geen dubstep, tot de beat erin knalde, toen zei ze: O wacht, dit is wel.
Was dus in de veronderstelling dat het dubstep was. Maar wat maakt iets wel of geen dubstep, vind de beschrijving altijd zo vaag.
Was dus in de veronderstelling dat het dubstep was. Maar wat maakt iets wel of geen dubstep, vind de beschrijving altijd zo vaag.
0
tuktak
geplaatst: 20 februari 2011, 12:20 uur
all alone is vooral triphop. en sowieso geen pioniersnummer, want dat album komt uit 2005 en dubstep is rond 2000 bekend geworden. wat je nu veel hoort is een commerciële aftakking van dubstep, zoals david guetta of swedisch house maffia commerciële aftakkingen zijn van house.
commerciële dubstep:
de oorsprong van dubstep, en dat hoor je ook in goede dubstep, is de vroegere uk garage/2 step scene. dubstep heeft daar een donkere kant aan toegevoegd. wat je nu ziet is dat de uk garage steeds meer terugkomt in de dubstep. uk funky noemen ze dat. james blake enzo vallen daar ook onder.
uk garage:
uk funky met hoog uk garage gehalte:
dat bekende dubstep geluid met goedkope wobbles is echt 2010, dat gaan we niet veel meer horen schat ik in. wat je nu hoort is dat er weer veel geëxperimenteerd wordt met combinaties van stijlen en structuren, allemaal duidelijk nog in de kinderschoenen maar wel erg leuk vind ik zelf.
post-dubstep:
commerciële dubstep:
de oorsprong van dubstep, en dat hoor je ook in goede dubstep, is de vroegere uk garage/2 step scene. dubstep heeft daar een donkere kant aan toegevoegd. wat je nu ziet is dat de uk garage steeds meer terugkomt in de dubstep. uk funky noemen ze dat. james blake enzo vallen daar ook onder.
uk garage:
uk funky met hoog uk garage gehalte:
dat bekende dubstep geluid met goedkope wobbles is echt 2010, dat gaan we niet veel meer horen schat ik in. wat je nu hoort is dat er weer veel geëxperimenteerd wordt met combinaties van stijlen en structuren, allemaal duidelijk nog in de kinderschoenen maar wel erg leuk vind ik zelf.
post-dubstep:
0
geplaatst: 20 februari 2011, 12:55 uur
Nog een voorbeeld van commerciele dubstep: Katy B. Gebruikt man on a mission van Benga. Ik vind het nog wel vrij leuk eigenlijk... Dit gaat wel een hitje worden denk ik:
0
geplaatst: 20 februari 2011, 13:25 uur
niels94 schreef:
Oké, had dat ergens bij het album gelezen, verder liet ik het aan iemand horen die ook dubstep luistert en die zei uit haarzelf: Hey, dit is dubstep. Ook die Engelse jongen waar ik bij was zag het als dubstep en laatst liet ik het een ander meisje horen en zei erbij dat het dubstep was, die zei bij het begin: dit is geen dubstep, tot de beat erin knalde, toen zei ze: O wacht, dit is wel.
Nouja, het heeft een beetje Grime invloeden dat wel. En de rapper Roots Manuva maakt veel Grime en Dub-achtige tracks (Dub, geen dubstep).
Dubstep - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org daar staat haarfijn uitgelegd wat Dubstep is en idd omdat het zo'n nieuw genre is, is het soms nog wel eens lastig om te kunnen achterhalen of het nu wel of geen dubstep is.
0
geplaatst: 27 februari 2011, 22:22 uur
dubstep versie van het schitterende it was written van Damien Marley. doet niet af aan het origineel.
0
geplaatst: 27 februari 2011, 23:29 uur
Inderdaad. R&S goed bezig de laatste tijd.
Van het nieuwe album van 2562:
Die beat

0
tuktak
geplaatst: 1 maart 2011, 14:23 uur
zijn complete nieuwe album schijnt alleen maar te bestaan uit jaren 70 en 80 discosamples. gewoon, omdat het kan zullen we maar zeggen...wordt ongetwijfeld een vet album.
0
geplaatst: 17 maart 2011, 16:37 uur
Niet echt dubstep maar denk dat de meeste het wel zullen waarderen:
0
geplaatst: 19 maart 2011, 23:47 uur
Ik weet niet of dit echt dubstep is maar het is wel lekkere muziek:
Death From Above 1979 - You're A Woman, I'm A Machine (Christian AIDS Remix) | Christian AIDS - christianaids.bandcamp.com
Death From Above 1979 - You're A Woman, I'm A Machine (Christian AIDS Remix) | Christian AIDS - christianaids.bandcamp.com
0
geplaatst: 20 maart 2011, 00:10 uur
Ik ben verder niet religieus ofzo, maar zo'n zielige bandnaam ontneemt me meteen de zin het te beluisteren... terwijl het origineel toch wel vet is.
0
tuktak
geplaatst: 20 maart 2011, 20:59 uur
christian aids is witchhouse.
Voor de liefhebber nog een nieuwe, erg gave mix van pinch. die man kan mixen én heeft een zeer goede platenkeuze. knap hoe hij zo door verschillende stijlen heen mixed met respect voor de platen.
pinch resident advisor 247 download
tracklist:
Brian Eno & Jon Hassell – Delta Rain Dream – E.G. Recordings
Rhythm & Sound – Distance – Rhythm & Sound
FaltyDL – Hard – Forthcoming on Swamp 81
2562 – This Is Hardcore – When In Doubt
Instra:mental – Basement – Dubplate
Photek – UFO (Addison Groove remix) Dubplate
Pinch – Croydon House – Swamp 81
J.O. – Knock Knock – Dubplate
Distal – Booyant – Dubplate
Rau – Herbstens – Giegling
WAX – WAX10001_2 – WAX
Pinch & Loefah – Broken – Forthcoming on Tectonic
WAX – WAX20202 (Pinch remix) – WAX
Goth Trad – Air Breaker – Dubplate
Addison Groove – This Is It – Forthcoming on Tectonic
Mala & SGT Pokes – Answer Me – Dubplate
Joker – 80s No. 2 – Dubplate
Clue Kid – Spydamonkey – Dubplate
Illum Sphere – Dreamstealin – Tectonic
Distal – Angry Acid – Forthcoming on Tectonic
Anthony “Shake” Shakir – Space Probes – Morphine Recordings
Laraaji – Meditation II – E.G. Records
Voor de liefhebber nog een nieuwe, erg gave mix van pinch. die man kan mixen én heeft een zeer goede platenkeuze. knap hoe hij zo door verschillende stijlen heen mixed met respect voor de platen.
pinch resident advisor 247 download
tracklist:
Brian Eno & Jon Hassell – Delta Rain Dream – E.G. Recordings
Rhythm & Sound – Distance – Rhythm & Sound
FaltyDL – Hard – Forthcoming on Swamp 81
2562 – This Is Hardcore – When In Doubt
Instra:mental – Basement – Dubplate
Photek – UFO (Addison Groove remix) Dubplate
Pinch – Croydon House – Swamp 81
J.O. – Knock Knock – Dubplate
Distal – Booyant – Dubplate
Rau – Herbstens – Giegling
WAX – WAX10001_2 – WAX
Pinch & Loefah – Broken – Forthcoming on Tectonic
WAX – WAX20202 (Pinch remix) – WAX
Goth Trad – Air Breaker – Dubplate
Addison Groove – This Is It – Forthcoming on Tectonic
Mala & SGT Pokes – Answer Me – Dubplate
Joker – 80s No. 2 – Dubplate
Clue Kid – Spydamonkey – Dubplate
Illum Sphere – Dreamstealin – Tectonic
Distal – Angry Acid – Forthcoming on Tectonic
Anthony “Shake” Shakir – Space Probes – Morphine Recordings
Laraaji – Meditation II – E.G. Records
0
geplaatst: 21 maart 2011, 21:16 uur
Guess I got my Badger back!
YouTube - Guess I got My Badger Back
YouTube - Guess I got My Badger Back
0
geplaatst: 26 maart 2011, 22:18 uur
Voor mij de artiest van dit moment; Koreless. Hoorde MTI van hem voor het eerst in een mix van Jamie xx. Maar deze mag er ook zeker wezen 

0
geplaatst: 27 maart 2011, 12:00 uur
De beste dubstep is toch echt reggae dubstep. De beste producer is dan ook Radikal Guru. Van de harde dubstep is flux pavilion wel een baas.

0
geplaatst: 5 april 2011, 22:05 uur
ni slecht schreef:
dubstep versie van het schitterende it was written van Damien Marley. doet niet af aan het origineel.
[embed]
[embed]
Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel heel vet vind! Ben verder nou niet echt een fan van dubstep, maar dit staat me erg aan!
Mijn grootste probleem zijn de drums... die vind ik vaak erg matig afgemixed. Kan natuurlijk dat ik toevallig de verkeerde nummers te pakken heb. xD
0
geplaatst: 16 april 2011, 22:35 uur
De door Murdoc023 geplaatste nummers klinken erg fijn!
Cut End van Goth-Trad blijf ik een zalig nummer vinden:
Cut End van Goth-Trad blijf ik een zalig nummer vinden:
0
geplaatst: 22 mei 2011, 12:00 uur
Ben gisteren naar een dubstep feest geweest (in Nijmegen, van Doornroosje), ook al heb ik niet speciaal iets met dubstep, en vond het toch wel lekker klinken. Heeft iemand misschien tips voor een paar goede albums?
* denotes required fields.