Genres / Electronic / Dubstep
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 13 oktober 2011, 15:58 uur
tuktak schreef:
(embed)
om het genre maar weer een beetje verder op te rekken...author is jack sparrow en ruckspin, 'binnenkort' met een album op tectonic.
(embed)
om het genre maar weer een beetje verder op te rekken...author is jack sparrow en ruckspin, 'binnenkort' met een album op tectonic.
Dit is weer meer naar de dub dan dubstep.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:41 uur
Via Four Tet..
(geen dubstep meer natuurlijk, waar wat is dat nog wel?)
(geen dubstep meer natuurlijk, waar wat is dat nog wel?)
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 20:35 uur
Goede combinatie van zang en productie.
Rootstepa, het nieuwe album van Radikal Guru:
Rootstepa, het nieuwe album van Radikal Guru:
0
geplaatst: 1 november 2011, 16:06 uur
0
toris
geplaatst: 8 november 2011, 18:10 uur
Ik ben nog redelijk nieuw in de dubstep, maar ik heb de smaak wel flink te pakken. Ik hou vooral van het zware werk, met zo diep mogelijke bassen ( de bekende wobble ). Niet te chaotisch, maar wel lekker hard dus. Een paar jaar geleden postte "thejazzscene" dit bericht:
Dit is zo'n beetje de dubstep die ik zoek. Zijn er complete albums/downloadbare mixen in deze stijl te vinden?
thejazzscène schreef:
Soi - Brokah - a bmtjk edit on Vimeo
Hier een stevig nummer van een vriend van me.
Soi - Brokah - a bmtjk edit on Vimeo
Hier een stevig nummer van een vriend van me.
Dit is zo'n beetje de dubstep die ik zoek. Zijn er complete albums/downloadbare mixen in deze stijl te vinden?
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:21 uur
Zeker weten, toris. Check enkele singles en EP's van Bar 9 (Murda Sound, Shaolin Style, Strung Out/Amalgamation, Shut Ya Mouth/Rapture).
Dit lijkt me dan ook wel een aanrader voor je:
Die dingen vind ik veel beter dan dat droog en saai Burial-gedoe.
Dit vind ik overigens ook nog een prachtige track, al is die al geheel anders dan wat ik net opgesomd heb:
Dit vind ik overigens ook nog een prachtige track, al is die al geheel anders dan wat ik net opgesomd heb:
0
toris
geplaatst: 8 november 2011, 22:24 uur
bennerd schreef:
Zeker weten, toris. Check enkele singles en EP's van Bar 9 (Murda Sound, Shaolin Style, Strung Out/Amalgamation, Shut Ya Mouth/Rapture).
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
De eerste is wel vet, maar wat standaard. Bedankt voor de tips in die hoek verder! Die tweede is wel aardig, maar ik trek die combinatie van zang en dubstep tot nu toe niet zo...
Wel grappig trouwens dat je Burial noemt. Ik zag ergens op internet dat zijn albums echt een aanraders zijn, maar ik vond er ook maar weinig aan.
0
tuktak
geplaatst: 9 november 2011, 18:34 uur
pinch en shackleton hebben samen een album gemaakt, hoe diep en vet wil je het hebben. niet bedoeld voor de popiejopie dubsteppers, want dieper als dit gaat het dit jaar volgens mij niet meer worden.
0
geplaatst: 9 november 2011, 23:20 uur
Ik ga maar eens wat dingen luisteren waar jij op hebt gestemd tuktak, zitten mooie dingen tussen
!
Ze moeten in de clubs meer van deze diepe dubstep draaien ipv die midrange takkeherrie:
!Ze moeten in de clubs meer van deze diepe dubstep draaien ipv die midrange takkeherrie:
0
geplaatst: 2 december 2011, 21:39 uur
Nieuwe samenwerking van Pariah en Blawan (Karenn) is echt een knaller. Hij is te beluisteren op mijn tumblr 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 december 2011, 12:46 uur
Een vrind van me is al jaren dubstepDJ en maakt sinds een tijd ook z'n eigen tracks. De laatste is een flinke knaller
.
.
0
geplaatst: 14 december 2011, 13:00 uur
panjoe schreef:
Een vrind van me is al jaren dubstepDJ en maakt sinds een tijd ook z'n eigen tracks. De laatste is een flinke knaller
.
. Ik hoop dat ie wel zijn diploma's heeft gehaald

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 december 2011, 13:12 uur
Hij doet gewoon HBO hoor, stress niet Mjumannetje.
0
geplaatst: 14 december 2011, 13:45 uur
panjoe schreef:
No spang, homie - het is niet echt mijn kopje thee.
Die laatste post van TukTak weer wel - de meeste populariserende dubstep is imo een amalgaam met verschillende (stadion)dance-stijlen erin. Anthemic van Magnetic man vind ik daar een goed voorbeeld van: een beetje van dit en een beetje van dat, zodat de Woolworth-shoppers (zeg maar in NL de Sjonnie's en de Anita's) het nét nog trekken.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 december 2011, 14:10 uur
Mjuman schreef:
het is niet echt mijn kopje thee.
het is niet echt mijn kopje thee.
Serves you right natuurlijk - van mij overigens ook niet, was meer bedoeld als promotie.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 december 2011, 10:12 uur
Die van tuktak is overigens inderdaad erg mooi, daar ga ik ook even achteraan - zeker omdat het op Damon Albarn's label Honest Jon's is uitgekomen
. Dit klinkt echt totaal anders dan de "populaire" (al luisterde ik het 3 jaar geleden al, no hipster) dubstep die ik gewend ben. 180 graden de andere kant op. In plaats van ruige mechanische muziek is dit dreigende sfeervolle muziek, een beetje ambient achtig. Je zou bijna zeggen dat het een totaal ander genre is - hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Burial.
. Dit klinkt echt totaal anders dan de "populaire" (al luisterde ik het 3 jaar geleden al, no hipster) dubstep die ik gewend ben. 180 graden de andere kant op. In plaats van ruige mechanische muziek is dit dreigende sfeervolle muziek, een beetje ambient achtig. Je zou bijna zeggen dat het een totaal ander genre is - hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Burial.
0
geplaatst: 15 december 2011, 14:03 uur
En toch vermeldt het kadertje op de wiki:
"Mainstream populariteit Niet mainstream"
Wiki's niet altijd vein!
* denotes required fields.