MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Top 50 electronic

zoeken in:
Musicmeter.nl, de muzieksite voor liefhebbers

Mijn punt is dat mensen die het graag grijs zien meestal niet veel te zoeken hebben bij puur wit en puur zwart, zoals ook jij vaak genoeg bewijst.

Dat je dat niet wil inzien, mij best, maar nogmaals, prove me wrong. Ik heb niet liever, ik zie het alleen nooit gebeuren.

titan (crew)
Ik richt me nauwelijks op puur zwart en puur wit. Als ik bij 1 van die twee weinig van mijn gading vind ben ik er gauw weer weg. Ik ben tenslotte geen ezel die zich aan dezelfde steen twee keer stoot. Ik ben anders wel benieuwd naar een voorbeeld van jou die het tegendeel bewijst.

Verder heb ik bij diverse genres die mij op het eerste gezicht niets leken genoeg lekkers aangetroffen. Ik voel me dan ook helemaal niet aangesproken als jij het hebt over iemand die het grijs ziet en keer op keer iets beluistert uit een genre dat bij voorbaat kansloos voor die persoon is. Spreek voor jezelf en niet voor mij a.u.b.

Ik richt me nauwelijks op puur zwart en wit. Als ik bij 1 van die twee weinig van mijn gading vind ben ik er gauw weer weg. Ik ben tenslotte geen ezel die zich aan dezelfde steen twee keer stoot.

En hoe verschil ik daarvan, behalve dat ik me dan weinig op grijs richt ?

Ik heb bij diverse genres die mij op het eerste gezicht niets leken genoeg lekkers aangetroffen.

Komt goed uit, ik ook.

Ik voel me dan ook helemaal niet aangesproken als jij het hebt over iemand die het grijs ziet en keer op keer iets beluistert uit een genre dat bij voorbaat kansloos voor die persoon is. Spreek voor jezelf en niet voor mij a.u.b.

Als je je niet aangesproken voelt gaat het ook niet over jou, of wel ? Bij deze is ook dat geregeld.

titan (crew)
Je richt je inderdaad weinig op grijs, maar gaat gewoon verder niet op mijn punten in en stelt vervolgens een wedervraag. Jij roept dat ik vaak genoeg bewijs dat ik niets te zoeken heb bij puur zwart of puur wit, maar voorbeelden daarvan blijven uit (ernaar zoeken is zinloos; die zijn er niet).

De enige die hier iets niet wil inzien ben je volgens mij zelf. Ik voel me inderdaad niet aangesproken, maar jij richt je pijlen wel rechtstreeks op mij.

titan schreef:
Jij roept dat ik vaak genoeg bewijs dat ik niets te zoeken heb bij puur zwart of puur wit, maar voorbeelden daarvan blijven uit (ernaar zoeken is zinloos; die zijn er niet).

Het ontbreken van wit of zwart in je stemmenlijst met 2000+ stemmen is voorbeeld genoeg. Geen Merzbow, geen Hymen releases, geen dark ambient, geen darkcore, geen breakcore, geen hardtech, geen soundscapes. Een Proem of VS blijven al snel steken op 3*, 3.5* als ze er een hoop klassiek ondergooien. En da's dan alleen de electronische kant waar ik in thuis ben.

titan schreef:
De enige die hier iets niet wil inzien ben je volgens mij zelf. Ik voel me inderdaad niet aangesproken, maar jij richt je wel rechtstreeks tot mij.

In die quote die je van mij aanhaalde richtte ik me allesbehalve rechtstreeks tot jou, dus pure onzin. De discussie is steeds algemeen geweest, en de enige persoonlijke uitspraken waren tot aero gericht. Waar haal je het ook

Menni schreef:
(quote)

Kijk, dat is nou een insteek waar we verder mee komen! Ik heb met veel interesse bijvoorbeeld Venetian Snares beluisterd, maar als hier vervolgens enkel geblaft wordt dat 'rockliefhebbers' electronische muziek omlaag aan het stemmen zijn en oprechte belangstelling stevig in twijfel wordt getrokken.. dat schiet niet op.

Die opmerking is veelste serieus genomen. Ik twijfel echt niet aan de goede intenties van die mensen hoor... Zijn wat mij betreft allemaal gerespecteerde musicmeteraars.

Okee, dan was jouw opmerking minder serieus dan opgevat, maar het is wel een kwestie die op elke 'stemsite' regelmatig de kop opsteekt, dus ik zou me er inderdaad voorzichtig in uitdrukken. Anyway, waar blijven de electronic tips, de cd's in mijn postvak, de uploads op m'n ftp? Ik voel me bijna genoodzaakt weer 's een teepcirkel (opa vertelt, tegenwoordig zou dat empeedriecirkel heten) te organiseren.

Misschien heb je wat aan artiesten als een µ-Ziq (vrolijke IDM), Tara King TH (trip-hop), Proem (ambient/IDM), Detritus (geen idee hoe het te noemen), Bent (pop/electronic) of Magwheels (darkambient)

titan (crew)
Onderhond schreef:
(quote)

Het ontbreken van wit of zwart in je stemmenlijst met 2000+ stemmen is voorbeeld genoeg. Geen Merzbow, geen Hymen releases, geen dark ambient, geen darkcore, geen breakcore, geen hardtech, geen soundscapes. Een Proem of VS blijven al snel steken op 3*, 3.5* als ze er een hoop klassiek ondergooien. En da's dan alleen de electronische kant waar ik in thuis ben.

(quote)

In die quote die je van mij aanhaalde richtte ik me allesbehalve rechtstreeks tot jou, dus pure onzin. De discussie is steeds algemeen geweest, en de enige persoonlijke uitspraken waren tot aero gericht. Waar haal je het ook

Het ging niet om het ontbreken van zwart of wit, jij beweerde op de vorige pagina juist dat liefhebbers van grijs (waaronder ik) zich steeds weer aan zwart en wit wagen om telkens weer bedrogen uit te komen! Daar vroeg ik een voorbeeld van.

Lees verder je tweede berichtje op deze pagina nog maar eens na. Daaruit blijkt ook duidelijk dat je je op mij richt. Als je in een onderlinge discussie (die het op dat moment was, niemand anders bemoeide zich ermee) het woord "je" gebruikt kan dat alleen maar op mij betrekking hebben.

jij beweerde op de vorige pagina juist dat liefhebbers van grijs (waaronder ik) zich steeds weer aan zwart en wit wagen om telkens weer bedrogen uit te komen!

Ik beweerde op de vorige pagina dat ik minder respect heb voor mensen die steeds weer een blauwtje lopen bij genres waar ze logisch gezien niks te vinden hebben.

Ik beweerde op deze pagina dat je uit jouw stemmen wel kon afleiden dat je maar weinig bij puur wit of zwart te zoeken hebt.

Dat jij daar een gezamelijk statement van wil maken is voor jouw rekening, maar daar is geen enkele reden toe. De quote die jij plaatste en waarop je reageerde (en daarna verwijderd hebt ?) was die op de vorige pagina, en daar was ik nog niet in discussie met jou, dus al je paranoia ten spijt is het vooralsnog jij die de dingen niet ziet zoals ze zijn.

nevermind, ik ga de genoemde suggesties 's proberen

(bericht verwijderd, niettemin vind ik dat je best wel 's af en toe een handreiking zou mogen doen of zelfs een compromis sluiten, dat maakt discussies een stuk gezelliger - en dat gelul over zwart en wit negeer ik verder maar)

Hehe, ik wilde net zeggen Menni, die suggesties stonden gewoon onder je bericht . Overigens kan je best met VS beginnen, heb ik ook gedaan.

Vind je 't gek dat mensen dan wellicht als reaktie even flink extra gaan kotsen op muziek waar ze, als jij het wat vriendelijker aan zou pakken, veel meer open voor zouden staan?

Ja Vind jij muziek goed omdat een ander het goed/slecht vindt ?

Ja, stom, las er gewoon overheen, 't zag er namelijk uit als verkeerde quote, zonder reaktie erbij enzo. Ach ja, dat krijg je als je net je bed uitkomt . Anyway, spoedig reaktie op deze interessant klinkende dingen. En dan niet op elke enigszins afwijzende reaktie te snel met z'n allen gaan zeiken dat ik net zo grijs ben als al die andere pretentieuzen he, ik DOE MIJN BEST! En ga nu met mijn tip van de dag Despised Icon in mijn oren denderend richting bios.

Onderhond schreef:

Ja Vind jij muziek goed omdat een ander het goed/slecht vindt ?

Nee. Lees 't nog 's. Zoals ik ook met jouw bericht vol suggesties moest doen .

Mensen kotsen op muziek waar ze best voor open zouden staan, omdat je het niet vriendelijk aanbrengt ... wat mij betreft is muziek goed, matig of slecht, los van wie het aanbrengt of hoe het aangebracht wordt.

Of je zou moeten doelen op het feit dat mensen zich niet openstellen voor bepaalde dingen, wat ik ook graag wil bestrijden. Ze zijn er misschien wel, maar je moet al een halve debiel zijn om dingen te weigeren die je goed zou vinden uit één of andere vooringenomen overweging.

Sja, als jij dan weer met termen als 'debiel' moet gaan strooien.. Vergelijk deze twee zinnen:

- 'Heej debiel, speel deze fucking muziek, je vindt er toch geen kut aan!'

- 'Hoi! Ik heb hier een cd'tje voor je, misschien leuk om 's te luisteren?'

.. bij wie ga je sneller op het 'aanbod' in en ben je geneigd om wat genuanceerder (en dus ook kritisch opbouwender) te zijn in je reaktie? Dat is alles waar ik op doel, over smaak en kwaliteit hebben we het later wel. Blijf vooral mijn opmerkingen over handreiking en compromis negeren, ik ga je suggesties tóch proberen.

1. Die eerste zin nodigt uit tot het weerleggen van z'n statement. 'Zie je wel, ik vind het wel goed'.
2. Het belangrijkste is van wie zo'n tip vandaan komt. Zie ik een kwatsch leuke electronic bij de eerste en een hoop rock bij de tweede, luister ik gewoon naar de eerste z'n aanbeveling.
3. Op de moment van luisteren weeg ik gewoon af of het goed is of niet, en baseer mijn kritiek daarop.

Ik ben geen mens van handreiking, compromis (vuil woord) of valse vriendelijkheid, dus ik blijf het allemaal mooi negeren.

titan (crew)
Onderhond schreef:

(quote)

Ik beweerde op de vorige pagina dat ik minder respect heb voor mensen die steeds weer een blauwtje lopen bij genres waar ze logisch gezien niks te vinden hebben.

Ik beweerde op deze pagina dat je uit jouw stemmen wel kon afleiden dat je maar weinig bij puur wit of zwart te zoeken hebt.

Dat jij daar een gezamelijk statement van wil maken is voor jouw rekening, maar daar is geen enkele reden toe. De quote die jij plaatste en waarop je reageerde (en daarna verwijderd hebt ?) was die op de vorige pagina, en daar was ik nog niet in discussie met jou, dus al je paranoia ten spijt is het vooralsnog jij die de dingen niet ziet zoals ze zijn.

Je zou 20 jaar geleden een prima functionaris in overheidsdienst van een Oost-europees land zijn geweest, want daar waren ze ook goed in het verdraaien van de feiten. Laten we het ook maar niet hebben over de volkomen ten onrechte gedane beschuldiging dat ik een quote zou hebben verwijderd.

Ik ben niet paranoia en je zou je eens af moeten vragen waarom er altijd zoveel mensen (heftig) op jou reageren. Zeker omdat ze ook allemaal paranoia zijn? Ik hou er mee op en ga wel met mijn poezen Otto en Bella discussieren, zelfs van hen krijg ik nog betere en zinvollere respons.

want daar waren ze ook goed in het verdraaien van de feiten.

Da's wel erg mooi. Wijs mij dan eens aan waar ik zeg dat liefhebbers van grijs (waaronder jij) zich steeds weer aan zwart en wit wagen om telkens weer bedrogen uit te komen!.

Uitspraken die ik niet hoef te nemen van iemand die post dat we dan gelijk ook maar een einde [moeten] maken aan het aan minderwaardigheid grenzende Calimerogezeik van liefhebbers van een bepaald genre die vinden dat hun genre schandelijk wordt ondergewaardeerd (terwijl het in de ogen van die liefhebbers juist "superieure" muziek is en zij zich regelmatig minachtend over andere genres uitlaten). en daarna beweert geen bepaalde personen voor ogen te hebben.

De reden waarom mensen vaak botsen met mij en is mij ook al lang bekend, verder niks met paranoia te maken. Dat maak jij er dan weer van, niet toevallig.

Onderhond schreef:

Ik ben geen mens van handreiking, compromis (vuil woord) of valse vriendelijkheid, dus ik blijf het allemaal mooi negeren.

Verwijs je met die valse vriendelijkheid wellicht enigszins naar mij? Dream on (huh? ik was toch de dromer?), ik meen het oprecht. Ik vind 'debiel' een vuiler woord dan 'compromis'. Probeer zo'n handreiking voor de afwisseling 's, wie weet pakt het verrassend uit. Regelmatig blaffen heeft niettemin ook zo z'n nut, dat wil ik je absoluut niet ontzeggen.

Die valse vriendelijkheid verwijst naar wat vaak gepaard gaat met compromissen. Niet meer dan een woordje dat dient om de opsomming op te fleuren (2 termen is zo weinig, niet ).

Dat debiel een vuiler woord is dan compromis valt ook geen twijfel over te bestaan, maar als omschrijving voor iemand die muziek (of eender wat) schuwt op basis van ingepeperde concepten als "not done voor wie ik ben" zeer accuraat.

De handreiking en compromis is mij niet vreemd, in het echte leven dan, wat je niet kan uitzetten, wegklikken of negeren zonder daarvan de ernstige gevolgen te dragen. Wie mij met rust laat behandel ik hier met vriendelijk maar afstandelijk respect, zij die met vingertjes gaan wijzen mogen een grote bek terugverwachten.

Okee, nou is het ook wel zo dat in dit soort threads vaak reakties komen op reakties, die dan weer reageren op iets danwel iemand waar de eerste reaktie eigenlijk helemaal niet over ging. Nog een beetje fout quoten en verkeerd of harder dan bedoeld interpreteren en je hebt snel onnodige ruzie. Compromissen zijn verraderlijk, ben ik zondermeer met je eens. Maar het een grote bek opzetten is dat net zo goed, ook daar kan aardig mee uit de bocht gevlogen worden. En laten we wel wezen: jij bent net zo goed iemand die graag een knuppel in een hoenderhok gooit (goeie eigenschap hoor). Dan wordt er nou eenmaal wel 's in je oog gepikt. Je theorieën en onderbouwingen over menselijke interactie slaan vaak de spijker op de kop. Met zo nu en dan een (oprecht) compromis en een aangeboden drankje na afloop (zie die andere thread) of om aan te geven dat je het echt niet kwaad bedoelt, breng je ze echter nog meer aan de man. Dat is MIJN analyse van humaan gedrag .

.. met een beetje geluk luister ik vanavond naar µ-Ziq trouwens.

SelmaDuim
Toch wel grappig dat mijn posts van gisteren ineens zoveel kracht bij worden gezet, en ik hoefde er zelf niks meer aan te doen. Ik denk dat uitleg nu helemaal niet meer nodig is.

Nou... Als ik Onderhond was geweest, had ik vast nog wel iets gevonden om in te bijten hoor .

SelmaDuim
Menni schreef:

Nou... Als ik Onderhond was geweest, had ik vast nog wel iets gevonden om in te bijten hoor .

Jij hebt er weer eens duidelijk niks van begrepen.

Nee, daarom staat er ook een handreikende emoticon.

(of, om even geheel duidelijk te zijn, want helaas is dat kennelijk nodig: die laatste opmerking was een relativerend grapje, maak er gerust eentje terug)

Menni schreef:

en je hebt snel onnodige ruzie

Die term wil ik niet voor mijn rekening nemen: hoe oneens ik het ook ben met bepaalde uitspraken hierboven.

Maar lieve aERodynamIC, waarom zou je ook mijn termen voor jouw rekening nemen?

Maak er gerust 'bekvechten', 'gekissebis' of iets anders dat geschikter voelt van hoor. Ik geef toe, ik ben een gevoelig typje en neig daarom wellicht iets te snel confrontaties als 'ruzie' te bestempelen (zeker als pogingen mijnerzijds om énigszins te verzoenen toch weer worden aangevallen, grapjes idem dito). Dat is in deze discussie inderdaad niet helemaal aan de orde, maar het is nou ook niet bepaald een lekker soepel lopend gesprek.. En anger leads nou eenmaal to hate .

Gast
geplaatst: vandaag om 20:52 uur

geplaatst: vandaag om 20:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.