menu

Genres / Electronic / DJ-sets

zoeken in:
avatar van luc011190
Fijn, die tracklist. Prima setje inderdaad, hoewel het mij soms wel te hard wordt.

fastpulseboy
weet iemand of de dj sets van trentemoller de moeite waard zijn?
volgende week in paradiso.
Live lijkt het me echt super, maar wat de beste man draait moet ook bijna wel te gek zijn toch?

avatar van herman
Ik heb hem 2 jaar terug in R'dam gezien en dat was waanzinnig. Ben na afloop wel 2 weken ziek geweest.

Nadeel van Paradiso (en ook de Melkweg) is wel dat het publiek uitermate tam is (afgelopen weekend nog ondervonden bij Erol Alkan, terwijl in Tivoli de dj-booth ontzet moest worden door de security, omdat iedereen helemaal loos ging).

thejazzscène
brooklyn schreef:
Tips:
- K.Cee en André Galuzzi live at SImplon 2003, 6 uur (!) durende set, hele spektrum van techno, electro en house komt voorbij, echt geweldig...


André Galuzzi drie jaar geleden gezien en dat was echt heel erg lekker. Hij kan zijn minimalistische muzieksets erg levendig houden en de mensen aan het dansen houden.

avatar van luc011190
fastpulseboy schreef:
weet iemand of de dj sets van trentemoller de moeite waard zijn?
volgende week in paradiso.
Live lijkt het me echt super, maar wat de beste man draait moet ook bijna wel te gek zijn toch?

Ik denk dat het de gemiddelde MuMe-user bijzonder goed zal liggen. Techno voert het vaak niet echt de boventoon en dat zal misschien voor velen een beetje saai zijn, maar Trentemoller draait (sinds hij weer begonnen is) echt 'liedjes'. Laatste keer in 11: The Cure, Joy Division, Nirvana...
Voor de rest is het technisch ook echt een prima DJ en is hij bijzonder enthousiast en beweeglijk

avatar van luc011190
herman schreef:

Nadeel van Paradiso (en ook de Melkweg) is wel dat het publiek uitermate tam is (afgelopen weekend nog ondervonden bij Erol Alkan, terwijl in Tivoli de dj-booth ontzet moest worden door de security, omdat iedereen helemaal loos ging).

Niet echt representatief vind ik, in de Paradiso en de Melkweg kan het op de goede feestjes ook best los gaan, alleen de Rauw-feestjes zijn in Utrecht gewoon altijd rauwer. Sowieso gaat het mij eigenlijk altijd al genoeg los als mensen gewoon bewegen en het naar hun zin hebben

(ik was trouwens aan het zoeken naar een filmpje van Boys Noize ergens dat het echt ex-treem los gaat, maar die kan ik zo snel niet vinden. Als ik hem vindt post ik hem )

avatar van herman
Nu je het zegt, ik ben eigenlijk niet vaak bij vergelijkbare avonden geweest in de Melkweg/Paradiso. Vooral naar concerten.

Ik denk trouwens dat je het Boys Noize filmpje bedoelt van het begin van zijn set in Rauw in Tivoli met o.a. Lava Lava. Kon hem ook niet zo snel vinden, maar erg gaaf idd.

avatar van luc011190
Nee, in Ibiza ofzo. Tis sowieso altijd gekkenhuis bij hem, maar daar is het echt extreem.

Maareh, Schwarz/Dixon/Ame in de Melkweg! Als je sfeer mee wilt maken moet je daar zijn. En het is ook nogeens een primeur. Gaan!

avatar van herman
Heh. Dit weekend zit ik al volgepakt helaas. Maar daarop kan ik wel weer.

fastpulseboy schreef:
weet iemand of de dj sets van trentemoller de moeite waard zijn?
volgende week in paradiso.
Live lijkt het me echt super, maar wat de beste man draait moet ook bijna wel te gek zijn toch?


Hij komt volgende week met Lulu Rouge, dus muzikaal gezien zal het wat meer richting de dubstep gaan. Ik twijfel nog of ik ga, wil hem eigenlijk wel eindelijk eens een keertje live zien, maar qua geld en tijd komt het momenteel niet echt goed uit.

avatar van luc011190
herman schreef:
Heh. Dit weekend zit ik al volgepakt helaas. Maar daarop kan ik wel weer.

Het is ook pas volgend weekend! 24 oktober.

Ik ben zelf overigens op de avond van Trentemoller bij levende legende Francois K (zat achter de knoppen bij Depeche's Violator!)

avatar van T.O.
luc011190 schreef:

Ik ben zelf overigens op de avond van Trentemoller bij levende legende Francois K (zat achter de knoppen bij Depeche's Violator!)


Dat lijkt me ook erg gaaf inderdaad. Zijn dj/producer-carrière begon trouwens al meer dan tien jaar eerder dan Violator

avatar van 0000
Ik weet dat C-Mon & Kypski live heel vet zijn, maar heeft iemand ervaring met hun DJ-set? Ik was van plan om vrijdag naar het Burgerweeshuis te gaan. Ik weet sowieso niet of het evenement leuk is maar ik houd gewoon van CM&K (live althans)

http://www.burgerweeshuis.nl/site/agendadetail.m;jsessionid=a89hHzRs62M4?id=8141

tuktak
holy shit:
amon tobin live opgenomen tijdens zijn foley room tour in brussel:
http://www.amontobin.com/storeNew/detail.php?item_type=freebie&id=42

320kpbs en leuk boekje erbij in de download. erg vette show, in groningen is hij nl ook geweest, met vooral ontzettend veel vieze subs in zijn nieuwe muziek. zal hij wel geleerd hebben van de jongens van noisia. vrij stevig en niet helemaal amon tobin oude stijl dit, ook niet helemaal strak gemixed, maar desalniettemin een heerlijke lawine aan geluid, vooral op een goed geluidssysteem.

tracklist:
01 Amon Tobin - In the Dark (intro)
02 Amon Tobin - Horsefish (live mix)
03 Cardiacs - The Alphabet Business Concern (Home of Fadeless Splendour)
04 Two Fingers - TBA
05 Spank Rock - Bump (Switch remix)
06 Two Fingers - TBA
07 Amon Tobin - Esthers
08 Amon Tobin - Throwback (a.k.a. Intro to Solid Steel Live 1)
09 King Cannibal - Aragami Style
10 Kelis - Aww Shit
11 Two Fingers - TBA
12 Amon Tobin - Kitchen Sink (live mix)/Ms. Jade - Jade's A Champ
13 Amon Tobin - Big Furry Head
14 Tech Itch - Know
15 Amon Tobin - Verbal (acapella)
16 Two Fingers - TBA
17 Boxcutter - Grub
18 Autechre - Doctrine
19 Amon Tobin - Foley Room
20 Amon Tobin - Untitled
21 Dom & Roland - Ritual
22 Amon Tobin & Noisia - Untitled
23 Konflict - Messiah (Noisia remix)
24 Spank Rock - Get On the Floor (Disco D production)
25 Nice Nice - Uh Oh
26 Amon Tobin - Straight Psyche
27 Autechre - Second Bad Vilbel
28 Noisia - B.R.E.E.Z.E.
29 Noisia - Concussion
30 Kryptic Minds & Leon Switch - No Remorse
31 Amon Tobin - Keep Your Distance

Fijne DJ set van Don Rimini, kende hem eigenlijk alleen van Crookers remix van Let Me Backup.

Don Rimini - Hools
N.A.S.A. feat. Method Man, E40 & DJ Swamp - N.A.S.A. Music (LA Riots Remix)
The Count & Sinden ft. Rye Rye - Hardcore Girls (Don Rimini Nasty Boy Remix)
Shinichi Osawa - Rendezvous (Crookers Remix)
ZZT - The Worm (Erol Alkan Extended Rework)
Mixhell - Dance or Die (Database Remix)
Machines Don’t Care - Afro Jacker
Don Rimini - Rave On
Don Rimini - Rave On (Dj barletta Remix)
Hollywood Holt - Caked Up (Black Holes Remix)
Cult - Sound of Seduction (Guns N Bombs Dub Mix)
Late Of The Pier - Focker (Phrenzy Remix)
Proxy - Raven (Les Petits Pilous Remix)
Trash Fashion - Why Can’t We Be Friends? (Mason Storm’s 2 Hottie Mix)
Bart B More - Bingo Players (Diplo Remix)
Aston Shuffle - Real Hot For Everyone (The Hump Dat Project Mix)
Blaqstarr - Hands Up Thumbs Down (High Powered Boys Remix)
Le Castle Vania + Computer Club - The Messiah
Bill Conti - Gonna Fly Now (Rocky Theme Song) (DJ Barletta vs. Rocky Remix)
Destroy Disco - Fly Or Bounce (Bart B More Rerub)
Lil Wayne - A Milli (Scottie B I’m Ill Remix)
Diplo & Buraka Som Sistema - Inna De Ghetto (Remix)

http://fairtilizer.com/track/14536

avatar van herman
Freekje schreef:
Fijne DJ set van Don Rimini, kende hem eigenlijk alleen van Crookers remix van Let Me Backup.


Zoek zijn nieuwe remix van The Count en Sinden's Hardcore Girls maar 's op, die vind je dan ook wel leuk denk ik.

edit: gevonden

Jah die is idd fijn, zit ook in deze DJ set Alleen het gezang is lichtelijk irritant maar de beat is fijn

Maar dit vind ik het fijnste nummer uit de DJ set (afgezien van de nummers die ik al kende)

Don Rimini - Hools


De mixtape die uit is gekomen samen met het album van Eine Kleine Nachtmusik is echt lekker. Hij is al een half jaar uit maar toch de moeite waard om even te noemen Hij is overigens gratis te downloaden.

Linkje: http://www.zshare.net/audio/14475553bd1612f0/

tracklist;

eroc - zimperlein
edgar froese-pinnacles
intence-jump on velvet paws
kraftwerk- boing boom tschak
kraftwerk - neonlicht
tone band-this is germany calling
toy planet - two dophins go dancing
faust-its a rainy day, sunshine girl
guru guru - globetrotter
conrad schnitzler- das teir
peter bauman - the third state
cluster - caramel
cluster - grosses vasses
holger czukay-on the way to the peak of normal
die grune reise-ich bin
baffo banfi - indian
rheingold- drieklangsdimensionen
canaxis 5 -boat woman song
amon duulII-
uberfallig- puls
neu- hallogallo
eloy -impressions
holger czukay- persian love
tangerine dream - love on a real train
segius golowin - die weibe aim

avatar van luc011190
hehe, die wilde ik net posten, gaaf is die!

mijn grote favoriet van dit moment:
http://www.factmagazine.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=525&Itemid=28

2 uur durende mix van dubstepman Appleblim die eerst een uurtje gek doet (The Clash, Larry Heard, Alice Coltrane, Beach Boys) en daarna een uurtje (grotendeels onuitgebrachte) hele dikke dubstep laat horen.

avatar van luc011190
Zooooo, die podcast van Pivot
Dit gaat echt wel een heel stuk verder dan die krautrockmix van Riton, waar die van Riton lijkt op een soort willekeurig overzicht van Duitse jaren70muziek, is dit zo'n ontzettend mooi geheel. Zitten echt tracks in dat ik het qua schoonheid maar net trek, 100% mijn ding. Dansbaar, spannend, melodieus, krautrock-achtig zonder gedateerd te zijn. Sowieso aanrader voor Holden-liefhebbers

Brian Eno - 2/2
Throbbing Gristle - Hot on the Heels of Love
Jean Michel Jarre - Oxygene 7 (Pivot Edit)
Vangelis - Spiral
Moebius - Masenheide
Pivot - Fool In Rain
Pivot - Blood Rise Red Dawn
Moebius & Plank - Tollkuhn
Cluster & Eno - Wehrmut
John Carpenter - Main Title - Escape from New York OST
Kitaro - Flight
Klaus Schulze - Floating
Harmonia - De Luxe (Immer Wider)
Pivot - My Heart Like Marching Band


http://rapidshare.com/files/193097012/2009-02-02_-_Pivot___Resident_Advisor_Podcast_140_-_evil_c._edit.mp3

avatar van Gyzzz
Soms een beetje overdreven bombastisch vind ik, maar niettemin een intrigerende reis door een muzikaal heuvellandschap, vooralsnog. Bijzonder lijstje, weet iemand hoe je de juiste muziek bij de juiste tijdstippen kunt zien?

avatar van brooklyn
Erlend Oye at Studio Brusse...
Veel plezier

Sheltered life is elke keer weer genieten, heerlijke track

avatar van luc011190
Huh? Erlend Oye draait toch helemaal niet? Anyway, ga het zeker checken.

3uursset van DJ Koze, van gisteren Heerlijk die wazige minimal van hem, echt een briljante set. Die diepe bassen, die vals gepitchte geluidjes, die soulvolle vocalen... Echt een gekkerd, die Koze. En een held.

http://rapidshare.com/files/200691050/2009-02-20_-_DJ_Koze___Levi_s__Sound_Tab__Indigo_Club__Istanbul_-_Turkey_-_recorded_by_evil_c..mp3

avatar van herman
Die van Erlend Oye was leuk, bedankt nog.

Die van Pivot en Koze ga ik nog achteraan!

avatar van herman
luc011190 schreef:
Zooooo, die podcast van Pivot

[...]

Zitten echt tracks in dat ik het qua schoonheid maar net trek, 100% mijn ding. Dansbaar, spannend, melodieus, krautrock-achtig zonder gedateerd te zijn. Sowieso aanrader voor Holden-liefhebbers


Helemaal mee eens! Echt prachtig spul.
Wel een beetje een eye-opener naar sommige artiesten, en ook een aanzet om toch maar 's wat dieper in de oude krautrock ed. te duiken. Nog bedankt voor de tip! Eén van de mooiste dingen die ik hier de laatste maanden ben tegen gekomen.

avatar van brooklyn
Sven Vath Live @ HR XXL Clubnight 2003
Download link:

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Gaat dat beluisten!

avatar van brooklyn
Tracklist erbij

01 Jackson Fourge - Radio Caca (Barclay - 573470-1)
02 Robag Wruhme & Metaboman - Easy Woman (Robag Wruhme Mix) (Musik Krause - MK 003)
03 Ricardo Villalobos - Easy Lee (Playhouse - PLAY 83)
04 Chateau Flight - Cosmic Race (Versatile - VER 034)
05 WeltZwei - Expander (Carsten Jost Remix) (Sender - SEND 028)
06 Marc Deon - The Eyes Of Horus (M D's Music Exchange - MDEX 0512)
07 Frederic Galliano & The African Divas - Melon Melon (The Youngsters Remix) (F Communications - F 182)
08 Luciano & Quenum - Orange Mistake (Cadenza - 1)
09 Agoria ft. Silvie Marks - Spinach Girl (Play It Again Sam - DIFF 2026)
10 Freaks - The Creeps (Steve Bug Remix) (International Deejay Gigolos - GIGOLO 119)
11 Rosario - 15 Jeurs (Arm - 1)
12 Henry Goes Dirty - No Lies (Looking For A Haircut Version) (Pole Nord Production - P.M.P. 03)
13 DJ Hell ft. Erlend Oye - Keep On Waiting (Thomas Andersson Remix) (International Deejay Gigolos - GIGOLO 122)
14 Anthony Rother - Back Home (Datapunk - DTP 1)
15 Cassy & Dave The Hustler - Her Dream (David Caretta Remix) (Mental Groove - MG 023)
16 Dub Knet - Bell Of Death (Arc - 1)
17 Marco Carola - Avalanche (Kevin Saunderson Remix) (Ante Zenit - ANTE 157)
18 Marco Carola - Diapason (Zenit - 14)
19 LFO - Freak (Warp - WAP 166)
20 T. Raumschmiere - Monster Truck Driver (Nova Mute - 12 NOMU 124)
21 Polygamy Boys - Wake Up (Bunker - 3032)
22 Sontec - Inside (Promo - PAR 001)
23 Speedy J & Adam Beyer - Basj (Nova Mute - 12 NOMU 130)
24 Kobbe - USA Agression (Traction - TRACT 032012)
25 Matt French - Die Rakete (Tora Tora Tora - TTT 4)
26 Tonio & David Carretta - Connexion (Error 404 - ERROR 404 XX2)
27 Brtschitsch & Galluzzi - Mal Was Anderes (Taksi - 11)
28 Relax - Dark (Crack Down Remix) (Promo - Promo)
29 Nicolas From Ageau & Anthony Omtalez - Run Into Flowers (Midnight Fuck Remix) (Goom - 26 LP)
30 Ricardo Villalobos - Dexter (Playhouse - PLAY 83)
31 Luciano - Artamo (Mental Groove - MG 031)

avatar van luc011190
Ga ik zeker luisteren, brooklyn!
Dexter blijft toch wel echt een tijdloze, meesterlijke track zeg.

avatar van luc011190
LiveSets.com

Mijn mix van het moment, ik weet niet meer hoe ik erbij geomen ben en ik ken die Saiz zelf ook niet maar het is echt een heel prima setje. Heel erg muzikale house, beetje richting DFA, lekker vol geluid. Moeilijk te omschrijven wat er zo bijzonder aan is, maar ik ken eigenlijk niets dat hierop lijkt, het is net wat anders. Luisteren!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:10 uur

geplaatst: vandaag om 02:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.