MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het grote gabber/hardcore-topic

zoeken in:
Qua geluidsset zit ik volgens mij wel redelijk goed (Jamo S606 HCS5 op een Pioneer VSX-1017 AV receiver aangesloten) dus daar komt het niet van

Meer een smaakkwestie denk ik.

Deathmachine heeft ook zeker goeie tracks, vooral Dark Energy vind ik geweldig. Ondanks dat er niet eens zoveel gebeurd in die track. En z'n laatste release op Genosha 175 is ook weer puur kwaliteit.
Switch Technique komt eind dit jaar nog eens met een album volgens mij (alleen vast geen dubbel-CD) en TOA komt binnenkort ook met een nieuw album.

We worden verwend

Hellblazer schreef:
Ik luister momenteel erg veel naar het debuutalbum van Embrionyc. Vrij trage Industrial Hardcore met loodzware kicks en heerlijke melodieën. Album van het jaar wat mij betreft!
Embrionyc - Another Sleepless Night (2012)

Da's nog eens een tip

Hellblazer schreef:
Qua geluidsset zit ik volgens mij wel redelijk goed (Jamo S606 HCS5 op een Pioneer VSX-1017 AV receiver aangesloten) dus daar komt het niet van

Meer een smaakkwestie denk ik.

Deathmachine heeft ook zeker goeie tracks, vooral Dark Energy vind ik geweldig. Ondanks dat er niet eens zoveel gebeurd in die track. En z'n laatste release op Genosha 175 is ook weer puur kwaliteit.
Switch Technique komt eind dit jaar nog eens met een album volgens mij (alleen vast geen dubbel-CD) en TOA komt binnenkort ook met een nieuw album.

We worden verwend

Idd , die 2 tracker van ST is idd ook weer zeer zeker de moeite waard... Maar even besteld... Binnenkort even een Crossbreedset opnemen, met 12 TOA platen, I:Gor, Ophidian ST en Mindustries gaat dat zeker lukken !!!

Joeri_000 schreef:
Binnenkort even een Crossbreedset opnemen, met 12 TOA platen, I:Gor, Ophidian ST en Mindustries gaat dat zeker lukken !!!

Benieuwdheid . Zet je hem op Soundcloud o.i.d.?

Nieuwe Lowroller

Vind Crossroad leuker van die release, maar ben alsnog van mening dat hij betere nummers heeft gemaakt. Wel benieuwd naar z'n aankomende album, met samenwerkingen met o.a. Mindustries, Negative A en zelfs Angerfist. Zullen vast een aantal prima tracks tussen zitten maar ongetwijfeld ook genoeg saaie of inspiratieloze.

Vorige week op Q-Base in de PRSPCT area tijdens Producer's setje deze ook nog voorbij horen komen. Man, man, wat een energieke sets kan die gast geven trouwens!
Dat eerste gedeelte van die track is echt een bak vol herrie!

PRSPCT area, geweldig !!!! Ziek label !! Sommige gaan me wat te ver maar dat was vast raggen dan daar !!!

Ja het was een redelijk kleine groep daar vergeleken met de andere area's, maar dan zie je wel dat het de echte liefhebbers zijn die daar lopen. Ging echt tekeer daar... Bong-Ra, Lowroller, Igneon System, Sinister Souls en The DJ Producer als hoogtepunt. Zonder twijfel de ruigste area daar

Binnenkort dus het TOA album op Ad Noiseam (belooft veel goeds) en het zou een gevarieerd album worden volgens Noël. Wakkert mijn interesse alleen maar meer aan.

Ook leuk, Void Settler komt met een nieuwe release die zowel nieuwe als een handvol oudere onuitgebrachte track gaat bevatten. Cover is alvast bekendgemaakt:

(afbeelding)

En dan dit.
Sinister Souls is mij nu ongeveer een jaar geleden op het oor gevallen en de beste heren maken Metalstep, een ruige substijl van Dubstep. Klinkt zeker niet verkeerd.

Staat overigens ook Drum n Bass en Crossbreed op het album, wat het nog enigszins relevant maakt voor dit topic. Lekker gevarieerd albumpje.

hmmm . niet zo overtuigd nog ...

Wel benieuwd naar deze release .. Switch Technique & Deathmachine - Black Fire / Bog People - triplevision.nl

Sommigen kennen Despairful Tomorrow misschien nog wel (je weet wel, van 'And Hell Followed' op Mokum). Na een lange tijd niets meer hebben laten horen is hij weer bezig met nieuw werk. Dit keer alleen wel onder een nieuwe naam en veel trager en duisterder. Poosje geleden een dubbeltracker op Dark. Descent. uitgebracht en dit vind ik een zéér vet nummer.

Nog meer Doomcore

En wat noemenswaardige nieuwtjes:

Dark. Descent. richt een nieuw sublabel op genaamd 'Dark Industry' van de gelijknamige podcast, waar ook al tal van muziekstijlen gecombineerd werden. Dark Ambient, Power Noise, Breakcore, Soundscapes en andere IDM stijlen... Er zijn geen hokjes op dit label.
http://www.darkindustry.nl/

The Mover komt in begin 2013 met een album, al is dat meer Minimal Techno, maar vanwege z'n achtergrond toch wel interessant voor hier.

Binnenkort nieuwe Meta4 EP's, van Tapage en nieuweling Mortifer.

Tevens komt er een Petrochemical album aan na een lange tijd niets hebben gehoord van het Noorse duo. Vraag me af of dit op Genosha komt, of op Noisj.nl.

Gratis release van Fracture 4, 106 BPM.
klik

Grote aanrader van Fracture 4:

Weliswaar al oud nieuws, maar sinds oktober jl. is Mid-Town failliet verklaard.

Bron: Rotterdams gabberimperium Mid-Town failliet | RTV Rijnmond

Ik had het gelezen inderdaad. Erg jammer. Niet dat ik zoveel met Mid-Town had, maar het is toch wel een van de belangrijkste platenmaatschappijen geweest. Zonder Mid-Town had Hardcore er heel anders uitgezien... Dan zie je toch dat het downloaden een grote impact heeft op de industrie.

Denk het ook plus dat een aantal releases al helemaal niet meer op vinyl wordt uitgebracht...

Ja, dat is indirect ook de oorzaak. Mensen zijn steeds minder bereid om geld uit te geven aan muziek, met als gevolg dat de vinylverkoop daalt. Er worden ook nog maar kleine tot zeer kleine oplages geperst en alleen van releases waarvan zeker is dat ze goed gaan lopen. Heb zelf niets met vinyl trouwens, maar CD's koop ik wel. Ik ben ook sneller bereid om geld uit te geven aan iets fysieks dan een bestandje.

Same here, nare gebeurtenis, zeker omdat er nu een heleboel titels moeilijker te verkrijgen zulllen zijn.. Lees ook:

Mid-Town Failliet - vinylsale.nl

Vraagje, ik wil op al mijn hoezen van platen de BPM per track eropzetten.. Voordat ik alles zelf moet berekenen, weet er iemand een site die er een soort databse van heeft???? Zou enorm welkom zijn ....

Nieuwe Petrochemical in aantocht op Dark. Descent. binnenkort...
Geen vernieuwend geluid, maar dit zijn ook tracks uit 2008 lees ik net van Espen. Dit vanwege wat huiselijke omstandigheden. Ach, het klinkt wel weer lekker in ieder geval .

(afbeelding)

Bij Fuse Records word online veel vinyl aangeboden op het gebied van Industrial Hardcore, Frenchcore, UK Hardcore, Tekno, Terror en Speedcore! Ook platen die recent op vinyl worden uitgebracht. Het motto is ''in vinyl we trust'' Er is ook veel muziek wat gewoon nog geperst word.

Voor de liefhebber of verzamelaar, bij deze

www.fuserecords.nl

Ik kijk gelijk even kijken, zeer attent zeg !! Mijn dank !!

Nadat Tieum de overstap had gemaakt van Alternhate naar Neophyte Records is er sinds vandaag een andere artiest bijgekomen. Dit keer niemand minder dan Endymion na iets meer dan 10 jaar voor Enzyme geproduceerd te hebben:

Dit werd maandenlang gespeculeerd op diverse internetfora en nu is het dan eindelijk een feit geworden.

De huidige stijl van Endymion vind ik wel wat meer bij Neophyte Records passen dan bij Enzyme, daar gaat het vooral om innoverende producties en bij Neo is het wat meer de songs.

Mee eens, alleen maar beter voor Endymion en Neophyte Records. Endymion is ondertussen wel de grootste internationale act op Angerfist na en willen zich meer gaan richten op het grotere publiek, waar Neophyte Records ook vooral op doelt de laatste tijd.

Een voorproefje van de aankomende release van Endymion die volgende week donderdag uitkomt:

Ik vind het goed geproduceerd, het is niet wat ik van Endymion had verwacht na wat tegenvallende releases van hun over de afgelopen 2 jaar.

Deze is vandaag officieel released op vinyl

En ook een dikke remix erbij!

Dat klinkt best lekker !!!

Deze is zooo lekker , doet me stiekem een klein beetje denken aan ''Butterfly'' ... En das natuurlijk een groot compliment..

Toppertje idd

Het hele album is wel de moeite trouwens, maar de overblown distortion in deze track is absoluut geweldig:

Ik ben die Waldhaus eens tegengekomen op een mix CD en het heeft sinds die tijd meer als een jaar geduurd voor hij eindelijk eens uitkwam. Heel tof nummer!

Die nieuwe Rude Awakening sprak mij ook aan, in tegenstelling tot In Fuck You Mode. En nog niet zo lang geleden heb ik gelezen dat er meer Rude Awakening werk in aantocht was.

Komen de laatste enzyme titels ook op vinyl ?? kan het zo snel niet vinden , The Expected Unknown heb ik nog wel op vinyl maar wil de nieuwe miss hysteria en de nieuwe Triax ook graag op vinyl

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.