MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het grote gabber/hardcore-topic

zoeken in:
Volgens de laatste podcast van Evil Activities genaamd Extreme Audio zal hij met een nieuw album komen met die naam, op 29 juni zal er een release party plaats vinden in Factory 010 te Rotterdam.

Tja van Evil Activities verwacht ik niet meer veel. In het verleden heeft hij genoeg goeie nummers uitgebracht, maar de laatste tijd wordt het handjeklap en meezinggehalte me te hoog. Anderzijds heeft hij natuurlijk ook nummers zoals Pray For Me en het geweldige Changed The Game met Endymion dus hij kan het wel. Z'n eerste preview (It's Ok) is nog wel te pruimen voor een keer, maar wel weer een veel te lange break.

Nitrogenetics en Promo brengen deze maand hun album ook uit en daar zit ik dan wel op te wachten, vooral op die van Promo!

(afbeelding)

O ja.. De nieuwe TOA is uit!
Over twee weken de digital, dus tot die tijd nog maar even de previews van Joeptoep plat luisteren.

Headphone Wisdom is pure dansvloer afslachting

Don't Fear The Darkness is ook lekker, maar jammer dat die rustgevende melodie niet vaker langskomt.

Vermakelijke tracks, vooral dat nummer van DJ Hidden.

EA kan het zeker wel, maar hij moet ook zijn brood verdienen en daardoor maakt hij het juist heel toegankelijk voor het publiek om aan meer boekingen te komen. Daar is niks mee, maar toch is het wel voor een artiest belangrijk dat hij zo af en toe trouw blijft aan zijn muzikale roots.

Ik ben ook benieuwd naar dat nieuwe album van Promo, hij kan zowel vriend als vijand verrassen. Verder ben ik ook benieuwd naar de samenwerking wat hij deed met Tha Playah wat ook op dat album staat.

Weer een zieke release van TOA !!! Smullen

Vind de oude EA vet, ''hyper'' enzo !!! Evil Activities - The Introduction (1999)

Joeri_000 schreef:
Vind de oude EA vet, ''hyper'' enzo !!! Evil Activities - The Introduction (1999)

De begintijd was zeker wel erg goed, in 2003 verliet Telly de groep vanwege een drukke baan en hij kreeg ook een dochter toen. Ik ben wel benieuwd hoe het was met Telly.

Hellblazer schreef:
O ja.. De nieuwe TOA is uit!
Over twee weken de digital, dus tot die tijd nog maar even de previews van Joeptoep plat luisteren.

Headphone Wisdom is pure dansvloer afslachting
(embed)

Don't Fear The Darkness is ook lekker, maar jammer dat die rustgevende melodie niet vaker langskomt.
(embed)

gelijk maar gekocht op vinyl , net als The Solution Zoo fijn !! Ook om te mixen

allo ik ben op zoek naar een hardcore liedje ik kan em nergens vinden het is iets met in the building en nitro in de tekst iemand een antwoord?

Nitrogenetics - Inside Your Head

Everybody in the motherfucking building, stand up and pay total attention!
Put your fucking drinks down!

of deze : Hardcore Masterz Vienna Fuck It Up Right Now

Heeft diezelfde sample idd, alleen dan past dat 'nitro' weer niet (Al is het niet in de tekst maar in de artiestennaam)... Maar ik denk dat sanne0475 het antwoord niet eens meer gelezen heeft.
''Laatste bezoek: 30 mei.''

Nitro , idd... Veel gebruikte sample ook , laatst volgens mij bij I:gor nog voorbij horen komen of een ander gedeelte uit dat originele nummer , en ook in de hardstyle

Zo te zien is mr Noize Suppressor ook weer bezig met een nieuwe EP ...

YouTube - Noize Suppressor feat. MC Tha Watcher - Scream like I Scream! (preview) NR - 011

Met een compleet album zelfs! Dit jaar zal die ergens uitkomen.

Vind die track Scream best lekker, leuke melodie wel. Maar begin z'n kicks wel een beetje zat te worden eerlijk gezegd...

Dit is een andere track die ook op die EP uitkomt.

Brute track die Push It !! wat een energieke track !! luv it

30 juli de nieuwe Sie2ure !!! Goed bezig die jongen !!! Kijk er naar uit

Dit is de remix van Never Fall Asleep die Tha Playah heeft gemaakt, die zal op de aankomende Evil Activities vinyl It's Ok worden uitgebracht en zijn aankomend album Extreme Audio.

Het is heel goed gedaan, je hoort wel de dingen uit de begintijd van Tha Playah met een beetje vernieuwing, want hij stond vroeger altijd bekend om rare geluidjes te maken en dat heeft hij nu met dubstep invloeden gedaan. Ook heeft hij de sfeer van het origineel kunnen behouden.

Vind hem eerlijk gezegd niets bijzonders. Tha Playah kan veel beter dan dit. Het dubstep stukje was totaal onnodig geweest, voor de rest klinkt het wel leuk, maar niet iets wat ik van Tha Playah wil horen. Als ik dit vergelijk met On The Edge is dit echt veel minder. Nou was dat ook echt een supertrack trouwens.

De tracklist voor EA's album trouwens:

1. Free (Featuring E-Life)
2. Falling
3. World Of Madness (Defqon 1 2012 Anthem) (with E-Life)
4. Broken (Featuring Endymion)
5. We Got Fire (Featuring The Viper)
6. It's Ok
7. Point Of No Return (Featuring Kasparov)
8. Violence Silence
9. Never Fall Asleep (Tha Playah Remix)
10. Hardshock (Featuring E-Life)
11. Bring It On (Featuring E-Life And Neophyte)
12. Evil Inside
13. Morbid Angel - Radikult (Evil Activities Remix)
14. I'll Be There

Aardig wat tracks die al uit zijn gebracht en Evil Inside is ondertussen ook al redelijk oud te noemen. Vroeger was hij toch beter, die EA. Evilution vind ik nog steeds een vet album!

Joeri_000 schreef:
30 juli de nieuwe Sie2ure !!! Goed bezig die jongen !!! Kijk er naar uit

Ja Sei2ure is echt goed bezig sinds hij bij Enzyme weg is! Veel meer releases, maar ook allemaal van hoge kwaliteit! Extermination is mijn favoriet van die release waar jij het over hebt. Maar even daarvoor brengt hij ook een nieuwe uit op Dark. Descent.

Staat een goed acidhouse feestje op de planning in de OT301 in Amsterdam deze zaterdag. Niet echt hardcore, maar wel lekker raven, dus dacht dat jullie misschien geïnteresserd waren er van te horen

Die vind ik dan weer niet zo bijzonder eigenlijk. Ben meestal wel een fan van Enzyme K7 tracks, maar die hele release viel me nogal tegen. Dan vind ik de laatste release toch beter (die Synapse remix vind ik zeker erg lekker )

Wat ook een leuke verassing was een nieuwe Armageddon Project!

Allebei toffe tracks

Gelukkig dat smaken verschillen, vind het nummer zo lekker met die met Triax.. knalt als een malle , vind het origineel van Cokesniffer veel beter... Heeft meer power

Ik vind die typische nieuwe Synapse stijl zo lekker in die remix. Erg veel distortion in de kicks en vooral die gierende synths bevallen me heel goed. Originele mix heeft me nooit zoveel gedaan eerlijk gezegd. Waarom weet ik niet, de track zit wel goed in elkaar verder. Kijk ook wel uit naar een nieuwe release van Weapon X, meestal wel prima nummers.

Ik luister momenteel erg veel naar het debuutalbum van Embrionyc. Vrij trage Industrial Hardcore met loodzware kicks en heerlijke melodieën. Album van het jaar wat mij betreft!
Embrionyc - Another Sleepless Night (2012)

Zal eens checken wanneer ik tijd heb. In het origineel zit lekker veel laag, weet niet wat voor geluidsetje je hebt... Deathmachine heeft ook leuke releases en ben best wel onder de indruk van dat album van Switch Technique !!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.