MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het grote gabber/hardcore-topic

zoeken in:
Dat nummer van Chosen Few kende ik nog niet. Wel een goed nummer. Pitch-Hiker van Acardipane's alias Pilldriver is ook goed. Wel een beetje een traag, loom nummer. Void Sector is ook een van de betere nummers. Goed sfeertje. Sarin kende ik niet. Tof nummer, vooral de eerste helft is goed. Metal stukje is voor even wel leuk, maar is iets te lang uitgesponnen. Daarna weer hetzelfde als in het begin. Lekker nummer. Tieum ben ik niet zo'n fan van. Dit nummer gaat nog wel. Lekker tempo.
Nummer van Stormtrooper vind ik niet zo goed. Wel flinke beats inderdaad, maar de piepjes steeds zijn niet zo veel aan.

soundpacca schreef:
R&P, je bent mijn held van de dag!

Meestal zie ik je staan bij hiphop(gerelateerde) topics. Waren er maar meer mensen openminded hier, zou een stuk gezelliger worden.
Ik ging vroeger altijd naar hardcoreparty's en heb het altijd naar mijn zin gehad. Op de terugweg lekker een chillhiphopcdtje aan. Lachen vond ik ook dat feit dat in ieder geval veel van de artiesten veel hiphop luisteren, want de sampletjes komen niet altijd uit de meest voor de hand liggende nummers... enjoy yourself enneeee stay down with the hardcore hahahaha

In Hardcore zie je heel vaak Hiphop samples ja.
En ik wilde even zeggen dat ik echt een HipHopfan ben, maar de Hardcore feestjes zijn meestal wel vetter hahah.

Het toffe van Sarin is dat Flamman en Abraxas ook lekker duister kunnen produceren. Kill your mother ep van Abraxas is ook zo donker.
Wat Tieum betreft, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Denk dat het voornamelijk de invloed is van Lenny Dee dat Microtronic te pruimen is
Stormtrooper vind ik zelf alleen de beat echt vet, verder vind ik 'em ook wat minder.

Over niet voor de hand liggende samples gesproken..
toen ik die hoorde dacht ik ook.. uh wat!?
brand new dance

Flamman en Abraxas toen in kampen gezien met heavenplace hele publiek ging los tegen hun hekken slopen bier gooien weg waren ze

hahahaha

heeft iemand die best of cd van Acardipane voor mij???

stuur me even een berichtje als je wil

dank ej wel!

NocturnalTerror

Zet Dat Ding Harder Jonge!!!!

En wie herinnert er zich nog deze mega klassieker?

NocturnalTerror
Nog meer TERREUR tracks :

Hoi bekende .

Ik kwam vandaag deze 2 tegen:

NocturnalTerror
Die tracks zijn wel oké , maar iets te basic voor mij....

Rexanthony is

Pastichio Rocker

NocturnalTerror

Vette sample van Child's Play

Don't fuck with the chuck, dat is imo toch wel behoorlijk cheesy en standaard.. Kan er zelf niet echt iets origineels in ontdekken.

Echte terreur uit Rotterdam is dan weer wel bruut
Je hebt stront in je broek nu hè

Ook wel een beetje een cliche nummer, maar wel lekker meeslepend,
staat ook op een van de latere Thunderdomes

Classic zaagplaatje van Annihilator

Lekkere track van Negative A

Iemand enig idee hoe ik aan de originele Thunderdome en Happy Hardcore reeksen kan geraken? Worden deze nog verkocht eigelijk? Ooit eens een aantal Thunderdome CD's gekocht in de Media Markt voor 50 cent per stuk, en dan allemaal met winst doorverkocht. Jammer dat ik ze nu niet meer heb, begin zulke muziek toch best aardig te vinden op sommige momenten.

Marktplaats al geprobeerd? Of de Marketplace van Discogs? Daar kun je ze allemaal wel vinden, denk ik.

Via Discogs kun je bv. de Turn Up the Bass-reeks zo compleet kopen en die is zelfs nog wat ouder dan de Thunderdome-reeks.

NocturnalTerror
Devoo schreef:
Ooit eens een aantal Thunderdome CD's gekocht in de Media Markt voor 50 cent per stuk,

Vet !

NocturnalTerror
Dit is nou nog n's van die goede progressieve Hardcore :

Art of Fighters - Artwork (Tha Playah remix)

Check vooral het stuk vanaf 1:10 , magistraal gewoon , hoe dat mooie betoverende gezang omgaat in een Hardcore beat! Ik zie het zo al live gebeuren in één of andere muziekhal , gaat alles eerst in slow motion dan iedereen BEUKE!!!!

Ik hou echt van die Happy Hardcore CD's, dat is vast niet stoer en hip in vergelijking met de nummers die hier gepost worden, maar ik vind het echt cool.

NocturnalTerror
Hier nog wat van die goede oude beuk nummers :

Devoo schreef:
Ik hou echt van die Happy Hardcore CD's, dat is vast niet stoer en hip in vergelijking met de nummers die hier gepost worden, maar ik vind het echt cool.

Haha neuh niet bepaald, maar hip zou ik hardcore nu ook weer niet willen noemen..

Party Animals vindt ik qua heppie nog wel te pruimen,
misschien doordat het niet te 'blij' is..

NocturnalTerror
IK WIL HAKKE!!!!

NocturnalTerror
Dit is nou nog is zo'n teringvette track :

Mwah beetje jammer van dat Rotterdam Hooligans..
daar kan ik zelf niet zoveel mee, beetje makkelijk imo

Maar over hard en toffe samples gesproken..
Charles Manson en OMD (Maid of Orleans)

Ook wel een lekkere track

Naargeestige terreur

moet deze nog ergens als EP hebben liggen

NocturnalTerror
Die Charles Manson sample is idd meesterlijk !

Oude favorietjes:

S.V.E.N. II - Cranium Acceleration:

Chosen Few - Freedom

NocturnalTerror
Dit is nou nog is zo'n TERINGVETTE track , kan er maar niet genoeg van krijgen :

Inderdaad een vette track.. stampt lekker door

ff een lekkere minimix tussendoor..
leuk voor bij het wakker worden in de ochtend

en dan nog maar ff een 'lekkere' classic..

Het meeste spul van Darrien Kelly & Scott Brown vindt ik overigens niet zo veel aan,
Volgens mij was Scott Brown ook een van de grondleggers van de happy hardcore.

Favoriet hardcore stompertje, jammer dat ik de volledige versie niet meteen vind:

Vette track!!
die clip erbij (dat mokkel in bad)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.