Genres / Electronic / Het Persoonlijke electronic-aanraders-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2009, 22:36 uur
John Doe schreef:
Mrs Jynx is wel aardige ontspannen muziek ja bas.
Electro tip voor mensen als brooklyn, gantzgraf en thejazzscène:
Doris Norton. 1984. Personal Computer
Italië
(afbeelding)
wat ik daar schreef: Een voor de tijd vooruitstrevend electro album. Vooral zoals de percussie gebruikt wordt doet het aan later ontstane idm denken. Doet ook denken aan Arpanet, mocht je dat kennen. Deze artiest heb ik leren kennen via een mix van Autechre. Het lijkt me sterk dat Doris zelf dit grotendeels bedacht heeft. Een groep van producers (onder de naam Antonius Rex) wordt naast haar gecredit met het schrijven van de tracks en misschien werd zij wel grotendeels voor een spannend imago gebruikt met haar knappe verschijning. Geen idee. Een futuristisch en wat kil album is het in ieder geval. Een fikse aanrader voor mensen die graag wat oude electro verzamelen. Ik las dat ze werd gesponsord door Apple, dat verklaart de cover.
Mrs Jynx is wel aardige ontspannen muziek ja bas.
Electro tip voor mensen als brooklyn, gantzgraf en thejazzscène:
Doris Norton. 1984. Personal Computer
Italië
(afbeelding)
wat ik daar schreef: Een voor de tijd vooruitstrevend electro album. Vooral zoals de percussie gebruikt wordt doet het aan later ontstane idm denken. Doet ook denken aan Arpanet, mocht je dat kennen. Deze artiest heb ik leren kennen via een mix van Autechre. Het lijkt me sterk dat Doris zelf dit grotendeels bedacht heeft. Een groep van producers (onder de naam Antonius Rex) wordt naast haar gecredit met het schrijven van de tracks en misschien werd zij wel grotendeels voor een spannend imago gebruikt met haar knappe verschijning. Geen idee. Een futuristisch en wat kil album is het in ieder geval. Een fikse aanrader voor mensen die graag wat oude electro verzamelen. Ik las dat ze werd gesponsord door Apple, dat verklaart de cover.
Beetje laat maar ik heb een tip terug:
http://www.musicmeter.nl/al...
Heel verhaaltje op hun myspace, scheelt mij weer typen:
http://www.myspace.com/noia...
Voor liefhebbers van onder meer Klein&MBO en Telex. Om maar twee zijstraten te noemen.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 23:08 uur
Cool dat je die NOIA tipt, echt dikke platen hebben die gemaakt. Die Doris Norton beviel uitermate goed kan ik wel zeggen, binnenkort iets uigebreiders daar van mij...
0
geplaatst: 3 maart 2009, 21:02 uur
Nou ja, ik heb hem zelf ooit toegevoegd dus ik dacht laat ik hem eens promoten. Wellicht krijgt ie dan eens meer dan 1 stem 

0
geplaatst: 5 maart 2009, 11:19 uur
bas schreef:
Mrs Jynx - The Standoffish Cat (2008)
Verenigd Koninkrijk
Electronic
Label: Planet Mu
(afbeelding)
Mrs Jynx - The Standoffish Cat (2008)
Verenigd Koninkrijk
Electronic
Label: Planet Mu
(afbeelding)
Erg mooi album

0
tangmaster
geplaatst: 24 maart 2009, 23:01 uur
Kontakt der Jünglinge - Kontakt der Jünglinge 0
Prachtig album lekker weird.
Prachtig album lekker weird.
0
tangmaster
geplaatst: 25 maart 2009, 20:35 uur
Sietse schreef:
voor wie tang?
Vet album, dat idd wel.
voor wie tang?
Vet album, dat idd wel.
Voor mensen die eens volledig de andere kant op willen, eens lekker de mainstream ontvluchten. Mainstream electronische muziek bedoel ik dus.
Kontakt der Jünglinge - Kontakt der Jünglinge n
Doe ik deze er ook effe bij.
0
tangmaster
geplaatst: 26 maart 2009, 07:39 uur
Ik heb ergens gelezen dat daar een heruitgave van komt, zal het nog eens opzoeken.
0
geplaatst: 31 maart 2009, 12:37 uur
Sincere Trade - Between you...
2007
Canada
Label: Sublight

Wat: Gewoon een lekkere idm plaat met mooie beats en melodien.. Nummer 2 is alvast een afknapper: Gewoon verder luisteren.
Wie: Bas enzo..
2007
Canada
Label: Sublight

Wat: Gewoon een lekkere idm plaat met mooie beats en melodien.. Nummer 2 is alvast een afknapper: Gewoon verder luisteren.
Wie: Bas enzo..

0
geplaatst: 2 april 2009, 08:23 uur
Gaaf, dank je wel! Ik heb 'm al blindelings gekocht haha, we zullen zien 
En probeer jij deze eens:
Sleepy Town Manufacture - Play Me While
2005
Rusland
Label: SHUM

Staat nog niet op musicmeter zelfs.

En probeer jij deze eens:
Sleepy Town Manufacture - Play Me While
2005
Rusland
Label: SHUM
Staat nog niet op musicmeter zelfs.
0
geplaatst: 2 april 2009, 09:05 uur
Heb die al een tijdje liggen, 1 keer gedraait. wel lekker zomers herinner ik, dus ik zet hem gelijk even op. 

0
Sietse
geplaatst: 2 april 2009, 18:42 uur
STM heeft leuke dingen gedaan in het verleden.
Heb er nog wel ergens een mp3 release van denk ik.
Heb er nog wel ergens een mp3 release van denk ik.
0
geplaatst: 15 april 2009, 14:39 uur
Voor de liefhebbers van het meer duistere en oncompromisloze werk: hpc - Halfbreed (2008)
Alhoewel: dit is wel stevige electronic MET brains, itt veel oninteressante voorbeelden van alleen maar hakken en zagen. Niet voor niets een Hymen release dus..
Alhoewel: dit is wel stevige electronic MET brains, itt veel oninteressante voorbeelden van alleen maar hakken en zagen. Niet voor niets een Hymen release dus..
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 15 april 2009, 22:04 uur
Electronic vind ik een erg fijn genre. Maar toch ben ik nog opzoek naar de ultieme plaat. Amon Tobin - Out from Out Where vind ik erg goed, maar toch mist er iets naar mijn mening. Die stijl bevalt me wel alleen ik zoek toch nog iets meer naar abstractere melodien...kan een expert mij misschien aanraders geven? PS: IDM kan ik erg waarderen...
0
geplaatst: 15 april 2009, 22:48 uur
RedLightCityBoy schreef:
Electronic vind ik een erg fijn genre. Maar toch ben ik nog opzoek naar de ultieme plaat. Amon Tobin - Out from Out Where vind ik erg goed, maar toch mist er iets naar mijn mening. Die stijl bevalt me wel alleen ik zoek toch nog iets meer naar abstractere melodien...kan een expert mij misschien aanraders geven? PS: IDM kan ik erg waarderen...
Deze mss:
Blackfilm - Blackfilm
0
geplaatst: 15 april 2009, 23:35 uur
RedLightCityBoy schreef:
Vond het zelf een beetje vreemd dat Amon Tobin alleen het label "electronic" heeft. Uitgaande van wat ik heb (en hoe ik erop gekomen ben), zou ik eerder zeggen D&B. Zeker als je ter vergelijking kijkt naar acts als Blue Mar Ten, PUB en Big Bud.
Maar goed als je in die lijn iets zoekt, zou ik - naast de genoemde - zeker Grooverider (Mysteries of Funk o.a.) eens checken of werk van Roni Size - met name Reprazent (eerste album) heeft een behoorlijke electronic feel.
0
geplaatst: 15 april 2009, 23:51 uur
RedLightCityBoy schreef:
Een paar platen met mooie abstracte melodieën:
Ab Ovo - Empreintes (2005)
Ab Ovo - Mouvements (2007)
Ra - Wxfdswxc2 (2007)
Download - Effector (2000)
Stendeck - Can You Hear My Call? (2005) check mijn top10

0
geplaatst: 16 april 2009, 00:11 uur
HPC is trouwens een fijne aanrader, zitten een paar toffe, schattige nummertjes bij.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 16 april 2009, 16:16 uur
Bedankt voor de tips jongens! hier ben ik denk ik wel eventjes zoet mee. 

0
thejazzscène
geplaatst: 16 april 2009, 17:38 uur
Check allen eens het recentste album van The Black Dog. Voor ieder wat wils!
Eveneens voor users zoals sietse, bas en dergelijke. Die zouden hier eveneens wel iets moois uit kunnen halen.
Ik begin met 4* maar verhoging lonkt.
Verder is Bedouin Ascent iets wat meer leden zouden moeten leren kennen. Aphex Twin en Luke Vibert zijn erdoor geïnspireerd geweest en toch is de man eigenlijk vrijwel onbekend gebleven. Heel mooie abient-techno albums heeft die gast gemaakt. Hoge emotionele waarde, kwalitatieve samples en een ruwe afgewerkte sfeer. Het is echt werk om in te verzuipen.
Aanrader voor Brooklyn alvast!
Eveneens voor users zoals sietse, bas en dergelijke. Die zouden hier eveneens wel iets moois uit kunnen halen. Ik begin met 4* maar verhoging lonkt.
Verder is Bedouin Ascent iets wat meer leden zouden moeten leren kennen. Aphex Twin en Luke Vibert zijn erdoor geïnspireerd geweest en toch is de man eigenlijk vrijwel onbekend gebleven. Heel mooie abient-techno albums heeft die gast gemaakt. Hoge emotionele waarde, kwalitatieve samples en een ruwe afgewerkte sfeer. Het is echt werk om in te verzuipen.
Aanrader voor Brooklyn alvast!
0
geplaatst: 21 april 2009, 10:21 uur
Nog 1 voor Visnet en Aurum
Staat er nou nog niks van EU op MuM? Ik ben nog steeds voornemens ze toe te voegen dus, ooit.
EU* - Tuner
Country: Russia
Released: 24 Jan 2004
Genre: Electronic

Neigt veel naar Ochre met een hele kleine paradinas zwaai, ik vind dit een verdraaid mooie plaat. Pakkende melodieen met duidelijke lijnen. Niet al te verrassend, maar het blijft wel lekker hangen. Tot nu toe de beste EU die ik heb gehoord!
Staat er nou nog niks van EU op MuM? Ik ben nog steeds voornemens ze toe te voegen dus, ooit.
EU* - Tuner

Neigt veel naar Ochre met een hele kleine paradinas zwaai, ik vind dit een verdraaid mooie plaat. Pakkende melodieen met duidelijke lijnen. Niet al te verrassend, maar het blijft wel lekker hangen. Tot nu toe de beste EU die ik heb gehoord!
0
Sietse
geplaatst: 21 april 2009, 11:48 uur
EU heb ik ook nog wel een plaat van.
Vond ik toen wel heel erg leuk, maar draai hem eigenlijk vrijwel nooit meer.
Is wel een andere (ben de naam ff kwijt) dan deze.
Vond ik toen wel heel erg leuk, maar draai hem eigenlijk vrijwel nooit meer.
Is wel een andere (ben de naam ff kwijt) dan deze.
0
geplaatst: 23 april 2009, 12:41 uur

DJ Hidden - The Later After (2007)
Wervelende DnB plaat! Voor degenen die iets met het subgenre hebben absoluut een musthave! Voor anderen, onderhond, bas, John Doe en dergelijke ook zeker een aanrader. Ik draai hem stuk de laatste tijd

0
geplaatst: 23 april 2009, 13:03 uur
Volgens mij ken ik deze al, maar was eigenlijk niet geweldig gecharmeerd van het werk van DJ Hidden. Ook niet slecht, maar trok me niet genoeg om het album te blijven luisteren. Waarschijnlijk zo eentje die ik één of twee keer gehoord heb en daarna nooit meer.
Zal het nog wel eens proberen
Zal het nog wel eens proberen

0
geplaatst: 23 april 2009, 13:25 uur
bas schreef:
EU* - Tuner
EU* - Tuner
Bedankt voor de tip. Christmas Baubles (wat uiteindelijk ook gewoon EU is) staat wel op de site hè. Nu hoop ik niet dat het hier te veel op lijkt (want echt super was dat album niet) maar ik ga hier zeker achteraan!
Misschien dat ik de EU albums ook wel eens toevoeg, maar dan ook: ooit (momenteel staat MuM sowieso een beetje op non-actief bij mij, maar dat komt weer goed
).
0
geplaatst: 2 mei 2009, 23:54 uur
* denotes required fields.