Genres / Electronic / Drum & Bass
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2008, 13:53 uur
Ik luister eigenlijk al jaren naar een plaat en dat is eigenlijk genoeg voor mij. Een bewijs van hoe een tijdgebonden genre mid jaren '90 zo opwindend en fris klonk.
http://www.musicmeter.nl/album/7404
http://www.musicmeter.nl/album/7404
0
geplaatst: 2 november 2008, 22:03 uur
tuktak schreef:
voor de liefhebber een dikke stampende dnb mix van audio:
http://www.dnbshare.com/download/AUDIO_LIVE_ON_WWW.DARKWAXRADIO.COM_15TH_JULY_OFFICAL_320.mp3.html
voor de liefhebber een dikke stampende dnb mix van audio:
http://www.dnbshare.com/download/AUDIO_LIVE_ON_WWW.DARKWAXRADIO.COM_15TH_JULY_OFFICAL_320.mp3.html
Bedankt voor deze link!

0
thejazzscène
geplaatst: 23 december 2008, 11:14 uur
Usual Suspects - Hole Punch
Usual Suspects - Shrapnel (stakka and skynet remix)
Dit noem ik nu eens lekkere britse drum'nbass.
Die laatste is heerlijk ritmisch gericht (tegen een mooi hoog tempo) terwijl die eerste vooral op rauwere bassen is gericht.
Usual Suspects - Shrapnel (stakka and skynet remix)
Dit noem ik nu eens lekkere britse drum'nbass.
Die laatste is heerlijk ritmisch gericht (tegen een mooi hoog tempo) terwijl die eerste vooral op rauwere bassen is gericht.
0
tuktak
geplaatst: 23 december 2008, 19:13 uur
ja dat is voor mij de definitie van drum n bass: rauw, donker, ontzettend energiek en erg diepe basslines.
Bad Company - The Nine
X-Men - Hangman
Bad Company - The Nine
X-Men - Hangman
0
lambf
geplaatst: 23 december 2008, 21:30 uur
Ik ben niet echt een liefhebber van het genre. Veel gezichtloos geratel, soms te herhalend zonder dat er nieuwe elementen bij komen kijken en meestal mis ik de energie. Veel ken ik dan weer niet, dus pin me er niet op vast. Forbidden Society vind ik wel leuk, deels vanwege de samples:
The Smasher
The Master:
The Smasher
The Master:
0
tuktak
geplaatst: 5 januari 2009, 17:47 uur
groningse trots in een nieuwe mix:
http://www.dnbshare.com/download/Noisia-LiveatRadio1_13.12.08_.mp3.html
01. Noisia - Machine Gun [Vision]
02. Noisia - Bells Off [dub]
03. Isotone - Trip [Obsessions]
04. Subtone - Unsolved [Resolute]
05. Noisia - Elsewhere Now [dub]
06. Icicle - Late Nights VIP [Critical]
07. Noisia - Crank [Vision]
08. Noisia - My World [Metalheadz]
09. Misanthrop - Black Rain [Neosignal dub]
10. Kemal – Animation (Konflict Remix) [Architecture]
11. Noisia - Diplodocus [Quarantine]
12. Noisia & The Upbeats - Creep Out [Non Vogue]
13. Noisia - Stigma [Vision]
http://www.dnbshare.com/download/Noisia-LiveatRadio1_13.12.08_.mp3.html
01. Noisia - Machine Gun [Vision]
02. Noisia - Bells Off [dub]
03. Isotone - Trip [Obsessions]
04. Subtone - Unsolved [Resolute]
05. Noisia - Elsewhere Now [dub]
06. Icicle - Late Nights VIP [Critical]
07. Noisia - Crank [Vision]
08. Noisia - My World [Metalheadz]
09. Misanthrop - Black Rain [Neosignal dub]
10. Kemal – Animation (Konflict Remix) [Architecture]
11. Noisia - Diplodocus [Quarantine]
12. Noisia & The Upbeats - Creep Out [Non Vogue]
13. Noisia - Stigma [Vision]
0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:01 uur
Wat vinden jullie trouwens van het dansen op dnb?
Sommigen vinden het er debiel uit zien.
Ik vind het wel vet en begin het een beetje onder de knie te krijgen.
Hier een filmpje:
Sommigen vinden het er debiel uit zien.
Ik vind het wel vet en begin het een beetje onder de knie te krijgen.
Hier een filmpje:
0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:19 uur
ik vind dat mensen moeten dansen waar ze zich lekker bij voelen en het lietst wat ze zelf verzinnen. Ik vind het er eigenlijk nogal pathetisch uitzien, met alle respect. Maar ga toch lekker vrij dansen, in plaats van in een beperkt stramien. Ik heb zelf vroeger ook gehakt, en het is lachen hoor, vooral voor het groepsgevoel en ook leer je jezelf een beetje met bewegingen te uiten op muziek. Dus het kan leuk zijn en ik raad het niet af. Maar dit soort dingen blijven mode verschijnselen waar veel mensen met ambivalente gevoelens aan meedoen. 

0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:25 uur
Ik zeg altijd: er bestaat niet zoiets als slecht dansen, het is jouw persoonlijke uiting op muziek.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:36 uur
Daar sluit ik me zeker bij aan.
Hier een d&b nummer met mooie diepe basslines:
De productie hiervan staat eigenlijk vooral op de rekening van Optical trouwens.
Hier een d&b nummer met mooie diepe basslines:
De productie hiervan staat eigenlijk vooral op de rekening van Optical trouwens.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:40 uur
John Doe schreef:
ik vind dat mensen moeten dansen waar ze zich lekker bij voelen en het lietst wat ze zelf verzinnen. Ik vind het er eigenlijk nogal pathetisch uitzien, met alle respect. Maar ga toch lekker vrij dansen, in plaats van in een beperkt stramien. Ik heb zelf vroeger ook gehakt, en het is lachen hoor, vooral voor het groepsgevoel en ook leer je jezelf een beetje met bewegingen te uiten op muziek. Dus het kan leuk zijn en ik raad het niet af. Maar dit soort dingen blijven mode verschijnselen waar veel mensen met ambivalente gevoelens aan meedoen.

Dat groepsgevoel wordt inderdaad wel gestimuleerd zo. Het doet mij erg denken aan vorig jaar, toen de zesdes bij honderd dagen het gehele vijfde jaar (ik dus ook
) met volle teugen deed jumpen. Het is gewoon lachen 
0
geplaatst: 25 februari 2009, 14:45 uur
Zeker. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als mensen je raar aankijken terwijl je op jou afwijkende manier losgaat, ze het zelf gewoon niet aandurven en/of niet begrijpen dat iedereen zichzelf op een eigen manier kan uiten op muziek.
0
tuktak
geplaatst: 25 februari 2009, 18:27 uur
leuk zo'n dansje, maar je ziet dan meestal dat men alleen naar de grond kijkt of men de voeten wel op de juiste manier beweegt. het dansje wordt belangrijker dan de muziek, en dan gaat het dus meer om het imago draaien, wat nooit een goede zaak is vind ik.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:52 uur
Tien jaar geleden ben ik regelmatig op d&b feesten geweest en het dansen was toch wel wat anders dan dat YouTube filmpje.
Ik vind die muziek uit dat filmpje trouwens helemaal niks, zit totaal geen 'soul' meer in, gewoon plat gebeuk. Zal wel het resultaat van het succes van Pendulum zijn.
Ik vind die muziek uit dat filmpje trouwens helemaal niks, zit totaal geen 'soul' meer in, gewoon plat gebeuk. Zal wel het resultaat van het succes van Pendulum zijn.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 18:37 uur
Gewoon lekker keihard skanken en breaken en wat maakt het uit. Ik heb moshpits op drum 'n bass feesten zien ontstaan. Mensen die één soort dans per genre dicteren zijn zij die het imago belangrijker vinden dan de muziek.
Maar alles van Black Sun Empire/Rawthang, of juist hele oude, naar jungle-neigende, ratelende dnb-tracks.
.
YouTube - Congo Natty
YouTube - M Beat Feat. General Levy - Incredible (Junglist Massive)
YouTube - DJ Hype - Low Rider (Ganja Kru Remix)
YouTube - Alix Perez - Dubrock
Oh,en voor de liefhebbers van ragga: Clash Records Discography at Discogs
Essentiële shit.
.
Maar alles van Black Sun Empire/Rawthang, of juist hele oude, naar jungle-neigende, ratelende dnb-tracks.
.YouTube - Congo Natty
YouTube - M Beat Feat. General Levy - Incredible (Junglist Massive)
YouTube - DJ Hype - Low Rider (Ganja Kru Remix)
YouTube - Alix Perez - Dubrock
Oh,en voor de liefhebbers van ragga: Clash Records Discography at Discogs
Essentiële shit.
.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 19:46 uur
Moshpits op drum 'n bass? Ik moet dringend meer d&b gaan kijken 
En wat is nu precies het verschil tussen drum 'n bass en jungle? Is d&b gewoon een commerciële vorm van jungle ofzo? Heb er al wat dingen over gelezen, maar het verschil (als er al een verschil is) ken ik nog niet.

En wat is nu precies het verschil tussen drum 'n bass en jungle? Is d&b gewoon een commerciële vorm van jungle ofzo? Heb er al wat dingen over gelezen, maar het verschil (als er al een verschil is) ken ik nog niet.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 20:47 uur
Hier Drum and Bass - Wikipedia - nl.wikipedia.org word het vrij duidelijk uitgelegd.
Meer dan dat is het volgens mij ook niet echt.
Meer dan dat is het volgens mij ook niet echt.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 28 februari 2009, 16:55 uur
Het is de enige D&M artiest die ik ken
.
Ik heb trouwens wel zin om een keer wat nieuwe drum&bass te beluisteren. Liefst wat vernieuwends. Suggesties?
.Ik heb trouwens wel zin om een keer wat nieuwe drum&bass te beluisteren. Liefst wat vernieuwends. Suggesties?
0
tuktak
geplaatst: 1 maart 2009, 12:05 uur
pendulum - spiral is wel echt een lekkere plaat, ik geloof hun debuutplaat, en die is dan ook meteen niet meer geëvenaard haha, beetje jammer....
0
geplaatst: 1 maart 2009, 15:38 uur
Ahhhh hebben jullie de Noisia remix van Prodigy's 'Omen' al gehoord?? Ook wel een aardige plaat 
Enjoy
Verder is 'Warlords rising' (Future Prophecies) één van mijn favoriete DnB-albums tot nu toe, waarschijnlijk mijn grote favoriet.. Wat een fijne plaat, elke nummer is een prachtwerk, echt geweldig!
De meeste namen zijn al eens genoemd dus ik heb eigenlijk niks toe te voegen, maar mijn persoonlijke favorieten:
- Future Prophecies
- Noisia
- Ed Rush & Optical
- Black Sun Empire
- Spor
- Phace
- Teebee
Daarnaast kan ik LTJ Bukem ook nog best waarderen
chill.
En Dillinja, Hype, Aphrodite, Concord dawn, Calyx, High Contrast en Andy C gaan er ook nog best in..
Ach er is zoveel.. Zucht haha
BTW even een reactie op dat dansen, eerlijk gezegd vind ik het er niet uit zien. Of naja op dat filmpje dan.. Is dat de officiële DnB-dans? Ik ben het wel eens met John Doe..
Iedereen heeft z'n eigen stijl, ik denk niet dat er een juiste manier is om op DnB te dansen, zolang er ritme/maat in je passen zit vind ik het al snel prima lijken. Wat ik zelf altijd doe zit een beetje tussen springen/hakken/discodansen in geloof ik haha.. beetje spring in het rond, daarnaast gebruik ik m'n armen er ook graag nog bij
.. Lijkt wel een beetje op dat filmpje alleen dans ik niet met mn voeten naar elkaar toe/binnen (come on, dat ziet er toch ook vreemd uit? haha)

Enjoy
Verder is 'Warlords rising' (Future Prophecies) één van mijn favoriete DnB-albums tot nu toe, waarschijnlijk mijn grote favoriet.. Wat een fijne plaat, elke nummer is een prachtwerk, echt geweldig!
De meeste namen zijn al eens genoemd dus ik heb eigenlijk niks toe te voegen, maar mijn persoonlijke favorieten:
- Future Prophecies
- Noisia
- Ed Rush & Optical
- Black Sun Empire
- Spor
- Phace
- Teebee
Daarnaast kan ik LTJ Bukem ook nog best waarderen
chill.En Dillinja, Hype, Aphrodite, Concord dawn, Calyx, High Contrast en Andy C gaan er ook nog best in..
Ach er is zoveel.. Zucht haha

BTW even een reactie op dat dansen, eerlijk gezegd vind ik het er niet uit zien. Of naja op dat filmpje dan.. Is dat de officiële DnB-dans? Ik ben het wel eens met John Doe..
Iedereen heeft z'n eigen stijl, ik denk niet dat er een juiste manier is om op DnB te dansen, zolang er ritme/maat in je passen zit vind ik het al snel prima lijken. Wat ik zelf altijd doe zit een beetje tussen springen/hakken/discodansen in geloof ik haha.. beetje spring in het rond, daarnaast gebruik ik m'n armen er ook graag nog bij
.. Lijkt wel een beetje op dat filmpje alleen dans ik niet met mn voeten naar elkaar toe/binnen (come on, dat ziet er toch ook vreemd uit? haha)
0
geplaatst: 2 maart 2009, 13:13 uur
Ja doe maar lekker gek als je daar zin in hebt. 
In de trand van de twee ''wrede d&b'' youtube-nummers hierboven heb ik in 2004 ook één van mijn eerste nummers gemaakt. Ik zou me er best voor schamen nu dit met jullie erbij af te luisteren, om het cheesy en wat aparte karakter. Maar aangezien sommige mensen het nog steeds heel tof zeggen te vinden en het nog online staat op een oude site uit die tijd, hierzo.

In de trand van de twee ''wrede d&b'' youtube-nummers hierboven heb ik in 2004 ook één van mijn eerste nummers gemaakt. Ik zou me er best voor schamen nu dit met jullie erbij af te luisteren, om het cheesy en wat aparte karakter. Maar aangezien sommige mensen het nog steeds heel tof zeggen te vinden en het nog online staat op een oude site uit die tijd, hierzo.

0
geplaatst: 3 maart 2009, 08:52 uur
Bij mij loopt hij steeds op in percentages met downloaden en valt daarna steeds weer terug naar 0% lol.
0
tuktak
geplaatst: 3 maart 2009, 20:44 uur
ghehe vind hem best leuk gedaan, ondanks hetgeen wat je zelf ook al aangeeft. deze track doet me iig heel erg denken aan een andere dnbplaat, vooral dat 'rauwe' als wat op 42 seconden begint. ik kan er alleen niet opkomen, een iets oudere plaat, zelfde tijd als dit gemaakt is denk ik. 2000/2002 oid? counter intelligence trouwens? 

0
geplaatst: 7 maart 2009, 00:24 uur
Ook fans van Technical Itch hier trouwens?
1 van mijn favoriete d&b producers.
1 van mijn favoriete d&b producers.
0
tuktak
geplaatst: 7 maart 2009, 10:36 uur
heeft zeker goede dingen gedaan, alleen het echte hardere werk van hem trek ik niet zo.
stealth, reborn, theorem, led, allemaal hele dikke platen, allemaal van rond 1999,2000 zon beetje. voor mij de hoogtijdagen van het genre.
stealth, reborn, theorem, led, allemaal hele dikke platen, allemaal van rond 1999,2000 zon beetje. voor mij de hoogtijdagen van het genre.
0
geplaatst: 30 maart 2009, 14:37 uur
Wellicht leuk voor een ieder "die het opkomende jungle- en drum %u2018n bass-genre enigszins heeft gevolgd vanaf begin jaren 90":
Milanese duikelt oude jungle op | Eclectro
Tracklist:
[01] - Optical - To Shape The Future / Milanese - Sight Beyond Sight
[02] - DJ Krust - Soul in Motion
[03] - Photek - UFO / Milanese - Sight Beyond Sight
[04] - Photek - Ni Ten ichi Ryu
[05] - Nookie - The Prelude
[06] - Twisted Anger - Woodsnake
[07] - Decoy - Heavy Metal
[08] - Omni Trio - Rollin%u2019 Heights (More Strings Attatched Mix) / Omni Trio - Torn
[09] - Aphrodite - Solaris
[10] - Randall & Andy C - Sound Control
[11] - Mental Power - Red
[12] - Omni Trio - Mainline (95 Lick)
[13] - Omni Trio - Living For The Future (FBD VIP)
[14] - Fallen Angel - Taken Over
[15] - Origin Unknown - Truly One (Remix) / Milanese - Caramel Cognac & iacon
[16] - Omni Trio - Alien Creed
Milanese duikelt oude jungle op | Eclectro
Tracklist:
[01] - Optical - To Shape The Future / Milanese - Sight Beyond Sight
[02] - DJ Krust - Soul in Motion
[03] - Photek - UFO / Milanese - Sight Beyond Sight
[04] - Photek - Ni Ten ichi Ryu
[05] - Nookie - The Prelude
[06] - Twisted Anger - Woodsnake
[07] - Decoy - Heavy Metal
[08] - Omni Trio - Rollin%u2019 Heights (More Strings Attatched Mix) / Omni Trio - Torn
[09] - Aphrodite - Solaris
[10] - Randall & Andy C - Sound Control
[11] - Mental Power - Red
[12] - Omni Trio - Mainline (95 Lick)
[13] - Omni Trio - Living For The Future (FBD VIP)
[14] - Fallen Angel - Taken Over
[15] - Origin Unknown - Truly One (Remix) / Milanese - Caramel Cognac & iacon
[16] - Omni Trio - Alien Creed
* denotes required fields.