Genres / Rock / PostPunk (Revival) op MuMe 2018
zoeken in:
0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 16:55 uur
Royalengineer schreef:
Ook zeer de moeite waard is het album Tourniquets of Love Desire uit 1994 van Children on Stun......
Ook zeer de moeite waard is het album Tourniquets of Love Desire uit 1994 van Children on Stun......
Dat is een meesterwerkje en zeker een klassieker in het genre.

Ik moet zeggen dat ik Grooving in Green ook best wel goed vind. De zang is niet echt geweldig maar kan ermee door en ja, het gitaarwerk hè. Bekend geluid want het is dezelfde gitarist; Pete Finnemore.

0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 17:02 uur
Royalengineer schreef:
Al is de tweede helft te veel Electronic. ....Daarom zou dit album van mij geen 4 sterren krijgen maar 3. Staat niet op MuMe. Zou hem toevoegen maar kan geen juiste cover vinden. Helaas.
Al is de tweede helft te veel Electronic. ....Daarom zou dit album van mij geen 4 sterren krijgen maar 3. Staat niet op MuMe. Zou hem toevoegen maar kan geen juiste cover vinden. Helaas.
Hebben wij het over hetzelfde album? Staat in mijn top 10!
Children On Stun - Tourniquets of Loves Desire (1994) - MusicMeter.nl
1
Royalengineer
geplaatst: 16 december 2018, 17:42 uur
Rough Trade on a Cheap Promotion is van 2005.
Het is een verzamel album. Hun album van 1994 is consistenter. Maar geluidskwaliteit is niet anno 2018. Geeft niet. Goed album!
Het is een verzamel album. Hun album van 1994 is consistenter. Maar geluidskwaliteit is niet anno 2018. Geeft niet. Goed album!
1
geplaatst: 16 december 2018, 17:53 uur
Into Paradise - Burns my skin promo video - YouTube
Human Drama - I Could Be a Killer - YouTube
voor mij wel klassiekers
Human Drama - I Could Be a Killer - YouTube
voor mij wel klassiekers
0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 17:55 uur
'Rough Trade on a Cheap Promotion' is volgens mij een verzameling demo's en mixes zo te horen. Sommige nummers klinken beter en andere weer minder dan op de originele albums. Enkele liedjes zijn voor mij zelfs nieuw. Nooit eerder gehoord, dus bedankt voor de tip.
Ik vind de geluidskwaliteit op 'Tourniquets of Love Desire' trouwens prima. Misschien moet je het origineel eens luisteren? Op Spotify zijn het meestal mp3's. In de jaren 90 was deze muziek helemaal uit en moest je dit soort bands ergens in een verscholen gothic hoekje zoeken. Ik ben het met je eens dat de tweede helft van 'Rough Trade on a Cheap Promotion' erg electronic is en daar heb ik bij dit soort muziek ook weinig mee. Het verpest zelfs de liedjes vind ik. Bands in dit genre probeerden in die tijd van alles om hun muziek aan de man en vrouw te krijgen. Op hun tweede album 'Mondo Weird' dat zeker niet onaardig is hoor je dit helaas ook terug. Als ik zou stemmen zou ik 'Rough Trade on a Cheap Promotion' vanwege de erbarmelijke electro ook hooguit drie sterren geven.
Ik vind de geluidskwaliteit op 'Tourniquets of Love Desire' trouwens prima. Misschien moet je het origineel eens luisteren? Op Spotify zijn het meestal mp3's. In de jaren 90 was deze muziek helemaal uit en moest je dit soort bands ergens in een verscholen gothic hoekje zoeken. Ik ben het met je eens dat de tweede helft van 'Rough Trade on a Cheap Promotion' erg electronic is en daar heb ik bij dit soort muziek ook weinig mee. Het verpest zelfs de liedjes vind ik. Bands in dit genre probeerden in die tijd van alles om hun muziek aan de man en vrouw te krijgen. Op hun tweede album 'Mondo Weird' dat zeker niet onaardig is hoor je dit helaas ook terug. Als ik zou stemmen zou ik 'Rough Trade on a Cheap Promotion' vanwege de erbarmelijke electro ook hooguit drie sterren geven.
1
geplaatst: 16 december 2018, 18:09 uur
Love Like Blood - Out of Sight - YouTube
Ook leuk, kwam veel goed werk uit Duitsland in de jaren 90.
Zo ook Deine Lakaien en Diary Of Dreams
Ook leuk, kwam veel goed werk uit Duitsland in de jaren 90.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 18:12 uur
deric raven schreef:
kwam veel goed werk uit Duitsland in de jaren 90.
kwam veel goed werk uit Duitsland in de jaren 90.
Was voor mij in die tijd mijn toevluchtsoord.

1
geplaatst: 16 december 2018, 18:19 uur
Dan heb je toen vast weinig naar je schoenen gegluurd

A propos Deine Lakaien hebben een aardige verwijzing naar Japan in Deine LakaieN - Kiss the future - YouTube "I remember Methods of Dance" - redelijk veel synthwave invloeden. Founding member Ernst Horn is ook terug te vinden in Qntal (trouwens een aardig meeting point voor rockers en goths):
Qntal "Palästinalied" - YouTube.
1
Royalengineer
geplaatst: 18 december 2018, 18:49 uur
Heb 2 albums en 2 EP''s toegevoegd aan Children on Stun; of je dit nu kunt betitelen als postpunk? Meer punk anno jaren 90. Of...... What the heck?
0
geplaatst: 18 december 2018, 23:29 uur
0
Royalengineer
geplaatst: 19 december 2018, 19:29 uur
Tip voor liefhebbers van postpunk/newwave:
Beluister de playlist 'Electronic Wave' van Sundeetrucker op Spotify. 12 prachtige nummers, de oudste van 1979 en de nieuwste van 2018.....!
Enjoy.
Beluister de playlist 'Electronic Wave' van Sundeetrucker op Spotify. 12 prachtige nummers, de oudste van 1979 en de nieuwste van 2018.....!
Enjoy.
* denotes required fields.