MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / PostPunk (Revival) op MuMe 2018

zoeken in:
Royalengineer
Wie doet er mee met een Postpunk Revival anno 2018 op Musicmeter?

Ik heb natuurlijk op nr. 1 in mijn rotatielijst het album 'Image' staan van Whispering Sons. Op 2 staat de EP 'Endless Party' van eveneens WS. Op 3 staat Joy Division met 'Closer'. Op 4 The Cure met 'Seventeen Seconds' en op 5 Bauhaus met 'In the Flat Field'.

Wie-o-wie doen er mee aan deze revival en breng zo de postpunk en/of pp-revival onder de aandacht van onze MuMe-gebruikers?

Vul je rotatielijst in en beluister ze natuurlijk ook!

Royalengineer

Ik heb natuurlijk op nr. 1 in mijn rotatielijst het album 'Image' staan van Whispering Sons. Op 2 staat de EP 'Endless Party' van eveneens WS. Op 3 staat Joy Division met 'Closer'. Op 4 The Cure met 'Seventeen Seconds' en op 5 Bauhaus met 'In the Flat Field'.

Wie-o-wie doen er mee aan deze revival en breng zo de postpunk en/of pp-revival onder de aandacht van onze MuMe-gebruikers?

Jean-Maurice
Ik doe mee; mijn huidige rotatielijst:

1. Whispering Sons - Image (2018)
2. Angels of Liberty - Telepathine (2015)
3. Merciful Nuns - Occvltation (2015)
4. The Blue Angel Lounge - A Sea of Trees (2014)
5. TRAITRS - Butcher's Coin (2018)

Royalengineer
Jean-Maurice schreef:
Ik doe mee; mijn huidige rotatielijst:

1. Whispering Sons - Image (2018)
2. Angels of Liberty - Telepathine (2015)
3. Merciful Nuns - Occvltation (2015)
4. The Blue Angel Lounge - A Sea of Trees (2014)
5. TRAITRS - Butcher's Coin (2018)

Jouw nr.1 ken ik natuurlijk; zal me eens verdiepen in de andere 4. ?

Jean-Maurice
Deze Brusselse band kan ik je ook aanbevelen.
Ook via een tip hier ontdekt. De zangeres heeft een geweldige stem!

Les Panties - Cold Science (2016) - MusicMeter.nl

Royalengineer
Rotatielijst nr3 vervangen voor Savages - 'Adore Life'.

Royalengineer
Jean-Maurice schreef:
Deze Brusselse band kan ik je ook aanbevelen.
Ook via een tip hier ontdekt. De zangeres heeft een geweldige stem!

Les Panties - Cold Science (2016) - MusicMeter.nl

(embed)

Ga ik vanavond zien op TV.

Jean-Maurice
Royalengineer schreef:
Rotatielijst nr3 vervangen voor Savages - 'Adore Life'.

Die ken ik dan weer niet. Ga eens luisteren.

Royalengineer
Savages' hun eerste is ook heel goed (uit 2013).

Jean-Maurice
Royalengineer schreef:
Savages' hun eerste is ook heel goed (uit 2013).

De stem lijkt veel op Siouxsie! Klinkt goed.

Royalengineer
Tip: Bekijk en luister Savages' hun concert op Glastonbury 2016 via YouTube; een uur aan postpunk met 4 (!) pittige ladies..... ????

Jean-Maurice
Royalengineer schreef:
Tip: Bekijk en luister Savages' hun concert op Glastonbury 2016 via YouTube; een uur aan postpunk met 4 (!) pittige ladies..... ????

Ik ga deze band zeker eens goed beluisteren want wat ik er nu even van gehoord heb klinkt dit goed. Bedankt voor de tip.

DjFrankie (moderator)
Royalengineer schreef:

TRAITRS - Butcher's Coin (2018)
The Slow Readers Club - Build a Tower (2018)
Horror Vacui - New Wave of Fear (2018)
Rome - Hall of Thatch (2018)
al gehoord? Allemaal van 2018

Deze heeft schandalig weinig stemmen. Een van de meest ambitieuze en veelzijdige post-punk/newwave platen van de afgelopen jaren:

Soror Dolorosa - Apollo

Bij Whispering Sons:

Beste postpunk albums van deze eeuw zijn voor mij Dragons - Here Are the Roses (2007) en het debuut van White Lies.

deric raven schreef:
Beste postpunk albums van deze eeuw zijn voor mij Dragons - Here Are the Roses (2007) en het debuut van White Lies.

Goede tip! Single Here Are the Roses klinkt heerlijk. Als de rest ook van dat niveau is, ben ik een blij man.

Ja, ik vind van wel. Een beetje een mix tussen Depeche Mode en Joy Division.

Mausie schreef:
(quote)

Goede tip! Single Here Are the Roses klinkt heerlijk. Als de rest ook van dat niveau is, ben ik een blij man.

Daarover verschillen de inzichten: een tweetal heren is bezig hier PostPunk (Revival) op MuMe 2018 een nieuw topic vol te schrijven en daar worden nog volop andere namen genoemd.

Het hangt er gewoon vanaf - wil je naar het Oosten, naar Gothanië of naar het Westen, waar het langer licht is; dan zit je meer aan de popkant, maar hoef je geen Polletje Piekhaar cum smink te zijn.

Jean-Maurice
Don Cappuccino schreef:
Deze heeft schandalig weinig stemmen. Een van de meest ambitieuze en veelzijdige post-punk/newwave platen van de afgelopen jaren:

Soror Dolorosa - Apollo

Was mij tot gisteren volslagen onbekend! Ben nu aan het luisteren naar hun laatste album 'Apollo'. De zang lijkt op het eerste gehoor het meest op die van Sebastién van Corpus Delicti. In de jaren 90 zou dit gothic rock hebben geheten. Mijn eerste indruk is zeker niet slecht! Volgens mij is dit ook zo'n typische live-band. Heel mooi dit en die stem is geweldig; doet me soms zelfs denken aan Robert Smith en Bono! Die zanger Andy Julia heeft een heel uitzonderlijk zuiver en veelzijdig stembereik. Prachtig!

deric raven schreef:

Of ik dit het beste postpunk album vind weet ik niet maar het is wel een supergoed album. Heb de band nog live in Zoetermeer gezien, die gasten zaten later allemaal naast ons aan de bar. Lekker kleinschalig en ook wel een beetje jaren 80 zo. Let wel, kleinschalig qua zaal en opkomst maar het klonk groots... toffe band.

Royalengineer
deric raven schreef:

Ga ze meteen opzoeken en vanavond beluisteren, want deze 2 kende ik nog niet. ?

Royalengineer
1. Whispering Sons - Image
2. Whispering Sons - Endless Party
3. Savages - Adore Life
4. Savages - Silence Yourself
5. White Lies - To Lose My Life....

Royalengineer
Don Cappuccino schreef:

Soror Dolorosa - Apollo

(embed)

Nog een erbij op de bucketlist!

Royalengineer
Misschien niet helemaal postpunk:

Beluister het nummer Feed Me van Wire (album The Ideal Copy uit 1987). Toch wel postwave duister genoeg m.i.

Royalengineer
Nu ik toch het over Feed Me heb gehad... Meteen maar helemaal het album gaan luisteren - lang geleden!

Feed Me is wel het hoogtepunt van The Ideal Copy.

DjFrankie (moderator)
Alicia schreef:
En... als je daarmee klaar bent, heb ik ook nog een hele waslijst aan post-punk muziek uit de 21e eeuw! Bovendien hebben we voor dit soort zaken een hele leuke en informatieve topic!
.

Hier ook, samen met Alicia en jean maurice dit al diverse tips gegeven en gekregen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:15 uur

geplaatst: vandaag om 15:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.