Genres / Rock / PostPunk (Revival) op MuMe 2018
zoeken in:
1
geplaatst: 14 december 2018, 19:35 uur
Ik heb hoe dan ook meer met The Ideal Copy dan met de eerste 3 Wire albums.
0
Royalengineer
geplaatst: 14 december 2018, 20:04 uur
deric raven schreef:
Idem
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 december 2018, 22:05 uur
ken je deze Viet Cong - Viet Cong (2015) dan wel? Klassieker nu al.
En Decades - Decades (2013) en Disappears - Guider (2011) vind ik ook vrij geniaal
0
Jean-Maurice
geplaatst: 14 december 2018, 22:57 uur
DjFrankie schreef:
En Decades - Decades (2013) en Disappears - Guider (2011) vind ik ook vrij geniaal
(quote)
Nee dat ken ik allemaal niet.
0
geplaatst: 15 december 2018, 10:23 uur
deric raven schreef:
Beste postpunk albums van deze eeuw zijn voor mij Dragons - Here Are the Roses (2007) en het debuut van White Lies.
dank voor de tipBeste postpunk albums van deze eeuw zijn voor mij Dragons - Here Are the Roses (2007) en het debuut van White Lies.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 16:34 uur
Decades klinkt best goed! Kruising tussen dreampop en postpunk?
Viet Cong klinkt ook niet verkeerd.
Disappears spreekt mij op het eerste gehoor wat minder aan.
Esben and the Witch moet ik aan wennen. Wel mooie zang.
Maar om een band echt goed te kunnen beoordelen moet ik eerst een heel album luisteren. Het gaat hier om een eerste indruk.
Viet Cong klinkt ook niet verkeerd.
Disappears spreekt mij op het eerste gehoor wat minder aan.
Maar om een band echt goed te kunnen beoordelen moet ik eerst een heel album luisteren. Het gaat hier om een eerste indruk.
1
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 16:52 uur
Ook wel een aardige (vergeten) band uit de 80's. Een soort kruising tussen Lou Reed en de Sisters. Ik heb het verzamelalbum met dezelfde titel: LA Rain.
1
geplaatst: 15 december 2018, 17:06 uur
Jean-Maurice schreef:
Band heb ik live gezien bij LGW paar jaar terug. Zangeres doet denken aan Susan Ballion (Siouxsie), maar qua genre zou ik het eerder typeren als postrock (dan postpunk); je komt voor dit type muziek ook wel de aanduiding witch house tegen: gothic elementen, met krachtige vocals gemixt met electronic. Purity Ring en Zola Jesus worden bijv daar ook bij gerekend. Met name Zola Jesus heeft (mede door haar krachtige stem) regelmatig iets van the Ice Queen; haar songs hebben veelal een kille uitstraling, maar wel veel power.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 17:10 uur
In de jaren 90 heette dit gothic, nu noemen we het ook wel postpunk. Geen hoogvlieger maar dit nummer is meteen hun beste vind ik. Veel Christian Death - Rozz Williams invloed maar dat mag.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 17:13 uur
Nog zo'n bandje uit de 90's. Opnieuw postpunk met een hoog Sisters gehalte. Toen moest je bij het gothic hoekje kijken.
1
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 17:30 uur
Nog een band uit de jaren 90 die ik nog steeds hoog heb zitten. Ze hebben maar kort bestaan maar hebben met dit album een klassieker in het genre afgeleverd. Voorlopig hou ik het hier even bij. Enjoy! 

2
geplaatst: 15 december 2018, 19:12 uur
Mijn favoriete postpunkrevivalband is toch wel Beastmilk / Grave Pleasures. Een band die zijn invloeden duidelijk laat doorschemeren (The Sisters of Mercy, Bauhaus, Killing Joke, Misfits, The Cure, The Smiths) maar daar een wat modernere en zwaardere invalshoek inbrengt. De zanger (Mat McNerney) is een geweldenaar: fenomenale stem met veel dynamiek. Ik heb Grave Pleasures vorig jaar gezien in de Little Devil in Tilburg (lekker kleine zaal!), een van de grootste feestjes waar ik ooit bij ben geweest. Alleen maar ''hits'', zwaar bezweet naar buiten gelopen.
1
Royalengineer
geplaatst: 15 december 2018, 19:58 uur
Don Cappuccino schreef:
Mijn favoriete postpunkrevivalband is toch wel Beastmilk / Grave Pleasures. Een band die zijn invloeden duidelijk laat doorschemeren (The Sisters of Mercy, Bauhaus, Killing Joke, Misfits, The Cure, The Smiths) maar daar een wat modernere en zwaardere invalshoek inbrengt. De zanger (Mat McNerney) is een geweldenaar: fenomenale stem met veel dynamiek. Ik heb Grave Pleasures vorig jaar gezien in de Little Devil in Tilburg (lekker kleine zaal!), een van de grootste feestjes waar ik ooit bij ben geweest. Alleen maar ''hits'', zwaar bezweet naar buiten gelopen.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Thanks Don C. Heb Beastmilk/Grave Pleasures geplaatst in mijn openbare map Nog Beluisteren.?
1
Royalengineer
geplaatst: 15 december 2018, 20:32 uur
Deze beluister ik nu: Seven Year Itch van Children on Stun. Dit album is van origine uit 1998, maar via Spotify de heruitgave uit 2008. Het schijnt een live-album te zijn, maar ik hoor geen publiek.... herstel: pas vanaf nr 5 hoor ik publiek?
Klopt, pas vanaf nr 5 is het een live-registratie; de eerste 4 nummers zijn van de EP Hollow.
Bovendien staat dit album nog niet op MuMe vermeld. Wie voegt m toe?
Klopt, pas vanaf nr 5 is het een live-registratie; de eerste 4 nummers zijn van de EP Hollow.
Bovendien staat dit album nog niet op MuMe vermeld. Wie voegt m toe?
1
Royalengineer
geplaatst: 15 december 2018, 20:45 uur
Betere geluidskwaliteit is het album Rough Trade on a Cheap Promotion van Children on Stun uit 2006. Te beluisteren via Spotify eveneens. Klinkt meteen rete-goed! ?
Eveneens nog niet op MuMe ingeboekt.
Eveneens nog niet op MuMe ingeboekt.
1
Royalengineer
geplaatst: 15 december 2018, 20:53 uur
Zodra Rough Trade on a Cheap Promotion is toegevoegd op MuMe zet ik m in m'n rotatielijst!
Echt enthousiast wordt ik van dit album, mooi geluid! ?
Echt enthousiast wordt ik van dit album, mooi geluid! ?
0
Royalengineer
geplaatst: 15 december 2018, 21:00 uur
Twee heren van CoS hebben later de band Grooving in Green opgericht en twee albums gemaakt, maar dat is naar 't schijnt meer vuige rock.....
1
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 21:18 uur
Don Cappuccino schreef:
Mijn favoriete postpunkrevivalband is toch wel Beastmilk / Grave Pleasures. Een band die zijn invloeden duidelijk laat doorschemeren (The Sisters of Mercy, Bauhaus, Killing Joke, Misfits, The Cure, The Smiths) maar daar een wat modernere en zwaardere invalshoek inbrengt. De zanger (Mat McNerney) is een geweldenaar: fenomenale stem met veel dynamiek.
Mijn favoriete postpunkrevivalband is toch wel Beastmilk / Grave Pleasures. Een band die zijn invloeden duidelijk laat doorschemeren (The Sisters of Mercy, Bauhaus, Killing Joke, Misfits, The Cure, The Smiths) maar daar een wat modernere en zwaardere invalshoek inbrengt. De zanger (Mat McNerney) is een geweldenaar: fenomenale stem met veel dynamiek.
Klinkt goed!

0
Jean-Maurice
geplaatst: 15 december 2018, 23:33 uur
VladTheImpaler schreef:
Protomartyr - The Agent Intellect (2015)
Protomartyr - Relatives in Descent (2017)
Protomartyr - The Agent Intellect (2015)
Protomartyr - Relatives in Descent (2017)
Ken ik nog niet. Ga het eens luisteren binnenkort.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 13:40 uur
Ben nu aan het luisteren naar Protomartyr ( Relatives in Descent op hun bandcamp) maar dit spreekt me toch minder aan. De zang- eigenlijk meer pratend dan zingend- bevalt me niet en dan haak ik al snel af. Muzikaal is het wel oké maar kan het me nog niet echt raken, te rommelig. Het gitaarwerk is verder wel prima maar ik zou dit geen postpunk noemen eerder rock en daar is voor de liefhebbers natuurlijk niets mis mee.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 13:56 uur
Royalengineer schreef:
Twee heren van CoS hebben later de band Grooving in Green opgericht en twee albums gemaakt, maar dat is naar 't schijnt meer vuige rock.....
Dat wist ik niet eens! De gitarist en bassist hebben later inderdaad Grooving in Green opgericht. Ik ken die band verder ook niet. Ga het eens luisteren maar zonder de karakteristieke zang van Neil Ash zal het zeker heel anders klinken.
1
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 14:34 uur
Don Cappuccino schreef:
Deze heeft schandalig weinig stemmen. Een van de meest ambitieuze en veelzijdige post-punk/newwave platen van de afgelopen jaren:
Soror Dolorosa - Apollo
Deze heeft schandalig weinig stemmen. Een van de meest ambitieuze en veelzijdige post-punk/newwave platen van de afgelopen jaren:
Soror Dolorosa - Apollo
Nogmaals dank voor deze tip Mike! Deze band springt er voor mij echt wel uit. Ik heb het album besteld. Sinds Corpus Delicti een van de beste bands uit Frankrijk. Geweldig!
Bij hoge uitzondering heb ik op het album gestemd.
1
Royalengineer
geplaatst: 16 december 2018, 15:51 uur
Jean-Maurice schreef:
Ben nu aan het luisteren naar Protomartyr ( Relatives in Descent op hun bandcamp) maar dit spreekt me toch minder aan. De zang- eigenlijk meer pratend dan zingend- bevalt me niet en dan haak ik al snel af. Muzikaal is het wel oké maar kan het me nog niet echt raken, te rommelig. Het gitaarwerk is verder wel prima maar ik zou dit geen postpunk noemen eerder rock en daar is voor de liefhebbers natuurlijk niets mis mee.
Inderdaad, ook ik vind het meer naar rock neigen ipv postpunk anno 21st century
1
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 16:21 uur
Nieuwe clip van Grooving in Green. Klinkt niet slecht hoor, wat ruiger dan Children on Stun! Volgend jaar komt een nieuw album uit. Ben heel benieuwd!
A Little Soul | Grooving In Green - groovingingreen.bandcamp.com
Nieuwe clip van Grooving in Green. Klinkt niet slecht hoor, wat ruiger dan Children on Stun! Volgend jaar komt een nieuw album uit. Ben heel benieuwd!
A Little Soul | Grooving In Green - groovingingreen.bandcamp.com
1
geplaatst: 16 december 2018, 16:23 uur
Jean-Maurice schreef:
Ze stonden op LGW 2017 (met een beetje zoeken vind je op The Line of Best Fit de opnames daarvan) maar mij kon het niet imponeren; sterker nog ik vond het een beetje dertien in een dozijn wapperende-haren-rock, eenvormig en daardoor eigenlijk best vervelend. Ok, ik ben ook slechts deeltijd postpunk-liefhebber, met een fikse afkeer van alles wat naar stoeremannenmuziek neigt

0
Jean-Maurice
geplaatst: 16 december 2018, 16:34 uur
Mjuman schreef:
Ok, ik ben ook slechts deeltijd postpunk-liefhebber, met een fikse afkeer van alles wat naar stoeremannenmuziek neigt
Ok, ik ben ook slechts deeltijd postpunk-liefhebber, met een fikse afkeer van alles wat naar stoeremannenmuziek neigt

Ik heb er ook weinig mee maar kan me voorstellen dat het anderen wel aanspreekt. Stoerenmannenmuziek vind ik bij voorbaat niet verkeerd hoor. Maar dan moet de zanger wel een beetje kunnen zingen.

0
Royalengineer
geplaatst: 16 december 2018, 16:49 uur
Ook zeer de moeite waard is het album Tourniquets of Love Desire uit 1994 van Children on Stun......
Al is de tweede helft te veel Electronic. ....
Daarom zou dit album van mij geen 4 sterren krijgen maar 3. Staat niet op MuMe. Zou hem toevoegen maar kan geen juiste cover vinden. Helaas.
Al is de tweede helft te veel Electronic. ....
Daarom zou dit album van mij geen 4 sterren krijgen maar 3. Staat niet op MuMe. Zou hem toevoegen maar kan geen juiste cover vinden. Helaas.
* denotes required fields.