Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2008, 17:33 uur
Ik vind Death juist erg overroepen (maar ik ben dan ook fan van de modernere DM).
Verder ben ik het wel erg eens met de reactie van luijsterburg (tegen AGE), en hoeft AGE zich maar eens te verdiepen in de Death Metal, voor hij zo'n dingen zegt
Verder ben ik het wel erg eens met de reactie van luijsterburg (tegen AGE), en hoeft AGE zich maar eens te verdiepen in de Death Metal, voor hij zo'n dingen zegt

0
lambf
geplaatst: 30 september 2008, 22:01 uur
AGE-411 schreef:
Andere Death metalbands zijn veel mottiger.
Andere Death metalbands zijn veel mottiger.
Ik vraag me af hoeveel Death metal jij kent.
0
geplaatst: 30 september 2008, 22:02 uur
lambf schreef:
(quote)
Niet veel.
Maar zo wat elke deathmetalband in "maak kennis met metal en beoordeel" doet mijn gezicht in deze pose glijden:

0
lambf
geplaatst: 30 september 2008, 22:09 uur
Van mij hoef je er echt niet van te houden, maar je snapt toch wel dat zo'n uitspraak als je erboven deed totaal niet gegrond is.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 09:58 uur
De vraag is natuurlijk of het om persoonlijke voorkeur gaat of in algemene zin de ultieme metal band.
ik ga voor persoonlijke voorkeur:
1. Motorhead
2. Judas Priest
3. Iron Maiden
4. Metallica
5. Slayer
dan zijn er nog 3 bands, maar weet niet of het hier ook thuishoort eigenlijk. namelijk, AC/DC, Scorpions en Black Sabbath, vooral AC/DC die plaats ik net achter Motorhead dan.
en dan heb je natuurlijk nog progmetal bands als Tool, Dream Theater, Queensryche, en evt Porcupine Tree nog, waar ligt de schijdslijn van metal, als die erg breed is dan ziet mijn persoonlijke top 5 er heel anders uit.
1. Motorhead
2. Judas Priest
3. Iron Maiden
4. Metallica
5. Slayer
dan zijn er nog 3 bands, maar weet niet of het hier ook thuishoort eigenlijk. namelijk, AC/DC, Scorpions en Black Sabbath, vooral AC/DC die plaats ik net achter Motorhead dan.
en dan heb je natuurlijk nog progmetal bands als Tool, Dream Theater, Queensryche, en evt Porcupine Tree nog, waar ligt de schijdslijn van metal, als die erg breed is dan ziet mijn persoonlijke top 5 er heel anders uit.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 15:12 uur
ricardo schreef:
De vraag is natuurlijk of het om persoonlijke voorkeur gaat of in algemene zin de ultieme metal band.
1. Motorhead
2. Judas Priest
3. Iron Maiden
4. Metallica
5. Slayer
1. Motorhead
2. Judas Priest
3. Iron Maiden
4. Metallica
5. Slayer
AC/DC en Scorpions zijn eerder hard rock dan metal.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 15:26 uur
AC/DC kon je in de jaren '70 nog metal noemen toen ze gevaarlijk klonken en strak speelden (bovendien hebben ze tal van metalbands beïnvloed), nadien werden de scherpste kantjes er vanaf gehaald en klonk de band wat meer poppy.
De scheidingslijn tussen hardrock en metal is moeilijk te leggen. In de VS zijn ze synoniem van elkaar, in Europa slaat metal op een zwaardere vorm van hardrock met het karakteristieke metalen gitaargeluid dat gecreëerd werd door Black Sabbath en nadien door vele bands toegepast (Judas Priest, AC/DC in de jaren '70, Iron Maiden, Metallica en Slayer).
De scheidingslijn tussen hardrock en metal is moeilijk te leggen. In de VS zijn ze synoniem van elkaar, in Europa slaat metal op een zwaardere vorm van hardrock met het karakteristieke metalen gitaargeluid dat gecreëerd werd door Black Sabbath en nadien door vele bands toegepast (Judas Priest, AC/DC in de jaren '70, Iron Maiden, Metallica en Slayer).
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 20:05 uur
LucM schreef:
AC/DC kon je in de jaren '70 nog metal noemen toen ze nog gevaarlijk klonken en strak speelden (bovendien hebben ze tal van metalbands beïnvloed), nadien werden de scherpste kantjes er vanaf gehaald en klonk de band wat meer poppy.
AC/DC kon je in de jaren '70 nog metal noemen toen ze nog gevaarlijk klonken en strak speelden (bovendien hebben ze tal van metalbands beïnvloed), nadien werden de scherpste kantjes er vanaf gehaald en klonk de band wat meer poppy.
Idd die scheidingslijn is heel moeilijk te trekken. Zeker in die tijd werden hardrock bands wel eens metal genoemd (vb. Led Zeppelin, AC/DC,...).
Het onderscheid wordt nog eens ingewikkelder bij de zogenaamde "Glam-metal" bands zoals Ratt, Mötley Crüe, Cinderella, Poison, Leppard,... die wel erg veel van hard rock weg hebben.
Het is natuurlijk waar je de lijn trekt. Zelf beschouw ik bands als Guns N Roses, AC/DC, Led Zeppelin, Aerosmith, Van Halen,... als pure hard rock.
Bands als Priest, Maiden, Sabbath,... beschouw ik als metal.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 20:28 uur
Axl_Rose schreef:
Idd die scheidingslijn is heel moeilijk te trekken. Zeker in die tijd werden hardrock bands wel eens metal genoemd (vb. Led Zeppelin, AC/DC,...).
Het onderscheid wordt nog eens ingewikkelder bij de zogenaamde "Glam-metal" bands zoals Ratt, Mötley Crüe, Cinderella, Poison, Leppard,... die wel erg veel van hard rock weg hebben.
Het is natuurlijk waar je de lijn trekt. Zelf beschouw ik bands als Guns N Roses, AC/DC, Led Zeppelin, Aerosmith, Van Halen,... als pure hard rock.
(quote)
nouja. Voor mij is het hetzelfde.
Ik noem alles wel eens Metal. (Kiss, Van Halen, BÖC, ...)
En Black Sabbath en Priest noem ik wel eens hard Rock.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 22:37 uur
Het verschil tussen Heavy Metal en Hard Rock is toch dat Heavy Metal sneller gespeelt wordt dan Hard Rock?
0
luijsterburg
geplaatst: 1 oktober 2008, 22:41 uur
Mart schreef:
Het verschil tussen Heavy Metal en Hard Rock is toch dat Heavy Metal sneller gespeelt wordt dan Hard Rock?
Met snelheid heeft het niks te maken, zie LucM z'n post een paar posts terug.
0
Jeve
geplaatst: 26 augustus 2021, 15:06 uur
De ultieme metalband?
In mijn beleving zijn in ieder geval de eerste twee studio-albums van Iron Maiden ultiem te noemen, Iron Maiden en Killers. Daarna ging het geluid de wat meer 'commerciële' kant op.
In mijn beleving zijn in ieder geval de eerste twee studio-albums van Iron Maiden ultiem te noemen, Iron Maiden en Killers. Daarna ging het geluid de wat meer 'commerciële' kant op.
* denotes required fields.