MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband

zoeken in:
Beste Metalband

1. Black Sabbath
2. Iron Maiden
3. Judas Priest
4. Metallica
5. Megadeth
6. Van Halen
7. Slayer
8. Ozzy Osbourne
9. Guns N' Roses
10. Queensryche
11. Dio
12. Motorhead
13. KISS
14. Rainbow
15. Venom
16. Pantera
17. Def Leppard
18. Mercyful Fate
19. Dream Theater
20. Death
21. Anthrax
22. Tool
23. Motley Crue
24. Helloween
25. Fates Warning
26. Iced Earth
27. Scorpions
28. Symphony X
29. Yngwie J. Malmsteen's Rising Force
30. Manowar
31. Opeth
32. King Diamond
33. Savatage
34. Soundgarden
35. Mayhem
36. Rage Against the Machine
37. Napalm Death
38. System of a Down
39. Alice in Chains
40. Exodus
41. Diamond Head
42. Skid Row
43. Blind Guardian
44. Sepultura
45. Testament
46. Accept
47. Faith No More
48. Mudvayne
49. Children of Bodom
50. W.A.S.P.
51. Stratovarius
52. Dokken
53. Twisted Sister
54. Thin Lizzy
55. Saxon
56. Machine Head
57. Slipknot
58. King's X
59. Suicidal Tendencies
60. Immortal
61. Cradle of Filth
62. Racer X
63. Danzig
64. Emperor
65. Dimmu Borgir
66. Gamma Ray
67. Hammerfall
68. Tesla
69. Cacophony
70. Black Label Society
71. Edge of Sanity
72. Rob Zombie
73. Overkill
74. Annihilator
75. Kreator
76. Nevermore
77. Killswitch Engage
78. Arch Enemy
79. Kamelot
80. Shadows Fall
81. Lamb of God
82. Celtic Frost
83. Living Colour
84. Bruce Dickinson
85. Amon Amarth
86. Edguy
87. Morbid Angel
88. Krokus
89. Mr. Big
90. Halford
91. Adagio
92. Rhapsody
93. Burzum
94. Nightwish
95. Fear Factory
96. Cannible Corpse
97. Mastodon
98. Dragonforce
99. Metal Church
100. Nitro

Beste DEATH/BLACK METAL band:

1. Death
2. Mercyful Fate
3. Mayhem
4. Venom
5. Emperor
6. Morbid Angel
7. Deicide
8. Possessed
9. Cannibal Corpse
10. Bathory
11. Napalm Death
12. Celtic Frost
13. Entombed
14. Obituary
15. Samael
16. Sepultura (early)
17. Arch Enemy
18. King Diamond
19. Kreator
20. Pestilence
21. Borknagar
22. Dimmu Borgir
23. Opeth
24. Gorefest
25. Dark Tranquility
26. Meshuggah
27. Dark Funeral
28. Brujeria
29. Burzum
30. Old Man's Child
31. At The Gates
32. Hypocrisy
33. Rotting Christ
34. Cryptopsy
35. Cradle of Filth
36. Children of Bodom
37. In Flames
38. Suffocation
39. Darkthrone
40. Carcass
41. Fleshcrawl
42. Pungent Stench
43. Impaled Nazarene
44. Marduk
45. Amorphis
46. Gorguts
47. Therion
48. Malevolent Creation
49. Anathema
50. Paradise Lost
51. Soilwork
52. Gorgoroth
53. Satyricon
54. Vader
55. Extreme Noise Terror
56. Amon Amarth
57. Dismember
58. Grave
59. Kovenant
60. Necrophobic
61. Immortal
62. Arcturus
63. My Dying Bride
64. The Haunted
65. Mortician
66. Ulver
67. Moonspell
68. Tiamat
69. Mortiis
70. Monstrosity
71. Exhumed
72. Enslaved
73. Hecate Enthroned
74. The Crown
75. Sentenced
76. Nile
77. Extol
78. Incantation
79. Arcturus
80. Behemoth
81. Benediction
82. Pyogenesis
83. Kataklysm
84. Disincarnate
85. Darkane
86. Hatebreed
87. Immolation
88. The Gathering
89. The Kovenant
90. God Dethroned
91. The Berzerker
92. Sacramentum
93. Lamb of God
94. Dissection
95. Broken Hope
96. Six Feet Under
97. Edge of Sanity
98. Atheist
99. Shadows Fall
100. Naglfar

101. Black Funeral
102. Mithotyn
103. Fear Factory
104. Pig Destroyer
105. Cancer
106. Alastis
107. Cynic
108. Dying Fetus
109. Desultory
110. Ishtar
111. Judas Iscariot
112. Rigor Mortis
113. Hades Almighty
114. Beyond the Embrace
115. Acid Bath
116. Desperate Deed
117. Santhas
118. Absu
119. Hibernus Mortis
120. Season of Evil
121. Ancient
122. Spawn of Possession
123. Unholy Ghost
124. Ancient Ceremony
125. Diamanthian
126. Primal Dawn
127. Graveworm
128. Pessimist
129. Lifend
130. Hellmasters
131. Lux Occulta
132. Troll

lambf
Lange lijstes
Alleen die tweede lijst klopt niet helemaal. Om een paar voorbeelden te noemen: Hatebreed, Meshuggah, Lamb of God en King Diamond zijn nou niet echt Death of Black metal

MetalDex
En waarom black en death op een grote hoop gooien? Rare lijstjes, trouwens. Puur op verkoopcijfers gebaseerd, of heb je ze zelf verzonnen?

@ lambf: Nouwja, ik heb ze niet opgesteld. King Diamond is eigenlijk geen Black metal (Mercyful fate dan weer wel) Bij King Diamond is het pure heavy metal, maar met een zeer donker knipoogje.

@ MetalDex: Ze zaten op een of andere strange site die alles vergeleek.
ook solo's van nummers enzo. Maar omdat die helemaal zuigden en ik toch niet wist waar te posten maar niet gepost.

In de lijst beste metalband staan toch ook een paar rare vogels:
Alice in Chains???Soundgarden, Scorpions??? Maar goed, Death op 1 bij de Death Metal, en zo hoort het

Raekwon the chef
Motley Crue hoort geloof ik ook niet echt bij de besten

Haha, écht niet he

LocoHermano
Zang: Ronnie James Dio
Bas: Geezer Butler
Gitaar: Michael Schenker
Gitaar: Randy Rhoads (RIP)
Gitaar: Ritchie Blackmore
Drums: John Bonham (RIP)

Wallofthrash
AGE-411 schreef:
Lemmy:

Ace of spades
Bomber
Killed by death (zalige videoclip)

Zonder lemmy zag metal er totaal anders uit. (Dan bestond Metallica zelf al niet)

Foutje, Lars Ulrich zocht een band waar james op reageerde, zonder Lemmy was dat alsnog gebeurd, maar dan waren ze niet beïnvloed door Motörhead

Slayer wel al is Machine Head mijn persoonlijke favoriet, die mag naar mijn mening toch ook wel bij de besten gerekend worden

@ Flammazine - Death No. 1? Neh.....Morbid Angel joh!

Hieronymus76 schreef:
@ Flammazine - Death No. 1? Neh.....Morbid Angel joh!

Da's een hele mooie tweede

Nou vooruit, voor Chuck dan.

RIP

en dragonforce hoort alleen in het lijstje van meest belachelijke en lachwekkende bands ooit voor te komen

Stijn_Slayer
Death op 1 uiteraard.
Slayer op 2, of eigenlijk 1.5..
Doe dan Black Sabbath maar op 3 want aan hun hebben we het te danken..

Luister weinig metal. Enige metalbands die ik interessant vind zijn Mastodon, Faith No More en Motörhead.

Ultieme metal band ? gemakkelijk Metallica

Waarom:

- de eerste 4 cd's zijn ongelooflijk. Ik hou van metal in het algemeen, maar weinig cd's zijn zo perfect als deze.

- ook een van de enige metal bands die zo zijn weten door te breken (de zogenaamde "sellout"). Nagenoeg ALLE andere thrash bands zijn in de jaren 90 van sound veranderd: Slayer, Megadeth, Testament, Exodus,... maar enkel Metallica heeft het ECHT grote publiek geraakt.

- Zij zijn een inspiratiebron geweest voor vele andere groepen

- Via Metallica kan men veel andere steengoede, maar minder populaire bands leren kennen: DIAMOND HEAD, BLITZKRIEG, MISFITS, MERCYFUL FATE, MOTÖRHEAD, DISCHARGE, BUDGIE, HOLOCAUST,...

Axl_Rose schreef:
Ultieme metal band ? gemakkelijk Metallica

Waarom:

- de eerste 4 cd's zijn ongelooflijk. Ik hou van metal in het algemeen, maar weinig cd's zijn zo perfect als deze.

- ook een van de enige metal bands die zo zijn weten door te breken (de zogenaamde "sellout"). Nagenoeg ALLE andere thrash bands zijn in de jaren 90 van sound veranderd: Slayer, Megadeth, Testament, Exodus,... maar enkel Metallica heeft het ECHT grote publiek geraakt.

- Zij zijn een inspiratiebron geweest voor vele andere groepen

- Via Metallica kan men veel andere steengoede, maar minder populaire bands leren kennen: DIAMOND HEAD, BLITZKRIEG, MISFITS, MERCYFUL FATE, MOTÖRHEAD, DISCHARGE, BUDGIE, HOLOCAUST,...

Via Motörhead kan je Metallica ontdekken zeker?
Motörhead is een veel grote band dan Metallica. (D'accord, ze hebben wel minder verkoopcijfers).

AGE-411 schreef:
(quote)

Via Motörhead kan je Metallica ontdekken zeker?
Motörhead is een veel grote band dan Metallica. (D'accord, ze hebben wel minder verkoopcijfers).

ahhahahaah, dat meen je toch zelf niet ? IEDEREEN kent de naam Metallica, terwijl er toch wel (jammer genoeg) velen nog nooit van Motörhead hebben gehoord. Dat is nu eenmaal zo. Ik verschiet ook telkens van mensen die nog nooit van Judas Priest hebben gehoord.

Ik twijfel er niet aan dat velen het album Overkill van Motörhead hebben leren kennen via Metallica... Check bijvoorbeeld maar eens de rekken in Free Record Shop: MASSAS cd's Metallica... 1 cd van Motörhead, jawel Ace Of Spades

Axl_Rose schreef:
(quote)

ahhahahaah, dat meen je toch zelf niet ? IEDEREEN kent de naam Metallica, terwijl er toch wel (jammer genoeg) velen nog nooit van Motörhead hebben gehoord. Dat is nu eenmaal zo. Ik verschiet ook telkens van mensen die nog nooit van Judas Priest hebben gehoord.

Ik twijfel er niet aan dat velen het album Overkill van Motörhead hebben leren kennen via Metallica... Check bijvoorbeeld maar eens de rekken in Free Record Shop: MASSAS cd's Metallica... 1 cd van Motörhead, jawel Ace Of Spades

In dit lijstje, "ultiememetalband" of "grootste metalband" gaat het over welke METALband die het beste, invloedrijkste, en het meest METALse is.

Je moet je NIET baseren op verkoopcijfers.

Het is niet omdat ze goed verkopen dat het nota bene goed is. Anders kun je Briney Spears beste artiest ter wereld noemen.

AGE-411 schreef:
(quote)

In dit lijstje, "ultiememetalband" of "grootste metalband" gaat het over welke METALband die het beste, invloedrijkste, en het meest METALse is.

Je moet je NIET baseren op verkoopcijfers.

Het is niet omdat ze goed verkopen dat het nota bene goed is. Anders kun je Briney Spears beste artiest ter wereld noemen.

Daar heb ik het ook niet over, ik reageerde gewoon op het feit dat jij zei dat Motörhead een veel grotere band is dan Metallica. Motörhead heeft pakweg 2 echt goeie albums (Overkill, AoS) en voor de rest veel van hetzelfde... Metallica heeft er 4 fantastische waarvan er 2 consistent bij de top 10 heavy metal albums OOIT worden geplaatst.

Vbn:

http://www.metal-rules.com/polls/index.php?id=6

http://music.ign.com/articles/755/755929p7.html

...

Natuurlijk als je op zoek gaat naar de meest invloedrijke metal band, dan kom je uit op Black Sabbath... Maar vergeet niet dat vele mensen Metal leren kennen via Metallica...

Axl_Rose schreef:

Daar heb ik het ook niet over, ik reageerde gewoon op het feit dat jij zei dat Motörhead een veel grotere band is dan Metallica. Motörhead heeft pakweg 2 echt goeie albums (Overkill, AoS) en voor de rest veel van hetzelfde... Metallica heeft er 4 fantastische waarvan er 2 consistent bij de top 10 heavy metal albums OOIT worden geplaatst.

Vbn:

http://www.metal-rules.com/polls/index.php?id=6

http://music.ign.com/articles/755/755929p7.html

...

Natuurlijk als je op zoek gaat naar de meest invloedrijke metal band, dan kom je uit op Black Sabbath... Maar vergeet niet dat vele mensen Metal leren kennen via Metallica...

In je eerste lijstje komen 6 albums van Judas Priest voor in de top40. (Zeer terecht) Dus die komt er nog beter uit.

Maar deze lijst is ook tot stand gekomen na een poll. Waarbij Metallica de grote massa weer voor zich heeft.

Ik heb zelf al lijstjes gezien (niet na voting, maar op basis van kwaliteit) waar ook andere namen naar voor kwamen: Holy Diver, Don't break the oath, Rust in Peace, Cowboys from hell, Painkiller, screaming for vengeance, Blizzard Of Ozz, The legacy, ....

Btw, Metallica is geen heavy metal. (en de laatste 18 jaar zeker niet meer)

4 goede albums, en dan was het zo een beetje op. Een band als Judas priest heeft dan naar mijn mening meer gepresteerd:

Als ik de beste Priest en Metallica albums moet schikken op volgorde:

Painkiller
Kill 'em All
Master Of Puppets
Screaming For Vengeance
Stained Class
...and Justice for all
Sad Wings Of destiny
British Steel
Defenders Of the Faith
Ride The lightning

Metallica kan dus NO WAY de beste Metalband allertijden zijn.

en PS: Ik ben ook in contact geraakt met Metal door Metallica, toch wel de bekenste en meest verkopende Metalband.

AGE-411 schreef:
(quote)

In je eerste lijstje komen 6 albums van Judas Priest voor in de top40. (Zeer terecht) Dus die komt er nog beter uit.

Maar deze lijst is ook tot stand gekomen na een poll. Waarbij Metallica de grote massa weer voor zich heeft.

Ik heb zelf al lijstjes gezien (niet na voting, maar op basis van kwaliteit) waar ook andere namen naar voor kwamen: Holy Diver, Don't break the oath, Rust in Peace, Cowboys from hell, Painkiller, screaming for vengeance, Blizzard Of Ozz, The legacy, ....

Btw, Metallica is geen heavy metal. (en de laatste 18 jaar zeker niet meer)

4 goede albums, en dan was het zo een beetje op. Een band als Judas priest heeft dan naar mijn mening meer gepresteerd:

Als ik de beste Priest en Metallica albums moet schikken op volgorde:

Painkiller
Kill 'em All
Master Of Puppets
Screaming For Vengeance
Stained Class
...and Justice for all
Sad Wings Of destiny
British Steel
Defenders Of the Faith
Ride The lightning

Metallica kan dus NO WAY de beste Metalband allertijden zijn.

en PS: Ik ben ook in contact geraakt met Metal door Metallica, toch wel de bekenste en meest verkopende Metalband.

Metallica was idd thrash... maar ik gebruik Heavy Metal min of meer als overkoepelende term.

Tja, Judas Priest, Iron Maiden,... zijn idd meer consistent gebleken dan Metallica. Maar consistentie leidt niet meteen tot goeie albums.

vb - Maiden: na Powerslave (of seventh son) is er ook niet veel denderends meer verschenen.

- Judas Priest: paar steengoeie albums, maar ook rommel: Turbo, Ram it Down,...

Mijn opinie om Metallica de beste metal band te noemen, is idd gewoon gebaseerd op hun eerste 4 albums. Na al die jaren te luisteren naar metal, ben ik weinig albums tegengekomen die in de buurt komen van de perfectie van bv Ride The Lightning. Dit is natuurlijk maar mijn mening.

Vragen naar de ultieme metal band is dan ook voor iedereen anders en hangt af van smaak. Maar zolang mensen Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Black Sabbath,... zullen noemen, ben ik al gelukkig

Axl_Rose schreef:

Tja, Judas Priest, Iron Maiden,... zijn idd meer consistent gebleken dan Metallica. Maar consistentie leidt niet meteen tot goeie albums.

vb - Maiden: na Powerslave (of seventh son) is er ook niet veel denderends meer verschenen.

- Judas Priest: paar steengoeie albums, maar ook rommel: Turbo, Ram it Down,...

Mijn opinie om Metallica de beste metal band te noemen, is idd gewoon gebaseerd op hun eerste 4 albums. Na al die jaren te luisteren naar metal, ben ik weinig albums tegengekomen die in de buurt komen van de perfectie van bv Ride The Lightning. Dit is natuurlijk maar mijn mening.

Vragen naar de ultieme metal band is dan ook voor iedereen anders en hangt af van smaak. Maar zolang mensen Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Black Sabbath,... zullen noemen, ben ik al gelukkig

4 topalbums. Maar je moet alles tegenover mekaar opwegen.
Het totaalpacket: 4 albums + shit tegen het geheel van Maiden of Priest.
Daarna was het wel wat op bij Metallica.

Als ze gestopt waren voor The Black Album, of na de dood van Cliff zou ik u zeer wellicht gelijk geven. Maar dat is dus niet zo.

En natuurlijk heeft iedere band wel een slechter album. Maar ik heb toch liever een album als 'Fear of The dark' of 'Turbo' dan bijvoorbeeld Load, Reload, St.Anger, en misschien zelf Black Album.

AGE-411 schreef:
(quote)

Als ze gestopt waren voor The Black Album, of na de dood van Cliff zou ik u zeer wellicht gelijk geven. Maar dat is dus niet zo.

En natuurlijk heeft iedere band wel een slechter album. Maar ik heb toch liever een album als 'Fear of The dark' of 'Turbo' dan bijvoorbeeld Load, Reload, St.Anger, en misschien zelf Black Album.

Oké, daarin kan ik je wel volgen...

Gewoon hopen dat Metallica's Death Magnetic een comeback zoals Priest's Painkiller weet te maken...

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
(quote)

Fear Of The Dark was helemaal niet slecht of matig en Black Album is ook een voldoende waard.

Even wat reclame maken: voor de mensen die ze nog niet kennen, All Shall Perish doet met 'The Price of Existence' een gooi naar de titel van "ultieme (extreme) Metalband". Een sublieme mix van melodieuze en brute Death Metal, Grindcore en Metalcore.

stuart
Beste Metalband bestaat niet ; misschien wel voor jezelf.

stuart schreef:
Beste Metalband bestaat niet ; misschien wel voor jezelf.

Hier is het de bedoeling te zeggen wat jij de beste vind. En waarom. En waarom de andere niet. Dus ga je gang maar.

De ultieme metalband? Slayer natuurlijk, ook al staan er bij mij bands hoger in aanzien.
Welke bandnaam klinkt zo vet als 'fuckin'SLAYER? precies, geen De hele image, de legende rondom de band doet meer dan de muziek zelf tegenwoordig. daarom is dít de ultieme metal band.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.