Genres / Rock / Metalcore / hardcore
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2007, 12:42 uur

En ik vergeet de laatste cd van Pro-Pain: Age of Tyranny, echt vet.
0
MetalDex
geplaatst: 20 december 2007, 19:02 uur
Knuckledust is inderdaad ook erg goed, samen met Madball hebben ze de beste hardcore dit jaar uitgebracht mi. Age of Tyranny klonk ook heel ruig, maar moet het wat mij betreft toch tegen voorgenoemden afleggen.
0
geplaatst: 7 februari 2008, 13:32 uur
Ik luister vooral wat hyper progressief werk.
Denk Daarbij aan:
Sikth
Circle Takes The Square
Daughters
The Sound of Animals Fighting
DEP vanaf Irony.. (met Patton)
Intronaut
The Fall Of Troy
Moonchild/Astronome/Six Litanies
Melt Banana
ook:
Atreyu
Raunchy
All That Remains
Vooral ben ik in voor de wat proggresiever georienteerde hardcore namen, maar misschien hoort mijn rijtje bands wel helemaal niet in dit topic thuis, who knows.
Denk Daarbij aan:
Sikth
Circle Takes The Square
Daughters
The Sound of Animals Fighting
DEP vanaf Irony.. (met Patton)
Intronaut
The Fall Of Troy
Moonchild/Astronome/Six Litanies
Melt Banana
ook:
Atreyu
Raunchy
All That Remains
Vooral ben ik in voor de wat proggresiever georienteerde hardcore namen, maar misschien hoort mijn rijtje bands wel helemaal niet in dit topic thuis, who knows.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 20:35 uur
Deathcore! Erg sterk aan populariteit winnend genre:
A Black Rose Burial
After the Burial
All Shall Perish (min of meer)
Annotations of an Autopsy
As Blood Runs Black
Born of Osiris
Bring Me the Horizon
Carnifex
Despised Icon
Fatal Recoil
From Ruins We Rise
Impending Doom
Job For a Cowboy
Knights of the Abyss
Misery Index (ongeveer)
Moker
Suicide Silence
The Black Dahlia Murder
Waking the Cadaver
Whitechapel
Winds of Plague
With Blood Comes Cleansing
Divine Heresy wordt ook wel Deathcore genoemd, maar daar ben ik het niet echt mee eens.
A Black Rose Burial
After the Burial
All Shall Perish (min of meer)
Annotations of an Autopsy
As Blood Runs Black
Born of Osiris
Bring Me the Horizon
Carnifex
Despised Icon
Fatal Recoil
From Ruins We Rise
Impending Doom
Job For a Cowboy
Knights of the Abyss
Misery Index (ongeveer)
Moker
Suicide Silence
The Black Dahlia Murder
Waking the Cadaver
Whitechapel
Winds of Plague
With Blood Comes Cleansing
Divine Heresy wordt ook wel Deathcore genoemd, maar daar ben ik het niet echt mee eens.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 22:44 uur
Pro-pain, Madball en Helmet vind ik goede bands, maar ik in de rock en blues thuis eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 18 oktober 2008, 10:45 uur
Wat Metalcore betreft luister ik naar Killswitch Engage, Bring Me The Horizon (topband als je het imago wegdenkt), en hier en daar wat Machine Head als je dat Metalcore mag noemen.
0
clutch
geplaatst: 18 oktober 2008, 13:05 uur
Machine Head is meer thrash/groove metal, geen metalcore in elk geval. En Bring Me The Horizon valt eerder onder deathcore.
0
geplaatst: 18 oktober 2008, 13:13 uur
clutch schreef:
Machine Head is meer thrash/groove metal, geen metalcore in elk geval. En Bring Me The Horizon valt eerder onder deathcore.
Deathcore is toch een subgenre van Metalcore? En het nieuwe album van Bring Me The Horizon is niet echt deathcore, eerder een soort metalcore/industrial hybride.
0
clutch
geplaatst: 18 oktober 2008, 15:36 uur
MDV schreef:
Deathcore is toch een subgenre van Metalcore?
(quote)
Deathcore is toch een subgenre van Metalcore?
Yup, een soort samensmelting van metalcore en deathmetal volgensmij.
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 15:30 uur
MDV schreef:
Deathcore is toch een subgenre van Metalcore? En het nieuwe album van Bring Me The Horizon is niet echt deathcore, eerder een soort metalcore/industrial hybride.
(quote)
Ik zie deathcore meer als een subgenre van death metal, maar dat zal wel een kwestie van gevoel zijn.
@Fza: het hangt er wat vanaf welke genres je wilt volgen. Deathcore vind ik persoonlijk een erg goed genre, dingen als nintendocore zeggen mij dan weer twee keer niets.
0
bro
geplaatst: 19 oktober 2008, 22:20 uur
deathcore zou ik totaal niet linken aan death metal. het heeft er wel invloeden van maar het is veel gelijkaardiger met metalcore, zo zou ik zeggen.
Metalcore/hardcore rulezzzz simpelweg
Metalcore/hardcore rulezzzz simpelweg

0
lambf
geplaatst: 19 oktober 2008, 22:30 uur
Flappiewappiecore > Noizecore > Freakcore > Jazzcore > 8Bitcore > Nintendocore > Mathcore > Showcore > Deathcore > Blackcore > Hatecore > Hardcore > Fashioncore > Metalcore
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 22:35 uur
lambf schreef:
Flappiewappiecore > Noisecore > Freakcore > Jazzcore > 8Bitcore > Nintendocore > Mathcore > Showcore > Deathcore > Blackcore > Hatecore > Hardcore > Fashioncore
Flappiewappiecore > Noisecore > Freakcore > Jazzcore > 8Bitcore > Nintendocore > Mathcore > Showcore > Deathcore > Blackcore > Hatecore > Hardcore > Fashioncore
Hé! Deathcore voor Blackcore? Ben je nou helemaal? Bring Me The Horizon is echt niet beter dan Dir en grey en Abigail Williams. En je bent mallcore vergeten

0
geplaatst: 20 oktober 2008, 01:28 uur
Ik ken de meeste van die -cores niet.
Zou iemand van elke - core een voorbeeld band kunnen linken op youtube? En als iemand mij haarfijn de verschillen zou kunnen uitleggen ben ik helemaal gelukkig
.
Btw lambf, hardcore > alle navolgers.
Zou iemand van elke - core een voorbeeld band kunnen linken op youtube? En als iemand mij haarfijn de verschillen zou kunnen uitleggen ben ik helemaal gelukkig
.Btw lambf, hardcore > alle navolgers.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 11:31 uur
pff, afsplitsing op afsplitsing op afsplitsing. Doodmoe wordt je ervan. Het is logisch als je iets gaat aanduiden, als er ook daadwerkelijk een GROOT verschil in zit, maar vaak zijn de verschillen miniem.
Maargoed, je kan maar op naampjes geilen he.
Maargoed, je kan maar op naampjes geilen he.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 11:50 uur
Fza schreef:
.
Btw lambf, hardcore > alle navolgers.
.Btw lambf, hardcore > alle navolgers.
Oke, ik zal een poging doen. Laten we beginnen met hardcore, de basis van alle core-genres. Hardcore punk is een overdreven soort punk. Het belangrijkste verschil tussen hardcore punk en gewone punk is dat hardcore punks zichzelf veel te serieus nemen, waar gewone punkers het puur om het choqueren gaat. Dit komt duidelijk naar voren in de muziek. Hardcore is harder, groffer, extremer in de onderwerpen, en opzettelijk nog veel slechter opgenomen. Hardcore punks zijn zuipende, drugsgebruikende hooligans met AIDS of enge cultisten die popiejopietermen als straight edge gebruiken om zichzelf wat stoerder te laten lijken.
Gewone punk:
Hardcore punk:
En er is nog een ander soort hardcore, namelijk hardcore house, of gabber. Maar hardcore house heeft eigenlijk niets met hardcore punk en de ander soort cores in dit topic te maken, dus ik ga er verder geen aandacht aan besteden.
Hatecore is volgens mij precies hetzelfde als hardcore punk, maar dan op z'n extreem rechts. Er word in hatecore nummers niet gezeken over het milieu, hoe slecht geloof is en hoe het kapitalisme ons gaat vermoorden, maar over Joodse samenzweringen, white power, en de kwaadaardigheid van het communisme.
Hatecore:
En dan is er nog grindcore. Voor wie hardcore punk niet hard genoeg vond is grindcore het ideale muziekgenre. Grindocre is net death metal maar dan zonder... Zonder alles eigenlijk, alle melodie en structuur is weg. Het enige idee achter grindcore is zo veel mogelijk herrie maken en oudere mensen een hartaanval bezorgen. Grindcore teksten gaan meestal over dezelfde dingen als hardcore punk teksten. Maar soms ook over 'gore', uitgerukte ingewanden en seks met aliens in andere woorden. In het tweede geval spreken we van kleutergrind.
Grindcore:
Emocore is net als hatecore precies hetzelfde als hardcore, maar dan met andere teksten. In emocore word er namelijk niet geprotesteerd en word er geen politiek commentaar gegeven. Nee, er word gezeken over verdriet in het leven. Emocore word nogal eens 'voor watjes' genoemd. Emocore is iets totaal anders dan de pop punk van tegenwoordig, die ook wel eens zo word genoemd.
Emocore:
Een genre dat ook vaker dan nooit onterecht voor emocore aan word gezien is metalcore. Metalcore is een beetje een hybride tussen thrash metal en hardcore punk in welke vorm dan ook. Een verschil met de eerder genoemde core-genres is dat metalcore vaak nogal studioachtig en relatief radiovriendelijk is. Metalcore nummers zitten vol met breakdowns, wat die dingen in godsnaam zijn weet echter niemand. termen mallcore (al word die ook voor nu metal gebruikt), fashioncore en jumpdafuckupcore worden door dikke puistige metalheads van een jaar of 30 die nog bij hun ouders thuis wonen gebruikt om metalcore aan te duiden. Volgens mij is dat omdat metalcore erg in de smaak valt bij 'gothics' van een jaar of 13, volgens mij zegt dat wel genoeg over de muziek.
Metalcore:
Voor iedereen die zich te goed voelt voor metalcore is er noisecore en mathcore, twee genres die precies hetzelfde zijn. Mathcore is net als grindcore hersenloze structuurloze herrie. Mathcore muzikanten beweren zelf echter iets heel anders, zij vinden hun muziek namelijk 'diep', 'complex' en 'goed doordacht', dit is echter niet te horen dus laten we er maar van uit gaan dat het niet waar is.
Mathcore:
Ja, het kan nog veel erger. Nintendocore is misschien wel het meest trieste core-genre van allemaal. Nintendocore is een wanhopige poging om grappige muziek te maken het is namelijk een combinatie van metalcore en die deuntjes die je altijd op de achtergrond van nintendospelletjes hoort, klink stompzinnig eh? Is het ook...
Nintendocore:
Deathcore is een combinatie van metalcore en death metal. Dat komt neer op gruntende en gillende emo's met het geluid van synthesizers en drumcomputers op de achtegrond. Deathcore word uistluitend beluisterd door emo's die iets harders dan hun pop-punk en metalcore willen luisteren maar Glen Benton en George Fischer een stel lelijkerds vinen.
Deathcore:
En dan is er ook nog eeen blackcore, misschien wel de vaagste van allemaal. Wat blackcore precies is weet niemand, maar soms komt de term boven water drijven. Voor zover ik weet slaat het op de combinatie van het scheurende gitaargeluid en bloederige geschreeuw van de metalcore en de sfeer van black metal. Blackcore nummers hebben noch kop noch staart, er is niks leuks aan en het gaat nergens heen. De teksten van blackcore nummers zijn van zo'n laag niveau dat Fred Durst's gebrabbel ernaast net poëzie lijkt. Maar ook de belabberde teksten staan in dienst van de sfeer, net als bij black metal is deze 'sfeer' in werkelijkheid gewoon een smoesje om slechte muziek aan goedgelovige luisteraars te verkopen.
Blackcore:
En daar houdt mijn kennis van coremuziek een beetje op...
0
davidqotsa
geplaatst: 20 oktober 2008, 14:00 uur
Hoe je aan de informatie komt die in je uitleg bij het stukje deathcore staat is me een compleet raadsel, ik weet echter wel dat wat er staat de plank totaal mis slaat. Waarschijnlijk heb je op de term "Deathcore" gegoogled en kwam toen Bring Me The Horizon boven:') Deze band is totaal niet representatief voor het genre in mijn mening. Luister dan Despised Icon/Suicide Silence/All Shall Perish weet ik veel wat. Ook zie je in het deathcore genre amper sythesizers. En dat alle zangers er zo goed uit zien, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Maargoed kritiek op je andere beschrijvingen hou ik maar even voor mezelf, want ik heb betere dingen te doen...
0
clutch
geplaatst: 20 oktober 2008, 14:17 uur
Aan je belachelijke beschrijvingen te zien houd je kennis wel heel erg snel op. Maargoed, ik ga hier verder natuurlijk geen woorden aan vuil maken.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 14:55 uur
lol, Avenged Sevenfold onder Metalcore plaatsen. dan ben je inderdaad niet echt serieus bezig 

0
geplaatst: 20 oktober 2008, 15:30 uur
Sounding the Seventh Trumpet en Waking the Fallen van Avenged Sevenfold vallen toch onder metalcore, dacht ik altijd?
City of Evil en hun self titled niet, maar mijn kennis inzake metalcore is nogal beperkt. Verkies zelf thrash/groove metal.
City of Evil en hun self titled niet, maar mijn kennis inzake metalcore is nogal beperkt. Verkies zelf thrash/groove metal.
0
Poppekontje
geplaatst: 20 oktober 2008, 20:59 uur
Luister dan vooral naar bands als The Dillinger Excape Plan, Terror, Parkway Drive (een van m'n lievelingsbands), The Fifth Allience (uit Breda), Wasted Bullet (band van een vriend van mij) en The Black Dahlia Murder. Om er maar een paar te noemen.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 22:02 uur
Blood for Blood werd Hatecore genoemd, maar bij mijn weten zijn die niet extreem rechts.
@MDV:
De beschrijving van Deathcore is btw een steek in mijn hart
Net zoals die van Grindcore eigenlijk...
EDIT: en die van Black Metal... Laten we hopen dat je die dingen niet meende
@MDV:
De beschrijving van Deathcore is btw een steek in mijn hart

Net zoals die van Grindcore eigenlijk...
EDIT: en die van Black Metal... Laten we hopen dat je die dingen niet meende

0
sxesven
geplaatst: 20 oktober 2008, 22:06 uur
Moest wel een grapje zijn natuurlijk, zelden beschrijvingen gezien die zo de plank misslaan! 
Overigens: noisecore!

Overigens: noisecore!

0
luijsterburg
geplaatst: 20 oktober 2008, 22:08 uur
We gaan toch niet typeren hè? Wordt spuugziek van dat soort mensen.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 22:09 uur
Sorry, ik doelde op het hatecore filmpje. Heb gewoon een hekel aan neo-nazi's die denken dat het witte ras superieur is.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 23:21 uur
clutch schreef:
Aan je belachelijke beschrijvingen te zien houd je kennis wel heel erg snel op. Maargoed, ik ga hier verder natuurlijk geen woorden aan vuil maken.
(quote)
Ik had het zelf nog beter gekunt. En zeikt hij ook nog een genre af waar ik naar luister.

* denotes required fields.