MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Grunts

zoeken in:
godlydevil7
ik heb pas net grunts ontdekt (via Opeth, Cradle of Filth, Arch Enemy en Children of Bodom) en ik vind het een ontzettend goede muziekstijl. Aangezien ik nieuw ben kwa grunts wou ik weten of iemand hier nog wat bands wist waarin word gegrunt.

Nou, dan ben ik nog wel even bezig. Maar het is altijd goed als er weer iemand bekeerd raakt tot de zangkunst die grunten heet. Ik zal even een paar bedenken. momentje.

Ha! Mijn eeuwige Nemesis heeft zich dan bekend gemaakt!

Phoenix (haat grunten )

Deicide, Therion ( het oude spul ), Dimmu Borgir, Cryptopsy, Dissection, Amorphis, Ancient Rites, Autopsy, Death, Dismember, Entombed, Fleshcrawl, Hate Eternal, Hypocrisy, Immolation, Luciferion, Martyr, Morbid Angel, Mortem, Obituary, Pessimist, Pestilence, Possessed, Rigor Mortis, Sentenced, Sepultura, Sinister, Slayer, Suffocation, Unleashed, Vader, Absu, the Abyss, Ancient, Angelcorpse, Arcturus, Bathory, Behemoth, Beherit, Burzum, Celtic Frost, Dark Funeral, DarkThrone, Dark Tranquility, Deinonychus, Emperor, Enslaved, Eucharist, Gehenna, Gorgoroth, Hades, Hellhammer, Immortal, Impaled Nazarene, Marduk, Mayhem, Rotting Christ, Sacramentum, Septic Flesh, Setherial, Sodom, Summoning, Thorns, Tartaros, Ulver, Agathocles, Bolt Thrower, Brutal Truth, Carcass, Godflesh, Hemdale/Exhumed, Napalm Death.

Zo, dat zijn er alvast een paar.
Zoek het maar uit!

Daar staat toch een hoop black tussen en da's eerder krijsen dan grunten wat daar gedaan wordt.
Verder: Slayer?

Ook nog:
- Nile
- At The Gates

Slayer had ik trouwens ook al...

HammerHead schreef:
Daar staat toch een hoop black tussen en da's eerder krijsen dan grunten wat daar gedaan wordt.

Nou, aangezien de jongen Cradle of Filth noemt in het inleidende verhaaltje dacht ik wel een paar te kunnen noemen. En ik hoor bij veel black metal bands de combinatie tussen hoog en laag. Maar ook de hoge scream is een grunt-vorm in mijn ogen.

- grunt

verb [I]
(of a pig) to make a low rough noise, or (of a person) to make a short low sound instead of speaking, usually because of anger or pain

Aldus wordt er in voornamelijk death metal en grindcore gegrunt en in black metal gekrijst (daar is niets low en rough aan).

Touché!

Ik heb geen zin om het tegendeel te bewijzen. Ik zeg alleen maar dat de Black Metal scream en de echte grunt bij elkaar horen als niet cleane, voor veel mensen onaantrekkelijke manier van zingen.

godlydevil7
Jeanicious schreef:
Deicide, Therion ( het oude spul ), Dimmu Borgir, Cryptopsy, Dissection, Amorphis, Ancient Rites, Autopsy, Death, Dismember, Entombed, Fleshcrawl, Hate Eternal, Hypocrisy, Immolation, Luciferion, Martyr, Morbid Angel, Mortem, Obituary, Pessimist, Pestilence, Possessed, Rigor Mortis, Sentenced, Sepultura, Sinister, Slayer, Suffocation, Unleashed, Vader, Absu, the Abyss, Ancient, Angelcorpse, Arcturus, Bathory, Behemoth, Beherit, Burzum, Celtic Frost, Dark Funeral, DarkThrone, Dark Tranquility, Deinonychus, Emperor, Enslaved, Eucharist, Gehenna, Gorgoroth, Hades, Hellhammer, Immortal, Impaled Nazarene, Marduk, Mayhem, Rotting Christ, Sacramentum, Septic Flesh, Setherial, Sodom, Summoning, Thorns, Tartaros, Ulver, Agathocles, Bolt Thrower, Brutal Truth, Carcass, Godflesh, Hemdale/Exhumed, Napalm Death.

Zo, dat zijn er alvast een paar.
Zoek het maar uit!

wauw bedankt!

zal meteen kijken

de nieuwe van In Flames is trouwens ook erg aan te raden

godlydevil7
ik ben 'm nu aan het beluisteren, moet zeggen dat ie idd erg goed klinkt

sxesven
HammerHead schreef:
Aldus wordt er in voornamelijk death metal en grindcore gegrunt en in black metal gekrijst (daar is niets low en rough aan).

Inderdaad, hoewel een hoop grindcorebandjes ook krijsende zangers hebben - en zelfs sommige death metal bands, maar erg weinig (ik noem een Exhumed, en ook ons eigen God Dethroned neigt regelmatig naar de krijs).

Grunts, tja, in principe elke death metal band dus, maar w.m.b. de krenten uit de pap:

- Dying Fetus
- Cryptopsy

En verder zijn bandjes als Cannibal Corpse, Nile, Severe Torture en Origin ook erg goed te verteren.

Luister overigens al jaren geen death metal meer, dus geen idee of bovenstaande bands nog actief zijn en ook geen idee wat er tegenwoordig allemaal gebeurt in het genre, maar toch.

HammerHead schreef:
Verder: Slayer?

Ook nog:
- Nile
- At The Gates

Nile schijnt erg wreed en hard te zijn?? Een aanrader om dit blindelings te kopen?? Zo ja welk album??

sxesven
Nile - Amongst the Catacombs of Nephren-Ka!

Althans, daar ging ik vijf jaar terug altijd helemaal los op. Opvolger Black Seeds of Vengeance is ook tamelijk geniaal.

sxesven schreef:
Nile - Amongst the Catacombs of Nephren-Ka!

Althans, daar ging ik vijf jaar terug altijd helemaal los op. Opvolger Black Seeds of Vengeance is ook tamelijk geniaal.

Dank je. Het album wordt toegevoegd aan het lijstje "bestellen"!

Die plaat van vorig jaar, Annihilation of the Wicked is ook een goede en In Their Darkened Shrines natuurlijk.

aslan (crew)
van 'pig destroyer': 'terrifyer', 'prowler in the yard', en 'painter of dead girls'

De ultieme grunter blijft voor mij nog steeds Karl Willets van het machtige Bolt Thrower!

Ik vind Lord Worm van Cryptopsy altijd heel bruut, maar wel tamelijk onverstaanbaar.

En hoe moet de ultieme Grunter klinken volgens jullie?
Verstaanbaar, onverstaanbaar, monotoon of schreeuwerig?

Liefst zo diep mogelijk en nog enigszins verstaanbaar.

Mikael Äkerfeldt (spelling is vast niet goed), die vind ik echt een hele goeie diepe verstaanbare grunt hebben. Ik hou op zich niet zo van grunten, maar dit vind ik echt wel goed.

Bobiej
Jeanicious schreef:
Ik vind Lord Worm van Cryptopsy altijd heel bruut, maar wel tamelijk onverstaanbaar.

En hoe moet de ultieme Grunter klinken volgens jullie?
Verstaanbaar, onverstaanbaar, monotoon of schreeuwerig?

Het liefst schreeuwerig en verstaanbaar zoals Alexi Laiho van Children Of Bodom.

Op Soul of a New Machine van Fear Factory wordt ook nog lekker zwaar gegrunt. Oh en die gast van Mortician gaat ook aardig laag

Vergeet Jan-Chris van Gorefest niet, vooral op Mindloss en False gaat ie zwaar rochelend te keer.

De zanger van Black dahlia murder gebruikt en grunt en scream afwisselend.

godlydevil7
ik vind de zangeres van arch enemy(op doomsday machine tenminste, de rest heb ik niet) geweldig klinken met d'r gegrunt, en natuurlijk opeth, die zijn(vooral op blackwater park) helemaal geweldig

vinzz
Pruut schreef:
Mikael Äkerfeldt (spelling is vast niet goed), die vind ik echt een hele goeie diepe verstaanbare grunt hebben. Ik hou op zich niet zo van grunten, maar dit vind ik echt wel goed.

De zanger van Pantera is ook goed verstaanbaar vind ik zelf.

Frans Bauer ook, daar ging het hier niet over.

Kan Frans ook grunten dan?

Tuurlijk!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.