MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Grunts

zoeken in:
godlydevil7

Mojo Pin
ALS STERREN AAN DE HEMEL STAAAAAAAAN

godlydevil7
die MOET ik horen...

grunts moeten voor mij zo onverstaan baar mogelijk zijn hoe dieper en smeriger het roggelt hoe beter, ik zie dat er een hoop black metal bands genoemd worden, dat heeft voor mij niets met grunten te maken, maar goed misscien hangt het er ook vanaf wat voor invulling je er zelf aan geeft.

Eens met onze Maiden mascotte.

godlydevil7
Eddie schreef:
grunts moeten voor mij zo onverstaan baar mogelijk zijn hoe dieper en smeriger het roggelt hoe beter, ik zie dat er een hoop black metal bands genoemd worden, dat heeft voor mij niets met grunten te maken, maar goed misscien hangt het er ook vanaf wat voor invulling je er zelf aan geeft.

welke bands raad jij aan die nog niet genoemd zijn? kan ik daar ook is naar luisteren, naar mijn mening zijn de grunts die ik heb gehoord nog redelijk verstaanbaar(behalve Cryptopsy en Cannibal Corpse), maar ik heb ook nog niet alles afgewerkt wat er hier genoemd is

Ik ben niet zo'n enorme deat metal liefhebber, maar bands als Cliteater, of zeker het geniale Infestdeath mag ik erg graag luisteren.

godlydevil7
CLIT EATER!! wow heb pas een nummer gehoord en dit smaakt naar meer

Mojo Pin
Weet je wel wat dat betekent?

Dat schrijft ie toch: dit SMAAKT naar meer!

lambf
welke bands raad jij aan die nog niet genoemd zijn? kan ik daar ook is naar luisteren, naar mijn mening zijn de grunts die ik heb gehoord nog redelijk verstaanbaar(behalve Cryptopsy en Cannibal Corpse), maar ik heb ook nog niet alles afgewerkt wat er hier genoemd is

Cock And Ball Torture, Last Days Of Humanity, prostethic cunt Extreme Noise Terror

godlydevil7
Ik vind de grunt die je hoort op Hymen Holocaust ontzettend goed, alleen die teksten.... maja volgens mij is dat ook wel een kenmerk van grindcore

lambf
O ja, Impetigo, Wizards Of Gore, Watchmaker, Lord Gore, Gore Lord, Kots, Libido Airbag, Skinless, The Berzerker.

Bobiej
Ik vind de grunt van Mikael Åkerfeldt van Opeth (ik ken alleen het album "Morningrise") heel fijn om naar te luisteren, lekker donker, een beetje schreeuwerig en toch ergens in de verre verte een beetje verstaanbaar. Ook die van Max Cavalera (Soulfly, ex-Sepultura) vind ik echt bruut om naar te luisteren. Grunts die ik niet kan uitstaan is die van die man van Canniball Corpse.

De grunt van Mikael Åkerfeldt is inderdaad erg goed. Ook Chuck Schuldiner (van Death) vind ik een goede verstaanbare grunt hebben (hoewel zijn grunt niet echt diep is).

De grunts van Cannibal Corpse vind ik ook maar niks...

Ik heb toch het liefst de schreeuwerige, verstaanbare grunt, zoals Anders Fridén (In Flames) of Alexi Laiho (Children of Bodom).

Bobiej
xplorer schreef:
Ik heb toch het liefst de schreeuwerige, verstaanbare grunt, zoals Anders Fridén (In Flames) of Alexi Laiho (Children of Bodom).

Ik ook.

lol alles wat niet zinge is of clean gedoe vind ik grunten ik noem het altijd grunts :O veel black metal bands ,hoog en laag gekrijs inderdaad, maar dat vind ik opzich veel lekkerder, maarjah probeers eens wat van mijn favoriete bands: catamenia,graveworm en vooral ajattara, in het laatste zit een gozer in met een heerlijke strot en je hoort duidelijk dat het fins is echt gaaf gewoon

godlydevil7
ik ken nu al een tijdje grunts, en ik heb ook een voorkeur gekregen, ik vind het dus niet leuk als het klinkt alsof de zanger de grunt ademt(moeilijk uit te leggen, luister maar naar Cannibal Corpse), ik vind de grunt van bijvoorbeeld opeth heel mooi, en die van in flames(van hun nieuwste album tenminste, de rest ken ik niet) vind ik echt geweldig, dus hebben jullie nog wat in die richting?

alvast bedankt

Wel, misschien kan je Clayman, of Colony van In Flames eens proberen, ook erg goed. Ook meer in die trant is bv. Children of Bodom. (hiervoor al genoemd denk ik.)

godlydevil7 schreef:
(quote)

Six Feet Under (als die nog niet genoemd zijn)
Zyklon
Kataklysm (maar die grunt dan vrij verstaanbaar)
Severed Savior
Dying Fetus
The Berzerker

als je er nog iets mee bent

Mag ik jullie voor de grap eens wat echt, pure, 'gruntskill' laten horen . Nee, een benaming als 'grunt' doet de zangtechniek niet ten respecte.

Maar het is vaak wel erg grappig om al die metal en rock groepjes te zien die van die gorgelende geluidjes voort proberen te brengen.

http://www.netexplorers.net/rowan/mu/04TengeriinDuu.mp3

lambf
Volgens mij zijn dat mongoolse(mongolese?) bergmonniken en geen gruntende zanger(res)

Gewoon Mongoolse artiesten hoor.

Leuk is wel dat er wel degelijk artiesten ['gruntende zangers' zoals jij ze liever noemt] in bijvoorbeeld de death metal zijn die een voorbeeld nemen aan dergelijke artiesten.

Sébastien Croteau van Necrotic nogwat is een goed voorbeeld. Steunende hand in Globe Trotter, en goede vriend van Huun Huur Tu. [http://www.huunhuurtu.com/images/Kaigsebr.JPG]

In ieder geval bedankt voor deze topic, dan moet ik geen nieuw beginnen (luiheid? ):
kan iemand we nog wat tips geven?
Ik ben me namenlijk aan het interesseren in de (brute) death metal en ondertussen vind ik bands als Cannibal Corpse, Six Feet Under, Severed Savior, Gorefest en Bolt Thrower verschrikkelijk goed.

Berzerker
Inhume, Gorgasm, Severed Saviour, Necrophagist, Konkhra, Deicide, om een paar hele harde te noemen, ik kom zo wel met meer

Voor goede grunts,check de band Kataklysm

En niet te vergeten Necrophobic

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.