MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Punk

zoeken in:
Als iemand nog een gave band weet die ik, als nofx/sum 41 fan, misschien tof vind moet je het even zeggen. Ik ben wel toe aan een nieuwe punkband
Verder luister ik qua punk ook nog the offspring, pennywise en nog meer, maar vooral die 4. Spui je ideën hier!

blink 182, green day, good charlotte, fall out boy of luister je daar al naar?

lambf
Dead Kennedys, Anti-Flag, ehm, crass ?

handsome_devil
Ben niet zo heel erg into punk, maar vind Against Me!, vroegere AFI en Minor Threat wel heel leuk.

Mojo Pin
Probeer The Ramones eens!

The Ramones luister ik al, blink greenday en good charlotte vind ik niet echt geweldig
Maar ik zal wel eens wat van de overige genoemde bands downloaden. Nog aanraders qua nummers die je moet hebben?

Probeer "Everything Sucks" van the Descendents eens en als dat wat is ook hun vroegere platen! (godfathers, mosterd en zo)

Silverstein, AFI, Minor Threat, Social Distortian, Operation Ivy, Sex Pistols, From First To Last, Horrorpops, Distillers, A Change Of Pace, The Used,...

nofx heeft het in zon nummer ook over the decendents
als zij het zeggen zal het wel goed zitten

Oh en HOUSECAT, bedankt, daar kan ik wel weer een tijdje mee experimenteren!

Rancid
Bad Religion

Ik luister momenteel een paar nummers van the descendents. Tot nu toe best OK

handsome_devil
The Explosion is ook nog een leuke

Bad Religion

Pennywise

xplorer schreef:

Pennywise

Ik vind alleen About Time goed. Trouwens, als je van Pennywise 1 album in je kast hebt staan heb je eigenlijk wel voldoende. Beetje hetzelfde allemaal. Maar dat geldt misschien wel een beetje voor punk (zeker de huidige punk) in het algemeen. Maar dat is een andere discussie.

Lol ja nofx heeft ook zo'n nummer dat ze vanalles mediocore noemen (wat geloof ik inhoud dat het dus allemaal hetzelfde is, maar wat ik niet zeker weet) terwijl ze zelf ook wel veel dezelfde muziek maken. Maarja, ze doen het wat mij betreft leuk dus mogen ze wel meer van hetzelfde doen

lambf schreef:
Dead Kennedys, Anti-Flag, ehm, crass ?

Ja, dat noem ik nog 's echte punk. Muziek waaruit de roots der punk nog goed zijn te herleiden. Wordt niet echt veel meer gemaakt. Je noemt er dan ook wel een paar. Mijns inziens zijn Dead Kennedys en Crass (samen met de Sexpistols toch eigenlijk wel) echte iconen in dit genre.

Misschien wordt het tijd dat ik die ouwe punk maar eens ga luisteren, dat moet haast wel goed zijn allemaal als het nu nog steeds wordt geluisterd

Har
Luister eens naar:

Teengenerate, 'Get Action!'
The New Bomb Turks, 'Destroy-Oh-Boy!'

Oude punk: The Exploited, Discharge

lambf
Bad Religion, Cheap Sex

The Buzzcocks, The Undertones, The Clash

Sonic Nurse schreef:
(quote)

Ik vind alleen About Time goed. Trouwens, als je van Pennywise 1 album in je kast hebt staan heb je eigenlijk wel voldoende. Beetje hetzelfde allemaal. Maar dat geldt misschien wel een beetje voor punk (zeker de huidige punk) in het algemeen. Maar dat is een andere discussie.

Al eens Full Circle geluisterd?

Wire, punkrock van de hele ouwe stempel, ben het pas twee weken aan het luisteren. goed spul!
verder afi, nomeansno, nofx, pennywise, rancid laat ik het hardere werk maar niet opnoemen.

Dead Kennedys, Crass en Sex Pistols gedownload. Stay tuned, ik zal dadelijk zeggen wat ik ervan vind

Hmm, ik wéét dat het de grondleggers van de punk enzo zijn, maar om eerlijk te zijn vind ik het maar niks. Geef mij NOFX Sum 41 en Rise Against dan maar liever

Weet iemand iets wat meer die richting in is?

New found glory? Simple Plan? of is dat een beetje te mellow?

New Found Glory ken ik geloof ik, en dat was dacht ik wel tof. Daar zal ik nog even wat van downloaden. Simple plan ken ik niet, zal ik ook even wat van downloaden.

bad religion en dead kennedys inderdaad

The Misfits wat mij betreft de beste punkband, die oude nummers als She en 20 Eyes zijn gewoon geniaal
ik weet niet precies waar het in zit maar die band is wat mij betreft ongeevenaard

Ignite is ook te gek maar dat is meer hardcore al denk ik dat je je er niet aan zult storen probeer hun nieuwste album is, "our darkest days"

verder folkpunk.. Dropkick Murphys en Flogging Molly ik vind het te gek maar heb het ook al een aantal keer live gezien en dan zijn ze op hun best

The Hives ken je vast al maar die zijn ook super! Vooral dat eerste album Well Well Well...

En als laatste denk ik dat je Millencolin ook wel leuk zal vinden probeer het album "home from home" is

Ah ik weet het alweer, ik ken de de punkcover van dat titanic-nummer, gemaakt door new found glory.
Dat nummer klinkt wel vet opzich

verder folkpunk.. Dropkick Murphys en Flogging Molly ik vind het te gek maar heb het ook al een aantal keer live gezien en dan zijn ze op hun best

Daar sluit ik me volledig bij aan en dan vooral Flogging Molly wat mij betreft, Dropkick Murphys vond ik wat minder.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:46 uur

geplaatst: vandaag om 06:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.