Genres / Rock / Metalmuziek vanaf 2000
zoeken in:
0
Mad Dog
geplaatst: 23 januari 2007, 16:29 uur
Kerry King schreef:
Maiden doet steeds hetzelfde.Ze worden gewoon saai en hebben geen inspiratie meer.
Maiden doet steeds hetzelfde.Ze worden gewoon saai en hebben geen inspiratie meer.
Nee, Slayer is lekker afwisselend... de AC/DC van het Thrash gebeuren.

0
bro
geplaatst: 23 januari 2007, 16:31 uur
Kerry King schreef:
dat hoor ik wel meer van oudere bands, vandaar dat ik me toeleg op nieuwe metal.

@metalhead
tijdens een van de vele saaie uurtjes school heb ik mijzelf de vraag gesteld: wat is eigelijk zo goed en mooi aan grunts?
nou, ik ben er nog altidj niet goed aan uit maar ik denk dat het gewoon het ruwe ervan hetgeen is dat mij (en vele andere) aanspreekt. en ja, het past gewoon (beter) bij de muziek. zware muziek met een cleane zang geeft soms een nog onbegrijpelijker beeld voor niet-liefhebbers van het genre denk ik
0
bro
geplaatst: 23 januari 2007, 21:08 uur
Kerry King schreef:
Metallica is zwaar en de vocalen zijn clean:)
Metallica is zwaar en de vocalen zijn clean:)
metalica noem ik nie zwaar 1a à 15 jaar gelden miscchien
(st-anger is en uitzondering. waarschijnlijk is dat de reden waarom het een slecht album is
)
0
bro
geplaatst: 23 januari 2007, 21:10 uur
bro schreef:
metalica noem ik nie zwaar
1a à 15 jaar gelden miscchien
(st-anger is en uitzondering. waarschijnlijk is dat de reden waarom het een slecht album is
)
(quote)
metalica noem ik nie zwaar 1a à 15 jaar gelden miscchien
)hmm ,effe een korte luisterbeurt gegeven en eigelijk is metallica zoiets tussenin.
0
geplaatst: 24 januari 2007, 21:01 uur
Ik heb het ook over metallica van Kill 'em all t/m black album.
Verder moet je er niet naar luisteren.
Verder moet je er niet naar luisteren.
0
voltazy
geplaatst: 24 januari 2007, 21:47 uur
nevermore maakt ook al jaren ''zware'' muziek met cleane vocals trouwens
voor iemand zich afvraagt waar dit op slaat, ik moest het gewoon even kwijt

0
Bobiej
geplaatst: 24 januari 2007, 21:49 uur
voltazy schreef:

Nevermore's zanger heeft wel een hele aparte stem, je moet er zeker aan wennen. Maar wel een goede band vanaf 2000, ik heb ze goed beoordeeld
.Children of Bodom mag natuurlijk niet vergeten worden, hun beste albums zijn na 2000 gemaakt. Geweldige band!
0
voltazy
geplaatst: 24 januari 2007, 22:13 uur
Bobiej schreef:
Nevermore's zanger heeft wel een hele aparte stem, je moet er zeker aan wennen. Maar wel een goede band vanaf 2000, ik heb ze goed beoordeeld
.
Children of Bodom mag natuurlijk niet vergeten worden, hun beste albums zijn na 2000 gemaakt. Geweldige band!
(quote)
.Children of Bodom mag natuurlijk niet vergeten worden, hun beste albums zijn na 2000 gemaakt. Geweldige band!

van CoB ken ik alleen die clip van needled 24/7, toendertijd vond ik dat wel aardig nummer, m'n muziek smaak is wel enorm veranderd in 3 jaar maar ik zal binnenkort eens wat meer van CoB luisteren
0
Bobiej
geplaatst: 24 januari 2007, 22:19 uur
voltazy schreef:

van CoB ken ik alleen die clip van needled 24/7, toendertijd vond ik dat wel aardig nummer, m'n muziek smaak is wel enorm veranderd in 3 jaar maar ik zal binnenkort eens wat meer van CoB luisteren
(quote)

Needled 24/7 is een goed nummer, als ik jou was zou ik eerst Hate Crew Deathroll luisteren, dan Follow The Reaper en Hatebreeder. Dat zijn wel hun beste albums
. Something Wild vind ik wat tegenvallen, klinkt soms nog wat chaotisch.
0
geplaatst: 25 januari 2007, 17:17 uur
Kerry King schreef:
Something wild is juist hun beste album
Something wild is juist hun beste album
Voor mij niet hoor, ze hebben prachtige cd's gemaakt, maar Something Wild vind ik de minste.
Hate Crew Deathroll is tot nu toe mijn favoriete metalalbum, en Are You Dead Yet?, Follow The Reaper en Hatebreeder zijn ook echt geweldige cd's.
0
geplaatst: 25 januari 2007, 18:20 uur
Follow the reaper vind ik echt slecht.
Alles lijkt teveel opelkaar..
Alles lijkt teveel opelkaar..
0
Bobiej
geplaatst: 25 januari 2007, 18:36 uur
Jep, da's het enige minpuntje van CoB, maar verder is het een fantastische band en Follow The Reaper blijft een van mijn favoriete albums.
0
geplaatst: 25 januari 2007, 18:51 uur
Ja,dat is inderdaad een minpunt.Wanneer ik naar een eentonig album luister begint dat saai te worden.
0
geplaatst: 25 januari 2007, 19:24 uur
Kerry King schreef:
Ja,dat is inderdaad een minpunt.Wanneer ik naar een eentonig album luister begint dat saai te worden.
Dat is meestal bij een eentonig album
.Maar ik begrijp je ook wel, dat is zowat het nadeel van CoB.
Hate Crew Deathroll is dan ook een ietwat kortere cd.
0
geplaatst: 25 januari 2007, 19:26 uur
Haha,dan luister ik eens Follow the reaper en denk ik "wanneer stopt dit album eens":)
0
geplaatst: 27 januari 2007, 13:06 uur
Om je nagels af te bijten om maar niet op skip te drukken, ik ken dat gevoel. 

0
geplaatst: 27 januari 2007, 14:59 uur
Ja inderdaad,hahaha.
Ik probeer altijd een album dat ik ben begonnen te luisteren helemaal afteluisteren.
Bij Follow the reaper lukt dat das niet;p
Ik probeer altijd een album dat ik ben begonnen te luisteren helemaal afteluisteren.
Bij Follow the reaper lukt dat das niet;p
0
geplaatst: 28 januari 2007, 23:02 uur
AGE-411 schreef:
Ik heb ook al proberen te luisteren naar soulfly, slipknot, Fear factory, disturbed, ....
Maar het heeft niks... Kvindt het gewoon niet goed.
Het enige wat ik nog kan appreciëren is Trivium.
Geef mij maar Slayer, Iron maiden, Motörhead, Metallica, ...
Ik heb ook al proberen te luisteren naar soulfly, slipknot, Fear factory, disturbed, ....
Maar het heeft niks... Kvindt het gewoon niet goed.
Het enige wat ik nog kan appreciëren is Trivium.
Geef mij maar Slayer, Iron maiden, Motörhead, Metallica, ...
Er is echt nog wel goeie metal, alleen is het weer meer naar de underground verdrongen. De door jou genoemde bands zijn niet echt metal, althans niet in mijn visie.
Hallo allemaal, trouwens.

0
geplaatst: 28 januari 2007, 23:15 uur
kaztor schreef:
Er is echt nog wel goeie metal, alleen is het weer meer naar de underground verdrongen. De door jou genoemde bands zijn niet echt metal, althans niet in mijn visie.
Zoals de jaren 80 gaat het helaas nooit meer worden vrees ik. Ik hoop dat ik het mis heb. En WELKOM nog trouwens (quote)

0
geplaatst: 29 januari 2007, 17:43 uur
rusty nail schreef:

(quote)
Zoals de jaren 80 gaat het helaas nooit meer worden vrees ik. Ik hoop dat ik het mis heb. En WELKOM nog trouwens 
rusty nail, probeer "Legion Of The Damned" eens, het is lekkere old-school thrash metal in de stijl van Slayer en Kreator.
(Het is wel zonder solo's)
0
geplaatst: 29 januari 2007, 19:33 uur
bennerd schreef:
rusty nail, probeer "Legion Of The Damned" eens, het is lekkere old-school thrash metal in de stijl van Slayer en Kreator.
Solo,s horen er bij .Anders kan ik net zo goed St Anger opzetten(quote)
0
geplaatst: 29 januari 2007, 19:33 uur
HammerHead schreef:
Old school thrash zonder solo's?
Old school thrash zonder solo's?
Inderdaad, het klinkt raar, maar er worden op de nieuwste cd (Sons of the Jackal, hun tweede album) welgeteld 4 solo's gespeeld, want ze hebben maar 1 elektrische gitarist, die blijkbaar niet graag soleert, of hoe noemt men dat.
0
geplaatst: 29 januari 2007, 20:04 uur
Bedankt, dat is genoteerd!

Maar die gitarist zei dat hij liever slaggitaar speelt ofzo, maar ik ken voor de rest niets van elektrische gitaar, dus mij zul je niet horen spreken.
0
voltazy
geplaatst: 29 januari 2007, 23:45 uur
bennerd schreef:
Maar die gitarist zei dat hij liever slaggitaar speelt ofzo, maar ik ken voor de rest niets van elektrische gitaar, dus mij zul je niet horen spreken.
(quote)

zo valt er ook nog wat te leren op MuMe

0
geplaatst: 11 februari 2007, 19:44 uur
Finntroll, natuurlijk met hun unieke sound.
naja hun eerste album kwam uit in 1999, en is ook vrij goed maar hun beste werk vind ik wel pas beginnen op hun 2de album.
En dan ook nog Visor Om Slutet, wat laat zien dat ze het lef hebben om een keer heel wat anders te proberen en dit album werd daarom ook een groot succes onder de Finntroll fans
.
naja hun eerste album kwam uit in 1999, en is ook vrij goed maar hun beste werk vind ik wel pas beginnen op hun 2de album.
En dan ook nog Visor Om Slutet, wat laat zien dat ze het lef hebben om een keer heel wat anders te proberen en dit album werd daarom ook een groot succes onder de Finntroll fans
.* denotes required fields.