MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
PEARL JAM natuurlijk!!! Geen nadere uitleg nodig toch....dacht het niet.

tondeman
oasis, al zon jaar of 12

Toto al 30 !! jaar

ik vind siamese dream van the smashing pumpkins nog steeds ( nuja, reeds 12 jaar ) zowat de meest complete rockplaat allertijden dus ...

Led Zeppelin

HiLL krijgt verstand van muziek

Valt me trouwens mee dat U2 zo weinig genoemd wordt.

1. The Alan Parsons Project
2. Porcupine Tree
3. Marillion
4. U2
5. Dewa
6. Pink Floyd
7. Rammstein
8. Barclay James Harvest
9. Journey
10. Dredg

dynamo d schreef:
1. The Alan Parsons Project
2. Porcupine Tree
3. Marillion
4. U2
5. Dewa
6. Pink Floyd
7. Rammstein
8. Barclay James Harvest
9. Journey
10. Dredg

Waarom geen Tool, dynamo?

lebowski schreef:
Waarom geen Tool, dynamo?

Ik heb alleen dvd-tje Salival van Tool (zonder cd met live-nummers erbij). Er is zoveel mooie muziek en ik vermoed dat ik Tool ook wel 'cool' zal vinden, maar ken daar dus nog te weinig van. Binnenkort maar eens Lateralus aanschaffen. Of heb je andere tip voor een goed Tool-album?

Neeeuh, Lateralus klinkt PRIMA...

Paalhaas schreef:
Neeeuh, Lateralus klinkt PRIMA...

Ze zijn allemaal wel aardig toch..

VanDeGriend schreef:
(quote)

Ze zijn allemaal wel aardig toch..

Undertow: Leuk debuut, zeg!
Aenima: De revelatie
Lateralus: Het meesterwerk

Aenima en Lateralus zijn beiden meesterwerken.

Ja en dat zeggen er velen, maar ik vind Aenima op een of andere manier zo onsamenhangend. Begrijp me niet verkeerd, het zijn immer nog 4 sterren hoor...
Maar ik leerde het album gelijktijdig met Lateralus kennen en het heeft eigenlijk altijd in diens schaduw gestaan bij mij...

Aenima was mijn kennismaking met Tool (nav Stinkfist wat ik af en toe op Kink FM / StuBru hoorde). Het duurde echter zo'n 2 jaar voordat het kwartje viel mbt het hele album. En dat was gelijk zo overdonderend dat zelfs Lateralus dat niet heeft kunnen overtreffen. Ik vind het overigens beiden 5 sterren platen.

Casartelli (moderator)
ik heb ook wel eens met muziek dat het even duurt eer het kwartje valt... maar twee jaar? Dan ligt er nog een hoop te wachten waarvan ik zeker weet dat dat sneller gebeurt

Ik had 'm gekocht en vond 'm goed, maar niet briljant. De stap van zeg 4 naar 5 sterren kwam idd pas 2 jaar later (eind '98).

CAPIpsv
1 U2
2 BON JOVI
3 ROLLING STONES

OasisFAnatic
1 Oasis
2 Novastar
3 Pixies

Duidelijk Tool.

En daar achter komen Franz Ferdinand en Muse.

Bad Astronaut all the way...

Gaat bij mij tussen Led Zeppelin en Pink Floyd.

Hangt er van af wat je precies onder rock verstaat...

all-time: Beatles
op dit moment: Muse

Nine Inch Nails, Queens of the Stone Age, Nirvana, Guns ´n Roses, White Stripes en niet te vergeten The Doors(en dan zal ik er nog zat vergeten zijn, even uit den top van mijn brein)

The Ramones - Voor het plezier en de positieve energie
Pink Floyd - Voor de diepgang en het avontuur
The Doors - Voor de lekkerste trip

Ja en als ik dan echt moet kiezen dan is het toch echt Pink Floyd.

Jeanicious schreef:
Ja en als ik dan echt moet kiezen dan is het toch echt Pink Floyd.

Vanwaar dan een verzamelaar in je Top 10?

avdj schreef:
Vanwaar dan een verzamelaar in je Top 10?

Ja hey, ik ben pas sinds mijn 24ste verjaardag ( toen kreeg ik deze briljante verzamelaar van mijn lieve vriendin ) serieus naar Pink Floyd gaan luisteren ( als het je beter doet voelen heb ik wel een wereld aan downloads, maar dat terzijde ) en heb nog geen kans gezien de albums aan te schaffen.

Ik stoor me soms wel een beetje aan medegebruikers. Kijk; ik hou van muziek, ik schaf wel eens een CD aan die ik dan na verloop van tijd van voor naar achter ken, en ik heb een CD kast vol met mooie muziek. Mijn toevluchtsoord.

En OK, ook ik doe wel eens iets dat in de ogen van veel muziek-puritijnen niet kan. Zoiets als, en nu komt het: EEN VERZAMELAAR AANSCHAFFEN! ( in dit geval een verjaardagscadeau maar dit terzijde ). Poepoe! Dat is wat. Een verzameling nummers volledig uit de context van de albums gerukt, muzikale periodes dwars door elkaar heen en vaak missen er bepaalde belangrijke nummers die er toch echt op hadden moeten staan.

Ik vind het jammer dat je in deze vriendschappelijke musicmeter kring soms op een tamelijk hautaine manier op je plaats word gewezen door mensen die menen DE ECHTE LIEFHEBBERS te zijn.

Ps. Wellicht had dit in een ander forumonderwerp moeten staan. Excuses.

42
De beste ooit... The Who
De beste nú (al bestaat The Who officiëel nog):

Pearl Jam

Best rock/metal band

1 IRON MAIDEN
2 Slayer
3 Emperor
4 Machine Head
5 Meshuggah
6 Mayhem
7 Opeth
8 Type O Negative
9 Pantera
10 Kreator

Met eervolle vermeldingen voor Pearl Jam, Grip Inc. Darkthrone, Son, Ambulance (ben bonothecat nog steeds dankbaar voor zijn tip) Moonspell en Amorphis.

even mijn top lijstje herzien.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:22 uur

geplaatst: vandaag om 19:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.