MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Thrash Metal

zoeken in:
T.C.F. is vet, idd.

T.C.F. vond ik leuk. Dat nummer van Mortillery vond ik niet zo goed, vooral door de vocalen.

Fastkill is overigens ook niet slecht, maar niet iets dat mij langer dan vier nummers kan boeien. Dat heb ik wel vaker met dit genre.

De vocalen bij Mortillery vind ik juist erg gaaf. Enerzijds agressief schreeuwen en anderzijds onvaste afgeknepen cleane vocalen. Helemaal in Metal Massacre stijl.

Ik geef toe je moet er van houden.

Die plaat van T.C.F. verrast wel trouwens. Die vind ik scherper dan de laatste drie platen van Municipal Waste.

Dit jaar toch wel wat goeie platen uitgekomen van Thrash grootheden. Ik denk dan aan Kreator en Testament. Wat is er dit jaar nog gebeurd op vlak van Thrash Metal, mensen met aanraders?

Overkill natuurlijk. The Electric Age. Geweldige plaat.

Maar ook:

Mordax - Violence, Fraud Treachery
Destitution - The Human Error (ep)
Tankard - A Gril Called Cerveza
Municipal Waste - The Fatal Feast

vond ik erg aardig.

Wat me opvalt is dat thrash anno nu vrijwel altijd klinkt zoals het in de jaren 80 deed. Het genre krijgt even geen nieuwe impulsen.

Wat mij opvalt is dat Thrash de laatste jaren allemaal een beetje hetzelfde klinkt. In de jaren '80 was er grote verscheidenheid in sound, nu is dat veel minder, veel bands missen een eigen smoel in mijn opinie. Of ben ik hier de enige in?

Weliswaar niet dit jaar uitgekomen, maar een alleraardigste thrash plaat:
Exeloume - Fairytale of Perversion (2011)

Dit jaar uitgekomen thrash kom ik niet verder dan Kreator en Overkill.

Thrash Metal uit 2012 die de moeite is:

- Kreator - Phantom Antichrist

2011:

- Essence - Lost In Violence
- Iced Earth - Dystopia
- Toxic Holocaust - Conjure And Command

Die van Overkill ben ik nog wel benieuwd naar, verder heb ik eigenlijk weinig nieuwe thrash gehoord dit jaar.

Don Cappuccino schreef:
- Toxic Holocaust - Conjure And Command

Die was wel vrij saai in vergelijking met An Overdose of Death.

Ik heb dan nog behoorlijk hoge verwachtingen van het eerste album van Hatriot, de nieuwe band van Steve Souza.

Iced Earth? Is dat tegenwoordig ook al Thrash? Ik dacht dat die Power Metal maakten. Ik ken echter enkel maar hun ouder werk, dus het zou kunnen dat ze veranderd zijn.

In de tijd van Night Of The Stormrider werd het wel vaak door media op de thrashhoop gegooid. Mijns insziens ook wel onterecht. Al zijn er zeker thrashinvloeden te bespeuren.

Dystopia vind ik overigens maar een matig album.

Fza
Edwynn schreef:
In de tijd van Night Of The Stormrider werd het wel vaak door media op de thrashhoop gegooid. Mijns insziens ook wel onterecht. Al zijn er zeker thrashinvloeden te bespeuren.

Dystopia vind ik overigens maar een matig album.

Inderdaad, powermetal met thrash invloeden (voornamelijk eerste 3 albums). Ik kan iedereen Burnt Offerings aanraden als je van afwisselende (thrash)metal houdt.

Dat T.C.F. nummer is echt vet trouwens, ik zoek wat meer van ze op.

Iced Earth staat ook wel bekend om hun allegaartje van stijlen. Meestal niet mijn favoriete bands en Iced Earth is daar geen uitzondering op.

Kent iemand hier een franstalige thrashmetalband?

Hoezo dit dan?

Daar ben ik benieuwd naar. Zat gisteren Franstalige heavy metal te beluisteren, en bedacht toen dat ik nog nooit thrash in die taal had gehoord.

Ozric Spacefolk
Komen er binnenkort nog wat leuke Thrash-platen uit?

Ik weet dat er een Forbidden-plaat staat aan te komen...

De nieuwe van Toxic Holocaust (Chemistry Of Consciousness) is een erg lekkere thrash metalplaat.

Cured
Kijk, dit topic kende ik nog niet. Ik houd wel van een snel bakje herrie, dus ik ga even neuzen, te beginnen met die van Toxic (wel een beetje een bedenkelijke naam, maar enfin).

De nieuwe Artillery komt binnenkort uit.

Ozric Spacefolk
Toxic en Artillery. Okay, dan.

Ik ben benieuwd...

Ozric Spacefolk
Cured schreef:
Kijk, dit topic kende ik nog niet. Ik houd wel van een snel bakje herrie, dus ik ga even neuzen, te beginnen met die van Toxic (wel een beetje een bedenkelijke naam, maar enfin).

Ik denk: ik blaas het topic weer wat leven in.

Na de nieuwe platen van Testament, Forbidden, Exodus, Death Angel, Annihilator etc. heb ik het idee dat we midden in een Thrash-revival zitten.
Eigenlijk al een tijdje, maar het dringt nu pas tot me door.

Cured
Goed idee, Ozric. Ik moet er er nog één of twee even beluisteren.

Ozric Spacefolk
Ouderwetse beuk-thrash, maar ook wel beetje melodieus.

Ik moet zeggen dat ik met veel nieuwe thrash platen en bands niet echt meer wat kan. Het is mij allemaal wat te gelikt of te geforceerd. Distillator is dan weer een goede uitzondering van Nederlandse bodem. Wat een heerlijk bandje is dat!

buizen
De allerbeste thrasmetalband, vind ik dan, zal weliswaar ons land niet aan doen maar geeft a.s. januari een aantal fijne concerten bij de oosterburen. O.a. in de Bastard Club in Osnabrück.
DESTRUCTION - Tour dates - Nuclear Blast - nuclearblast.de

Ja, het is inderdaad jammer dat die Nederland niet aan doen aankomend jaar. Ik heb de laatste plaat alleen nog niet gehoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.