MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Thrash Metal

zoeken in:
Thrash biedt gewoon de perfecte combinatie van agressie, melodie en beukwerk.

De snelle stukken in thrashmetal zijn gewoon om lekker te moshen en te schreeuwen en weet ik veel allemaal en de rustige midtempo stukken zijn om te luisteren naar die briljante riffs die thrashmetalbands meestal maken.

godlydevil7
Probeer is wat te vinden van Anacrusis of Leeway, ontzettend goede thrash bands die nagenoeg niet bekend zijn.

Orklord
Thrash metal is toch wel mijn favo genre. Nu vind ik het meeste van Slayer niet zo geweldig, ik blijf wel bij de eerste 2 platen, daarna is het wel leuk. Metallica de eerste 4 zijn zeker gaaf.
Maar goed nu weer naar thrash, want daar is zoveel meer dan die 2 bands. Een van me favo bands is toch wel Anthrax, alleen dan wel met tot en met Persitence of time, daarna is het wat minder.
Toxik is trouwens ook een grote favoriet van mij, geweldig thrash met een (naar mijn mening) geweldige zang. Verder is de Duitse variant ook erg gaaf, zoals Sodom, Destruction en Kreator, maar ook Tankard Assassin, Paradox etc zijn erg gaaf.
Nu zet ik maar weer even Agent Steel op, blijft toch ook gaaf!

Kan iemand me wat goede Thrash-platen aanraden?
Graag dingen in de stijl van Legion of the Damned en Kreator. Slayer vind ik ook wel ok (vooral DiM en RiB), maar liefst dingen die iets meer neigen naar voorgaande bands.

En (vreemd genoeg?) spreken bands als Megadeth en Metallica me niet echt aan. OK, Ride The Lightning en af en toe een nummertje van Megadeth (The Scorpion, Motopsycho, Die Dead Enough) gaat er gemakkelijk mee weg, maar me echt interesseren in die bands, dat niet nee.

Bobiej
The Gathering van Testament, net zo lekker bruut als Coma Of Souls van Kreator. Alleen is The Gathering een stuk 'zwaarder', meer richting Death Metal.

Bobiej schreef:
The Gathering van Testament, net zo lekker bruut als Coma Of Souls van Kreator. Alleen is The Gathering een stuk 'zwaarder', meer richting Death Metal.

Klinkt goed

http://www.musicmeter.nl/al...

dit is echt *woordeloos*

De eerste post zegt genoeg: voor wie Reign in Blood niet snel genoeg is...

max en joep
http://www.musicmeter.nl/album/60036

Believer

een christelijke (maar daar merk je gelukkig niets van) thrashmetalband, vergane glorie uiteraard.

die waren zo fokking strak en qua gitaar hakjes en slagjes echt insane.

probeer het eens, de thrash liefhebber zal blij zijn dit te ontdekken.

MetalDex
bennerd schreef:
Kan iemand me wat goede Thrash-platen aanraden?
Graag dingen in de stijl van Legion of the Damned en Kreator. Slayer vind ik ook wel ok (vooral DiM en RiB), maar liefst dingen die iets meer neigen naar voorgaande bands.

Sodom heeft er verreweg het meeste van weg, maar is meer blackened dan LotD en Kreator. Bonded By Blood van Exodus heeft muzikaal veel weg van de vroegere platen van Kreator, Sodom en Slayer, hun nieuwere (vanaf Shovel Head Kill Machine) meer zoals Testament's Low, Demonic en The Gathering. Iets luchtiger an LotD, maar wel lekker rechtoe-rechtaan thrash: Municipal Waste.

max en joep
toch, als je puur op techniek gaat zitten is Municipal Waste niet zo recht toe, recht aan.
Ze presenteren zich wel als de vrolijke party dudes die gewoon luchtig spelen maar het is stiekem best wel technisch hoogstaand.

vette band wel!

MetalDex
Enorm vette band! En met rechttoe-rechtaan doelde ik niet op het gitaarspel, maar gewoon op de composities, niet te lange, vrolijke thrashers. In 2008 mogen ze wat mij betreft wel wéér met nieuw werk komen

MetalDex
Een andere goede Nederlandse thrashband is trouwens Engine of Pain.

Kent iemand de metal-coverband Stormrider? Ze speelden afgelopen jaar ook op Graspop. Die zanger ervan zat bij de heavy metal-band Powervice, maar die is helaas uit elkaar gegaan tijdens de opnames van hun eerste album. De zanger, Rogier Stockbroeks, zingt nu bij Engine of Pain en heeft al een nieuw nummer met de band opgenomen, dat hier gratis te downloaden is.

Een lijstje gevonden:

1. Metallica
2. Megadeth
3. Slayer
4. Anthrax
5. Motorhead
6. Pantera
7. Testament
8. Helloween
9. Sepultura
10. Celtic Frost
11. Overkill
12. Exodus
13. King Diamond
14. Flotsam & Jetsam
15. Merciful Fate
16. Death Angel
17. Nuclear Assault
18. Machine Head
19. Annihilator
20. Kreator
21. Voivod
22. Suicidal Tendencies
23. D.R.I.
24. Dark Angel
25. Metal Church
26. GWAR
27. Artillery
28. Anacrusis
29. Carnivore
30. Destruction
31. Scared Reich
32. Cacophony
33. Raven
34. Sanctuary
35. Anvil
36. Watchtower
37. Devastation
38. Corrosion Of Conformity
39. Rage
40. Whiplash
41. Vio-lence
42. Coroner
43. Forbidden
44. Possessed
45. Prong
46. Hellhammer
47. Hallow's Eve
48. Believer
49. Onslaught
50. Meshuggah
51. Exciter
52. Deadly Blessing
53. Abbattoir
54. Panic
55. Toxic
56. Deliverence
57. Sodom
58. The Accused
59. Intruder
60. Ultimatium
61. Sabbat
62. Ultimatum
63. Realm
64. Powermad
65. Allegiance
66. Sacrifice
67. Blessed Death
68. Accuser
69. Outrage
70. Helstar
71. Blood
72. Defiance
73. Exhorder
74. Baphomet
75. Tankard
76. Blind Illusion
77. Dyslesia
78. Vendetta
79. Nuclear Death
80. Cryptic Slaughter
81. Atrophy
82. Hirax
83. Laaz Rockit
84. Bolt Thrower
85. Avenger
86. Forced Entry
87. Dissection
88. Nausea
89. Nevermore
90. The Mentors
91. Piledriver
92. Mekong Delta
93. Imperator
94. Necronomicon
95. Bitter End
96. Vision of Disorder
97. Bellodonna
98. Solstice
99. Hartar Attack
100. The Great Kat

OMFG! ze schreven zelf Mercyful Fate fout!
Wat een kutlijst!

MetalDex
Nou ten eerste is het al belachelijk om er ook echt een top 100 van te maken. Ten tweede staan er veel bands in (King Diamond, Mercyful Fate, Helloween, Motörhad, Dissection, Nevermore, Suicidal Tendencies om er maar eens paar te noemen) die misschien wat speedmetal (meer dan thrashmetal) invloeden hebben, maar absoluut geen thrashmetal zijn. Bijvoorbeeld wel D.R.I. (dat toch eigenlijk meer naar de punk neigt), maar geen S.O.D. of Municipal Waste???
Ga toch weg.

Vision of Disorder en Dissection (Dissection?!?!)
Niet echt Thrash Metal imo.

En Pantera weer Thrash Metal

EDIT: En wtf, Bolt Thrower
Op wie wou men indruk maken met zo'n lijstje?

MetalDex
Heb je een bron waar je dit vandaan hebt, AGE?

MetalDex schreef:
Heb je een bron waar je dit vandaan hebt, AGE?

Een site die alles vergelijkt en van alles lijstjes maakt. (trekt op niets)
Kzal eens kijken of ik hem nog vindt.

Ik vind de volgorde ook dubieus,al dan niet of ze wel in de zelfde categorie vallen

Suicidal Tendencies heeft in ieder geval geen Trash,vlag gedragen

Op die site staat Speed/Trash dan is het al een ander verhaal ,Maar dan nog vind ik het dubieus

Echt een geweldige band is, voor diegene die er nog niet van gehoord heeft hier, Municipal Waste.

Een hele fijne aanrader is het album Hazardous Mutation uit 2005.

Check de link! Voor de nieuwschierigen onder u, ik heb tevens het openingsnummer toegevoegd als videoclip. (Hilarische clip overigens!)

Greets

MichelDumoulin schreef:
Echt een geweldige band is, voor diegene die er nog niet van gehoord heeft hier, Municipal Waste.

Een hele fijne aanrader is het album Hazardous Mutation uit 2005.

Check de link! Voor de nieuwschierigen onder u, ik heb tevens het openingsnummer toegevoegd als videoclip. (Hilarische clip overigens!)

Greets

Vind ik!!!

Vind Ik OOK!!!

Municipal Waste is voor mij toch niet echt Thrash Metal.
Wat ze maken gaat meer de punk-richting uit en bestempel ik liever als Crossover.

Niet slecht, maar mijn ding niet echt, voornamelijk door het punkier geluid.

Inderdaad Crossover, van Thrash Metal en Hardcore Punk. Ik vind het in ieder geval wel erg tof Ieder zo z'n ding, zou ik zeggen.

Mijn lijstje:

1. Dark Angel
2. Morbid Saint
3. Vio-lence
4. Nocturnus
10^99. Metallica

Misha van Beek schreef:

10^99. Metallica

natuurlijk een vreselijk belachelijke opmerking.

Tis niet omdat een band ontspoort op een bepaald moment dat het werk ervoor, toen ze nog niet ontspoord waren slecht is.

Beluister maar eens de 4 eerste albums.

Om heel eerlijk te zijn vind ik St. Anger beter dan de eerste vier. St. Anger was tenminste nog enigszins origineel. De eerste albums zie ik als niets meer dan een saai aftreksel van Satan.

Dan ben jij uitzondering, de meeste inclusief ik vinden de eerste 4 albums van Metallica vele malen beter dan St. Anger.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.