MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Thrash Metal

zoeken in:
Ja, ik ben op wel meer musicale vlakken uitzondering.

Gelukkig, moest iedereen hier overeenkomen...

max en joep
Misha van Beek schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik St. Anger beter dan de eerste vier. St. Anger was tenminste nog enigszins origineel. De eerste albums zie ik als niets meer dan een saai aftreksel van Satan.

je vergeet alleen even voor het gemak dat die 4 platen destijds baanbrekend waren.

en een "aftreksel van Satan"

al met al een nogal domme opmerking van je, heel eerlijk gezegd...

Tenzij dat hij de band bedoelt, en jij die kerel met zijn hoorntjes, waar de hele zwarte metal-scène zo vol van is.

Uiteraard bedoel ik de band, anders zou het inderdaad een nogal onnozele opmerking zijn. Wat ik wil zeggen is dat ik die albums eerder slecht gejat vind dan goed bedacht.

Kill 'em All slecht gejat? Gejat van wie? En nu niet met Motörhead of Venom op de proppen komen.

max en joep
ik ben ook benieuwd.

Kill 'em all is gewoon een album zoals een album moet zijn.
Hun beste (zelf beter dan MoP).

Empyrium
Misha van Beek schreef:
Uiteraard bedoel ik de band, anders zou het inderdaad een nogal onnozele opmerking zijn. Wat ik wil zeggen is dat ik die albums eerder slecht gejat vind dan goed bedacht.

Dan heb je waarschijnlijk nog nooit echt goed geluisterd naar de band Satan, was toch een derderangs NWOBHM bandje.

Het debuut van Metallica werd in dezelfde maand als het debuut van Satan uitgebracht, alleen had Metallica al veel meer demos die wereldwijd zijn aftrek vond binnen de Metal wereld, dus denk eigenlijk dat satan door Metallica is beïnvloed.

Voor de mensen die Satan niet kennen:
http://www.myspace.com/courtintheact

Empyrium
bennerd schreef:
Kan iemand me wat goede Thrash-platen aanraden?
Graag dingen in de stijl van Legion of the Damned en Kreator. Slayer vind ik ook wel ok (vooral DiM en RiB), maar liefst dingen die iets meer neigen naar voorgaande bands.

En (vreemd genoeg?) spreken bands als Megadeth en Metallica me niet echt aan. OK, Ride The Lightning en af en toe een nummertje van Megadeth (The Scorpion, Motopsycho, Die Dead Enough) gaat er gemakkelijk mee weg, maar me echt interesseren in die bands, dat niet nee.

probeer out for blood van sadus eens.

Thrash metal is 1 van mijn favoriete metal genres, de ''klassiekers'' vindt ik:

Anthrax- fistful of metal
Dark angel - darkness descends
Kreator - pleasure to kill
Megadeth - peace sells...but who's buying?
Metallica - and justice for all

mn favo thrash metal nummers zijn:

Annihilator - alison hell (engste thrash metal nummer ooit!
Anthrax - panic
Dark angel - darkness descends/merciless death
Destruction - curse the gods/eternal ban..RIFFS..RIFFS!
Kreator - pleasure to kill/the pestilence
Megadeth - devils island/good morning/black friday
Metallica - dyers eve/ one

Hopelijk zeikt niemand tegen me omdat Slayer er niet bijstaat.

Annihilator-Alison hell

stuart
Ik zie wel eens users voorbijkomen die de hele tijd Trash muziek afspelen. Ik vraag me alleen af; wordt je daar op laatst niet horendol van? (serieuze vraag; niet negatief bedoeld)

stuart schreef:
Ik zie wel eens users voorbijkomen die de hele tijd Trash muziek afspelen. Ik vraag me alleen af; wordt je daar op laatst niet horendol van? (serieuze vraag; niet negatief bedoeld)

Ik draai ook het meest Thrash.
Kan niet zeggen dat ik er hoorndol van word.
Binnen de Thrash zitten genoeg verschillen om het erg leuk te houden. Het scheelt nogal of je een album van Sadus of een album van Anthrax op zet, bijvoorbeeld.
Tussendoor draai ik ook wel eens wat anders, Maiden, Sabbath, Kiss vind ik ook heerlijk om naar te luisteren.

Trash blijft leuk, maar voor mij is het ook rock, symfo en ook veel blues. Oude Stones, King Crimson, Rory Gallagher, Jeff Beck: meestal wel de oude meesters.

Kef
Toch wel erg gaaf dat Trash metal tegewoordig weer herleeft.
Testament, Death Angel, Laaz Rockit, Exodus, Helstar, Flotsam and
Jetsam, Overkill, Metal Church. Enzo kun je er misschien nog wel meer bands noemen die weer / nog steeds optreden. Het lijkt wel of het 20 jaar geleden is.

Overkill en Metal Church gaan samen in Nederland touren! Jammer dat ik Voivod en Coroner nooit live mee heb kunnen meemaken.
Maar Metal Church kan nog.

vin13 schreef:
Overkill en Metal Church gaan samen in Nederland touren! Jammer dat ik Voivod en Coroner nooit live mee heb kunnen meemaken.
Maar Metal Church kan nog.

Welke datums?
Ook in BE?

In Nederland Overkill samen met Metal Church op 21 feb.2009 in Uden zaal De Pul en 22 feb. in Enschede zaal Attak.
Als ik meer weet zal ik het hier melden.

Kef
vin13 schreef:
In Nederland Overkill samen met Metal Church op 21 feb.2009 in Uden zaal De Pul en 22 feb. in Enschede zaal Attak.
Als ik meer weet zal ik het hier melden.

Aanwezig in Enschede!

Kef schreef:
(quote)

Aanwezig in Enschede!

Goed bezig!
Torture Squad uit Brazilie is er ook bij als support, zegt jou dat iets?

Kef
Nee, die band ken ik niet. Maar eens effe wat van opzoeken.
Zal vast wel lekker knappen aangezien ze met Overkill en Metal Church mogen touren.

Laatst Paradox - Heresy op lp gescoord via Ebay, zeer goeie Duitse Thrash uit de jaren 80.

Heresy is inderdaad een prima plaat, ondanks dat blijf ik Product of Imagination wel beter vinden.

Iemand de dvd: Get Thrashed: The Story of Thrash Metal al ergens gezien?
Deze zou 26 september uitkomen (europa), maar heb 'm nog nergens gezien.
Deze moet ik toch echt hebben.
Staan ook veel filmpjes van op youtube trouwens.

Dime schreef:
Iemand de dvd: Get Thrashed: The Story of Thrash Metal al ergens gezien?
Deze zou 26 september uitkomen (europa), maar heb 'm nog nergens gezien.
Deze moet ik toch echt hebben.
Staan ook veel filmpjes van op youtube trouwens.

Volgens Play.com komt ie pas uit op 3/11/2008.

"Born In The Basement" over het begin van Overkill en thrash metal is blijkbaar wel al verkrijgbaar.

Axl_Rose schreef:

Volgens Play.com komt ie pas uit op 3/11/2008.

"Born In The Basement" over het begin van Overkill en thrash metal is blijkbaar wel al verkrijgbaar.

Nu lees ik weer dat de release in UK op 20 oktober zal zijn en voor europa 26 september. Maar eens even goed zoeken dan maar.

k vind dat evile eens een eigen optreden moet geven, dat lijkt me wel vet worden!

Mss eens een goed idee om ieder zijn favoriete, maar wat onbekendere (dus niet de gebruikelijke Metallica / Slayer / Megadeth) thrash albums te noemen.

1. Vio-Lence - Eternal Nightmare (1988)

Fast, heavy & aggressive. Eén van de beste thrash albums aller tijden. Ze slaan je met riffs om de oren.

2. Overkill - Taking Over (1987)

De meesten zullen hier liever The Years of Decay zien staan. Maar dit vind ik hun meest leuke werk. Catchy as hell.

3. Exodus - Fabulous Disaster (1989)

Bonded by Blood is dé klassieker. Maar Fabulous Disaster is mijn favoriet. "Good friendly violent fun in store for all".

4. Anthrax - Spreading the Disease (1985)

Wsl de minst bekende van the big 4 (metallica, megadeth, slayer & anthrax). Niettemin een classic album.

5. Testament - The New Order (1988)

De leider van the second wave of thrash. Hun debuutalbum was intens en snel. Op hun opvolger houden ze zich wat in en pogen ze wat meer variatie in hun songs te brengen. Beste song: Disciples of the Watch.

6. Forbidden - Forbidden Evil (1988)

Technisch perfecte thrash metal (vergelijkbaar met debuutalbum The Legacy van Testament).

7. Flotsam & Jetsam - Doomsday for the Deceiver (1986)

Voornamelijk bekend geworden als de band waarin Jason Newsted heeft gespeeld. Hun debuutalbum is nochtans een sterk staaltje thrash.

8. Sodom - Agent Orange (1989)

Nooit zo'n fan geweest van het Duitse trio (Sodom, Destruction, Kreator), maar Agent Orange is wel een fantastisch album.

9. Annihilator - Alice in Hell (1989)

Annihilator's debuut. Hebben ze echter nooit kunnen toppen.

10. Nuclear Assault - Game Over (1986)

Hardcore-achtige thrash. Eveneens geweldig debuut.

01. Exodus - Bonded by Blood (1985)
02. Forbidden - Forbidden Evil (1988)
03. Testament - The New Order (1988)
04. Overkill - The Years of Decay (1989)
05. Artillery - By Inheritance (1990)
06. Vio-Lence - Oppressing The Masses (1990)
07. Annihilator - Never, Neverland (1990)
08. Sacred Reich - The American Way (1990)
09. Death Angel - Act III (1990)
10. Kreator - Coma of Souls (1990)

In willekeurige volgorde, altijd lastig, zo'n favorietenlijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.