Genres / Rock / Wat is je favoriete Black metal (gerelateerde) band(s) op dit moment.
zoeken in:
0
maniac
geplaatst: 1 juni 2007, 23:55 uur
Ik zag dat er nog geen echt topic over Black metal gerelateerde bands was op deze forum.(bij deze)
Het is niet mijn favoriete voorkeur aan muziek,de teksten b.v. van de meeste bands interesseert mijn echt geen kont, (als je ze al kunt verstaan trouwens) de donkere sfeer in de muziek spreekt me daarintegen wel aan.
Ik luister de laatste tijd naar Moonsorrow's "Viides Luku-Havitette" (lekkere echt epische Viking-Metal, hun kortste nm. b.v duurt op deze cd ongeveer 26 min)
en Shining "V, halmstad" (desolate Doom/Black metal ,met goed geproduceerde piano intemezzo's, samples en akoestische gitaren. En maniakale zang van ene Kvarfort die niet helemaal spoort geloof ik maar, het gaat mijn puur om de muziek en die spreekt mij aan.
Ik hoor graag wat jullie goed vinden.
Het is niet mijn favoriete voorkeur aan muziek,de teksten b.v. van de meeste bands interesseert mijn echt geen kont, (als je ze al kunt verstaan trouwens) de donkere sfeer in de muziek spreekt me daarintegen wel aan.
Ik luister de laatste tijd naar Moonsorrow's "Viides Luku-Havitette" (lekkere echt epische Viking-Metal, hun kortste nm. b.v duurt op deze cd ongeveer 26 min)

en Shining "V, halmstad" (desolate Doom/Black metal ,met goed geproduceerde piano intemezzo's, samples en akoestische gitaren. En maniakale zang van ene Kvarfort die niet helemaal spoort geloof ik maar, het gaat mijn puur om de muziek en die spreekt mij aan.
Ik hoor graag wat jullie goed vinden.
0
Bobiej
geplaatst: 2 juni 2007, 00:00 uur
Black Metal is waarschijnlijk een van de weinige metalgenres die mij totaal niet kunnen boeien, het totale 'dark' imago, en satanisme (oké, bij veel Metalbands is het slechts als grapje, voor een 'gemeen' imago) wat uiterst serieus is in enkele gevallen, de zang en de riffs - wat ik heel belangrijk vind - trekt voor mij weinig interesse.
Burzum daarintegen, vind ik op de Ambient platen nog aardig interesant, maar verder hou ik me liever van dit genre af
.
Burzum daarintegen, vind ik op de Ambient platen nog aardig interesant, maar verder hou ik me liever van dit genre af
.
0
lambf
geplaatst: 2 juni 2007, 00:43 uur
Black-metal is niet echt een genre wat ik luister. De enige Black-metal-gerelateerde muziek die ik luister is:
Anaal Nathrakh: Een mix van black en grind, erg goed.
Stalaggh: Dit is wat meer voor de mensen met een hard gehoor. Dit is harsh (harde) Noize met schreeuwend mensen - volgens henzelf psychopaten- en op de achtergrond speelt er dan nog een black-metalbandje een paar melodieën.
Anaal Nathrakh: Een mix van black en grind, erg goed.
Stalaggh: Dit is wat meer voor de mensen met een hard gehoor. Dit is harsh (harde) Noize met schreeuwend mensen - volgens henzelf psychopaten- en op de achtergrond speelt er dan nog een black-metalbandje een paar melodieën.
0
geplaatst: 2 juni 2007, 01:34 uur
Het is ook niet mijn genre, maar Filosofem van Burzum, de full lenght van Thorns en de EP Weltherrschaft van Mezzerschmitt kunnen me wel bekoren.
En misschien nog even Red Harvest noemen, aangezien die ook uit de Noorse scene komen, alhoewel het eigenlijk een industrial metalband is.
En misschien nog even Red Harvest noemen, aangezien die ook uit de Noorse scene komen, alhoewel het eigenlijk een industrial metalband is.
0
Berzerker
geplaatst: 2 juni 2007, 10:37 uur
Black metal heerst! Mijn favoriete artiest is Varg Vikerness (geheel Burzum), Mayhem mag er ook zijn, alleen kan ik de vocalen niet echt uitstaan (op elk van hun platen), Immortal vind ik ook ontzettend goed, en natuurlijk Arathorn! Arathorn is voor mij een nieuwe ontdekking, ze hebben in totaal 1 album uitgebracht (dat ik kon vinden iig) en dat klinkt echt ontzettend goed. Accordeon en keyboards worden volop gebruikt, zonder dat het iets van de hardheid van de muziek wegneemt.
Verder vind ik Fluisterwoud, Haatstrijd en Lugubrum ook goed (alledrie van nederlandse bodem) en ook wel het beluisteren waard.
Er zijn er gewoon teveel om op te noemen die goed zijn, maar je moet er natuurlijk wel in geintresseerd zijn.
Verder vind ik Fluisterwoud, Haatstrijd en Lugubrum ook goed (alledrie van nederlandse bodem) en ook wel het beluisteren waard.
Er zijn er gewoon teveel om op te noemen die goed zijn, maar je moet er natuurlijk wel in geintresseerd zijn.
0
lambf
geplaatst: 2 juni 2007, 22:18 uur
lambf schreef:
Black-metal is niet echt een genre wat ik luister. De enige Black-metal-gerelateerde muziek die ik luister is:
bands...
bands...
Belphegor helemaal vergeten
. Eerst maakten ze chaotische black maar al voor een redelijk lange tijd maken ze vette death/black.
0
geplaatst: 4 juni 2007, 00:37 uur
aangezien ik bijna alle metal genres luister, staat black best hoog,al kan ik niet zo 1,2,3 op al die namen komen, moet ik me hele cd kast door gaan zoeken... darkthrone,mayhem,satyricon vergeet je natuurlijk niet, te bekend, je ziet die namen overal wel vallen, al heb ik er een jaar of 3 niet meer naar geluisterd, die me nog erg bijstaat is keep of kalessin.. voor mij persoonlijk beste release van de afgaande 3 jaar, wat een onmenselijk snel en vette plaat is dat toch.. nieuwe van setherial vind ik ook erg goed, asmodeus is ook een aanrader..
en natuurlijk het death/black genre zoals al eerder genoemd belphegor, hun laatste 3 platen zijn ook erg LEIP!!!!
en het melodieuze black scene ben ik ook gek van.. ad inferna, dark fortress, mactatus etc etc..
black roeleert gewoon.. vooral de snelheid en gekrijg
en natuurlijk het death/black genre zoals al eerder genoemd belphegor, hun laatste 3 platen zijn ook erg LEIP!!!!
en het melodieuze black scene ben ik ook gek van.. ad inferna, dark fortress, mactatus etc etc..
black roeleert gewoon.. vooral de snelheid en gekrijg

0
DVN88
geplaatst: 3 juli 2007, 17:59 uur
marduk geniet van mijn voorkeur. en ad hominem vind ik ook goed.
verder:
absurd
burzum
darkthrone (behalve hun eerste album)
fluisterwoud
haatstrijd
mayhem (vanaf de mysteriis dom sathanas)
nocte obducta
satyricon
zwartketterij
nope, geen venom, ik weet dat zij zo'n beetje verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van black metal, maar verder vind ik ze gewoon slecht
verder:
absurd
burzum
darkthrone (behalve hun eerste album)
fluisterwoud
haatstrijd
mayhem (vanaf de mysteriis dom sathanas)
nocte obducta
satyricon
zwartketterij
nope, geen venom, ik weet dat zij zo'n beetje verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van black metal, maar verder vind ik ze gewoon slecht
0
lambf
geplaatst: 7 juli 2007, 21:54 uur
Net Iperyt ondekt, wat een vette band is dat
- Hardcore meets Black Metal, ook een aanrader voor The Berzerker fans.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 23:31 uur
Behemoth (Black/Death), 1349, Anaal Nathrakh en Aborym.
EDIT: verder vind ik The Kovenant (daarvoor: Covenant) ook wel echt goed, vooral Animatronic, maar dat is meer Symfonisch en nog weinig Black.
EDIT: verder vind ik The Kovenant (daarvoor: Covenant) ook wel echt goed, vooral Animatronic, maar dat is meer Symfonisch en nog weinig Black.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 23:31 uur
lambf schreef:
- Hardcore meets Black Metal, ook een aanrader voor The Berzerker fans.Pardon?!
Die moet ik checken

0
geplaatst: 1 augustus 2007, 09:52 uur
lambf schreef:
- Hardcore meets Black Metal, ook een aanrader voor The Berzerker fans.Klinkt wel interresant. Op de website kun je 2 nummers downloaden.

http://www.iperyt.pl/
0
geplaatst: 12 september 2007, 20:10 uur
Catamenia schijnt nordic black te zijn.... Dan is dat maar mijn favoriet 

0
geplaatst: 19 september 2007, 19:51 uur
IK weet niet echt veel van black metal, maar ik denk: Dimmu Borgir, die hebbe best wel vette nummers
0
geplaatst: 22 september 2007, 12:52 uur
Emperor
Gorgoroth
Darkthrone
1349
Old man's Child
Dimmu Borgir
Gorgoroth
Darkthrone
1349
Old man's Child
Dimmu Borgir
0
geplaatst: 23 september 2007, 10:31 uur
Lunar Aurora
The Ruins of Beverast
Blut Aus Nord
Deathspell Omega
Secrets of the Moon
Black Funeral
La Division Mentale
Wolves in the Throne Room
Funeral Procession
Peste Noire
...
Absoluut mijn favoriete genre; al sluipt er steeds meer andere muziek mijn speakers binnen.
Favoriete nummer: A Huadiga Fluag - Lunar Aurora (split met Paysage d'Hiver).
The Ruins of Beverast
Blut Aus Nord
Deathspell Omega
Secrets of the Moon
Black Funeral
La Division Mentale
Wolves in the Throne Room
Funeral Procession
Peste Noire
...
Absoluut mijn favoriete genre; al sluipt er steeds meer andere muziek mijn speakers binnen.
Favoriete nummer: A Huadiga Fluag - Lunar Aurora (split met Paysage d'Hiver).
0
geplaatst: 10 oktober 2007, 15:37 uur
Black Metal is totaal mijn ding niet, maar Dissection en Behemoth kan ik zeker op prijs stellen. Waarschijnlijk omdat die groepen zwaar de Death Metal-richting uitgaan en dat is een metal subgenre waar ik wel voor te vinden ben.
0
geplaatst: 11 december 2007, 19:40 uur
Black metal for the win!
mijn favourite black metal band is Amon Amarth
ook Arch Enemy is lekkere herrie (misschien meer death metal)
zelf heb ik ook een Black/Death metal bandje gestart... nouja.. in die richting dan.
check onze site
je kunt onze aankomende demo's gratis downloaden.
http://www.last.fm/music/Dental+Issues/
-Koen
mijn favourite black metal band is Amon Amarth
ook Arch Enemy is lekkere herrie (misschien meer death metal)
zelf heb ik ook een Black/Death metal bandje gestart... nouja.. in die richting dan.
check onze site
je kunt onze aankomende demo's gratis downloaden.http://www.last.fm/music/Dental+Issues/
-Koen
0
MetalDex
geplaatst: 11 december 2007, 19:53 uur
Zowel Amon Amarth als Arch Enemy zijn death metal (respectievelijk viking en melodic), geen black.
0
Empyrium
geplaatst: 12 december 2007, 18:34 uur
1349
Alkonost
Allegiance
Behemoth
Borgnagar
Bulldozer
Burzum
Dark Funeral
Darkthrone
Deathspell Omega
Dissection
Emperor
Gorgoroth
Immortal
Limbonic Art
Marduk
Mayhem
Nav'
Necromantia
Opera IX
Satyricon
Summoning
Tartaros
Venom
Zyklon-B
Alkonost
Allegiance
Behemoth
Borgnagar
Bulldozer
Burzum
Dark Funeral
Darkthrone
Deathspell Omega
Dissection
Emperor
Gorgoroth
Immortal
Limbonic Art
Marduk
Mayhem
Nav'
Necromantia
Opera IX
Satyricon
Summoning
Tartaros
Venom
Zyklon-B
0
geplaatst: 12 december 2007, 20:53 uur
Wow, ik zie in nog geen enkel lijstje Funeral Mist staan. Die band heerst echt de helft van de Black Metalbands van de wereld. Hun album Salvation is echt zeer sterk. Met die gast die nu bij Marduk zit op de vocalen.
* denotes required fields.