MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Wat is je favoriete Black metal (gerelateerde) band(s) op dit moment.

zoeken in:
Akron777 schreef:
Kent iemand Keep of Kalessin?? Vrij onbekend. Bracht recent een aantal platen uit die me wel aanspraken (Kolossus). De riffs zijn duidelijk Black Metal maar het geluid heeft vaak wat meer van de Death Metal weg. En probeer dat eens te combineren met een zanger die enkele keren klinkt als Lemmy of als Abbath die lemmy nadoet en ja, je hebt Keep of Kalessin. Deed me soms wat denken aan Behemoth, maar zeker niet verkeerd.

Ken de band ja, snap de link met Lemmy niet helemaal. Vrij epische black metal, die soms wat gemaakt of kitscherig overkomt naar mij. Zo af en toe weten ze echter wel een goed nummer te schrijven.

Akron777
De zang op Ascendant, die komt redelijk overeen. Althans, daar deed het me toch zeer sterk aan denken.

Krallice - Dimensional Bleedthrough (2009)

(afbeelding)

Eens even toevoegen, zie net dat het album niet op MuMe staat.

Ik reken voor het gemak de hele first wave maar even niet mee, voordat ik allemaal discussies krijgen over wat er wel of niet BM is.

Als ik alleen kijk vanaf de second wave dan gaat mijn stem overduidelijk naar Emperor. ^_^

pff dat zijn er nogal wat.

Ik denk dat Emperor ook bij mij wel op één staat, of ze nu wel of niet treu zijn.

Vervolgens hangt het heel erg van mijn stemming af,

Zonder enige twijfel Arcturus !

Emperor.

aslan (crew)
The 10 most expensive black metal albums - examiner.com

nu blijkt dat mijn album Deathcrush tot 2.500 $ waard is is plots MAYHEM mijn favoriete black metal bandje

Haha, ook een klein hoopje geld.

Een hoop geld voor amper 20 minuten pure rommel.

Jammer dat ik ze destijds niet op LP heb gekocht. Ik heb er wel een aantal uit het rijtje destijds op cd gekocht. Maar die ontstijgen de 20 dollar niet op ebay.

Stijn_Slayer
aslan schreef:
The 10 most expensive black metal albums - examiner.com

nu blijkt dat mijn album Deathcrush tot 2.500 $ waard is is plots MAYHEM mijn favoriete black metal bandje

Meteen die rommel verkopen dus.

En Mayhem danken dat je er heel veel geld aan hebt verdiend.
Als dat geen contradictio in terminis is?

aslan (crew)
misschien moet ik nog een jaar of tien wachten met de verkoop
of tot 2037, met de 50ste verjaardag van het album...

het is maar dat ik er zo moeilijk afstand van kan doen hé

Ik heb niet echt een favorite BM band maar een van mn favo band is toch wel Mayhem. Alhoewel Destroyer 666 en Behexen ook niet verkeerd klinken.

Verder heb ik niet veel met bands als Dimmu Borgir dat klinkt meer op een starwars sountrack dan op BM ieders geval de nieuwe dan. De band Marduk word ook vaak opgenoemt maar dat is meer het ruigere werk in de BM ik hou het liever op bands als Behexen,Satanic Warmaster of Destroyer 666 en een beetje in die richting. Verder heb ik ook niet veel met bands als Enslaved en dat soort viking/black metal bands...

Enslaved Viking/Black Metal noemen? Hun laatste albums zijn meer Progressieve Black Metal, de eerste albums zijn gewoon Black Metal, niks Viking.

De thema's gaan wel vaak over vikingen en daar bij heeft het ook wat viking elementen en ze maken wel viking/black metal nummers...

Vroeger, tegenwoordig zou ik het meer progressive metal noemen, het is zelfs niet echt black metal meer te noemen.

Neemt niet weg dat Enslaved een top band is.

Make A Change...Kill Yourself

En Alcest maar die hebben alleen wat elementen van black metal her en der

Yann Samsa
Ulver (drie oudste werken)
Hypothermia

Op dit moment steekt er één band met kop en schouders boven alles uit en dat is Deathspell Omega. Wat een band. Geen woorden voor.

Verder vind ik van de nieuwere generatie Funeral Mist, Graupel, Peste Noir en Ruins Of Beverast erg de moeite waard.

Ik heb Burzum altijd wel plezante muziek gevonden.

Emperor, Celtic Frost, Mercyful Fate, Ihnsahn

Megaschop voor dit topic, dank aslan. Veel black metal luister ik nog steeds niet, maar ben wel erg te vinden voor Bölzer (!), Darkthrone, Abyssal, Deafheaven, Funeral Mist (Salvation), Germ (als dat meetelt) en Peste Noire.

Venom tel ik niet mee, al is dat ook een bazenband.

Een albumtoplijst, uit de losse pols:

1. Bölzer - Aura
2. Funeral Mist - Salvation
3. Abyssal - Novit Enim Dominus Qui Sunt Eius
4. Darkthrone - Transilvanian Hunger
5. Peste Noire - Peste Noire

Sammael
bennerd, als je Funeral Mist gaaf vindt, gaat misschien de debuut EP van Ofermod je ook wel bevallen, Mysterion Tés Anomias. Ligt een beetje in hetzelfde straatje, beide bands komen ook uit dezelfde scene en hebben wel eens lyrics voor elkaar geschreven en zo.

Bölzer vind ik ook fantastisch, daar gaan we nog heel veel van horen. Deafheaven is een van mijn favoriete bands. Immortal, Ulver (de eerste drie albums) en Deathspell Omega behoren al lang tot mijn favorieten, dat vind ik de drie beste blackmetalbands.

Voor de rest: Altar of Plagues, Dodecahedron, Enslaved, Krallice, Oranssi Pazuzu, Secrets of the Moon, The Ruins of Beverast, Woods of Desolation.

bennerd schreef:
Megaschop voor dit topic, dank aslan. Veel black metal luister ik nog steeds niet, maar ben wel erg te vinden voor Bölzer (!), Darkthrone, Abyssal, Deafheaven, Funeral Mist (Salvation), Germ (als dat meetelt) en Peste Noire.

Venom tel ik niet mee, al is dat ook een bazenband.

Een albumtoplijst, uit de losse pols:

1. Bölzer - Aura
2. Funeral Mist - Salvation
3. Abyssal - Novit Enim Dominus Qui Sunt Eius
4. Darkthrone - Transilvanian Hunger
5. Peste Noire - Peste Noire

Ik ken alleen die eerste niet, maar 2 t/m 5 zijn wel zeer straf!

Sammael schreef:
bennerd, als je Funeral Mist gaaf vindt, gaat misschien de debuut EP van Ofermod je ook wel bevallen, Mysterion Tés Anomias. Ligt een beetje in hetzelfde straatje, beide bands komen ook uit dezelfde scene en hebben wel eens lyrics voor elkaar geschreven en zo.

Dat klinkt inderdaad wel vet! Lekker 90's, maar met een inderdaad heel dikke Funeral Mist-sfeer. Eens binnenslingeren en op repeat zetten.

aslan (crew)

Kan iemand me met betrekking tot dit genre misschien wat goede tips geven? Heb wel al naar aardig wat van het genre geluisterd, maar er is weinig binnen die stroming wat me weet te beklijven.

Ik ben dol op Behemoth, Enslaved, Celtic Frost (alsook de onofficiële "voortzetting" genaamd Triptykon) en Mercyful Fate. Geen van die bands spelen echte black metal, maar hebben wel aardig wat elementen van het genre in hun muziek steken. Voorts vind ik ook bijzonder goed: Emperor (voornamelijk "Anthems" is fantastisch, "Prometheus" vond ik ook zeker niet slecht maar op sommige momenten iets te kakofonisch), Agalloch (ook geen echte black metal, maar de elementen van dat genre schijnen wel sterk door), Nachtmystium (voornamelijk het "Assassins" album) en Deathspell Omega ("Si Monvmentvm" vind ik zowat het epitoom van wat ik me zou voorstellen bij de "kwaadaardige" black metal sound als ik nog niets van het genre gehoord mocht hebben).

Wolves In The Throne Room, Blut Aus Nord en Deafheaven heb ik beluisterd, maar het deed me eigenlijk vrij weinig. Verder heb ik ook naar aardig wat geluisterd van Mayhem, Burzum, Satyricon, Immortal, Watain, Gorgoroth en Marduk. En ja, vreselijk vond ik het nu ook weer niet maar ik vind niet echt een reden om er nog meer van mijn tijd, laat staan geld, aan te bieden. Dan moet ik zeggen dat Wolves In The Throne Room's "Two Hunters", nog veruit het meest op me lijkt te groeien.

Maar mocht iemand nog tips hebben, ze zijn altijd welkom!

Onweerwolf
Ik krijg het idee dat je vooral houdt van de de wat meer progressieve en/of avant-gardistische en/of melodieus-doch-nog-steeds-extreme varianten van blackmetal

Derhalve hier een aantal albums in die stijlen die wat mij betreft allemaal gruwelijk gaaf zijn en waar je hopelijk wat in kunt vinden.

Arcturus - Aspera Hiems Symfonia
Abigor - Nachthymnen (From The Twilight Kingdom)
Austere - To Lay Like Old Ashes
Drudkh - Microcosmos
Empyrium - Songs Of Moors & Misty Fields
Helheim - Jormundgand
In The Woods... - HEart Of The Ages
Kampfar - Kvass
Limbonic Art - Moon In The Scorpio
Nagelfar - Hünengrab Im Herbst
Negură Bunget - Vîrstele Pamîntului
Oranssi Pazuzu - Kosmonument
Solefald - The Linear Scaffold

En vermoedelijk ten overvloede; als je dol bent op Mercyful Fate dan is King Diamond natuurlijk een must.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.