Genres / Rock / Wat is je favoriete Black metal (gerelateerde) band(s) op dit moment.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 13:53 uur
Hartelijk bedankt voor de tips Onweerwolf 
Van Drudkh had ik wel al wat beluisterd, maar de rest ken ik nog niet. Mijn kennis van het genre is, wat wel al af te lezen viel uit het noemen van mijn favorieten, beperkt tot de meer "populaire" bands binnen de stroming.
Bathory is nog zo'n band die ik beluisterd heb, maar daar leek het album "Hammerheart" me bijzonder goed te bekoren. En daar is natuurlijk bijna geen BM meer op te bespeuren.
Ik zal je tips zo snel mogelijk eens uitproberen

Van Drudkh had ik wel al wat beluisterd, maar de rest ken ik nog niet. Mijn kennis van het genre is, wat wel al af te lezen viel uit het noemen van mijn favorieten, beperkt tot de meer "populaire" bands binnen de stroming.
Bathory is nog zo'n band die ik beluisterd heb, maar daar leek het album "Hammerheart" me bijzonder goed te bekoren. En daar is natuurlijk bijna geen BM meer op te bespeuren.
Ik zal je tips zo snel mogelijk eens uitproberen

0
geplaatst: 17 augustus 2015, 16:56 uur
Pak de laatste albums van Abigor en Nightbringer ook direct maar mee. Ben je wel even zoet, denk ik
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 19:56 uur
En Peste Noire & The Ruins of Beverast, als je van een uitdaging houdt. 

0
geplaatst: 17 augustus 2015, 22:16 uur
Sowieso Peste Noire. De laatste Abigor viel vies tegen, maar de plaat daarvoor was best goed. Voor de rest heb ik weinig met dat soort doordachte black metal.
0
aslan (crew)
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:19 uur
als je van wat meer prog black metal houdt, dan denk ik aan:
Nocte Obducta
Dornenreich
Darkspace
(uit Metalladder per genre (Black Metal))
Nocte Obducta
Dornenreich
Darkspace
(uit Metalladder per genre (Black Metal))
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 00:22 uur
Bedankt voor de tips iedereen! Ik denk dat ik met betrekking tot dit genre wel even verzadigd ben 
Hier en daar al wat beluisterd. Vooral die "Ego Dominus Tuus" van Nightbringer is wel een bijzonder aangename ontdekking. Wat ik al beluisterd heb van "Microcosmos" van Drudkh vond ik ook goed te pruimen. Die vliegen alvast op het lijstje.
Peste Noire is...apart. Heb er nog maar enkele dingen van beluisterd, maar het lijkt me iets wat even moet bezinken

Hier en daar al wat beluisterd. Vooral die "Ego Dominus Tuus" van Nightbringer is wel een bijzonder aangename ontdekking. Wat ik al beluisterd heb van "Microcosmos" van Drudkh vond ik ook goed te pruimen. Die vliegen alvast op het lijstje.
Peste Noire is...apart. Heb er nog maar enkele dingen van beluisterd, maar het lijkt me iets wat even moet bezinken

0
Sammael
geplaatst: 18 augustus 2015, 11:55 uur
Misschien dat de band Summoning je kan bevallen, een band met een basis in de Black Metal, die daarna een meer epische, door Tolkien geïnspireerde koers is gaan varen. Stronghold zou dan bijvoorbeeld een goed album zijn om eens uit te proberen. Ik ben zelf altijd erg onder de indruk geweest van de debuut-EP van Ofermod, Mystérion Tés Anomias. Ik las dat je Deathspell Omega goed vond, en Ofermod heeft daar deels als inspiratie voor gediend. Zelf ben ik de laatste tijd de band Secrets of the Moon aan het ontdekken, een meer Doomgerichte Black Metal met een heel eigen gezicht. Vooral het album Seven Bells is erg goed.
Hopelijk zit er iets bij waar je wat mee kan.
Verder onderschrijf ik ook de meeste tips die hier al genoemd zijn.
Hopelijk zit er iets bij waar je wat mee kan.
Verder onderschrijf ik ook de meeste tips die hier al genoemd zijn.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 19:18 uur
Bedankt Sammael, ik zet ze ook op het lijstje van te beluisteren muziek 
Black metal lijkt me sowieso meer een subgenre te zijn waar je -veel meer nog dan bij andere metal subgenres- vaak echt in de underground moet gaan zoeken om goed spul te vinden. De "populaire" bands die ik goed vind zoals Behemoth, Enslaved, Celtic Frost/Triptykon of Agalloch lijken eigenlijk amper black metal te zijn. En van de meer populaire bands die een eerdere straightforward BM sound hebben/hadden vond ik alleen Emperor (vooral "Eclipse" en "Anthems") en Dimmu Borgir's "Enthrone Darkness Triumphant" (hun latere bombastische werk kan ik niet verteren) echt goed.
Deathspell Omega was dan een meer "obscure" band (hoewel ze blijkbaar toch wel wat naamsbekendheid hebben) die ik had ontdekt en dat vond ik prima.
Doorgaans neig ik veel meer naar death metal, thrash/groove, sludge en grind toe dan naar black metal. Maar ik ga geen nonsensicale dingen lopen verkondigen zoals "black metal suckt" zonder dat ik het genre een eerlijke kans heb gegeven.

Black metal lijkt me sowieso meer een subgenre te zijn waar je -veel meer nog dan bij andere metal subgenres- vaak echt in de underground moet gaan zoeken om goed spul te vinden. De "populaire" bands die ik goed vind zoals Behemoth, Enslaved, Celtic Frost/Triptykon of Agalloch lijken eigenlijk amper black metal te zijn. En van de meer populaire bands die een eerdere straightforward BM sound hebben/hadden vond ik alleen Emperor (vooral "Eclipse" en "Anthems") en Dimmu Borgir's "Enthrone Darkness Triumphant" (hun latere bombastische werk kan ik niet verteren) echt goed.
Deathspell Omega was dan een meer "obscure" band (hoewel ze blijkbaar toch wel wat naamsbekendheid hebben) die ik had ontdekt en dat vond ik prima.
Doorgaans neig ik veel meer naar death metal, thrash/groove, sludge en grind toe dan naar black metal. Maar ik ga geen nonsensicale dingen lopen verkondigen zoals "black metal suckt" zonder dat ik het genre een eerlijke kans heb gegeven.
0
thedude1975
geplaatst: 29 september 2015, 22:11 uur
Ik luister de laaste tijd weer wat meer (black) metal. Twee albums die me positief opvielen en die ik zeker vaker ga luisteren zijn Dawn - Nær Sólen Gar Niþer for Evogher en Vinterland - Welcome My Last Chapter.
Daarnaast luister ik momenteel veel naar Immortal - At the Heart of Winter en Dissection - Storm of the Light's Bane. Ik hou van sfeervolle en melodieuze metal. Bands als Agalloch en Alcest hoor ik ook graag en sowieso Iron Maiden.
Daarnaast luister ik momenteel veel naar Immortal - At the Heart of Winter en Dissection - Storm of the Light's Bane. Ik hou van sfeervolle en melodieuze metal. Bands als Agalloch en Alcest hoor ik ook graag en sowieso Iron Maiden.
0
geplaatst: 29 september 2015, 22:52 uur
Dissection is natuurlijk een heel goede. Vooral de plaat die je noemt.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 08:36 uur
Sargeist was geweldig op Netherlands deathfest. Ook even wat meer in verdiepen.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 19:47 uur
Klopt het is een zeer goed band ik hou wel van zulke bands maar natuurlijk mag Dark funeral ook niet ontbreken ?
0
geplaatst: 11 mei 2017, 22:18 uur
Damn, als ik nu mijn berichten uit 2015 teruglees, is het eigenlijk fantastisch hoe die extreme metal in de tussentijd op me is gegroeid.
1
geplaatst: 21 mei 2017, 14:04 uur
Vroeger vond ik Heavy metal al extreem genoeg maar toen ben ik me meer gaan verdiepen in Death/Black nu wil ik niet meer anders
1
aslan (crew)
geplaatst: 17 oktober 2018, 13:24 uur
Enkele interessante black metal albums uit 2018:
Iskald - Innhøstinga [Full album]
Mare - Ebony Tower [Full album]
Darvaza - Darkness in Turmoil [Full album]
Eïs - Stillstand und Heimkehr [EP trailer]
Carpe Noctem - Vitrun (Track: Hér hvílir bölvun)
Imperial Triumphant - Vile Luxury [Full album]
Dauþuz - Des Zwerges Fluch [Full album]
Altars of Grief - Iris [Full Album]
Manii - Sinnets Irrganger [Full Album]
Windfaerer - Alma [Full Album]
Theudo - De Roep van het Woud (Track: Waar Kraaien de Ondergang Bezingen)
Uuntar - Voorvaderverering [Full Album]
Iskald - Innhøstinga [Full album]
Mare - Ebony Tower [Full album]
Darvaza - Darkness in Turmoil [Full album]
Eïs - Stillstand und Heimkehr [EP trailer]
Carpe Noctem - Vitrun (Track: Hér hvílir bölvun)
Imperial Triumphant - Vile Luxury [Full album]
Dauþuz - Des Zwerges Fluch [Full album]
Altars of Grief - Iris [Full Album]
Manii - Sinnets Irrganger [Full Album]
Windfaerer - Alma [Full Album]
Theudo - De Roep van het Woud (Track: Waar Kraaien de Ondergang Bezingen)
Uuntar - Voorvaderverering [Full Album]
1
Onweerwolf
geplaatst: 17 oktober 2018, 14:17 uur
Gisteren deze band live gezien:
Een van de absoluut betere nieuwe bands aan het front. Ze komen uit België maar maken black metal die eigenlijk klinkt als een fusie van de Finse stijl (ijzig en extreem) en de Noorse stijl (sfeervolle ruis en subtiele gitaar melodieën). Ik heb deze EP al zes keer geluisterd sinds ik hem vorige week had gedownload en dat is opmerkelijk vaak voor mijn doen. Aanrader als je houdt van harde, compromisloze black die terug doet denken aan de 90's zonder té lo-fi of raw te klinken.
Een van de absoluut betere nieuwe bands aan het front. Ze komen uit België maar maken black metal die eigenlijk klinkt als een fusie van de Finse stijl (ijzig en extreem) en de Noorse stijl (sfeervolle ruis en subtiele gitaar melodieën). Ik heb deze EP al zes keer geluisterd sinds ik hem vorige week had gedownload en dat is opmerkelijk vaak voor mijn doen. Aanrader als je houdt van harde, compromisloze black die terug doet denken aan de 90's zonder té lo-fi of raw te klinken.
* denotes required fields.