menu

Genres / Rock / Wat is je favoriete Black metal (gerelateerde) band(s) op dit moment.

zoeken in:
avatar van Devoo
Vind het echt zeer vreemd dat er totaal nog niet over Bathory is gesproken, terwijl dat toch wel één van de bekendere "bands" is.

avatar van BarbarianLover
Dat zei je net ook al:P

Maarja, ik vind een Bathory op zn tijd wel lekker. Ik ga dan wel voor de meer 'Viking' albums zoals Blood and Ice en Nordland. Waardeloze muzikanten inderdaad maar wel toffe muziek.

bennerd
Als ze toffe muziek maken zijn het voor mij niet bepaald waardeloze muzikanten Maar technisch zal het wel weer brol zijn e.d.

avatar van Devoo
BarbarianLover schreef:
Dat zei je net ook al:P

Maarja, ik vind een Bathory op zn tijd wel lekker. Ik ga dan wel voor de meer 'Viking' albums zoals Blood and Ice en Nordland. Waardeloze muzikanten inderdaad maar wel toffe muziek.

Ja, ik weet het. Maar het is gewoon vreemd dat Bathory in dit topic nog niet genoemd werd, terwijl het toch wel de grondleggers van het genre zijn.

Geintje... XD

Stijn_Slayer
Vergeet Venom, Hellhammer, Celtic Frost en Mercyful Fate niet hè. Die zijn minstens net zo invloedrijk als Bathory. Geen van allen speelden daadwerkelijk black metal, maar zij gaven wel de eerste aanzet.

bennerd
Om de één of andere reden zie ik de invloed van Mercyful Fate niet direct. Gewoon omwille van de corpsepaint?

Stijn_Slayer
Dat, en de duivelse teksten. Qua instrumentatie is er eigenlijk geen overeenkomst.

avatar van Devoo
Stijn_Slayer schreef:
Vergeet Venom, Hellhammer, Celtic Frost en Mercyful Fate niet hè. Die zijn minstens net zo invloedrijk als Bathory. Geen van allen speelden daadwerkelijk black metal, maar zij gaven wel de eerste aanzet.

Klopt, maar volgens mij is Bathory de eerste band die de echt Black Metal speelt.

bennerd
Devoo schreef:
(quote)

Klopt, maar volgens mij is Bathory de eerste band die de echt Black Metal speelt.


Venom toch? Dat lijkt mij ook nogal blackerig.

Stijn_Slayer
Bathory zit er wat mij betreft het dichtste tegen aan, maar geen van allen zou ik echt black metal noemen.

bennerd
Bathory speelt 'echte' black metal, zeker weten. Even luisteren naar 'Under the Sign of the Black Mark'.

avatar van BarbarianLover
Wow, gister voor het eerst Dark Medieval Times van begin tot einde geluistert met een paar jonko's

Echt geniale sfeer als je ff door die productie bijt!

avatar van Lau1986
De eerste wave van black metal heeft helemaal niet te maken met de latere black metal (misschien in satanische thema, maar daar houd het eigenlijk wel op) bands als Venom, Mercyful Fate, Celtic Frost en inderdaad Bathory werden in de tijd black metal genoemd vanwege de occulte thema's die ze aanhingen.

De tweede wave aan black metal (die uit de jaren 90: oa Immortal, Satyricon, Enslaved etc) was muzikaal niet te vergelijken met eerder genoemde bands. Verder waren ze in hun thema's ook veel extremer.

Stijn_Slayer
Kijk, jij hebt het begrepen. Dat klopt als een bus.

avatar van andnino
Ik voel geen behoefte om me in die eerste golf te verdiepen.

avatar van Lau1986
Die eerste is toch gaver dan de tweede

Maar ik denk dat het hier maar over de andere moet gaan, want die eerste golf is ook wel in de heavy metal topics etc te bespreken.

avatar van aslan
aslan (crew)
Panchrysia - Deathcult Salvation (2008)


(afbeelding)

avatar van aslan
aslan (crew)

(afbeelding)

urgehal - ikonoklast


(afbeelding)

geist - galeere

avatar van andnino
Veel verder dan Shining, Anaal Nathrakh, Altar of Plagues, Ad Hominem en misschien Wolves In The Throne Room kom ik niet qua favoriete black-releases dit jaar. Misschien heb ik bepaalde dingen gemist?

Akron777
Die plaat van Ihsahn was misschien nog wel de moeite.

bennerd
Immortal bracht ook een lekker vette plaat uit naar mijn mening. Samen met Anaal Nathrakh mijn favoriete black metalplaat van 2009.

Akron777
Och uiteraard ...
Tegenwoordig zie ik Immortal niet meer echt als een Black Metalband. De meeste BM bands draai ik namelijk maar een paar keer per jaar, terwijl Immortal veelvuldig door mijn speakers dreunt. Jep Immortal is toch wel het hoogtepuntje van het jaar .

avatar van andnino
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik met het niet kennen van die band niet bijzonder veel mis...

bennerd
Ach, het is gewoon een gevestigde naam in het black metalgenre, maar volgens mij voor jou net iets te standaard om je te boeien.

Hoe is die Ad Hominem eigenlijk? Ik neem aan: hard en nietsontziend (en een beetje rechts... ).

Akron777
Een beetje rechts...
Te veel naar rechts is iets te absurd.

avatar van andnino
bennerd schreef:

Hoe is die Ad Hominem eigenlijk? Ik neem aan: hard en nietsontziend (en een beetje rechts... ).

Al een tijd niet meer gehoord, maar herinner me nog een prima black metalalbum, goede songs, geen missers. De thematiek moet je je gewoon niet te veel aan storen.

avatar van vin13
Emperor, Celtic Frost. Waar valt Moonspell onder?, ook geweldig.

Akron777
Kent iemand Keep of Kalessin?? Vrij onbekend. Bracht recent een aantal platen uit die me wel aanspraken (Kolossus). De riffs zijn duidelijk Black Metal maar het geluid heeft vaak wat meer van de Death Metal weg. En probeer dat eens te combineren met een zanger die enkele keren klinkt als Lemmy of als Abbath die lemmy nadoet en ja, je hebt Keep of Kalessin. Deed me soms wat denken aan Behemoth, maar zeker niet verkeerd.

avatar van Oldfart
Als alle kids hier braaf slapen duren de nachten soms lang en ga ik MuMe wel eens afstruinen voor interessante weetjes en berichten.
Zo kwam ik hier ook ' even ' langs en las " black metal".
Blijkbaar toch niet helemaal helder meer, want dacht even dat het hier onder andere ging om:

(afbeelding)

gelukkig nog maar drie uur voor ik weer naar huis mag ....

avatar van herman
Geef mij de Massive Attack-cover maar.

Of vind jij dat nonmusic?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.