MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Wat vinden jullie van videoclips?

zoeken in:
--> Wat vinden jullie van videoclips?
- Enkel voor janetten, vrouwen en negers? (zoals men vroeger dacht)
- Noodzakelijk: geen videoclip = geen goed album/nummer
- of nog iets anders?

--> Wat is de coolste videoclip?
--> Wat is de slechtste videoclip?

EDIT: ENKEL METAL/ROCK VIDEOCLIPS AUB!

--> videoclip: Voor een band is het steeds handig als een soort van "promovideo" voor een album. En als fan is het steeds leuk om dat te zien uiteraard.

--> Beste videoclip: Slayer - Seasons in the Abyss
Die mensen in het begin, die kaarten en hieroglyfen op de lange intro: vormt een mystiek sfeertje.
En wanneer de vocals beginnen dat ze int zand staan tusse de piramides omcirkelt door ruiters, af en toe verspringend op nacht.
En die beelden tussendoor.
PRACHTIG GEWOON

--> Slechtste videoclip:
Mercyful Fate - Witches dance.
Een van de slechtste nummers van Mercyful Fate. Wellicht zaten ze daardoor krap bij kas bij de videoclip, want die trekt totaal op niets...

- Wanneer de vocals beginnen bij 0:35: wat staat King daar te doen? Kon ie er niet gewoon tussen staan? Je ziet zo dat dat 'er op geplakt is' vanuit een andere tape.
- Da vuur en die rook: soms onduidelijk om de band te zien.
- Die hond op het refrein: Wat voor rol heeft die hond? In de lyircs staat niks over een hond + waarom pakt ie meer dan ene kwart van het beeld in + kan da beest nie stilzitten?+ waar staat ie naar te blaffen?
- Waarom doet king heel tijd dom tijdens de strofen in? (VB: 1:17-1:21 en 2:58-3:02 en 3:18: wat draagt dat toe tot de song?)
- Waarom krijgen we vanaf 2:00 maar witches te zien? De song gaat er over.
- En waarom lijkt het meer op elfjes: jongedames in witte jurkjes die ronddraaien.?
- En dat dat belachelijke gedoe vanaf 2:24. Waarom doet het mij aan Queen denken?
- De solo duidelijk en geheel in beeld brengen was ook teveel gevraagt... Bij 2de solo was het wel (bijna) goed.
Gelukkig zijn de video's bij King's solocariére wel goed tot zeer goed.

Videoclip KO al geweest?

Clips kunnen wel leuk zijn, en zelfs iets aan een nummer toevoegen of een band op de kaart zetten, maar oha. interesseren ze me niet zoveel.

AGE-411 schreef:
Wellicht zaten ze daardoor krap bij kas bij de videoclip, want die trekt totaal op niets...

Is een videoclip dan alleen goed met een groot budget?

Bobiej
Beste videoclip: Locust Star, Neurosis. Of het de officiele clip is; I don't know, ik heb het over het live optreden op Ozzfest, ergens in de jaren '90. Jemig, die mannen stralen een intense bezetenheid van hier tot tokio uit; met die beukende headbangs, de blik in hun ogen, de uitdrukkingen op hun gezicht; top !

Ook Seasons in the Abbyss is een toffe clip, past mooi bij de 'midden-oosterse' sfeer van het nummer.

Qua schoonheid kies ik toch voor Freak on a Leash van Korn, heel toffe clip, met die kogel, en de tekenfilm stukje wat aansluit op het artwork .

Slechtste videoclip: Ach, het gemiddelde 'kontenschuddersblingblinggroteautodikkenegers' videoclips vind ik niet echt denderend nee.

Raekwon the chef
Ik vind die van Mercyfull Fate eigenlijk nog wel meevallen, ik zie liever zoiets voorbijkomen dan die kontenschuddersblingblinggroteautodikkenegers videoclips

Bobiej
AGE-411 schreef:

- Noodzakelijk: geen videoclip = geen goed album/nummer

Een stelling die snel met de grond gelijk gemaakt kan worden :

Master of Puppets, Morningrise, Symbolic, Domination, Reign in Blood etc...

Raekwon the chef schreef:
Ik vind die van Mercyfull Fate eigenlijk nog wel meevallen, ik zie liever zoiets voorbijkomen dan die kontenschuddersblingblinggroteautodikkenegers videoclips

kontenschuddersblingblinggroteautodikkenegers gaan we het hier niet over hebben...
(daarom dat ik het ook neerzette ipv in het forum 'algemeen'. Om van die reacties als: "die videoclip is een slechte omdat er geen grote tieten in voor komen" te vermijden).

Welke Metal/rock videoclip vind je slecht?

Bobiej schreef:
Beste videoclip: Locust Star, Neurosis. Of het de officiele clip is; I don't know, ik heb het over het live optreden op Ozzfest, ergens in de jaren '90. Jemig, die mannen stralen een intense bezetenheid van hier tot tokio uit; met die beukende headbangs, de blik in hun ogen, de uitdrukkingen op hun gezicht; top !

Link naar die videoclip?

Bobiej
AGE-411 schreef:
(quote)

Link naar die videoclip?

Locust Star - Neurosis

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
Welke Metal/rock videoclip vind je slecht?

Echt slechte Metal/rock videoclips ken ik niet eigenlijk, zoals dat nummer van Mercyful Fate (wat trouwens een goed nummer is) kan ik me niet storen aan die dingen die jij net opnoemde, ik kijk nooit zo kritisch naar videoclips

maar wat ik wel goede vind:

Slayer - Seasons in the Abyss
Metallica - One
Iron Maiden - Aces High

de videoclip van Creed - With Arms Wide Open vind ik heel erg mooi,muziek is wel aardig
Op die manier had ik altijd al videoclips willen hebben

Raekwon the chef schreef:
(quote)

Echt slechte Metal/rock videoclips ken ik niet eigenlijk, zoals dat nummer van Mercyful Fate (wat trouwens een goed nummer is) kan ik me niet storen aan die dingen die jij net opnoemde, ik kijk nooit zo kritisch naar videoclips

maar wat ik wel goede vind:

Slayer - Seasons in the Abyss
Metallica - One
Iron Maiden - Aces High

Maja, tis eerder de verzameling van dommigheden op die video die mij irriteerden. En ook dat het nummer niet echt in de video past. Het wringt een beetje.
En dat het een goed nummer is, bwa... de 2 eerste en de come-back plaat waren stukken beter dan "time" (die overgens maar 3 stemmen heeft ofzo?)

Als je dat eens vergelijkt met een video van King Diamond's Solocariére. Dat zijn video's die tenminste aanslaan bij de mensen. Van zodra ze dit zien zijn ze overtuigd. Van die Mercyful Fate niet. http://www.youtube.com/watc...

En "one" van metallica is ook best een goede. Maar ik heb die al duizenden keren gezien dat het op den duur ook tegensteekt
"what is democraty?" - "I don't know. It have something to do with young men killing eachother i guess..."

Goed nummer, maar de clip vind ik maar matig.. gewoon concertregistratie met wat zwart/wit gebroken effectjes.

Deze is natuurlijk magistraal:

NIN - Closer

totaal nutteloos, zo'n videoclips. Waarom moet er zo'n show gebracht worden voor een nummer. Het gaat om de muziek. Als je wat visueel wilt geven aan je publiek, doe dat dan tijdens een optreden.

Ik kijk nooit (of zelden) naar muziek op MTF, TMF of JIMtv en dergelijke.

Fza
Pearl Jam - Do the evolution

Ik ben niet eens een Pearl Jam fan maar deze clip is echt briljant, beste clip überhaubt in mijn mening (dus niet alleen van rock/metal).

http://nl.youtube.com/watch?v=FoNmNmXExZ8

(one is zou mn 2de keus zijn. )

Ik kan echt weinig videoclips zien, meeste metal video clips zijn te gaar, de muziek is erg leip, maar de video clips zijn meestal echt om te janken zo amateuristisch slecht.. nou hou ik zoiezo niet zo van rockzone maar die videoclips maken het er nog slechter op en verneukt het hele imago van de band....zonde..

Kos
AGE-411 schreef:
- Enkel voor janetten, vrouwen en negers? (zoals men vroeger dacht)
.

Kos schreef:
(quote)
.

Dat was de reden dat men voor de periode 1990 veel minder metalvideoclip's vind.
Toen was dat voor sell-outs en janetten (als michael jackson, David Bowie) en andere zooi.

Lennonlover schreef:
totaal nutteloos, zo'n videoclips. Waarom moet er zo'n show gebracht worden voor een nummer. Het gaat om de muziek. Als je wat visueel wilt geven aan je publiek, doe dat dan tijdens een optreden.

Ik kijk nooit (of zelden) naar muziek op MTF, TMF of JIMtv en dergelijke.

De videoclips die we hier behandelen komen normaalgezien ook niet op MTF, TMF of JIMtv.
En ik denk niet dat in dit subforum iemand veel naar die muziekzenders kijkt, waar de laatste jaren als maar meer zever op komt.

Ik vind het zeer normaal dat er alleen maar zever op komt. Ze geven (zoals de radio draaien) de populaire muziek van vandaag. Dat brengt het meeste op. De populaire muziek is zware prut, dus ja...

Waar kun je dan de clips vinden waar jij naar kijkt?

Lennonlover schreef:
Ik vind het zeer normaal dat er alleen maar zever op komt. Ze geven (zoals de radio draaien) de populaire muziek van vandaag. Dat brengt het meeste op. De populaire muziek is zware prut, dus ja...

Op Youtube.com kun je veel vinden.

ROGER that!

lambf
Lennonlover schreef:

Kijk eens op http://www.uvtv.info/

EVANSHEWSON
Soms zijn videoclips leuk, als ze inventief en origineel zijn, maar 90 procent van de videoclips is absolute rommel die véél geld heeft gekost, om muziek aan te prijzen die het kopen meestal nog niet eens waard is, pure oogverblinding dus, want echt goede muziek moet het nooit van de clips hebben, maar van de muziek zelf.

Ik blijf Sledgehammer van Peter Gabriel één van de leukste clips allertijden vinden, maar ook Boys Keep Swinging van David Bowie is hilarisch.

Aan de meeste clips van die hiphoppers/rappers kan ik me alleen maar blauw ergeren omdat er geen greintje KLASSE van uitgaat;
vrouwen worden als goedkope hoertjes afgebeeld, de kledij van die gasten is vaak al om te kotsen, en de muziek daar wil ik helemaal over zwijgen, want daar word ik meestal nog zieker van...

EVANSHEWSON schreef:
Aan de meeste clips van die hiphoppers/rappers kan ik me alleen maar blauw ergeren omdat er geen greintje KLASSE van uitgaat;
vrouwen worden als goedkope hoertjes afgebeeld, de kledij van die gasten is vaak al om te kotsen, en de muziek daar wil ik helemaal over zwijgen, want daar word ik meestal nog zieker van...

Ik vond de hiphop video's in de 90s altijd wel leuk,maar het nieuwe millenium is misschien wel het dieptepunt van muziekvideo's wat dat betreft,terwijl er ook nog eens zoveel geld in word gepompt,shame shame.

Ik weet dat er een live versie van bestaat,heb zelfs de hele concert ervan,maar damn!wat zou ik toch graag een videoclip van Stairway to Heaven in deze tijd zien met de technieken die ze hebben,zou me wat worden.

Fza
Beastie Boys - Sabotage
http://nl.youtube.com/watch?v=-sbqIyeed4g

Meteen 1 van de aller beste muziekvideo ooit.
(meeste hiphop clips zijn slecht ja maar er zijn altijd wel een paar video's die leuk gedaan zijn, zoals California van dr. Dre, met de hele Mad Max setting).

Charles Manson
AGE-411 schreef:

- Enkel voor janetten, vrouwen en negers

hahahahahaha

Een videoclip kan een welkome aanvulling zijn op de muziek, maar is dat helaas vrijwel nooit. Het gros van de video's is er enkel om de aandacht van de (matige?) muziek af te leiden, zo lijkt het.

Ik vind het best wel tof om een videoclip te zien, zeer leuk voor de fans en handig voor de mensen die de band wil leren kennen.

Beste videoclip:
Chimaira - Nothing Remains
op een gedeelde plaats met
Lamb of God - Redneck

Slechtste videoclip:
Strapping Young Lad - Love?
Een van mijn favoriete nummers, maar helaas een ongelooflijk slechte clip.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:17 uur

geplaatst: vandaag om 05:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.