Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2010, 15:35 uur
Dank je Paul! Nog maar een paar new wave pareltjes 
Wat is er in de (begin) jaren 80 toch geweldige muziek uitgebroed
Aanrader!

Wat is er in de (begin) jaren 80 toch geweldige muziek uitgebroed

Aanrader!
0
skyline
geplaatst: 9 april 2010, 09:24 uur
N.a.v. the viking nog een keer the Snake Corps; geweldig nummer.
0
geplaatst: 9 april 2010, 09:40 uur
Bij het horen van Seagull's Eyes moest ik ineens aan Blacklist denken. Volgens mij zouden velen hier het album Midnight of the Century wel waarderen.
0
geplaatst: 9 april 2010, 20:43 uur
Prachtig nummer inderdaad
Het album heb ik in mijn bezit en kende het dus al 
0
geplaatst: 9 april 2010, 20:46 uur
reptile71 schreef:
Bij het horen van Seagull's Eyes moest ik ineens aan Blacklist denken. Volgens mij zouden velen hier het album Midnight of the Century wel waarderen.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Inderdaad is de gelijkenis vrij frappant met een intro die mij aan Under the Milky Way van The Church doet denken

0
geplaatst: 9 april 2010, 21:40 uur
The Snake Corps is mij teveel rock.
Dif Juz is zeer fraai. Bevindt zich nmm nog maar op de rand van post-punk/new wave. Bijna een begin van wat jaren later post-rock zou gaan heten.
Overigens staat YouTube vol met allerlei obscure wavebandjes die eigenlijk nauwelijks het vermelden waard zijn. Heel veel van hetzelfde. Ook sommige dingen hierboven vind ik nauwelijks interessant. Maar ik moet nog wat beter luisteren.
Dif Juz is zeer fraai. Bevindt zich nmm nog maar op de rand van post-punk/new wave. Bijna een begin van wat jaren later post-rock zou gaan heten.
Overigens staat YouTube vol met allerlei obscure wavebandjes die eigenlijk nauwelijks het vermelden waard zijn. Heel veel van hetzelfde. Ook sommige dingen hierboven vind ik nauwelijks interessant. Maar ik moet nog wat beter luisteren.
0
skyline
geplaatst: 9 april 2010, 21:58 uur
Hij is niet meer te stoppen. 
Skeletal Family heeft wel een plekje in mijn hart. Nou ja, Anne-Marie in ieder geval.
Ook al kon ze eigenlijk niet best zingen.

Skeletal Family heeft wel een plekje in mijn hart. Nou ja, Anne-Marie in ieder geval.

Ook al kon ze eigenlijk niet best zingen.
0
geplaatst: 9 april 2010, 22:03 uur
skyline schreef:
Die carnavalsact?

0
skyline
geplaatst: 9 april 2010, 22:09 uur
Ik loop met haar zo de polonaise en daarna mag ze mee naar buut'n m'n nieuwe brommer bekiek'n.

0
geplaatst: 9 april 2010, 22:18 uur
skyline schreef:
Ik loop met haar zo de polonaise en daarna mag ze mee naar buut'n m'n nieuwe brommer bekiek'n.
(quote)
Je Zündapp?
BTW: The Viking is echt losgeslagen. Ik kan het niet meer bijhouden. Lijdt hij aan een dwangneurose?

0
geplaatst: 9 april 2010, 22:28 uur
Skeletal Family... heb die clip al vaker gezien, maak dan GEEN clip want dit is echt suf.
Uit Amsterdam en nog steeds actief (weliswaar met nog slechts 1 origineel bandlid): The Ex
uit 1984
uit 2004
Uit Amsterdam en nog steeds actief (weliswaar met nog slechts 1 origineel bandlid): The Ex
uit 1984
uit 2004
0
geplaatst: 9 april 2010, 22:53 uur
Misschien ook wat te veel rock (denk VU) maar wel lekker rauw en uit 1982, geen slecht jaar. 

0
geplaatst: 9 april 2010, 23:28 uur
reptile71 schreef:
Misschien ook wat te veel rock (denk VU) maar wel lekker rauw en uit 1982, geen slecht jaar.
Leuk nummer, maar ik hoor hier geen wave meer. Dan kun je alle rock wel wave noemen. Maar goed, geeft mij weer enigszins een vrijbrief om een ander onderschat bandje te promoten.

* denotes required fields.