MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Dank je Paul! Nog maar een paar new wave pareltjes

Wat is er in de (begin) jaren 80 toch geweldige muziek uitgebroed

Aanrader!

Prachtnummer!

Na een paar keer beluisteren ben je om

skyline
N.a.v. the viking nog een keer the Snake Corps; geweldig nummer.

Bij het horen van Seagull's Eyes moest ik ineens aan Blacklist denken. Volgens mij zouden velen hier het album Midnight of the Century wel waarderen.

skyline schreef:
N.a.v. the viking nog een keer the Snake Corps; geweldig nummer.
(embed)

Prachtig nummer inderdaad Het album heb ik in mijn bezit en kende het dus al

reptile71 schreef:
Bij het horen van Seagull's Eyes moest ik ineens aan Blacklist denken. Volgens mij zouden velen hier het album Midnight of the Century wel waarderen.

(embed)

(embed)

Inderdaad is de gelijkenis vrij frappant met een intro die mij aan Under the Milky Way van The Church doet denken

The Snake Corps is mij teveel rock.

Dif Juz is zeer fraai. Bevindt zich nmm nog maar op de rand van post-punk/new wave. Bijna een begin van wat jaren later post-rock zou gaan heten.

Overigens staat YouTube vol met allerlei obscure wavebandjes die eigenlijk nauwelijks het vermelden waard zijn. Heel veel van hetzelfde. Ook sommige dingen hierboven vind ik nauwelijks interessant. Maar ik moet nog wat beter luisteren.

Bepaald geen kloon wave

skyline
Hij is niet meer te stoppen.

Skeletal Family heeft wel een plekje in mijn hart. Nou ja, Anne-Marie in ieder geval.
Ook al kon ze eigenlijk niet best zingen.

skyline schreef:
Skeletal Family heeft wel een plekje in mijn hart. Nou ja, Anne-Marie in ieder geval.

Die carnavalsact?

skyline
Chameleon Day schreef:
Die carnavalsact?

Ik loop met haar zo de polonaise en daarna mag ze mee naar buut'n m'n nieuwe brommer bekiek'n.

skyline schreef:
(quote)

Ik loop met haar zo de polonaise en daarna mag ze mee naar buut'n m'n nieuwe brommer bekiek'n.

Je Zündapp?

BTW: The Viking is echt losgeslagen. Ik kan het niet meer bijhouden. Lijdt hij aan een dwangneurose?

Na mijn winterslaapje weer energie genoeg dus

Skeletal Family... heb die clip al vaker gezien, maak dan GEEN clip want dit is echt suf.

Uit Amsterdam en nog steeds actief (weliswaar met nog slechts 1 origineel bandlid): The Ex

uit 1984

uit 2004

Erik houdt een YouTube feestje.

Het absolute feestvarken in huize viking is deze

Misschien ook wat te veel rock (denk VU) maar wel lekker rauw en uit 1982, geen slecht jaar.

Lekker nummer hoor Paul

Aanrader!

reptile71 schreef:
Misschien ook wat te veel rock (denk VU) maar wel lekker rauw en uit 1982, geen slecht jaar.

Leuk nummer, maar ik hoor hier geen wave meer. Dan kun je alle rock wel wave noemen. Maar goed, geeft mij weer enigszins een vrijbrief om een ander onderschat bandje te promoten.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.