MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
herman schreef:
Leuk nummer, maar ik hoor hier geen wave meer. Dan kun je alle rock wel wave noemen.

Dat was ook geen wave, maar meer rock, maar wel met vette VU invloeden en wie waren er o.a. van invloed op post-punk?
Uiteindelijk zijn overal natuurlijk wel verbanden tussen te vinden, dat is ook weer waar, maar soms mag je toch wel even losbreken uit een hokje door iets te noemen waarvan je denkt dat een gebruiker die in dit topic komt het mogelijk wel leuk vindt, ook al past het niet letterlijk in het hokje? Van jouw nummer hierboven kan ik dat niet zeggen.

Ik vind het prima dat je het plaatst hoor. Maar waarom zouden hier geen mogelijke Felt-fans rond kunnen lopen? Zo ver staat dat dat nu ook niet af van bv. The Smiths of Young Marble Giants.

Ach ja, is ook waar, zou ook best kunnen. Ik vind Harvest (Neil Young) ook een geweldig album, dus het kan allemaal.

Helemaal mijn smaak weer Bedankt Paul en Felt alhoewel geen new wave mag er ook zijn Herman

Nog een keer The Marigold.

Misschien ook wel niet echt post-punk/new wave maar toch zeker wel vette The Cure invloeden deze band.

Sheplays
Allemaal even doen.....

(afbeelding)
HOPE

In September 2009 a casual conversation led to a bold attempt to try to bring together
some of the biggest names from the goth scene to raise funds for the Sophie Lancaster Foundation.

It worked.

“Hope” will be a download only release to raise the maximum amount of
money with 100% of the price paid going directly to the foundation.

Since Sophie’s death the charity has worked hard to bring about change,
through workshops in schools and a campaign for an amendment to the Hate Crime laws.

The CD features unreleased material and tracks written especially for the foundation.
Every track has been kindly donated free of charge by the artist and it will be released on
May 22nd (World Goth Day), it will retail at £8.00.

Artists include:

New Model Army
Joolz (track and cover art)
The Last Dance (unreleased track)
Faith and the Muse
The Eden House
The Mission UK (unreleased track)
Alien Sex Fiend (remix)
Collide
Autumn Cannibals
Uninvited Guest
Sex Gang Children
UK Decay (remix)
and more...

Murder of Sophie Lancaster

Sophie Lancaster Foundation

The marigold is erg lekker!! Zeker dat gitaargeluid en die stemmen erbij.. beetje shoewave of newgaze

Capablanca - If You Order, I Will Obey Vol. 1.

Al een keer eerder getipt door R71 meen ik. Hier echter een link waar je het gehele album kunt beluisteren. Ik heb vluchtig geluisterd en het is zeker niet slecht. Eclectische Franse nu-wave.....alleen dat accent.

Dead Or Alive.

Geen grap, inderdaad van You Spin Me Around.
Die waren al een aantal jaar actief.

Dead Or Alive - I'm Falling

Dead or Alive - Number Eleven

Dead Or Alive - The Stranger

Kwaliteit van het eerste nummer is wel erg slecht.

Het tweede nummer is gelukkig steengoed

Maar wat vind je van de oude Dead Or Alive?

Ik vind er allemaal niks aan en jij? Vind het overigens wel behoorlijk gothic klinken die vroege DoA.

Ik ook.
Totaal anders dan de latere sound.
Persoonlijk hou ik hier wel van.

deric raven schreef:
Ik ook.
Totaal anders dan de latere sound.
Persoonlijk hou ik hier wel van.

In het bekende postpunk-boek van Reynolds (Rip it up and...)heeft hoofdstuk 22 de veelbetekenende titel Dark Things: Goth and the Return of Rock - imo een van de echte goede hoofdstukken, en niet alleen vanweg de kritische analyse.

However De gustibus non est disputandum en zo is het maar net.

Derek : Het vroegere werk van Dead Or Alive stond ook nog op mijn lijstje om in dit topic te plaatsen en orbit en consorten wat vinden jullie van de bandjes van de vorige twee pagina's?

The Laughing Mothers
Red Temple Spirits
Party Day
Flowers For Agatha
Burning Skies of Elysium
Ski Patrol
Half Church
Veil Veil Vanish
Snake Corps
Under Two Flags
Thrill Of The Pull
Dif Juz
Before
Zounds
Escape Artists
Autumn Cathedral
Moskow
The Cinematics
The Organ

Ben met name erg gecharmeerd van Burning Skies of Elysium(Alone) maar er staan wat mij betreft meer juweeltjes in bovengenoemde lijst

Land of Giants, uit Canada: ooit genoemd hier? Degenen die Rational Youth - zie MOOWS 1 wel konden verteren, zullen dit ook wel lusten, hun debuut:

Patrick Doval

The Sound Movement - The Last Time

Vrienden moet je tenslotte promoten....

The Last Time is nu eindelijk via een label uitgekomen op single in Engeland op 25 mei en kreeg goede kritieken in oa NME. Na een klote jaar 2009 (de hele band werd langdurig ziek) ziet de toekomst er weer zonnig uit. Een album staat in de maak voor eind dit jaar. Ik heb al enkele demo's gehoord en dat belooft veel goeds.
Voor wat meer nummers kijk eens op hun MySpace-pagina.
De band wil graag optreden in ons land, maar geld ontbreekt daar op dit moment voor. Misschien later dit jaar ter promotie van hun nieuwe album.

En nog wat nu-wave overeenkomstig onder meer het vertrouwde Interpol/Editors/Bloc Party recept:

The Chess - Priority

...en er zijn nog veel en veel meer van dit soort bands op het web te vinden.

Zie hier voor een site met heel veel nu-wave.

En dit is zeker een band om in de gaten te houden:

http://www.reddrapes.co.uk/

Lekker nummer van Tortoiseshell, beetje in de ESG-traditie denk ik. Klinkt enigszins tropisch door de Animal Collective-achtige zang en de wijdse productie:

Geachte (verstokte) New Wavers (en eventuele undercover agenten van de New Wave politie),

Waar kan ik nog voor een fatsoenlijke prijs The Sound - From the Lions Mouth krijgen. Het liefste een Nederlands bedrijf, aangezien ik geen zin heb in gedonder met een creditcard. Heb al wat rond gekeken maar nog niks kunnen vinden. Wie weet kan een van jullie een winkeltje uit zijn mauw schudden.

In dromeland zag ik er laatst nog een staan verder niet (ja bij ons in de cd-kast maar die blijft daar rustig staan ) Ik denk dat je heel veel mazzel moet hebben wil je die nog vinden voor hooguit een paar tientjes.

En je bent speciaal uit bed gegaan om mij dat te vertellen? Of was je aan het wandelen om 10 over 1 in de nacht? De remaster had ik op amazone gezien voor $80, Ik denk dat ik deze klassieker nog maar even moet laten liggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.