Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2011, 00:29 uur
azra schreef:
(embed)
Een redelijk intense liveband uit het koude Rusland.
(embed)
Een redelijk intense liveband uit het koude Rusland.
Ok, hij gaat aardig los op het eind en dat maakt het een beetje goed, maar voor het grootste deel overtuigt het me in het geheel niet. Wat zingt hij trouwens, Duits of Frans?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2011, 19:36 uur
Zag bij bol een verzamelaar met onderstaande nummers, ik ken alleen het nummer van Front 242, kent iemand de rest zijn allen Belgische bands?
1. Cabs Ambush - Kid Montana
2. Untitled 1 - Tristes Tropiques
3. Tumeurs - Prothese, Daniel B.
4. Program - Rel Rex
5. Human Zoo - Digital Dance
6. Kyoto - Polyphonic Size
7. Dans le Profondeurs - Satin Wall
8. Untitled 2 - Tristes Tropiques
9. Around Midnight - Pseudo Code
10. So Sah Gelleck Tissab - Slim Jack & H.F.C.
11. Spectators of Life - Names
12. Individuality - Siglo XX
13. Life in Reverse - Marine
14. Lamina Christus - Isolation Ward
15. Principles - Front 242
16. Allez Allez - Allez Allez
17. Emotions - Berntholer
18. The Real Thing - Jung
4. Program - Rel Rex
10. So Sah Gelleck Tissab - Slim Jack & H.F.C.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 19:59 uur
Dit is de 'B9'-compilatie (ooit bij Sandwich verschenen), waarvan 1 nummer van Daniel B voor zijn Front 242-tijd. Op CD door James Nice aangevuld met enkele zeldzame singles-tracks. Wellicht ook voorzien van uitgebreide liner notes:
B9 compilation (Sandwich Records) on CD on LTM - ltmpub.freeserve.co.uk
Vooral experimentele minimal wave/electropop op de LP, uitgezonderd de punky gitaren van Rel Rex, en het popnummer van Digital Dance (lijkend op vroege Cure, maar in een slechtere productie) en cold wave van Satin Wall. Niks wereldschokkends, maar op vinyl erg gezocht door Front 242-verzamelaars.
B9 compilation (Sandwich Records) on CD on LTM - ltmpub.freeserve.co.uk
Vooral experimentele minimal wave/electropop op de LP, uitgezonderd de punky gitaren van Rel Rex, en het popnummer van Digital Dance (lijkend op vroege Cure, maar in een slechtere productie) en cold wave van Satin Wall. Niks wereldschokkends, maar op vinyl erg gezocht door Front 242-verzamelaars.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 23:20 uur
DjFrankie schreef:
Zag bij bol een verzamelaar met onderstaande nummers, ik ken alleen het nummer van Front 242, kent iemand de rest zijn allen Belgische bands?
Ken ik vaag.
Nog nooit van gehoord.
Ken ik niet, maar Daniel B. is lid van Front 242
4. Program - Rel Rex
Onbekend is onbemind.
Nope.
Leuk synthwave groepje dat ooit nog door JJ Burnell (Stranglers bassist) werd geproducet.
Wellicht Waals maar onbekend.
Ik begin te vermoeden dat het om een Waals geïnspireerde verzamelaar zou kunnen gaan.
Ook weer een nobele onbekende voor mij.
10. So Sah Gelleck Tissab - Slim Jack & H.F.C
Driewerf neen.
.
Dat zijn die van het culthitje Calcutta dat werd geproducete door Martin Hannett.
Cold wave beats, maar niet mijn ding.
Belpop klassiekertje (eindelijk zou ik bijna zeggen), gingen over in Allez Allez.
Neen, dit is ons verder niet bekend.
Eén van hun allereerste wapenfeiten.
Nog een belpop klassiekertje: goeie wave meets funk.
Kennen we van My Suitor wat een culthit werd.
Never heard of
Ken ik vaag.
Nog nooit van gehoord.
Ken ik niet, maar Daniel B. is lid van Front 242
4. Program - Rel Rex
Onbekend is onbemind.
Nope.
Leuk synthwave groepje dat ooit nog door JJ Burnell (Stranglers bassist) werd geproducet.
Wellicht Waals maar onbekend.
Ik begin te vermoeden dat het om een Waals geïnspireerde verzamelaar zou kunnen gaan.
Ook weer een nobele onbekende voor mij.
10. So Sah Gelleck Tissab - Slim Jack & H.F.C
Driewerf neen.
.
Dat zijn die van het culthitje Calcutta dat werd geproducete door Martin Hannett.
Cold wave beats, maar niet mijn ding.
Belpop klassiekertje (eindelijk zou ik bijna zeggen), gingen over in Allez Allez.
Neen, dit is ons verder niet bekend.
Eén van hun allereerste wapenfeiten.
Nog een belpop klassiekertje: goeie wave meets funk.
Kennen we van My Suitor wat een culthit werd.
Never heard of
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 oktober 2011, 18:37 uur
Bedankt Gunter, alles is zo weinig bekend, ik laat hem maar staan
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 21:25 uur
Een beetje onbekende ouwe wave daagt toch juist uit? Als er interessante nummers op staan kun je weer in de catalogus van LTM kijken voor cd's van die artiesten. Berntholer en Marine hebben in elk geval een cd op LTM. Hoewel ik niet meer snel graag iets van LTM koop sinds ik weet dat James Nice een asshole is. Mooi spul heeft hij wel.
Overigens is die cd op Amazon market veel goedkoper dan bij Bol.com
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 22:13 uur
reptile71 schreef:
Een beetje onbekende ouwe wave daagt toch juist uit? Als er interessante nummers op staan kun je weer in de catalogus van LTM kijken voor cd's van die artiesten. Berntholer en Marine hebben in elk geval een cd op LTM. Hoewel ik niet meer snel graag iets van LTM koop sinds ik weet dat James Nice een asshole is. Mooi spul heeft hij wel.
Veel LTM-uitgaven zijn goed en goedkoop via Discogs te bestellen - kijk maar eens goed; de verkoper in kwestie heeft banden met James Nice en LTM (heel goed thuis bovendien in Factory, FBN en Les disques du crépuscule). Hoezo "Nice een asshole"? Pls explain.
Berntholer - naam is een verhaaltje op zich.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 22:22 uur
ik heb ook alleen maar goeie ervaringen gehad met Nice en Brinkhuis
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 22:28 uur
Mjuman schreef:
Hoezo "Nice een asshole"? Pls explain.
Hoezo "Nice een asshole"? Pls explain.
Ik had nogal eens contact met hem i.v.m. de LTM releases, maar ik ga hier verder niet benoemen waarom ik het een asshole vind. Lijkt me niet zo gepast.
0
geplaatst: 21 oktober 2011, 13:21 uur
Net zoals dat ene bandje....wat was de naam ook al weer....The Smiths!
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 21:48 uur
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 21:53 uur
Wel een mooi nummer. Maar is het niet een Amerikaanse band? Hier op de site staat dat ze uit de VS komen.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 21:58 uur
Ik ben nu op YouTube wat meer aan het beluisteren. En het klinkt zeer aangenaam allemaal. Lijkt me een goede tip! 

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 23:40 uur
Erg mooi, inderdaad. Zie dat ze naast hun debuut Great Surround (eind 2009), ook al in 2004 een EP hebben gemaakt, Pretty in Pixels. Doet me wel denken aan Radioheadsongs die door Robin Guthrie worden ingespeeld.
0
geplaatst: 1 november 2011, 16:40 uur
Neo-gothen van dit jaar - denk Siouxsie, beetje Danse Society
0
geplaatst: 3 november 2011, 22:14 uur
Ik heb dit jaar al meer van hun gehoord en er zitten ook postrock elementen in hun muziek. Ik hoor dan ook een band als iLiKETRAiNS in hun muziek terug. Ik hou er wel van
0
geplaatst: 3 november 2011, 22:33 uur
Premonition schreef:
Ik heb dit jaar al meer van hun gehoord en er zitten ook postrock elementen in hun muziek. Ik hoor dan ook een band als iLiKETRAiNS in hun muziek terug. Ik hou er wel van
Beide bands afgelopen 12 mnd live gezien en het zou niet zo 1-2-3 bij me opkomen. Moest echt wennen aan deze Esben and the Witch (trio), kende hun werk niet; maar qua impact kwam het wel aan, uiteindelijk.
iLiketrains - live met 3 gitaren - is beduidend melodieuzer, mooie gitaarlijnen en melancholieke zang; wel net zo introvert, maar minder creepy dan Esben & (je dacht echt dat de dwangbuis klaar lag backstage).
0
geplaatst: 3 november 2011, 22:34 uur
Zalig Mju! En wat een goede clip erbij ook! Nog wat nummers gecheckt op youtube, indrukwekkend wel. Bedankt voor de tip. Die ligt binnenkort op de deurmat. 
Overigens hoor ik wel iets van het ingetogene van The XX terug (niet in bovenstaand nummer maar in andere), is ook dezelfde producer. Verder is dit overigens wel een stuk voller geproduceerd zo op het eerste gehoor.

Overigens hoor ik wel iets van het ingetogene van The XX terug (niet in bovenstaand nummer maar in andere), is ook dezelfde producer. Verder is dit overigens wel een stuk voller geproduceerd zo op het eerste gehoor.
0
geplaatst: 4 november 2011, 15:10 uur
Esben is tof. Twee jaar terug nog in de bovenzaal van Paradiso gezien. Ik geloof dat ik toen de enige was van mijn groepje die er echt weg van was. Hun 'eigen beheer'-debuut 33 is ook een aanrader.
Iets anders wat ik vandaag tegen kwam:
YouTube - The Sponsors - Easy For You To Say
Iets anders wat ik vandaag tegen kwam:
YouTube - The Sponsors - Easy For You To Say
0
geplaatst: 4 november 2011, 16:02 uur
Esben is het soort muziek dat direct bij me aanslaat. Zalige sferen. Die debuut EP is op cd nergens meer te vinden geloof ik. Zal natuurlijk ook geen grote oplage geweest zijn. Misschien brengt Matador hem nog wel een keer uit.
0
geplaatst: 15 november 2011, 15:11 uur
Magenta Skycode - Hands Burn (2006)
Nu-wave/Indie rock bandje uit Finland. Veel sfeer.
Magenta Skycode is voortgekomen uit de (aanvankelijk) sterk door The Cure geïnspireerde band This Empty Flow:
This Empty Flow - Useless (1996)
0
geplaatst: 27 november 2011, 00:04 uur
Kissing the Pink heeft leuke dingen gedaan zoals:
Van het album What Noise uit 1984 dat niet eens op musicmeter staat. (heb hem in de wachtrij gezet)
Van het album What Noise uit 1984 dat niet eens op musicmeter staat. (heb hem in de wachtrij gezet)
* denotes required fields.