Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 23:15 uur
Chameleon Day schreef:
Ik mis Flue, maar mss komt die band nog aan bod. De serie loopt volgens mij nog.
Ik mis Flue, maar mss komt die band nog aan bod. De serie loopt volgens mij nog.
Heb al gekeken, maar Flue komt en passant voorbij in de aflevering over Mecano; ik miste bijv Bazooka. Overigens was ik laatst in een platenzaak waar ze nog oude Vinyls hadden, incl de flexidisks - hij wilde 4 euro per stuk hebben. In het kader van H3 wel aantrekkelijk, maar de mogeljke woede van mijn financieel directeur en de vraag "wat doe je ermee" weerhielden me, al was 't ongetwijfeld een ander verhaal geweest, als ze 1 - 1,50 per stuk waren geweest.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:47 uur
Ik krijg soms hele leuke verrassingen in handen. Zo nu het verzamelalbum RadioNome (een minimal synth rarity uitgebracht door de VPRO in 1982) waar onder andere dit op staat:
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 16:39 uur
Als je even een momentje tijd hebt download dan legaal en gratis het album van de Amerikaanse band genaamd ERAAS. Erg chil album, wel meer post-rock, maar ik denk dat velen hier het sfeertje wel kunnen waarderen: check!
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:33 uur
Ik hoor nogal wat DCD invloeden in de muziek, zeker niet onaardig
0
geplaatst: 2 september 2011, 01:25 uur
Als ik eerlijk mag zijn, een matige instrumental, nauwelijks uitnodigend voor hetgeen gaat komen of vooraf is gegaan.
0
geplaatst: 2 september 2011, 02:16 uur
Fijne postpunk instrumental, als ik eerlijk mag zijn, met een spaghetti western sfeer
0
geplaatst: 2 september 2011, 10:29 uur
En als ik eerlijk mag zijn: zeker niet slecht, maar ook niet echt goed. Toch interessant genoeg om iets meer van te willen horen.
Het nummer komt van het gelijknamige album 'Ceremonial' (1985). De cd-versie schijnt zonder vocals te zijn; het originele album echter met. Ik vermoed dat in de oorspronkelijke versie ook op dit nummer nog gezongen wordt.
Het album wordt door sommigen overigens wel gezien als post-rock avant la lettre, maar aan dit nummer hoor ik dat niet af.
Heb ze in 1987/88 live gezien. Was toen niet echt onder de indruk.
Het nummer komt van het gelijknamige album 'Ceremonial' (1985). De cd-versie schijnt zonder vocals te zijn; het originele album echter met. Ik vermoed dat in de oorspronkelijke versie ook op dit nummer nog gezongen wordt.
Het album wordt door sommigen overigens wel gezien als post-rock avant la lettre, maar aan dit nummer hoor ik dat niet af.
Heb ze in 1987/88 live gezien. Was toen niet echt onder de indruk.
0
geplaatst: 2 september 2011, 11:33 uur
reptile71 schreef:
Als je even een momentje tijd hebt download dan legaal en gratis het album van de Amerikaanse band genaamd ERAAS. Erg chil album, wel meer post-rock, maar ik denk dat velen hier het sfeertje wel kunnen waarderen: check!
Dit is meer dan goed!
Fijne sfeer, hypnotiserend. Deed me meteen denken aan een kalere en strakkere versie van de band Apse ttv 'Spirit'. Die band bracht op dat album ook een geluid dat een mix was van post-punk en post-rock, maar dan wijdser, meer post-rock georienteerd.
Apse - Legions
En wat blijkt: Eraas bestaat ook uit voormalig Apse-leden.
Voeg dit album van Eraas maar toe aan de site, Reptile.
0
geplaatst: 2 september 2011, 11:44 uur
Jep, idd komt de band voort uit Apse. Voeg maar toe CD, even geen tijd.
(officieel ook nog niet uitgekomen dus gaat er lastig door komen.) De release staat volgens mij wel gepland voor het najaar, maar zal in eigen beheer worden volgens mij.
(officieel ook nog niet uitgekomen dus gaat er lastig door komen.) De release staat volgens mij wel gepland voor het najaar, maar zal in eigen beheer worden volgens mij.
0
geplaatst: 2 september 2011, 11:46 uur
Ik zag ergens 1 oktober a.s. staan.
Ik zal zien of ik hem een dezer dagen kan toevoegen; nu het een reïncarnatie van Apse blijkt te zijn, moet het zeker op de site.
Ik zal zien of ik hem een dezer dagen kan toevoegen; nu het een reïncarnatie van Apse blijkt te zijn, moet het zeker op de site.
0
geplaatst: 5 september 2011, 02:17 uur
From Russia with love?
.Maar volgens mij zullen deze twee videoclips bij menigeen de nodige weerstand doen oproepen.Tja en aan welke band doet mij de eerste videclip denken? 
Ook leuk met een werkelijk briljante zang.
Luister en huiver!
.Maar volgens mij zullen deze twee videoclips bij menigeen de nodige weerstand doen oproepen.Tja en aan welke band doet mij de eerste videclip denken? 
Ook leuk met een werkelijk briljante zang.
Luister en huiver!
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:20 uur
Alleen de bas mag wel wat lager op de heup, verder de winnaars van My Name Is. De gitarist is zelfs beter dan Barney. Tweede clip is beduidend ...anders (zangtechnisch)
0
geplaatst: 9 september 2011, 09:15 uur
Manicure vind ik best leuk. Zie dat ik al vrienden met ze was op MySpace. Ze hebben een EP en album, ga ik eens checken...
Nog eentje dan...
overigens... als ik dan wat meer nummers luister wordt het wel een beetje meer van hetzelfde...
Nog eentje dan...
overigens... als ik dan wat meer nummers luister wordt het wel een beetje meer van hetzelfde...
0
geplaatst: 9 september 2011, 10:42 uur
reptile71 schreef:
Manicure vind ik best leuk. Zie dat ik al vrienden met ze was op MySpace.
Manicure vind ik best leuk. Zie dat ik al vrienden met ze was op MySpace.
Huh, ken jij je vrienden niet?
Vind er overigens geen lor aan. Wat ik tot nu toe aan russische post-punk/wave gehoord heb, is het allemaal (net) niet.
0
geplaatst: 9 september 2011, 10:53 uur
I Wanne Be Free klinkt me best leuk en een enkel ander nummer ook, maar dan ineens lijkt het allemaal weer in de grijze massa te verdwijnen.
Ik heb 845 MySpace vrienden en ze komen allemaal geregeld bij me op de koffie. Punt is dat ik licht dementerende ben dus elke keer is het weer alsof ik ze voor het eerts zie.
Chameleon Day schreef:
Ik heb 845 MySpace vrienden en ze komen allemaal geregeld bij me op de koffie. Punt is dat ik licht dementerende ben dus elke keer is het weer alsof ik ze voor het eerts zie.

0
geplaatst: 10 september 2011, 12:06 uur
I Wanna Be Free verdiend in mijn oren de cult status .Wordt beter na elke luisterbeurt
Meesterlijk nummer. 
Meesterlijk nummer. 
0
geplaatst: 11 september 2011, 16:51 uur
Omdat lijstjes zo leuk zijn 
In slaughter Natives
Swartalf
Tor Lundvall
Gothica
Clan of Xymox
The Cure
Phallus Dei
Zoar
Cocteau Twins
Profane Grace
Kirchohmfeld
Cranes
Claire Voyant
Depeche Mode
Dead Can Dance
London After Midnight
Despirator
Collide
Switchblade Symphony
Das Ich
Caprice
Ghost Fish
Daemonia Nymphe
Arcana
Atraxia
Monumental Still

In slaughter Natives
Swartalf
Tor Lundvall
Gothica
Clan of Xymox
The Cure
Phallus Dei
Zoar
Cocteau Twins
Profane Grace
Kirchohmfeld
Cranes
Claire Voyant
Depeche Mode
Dead Can Dance
London After Midnight
Despirator
Collide
Switchblade Symphony
Das Ich
Caprice
Ghost Fish
Daemonia Nymphe
Arcana
Atraxia
Monumental Still
0
geplaatst: 11 september 2011, 17:13 uur
In Slaughter Natives is heftig, maar zou ik niet onder één van de drie stromingen scharen van dit topic 

0
geplaatst: 11 september 2011, 17:29 uur
orbit schreef:
In Slaughter Natives is heftig, maar zou ik niet onder één van de drie stromingen scharen van dit topic
Dat klopt
Persoonlijk kan het mij wel een zwaarmoedig gevoel geven zoals alleen goth/new wave-achtige muziek dat kan...vandaar...een gevoelskwestie 
0
geplaatst: 11 september 2011, 18:37 uur
Premonition schreef:
Vergeten waveband uit New York, Polyrock
(embed)
Vergeten waveband uit New York, Polyrock
(embed)
Ahum: doe eens klik - 8 mei 2010

Luminal schreef:
.vandaar...een goevoelskwestie
Goed gevoel en dan samengetrokken?

0
geplaatst: 11 september 2011, 19:55 uur
Luminal schreef:
Mjuman schreef:
Oepsie!
Goed gezien!
0
geplaatst: 22 september 2011, 01:09 uur
Division Kent, uit Zwitserland, maakt een mengeling van electropop en wave. Helaas alweer ter ziele, door het tragische overlijden van zangeres Andrea.
0
geplaatst: 26 september 2011, 15:36 uur
Hééé, Azra...ook weer eens hier.
Ik heb Motorama hier ook al eens gepost. Ze hebben in 2010 een album uitgebracht, Alps, dat aardig is, maar niet echt overtuigt.
Ik heb Motorama hier ook al eens gepost. Ze hebben in 2010 een album uitgebracht, Alps, dat aardig is, maar niet echt overtuigt.
0
geplaatst: 26 september 2011, 22:47 uur
Leuke bassist. Joy Division/New Order is blijkbaar erg populair bij de grote oosterbuur
* denotes required fields.