Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2013, 01:50 uur
CD was me al een paar jaar voor zie ik nu. Goed gemaakte Interpol/U2/Editors kloon, niets meer niets minder, voor een postpunk-revival weekend prima te gebruiken en dat is volgend weekend. De plaatjes zitten in de koffer!
0
geplaatst: 6 juli 2013, 22:59 uur
Chameleon Day schreef:
Postpunk revival weekend? Vertel.
Postpunk revival weekend? Vertel.
Houden we elke zomer met m'n broer en een paar vrienden. Elk jaar een andere DJ, deze zomer aan mij de eer. Gewoon een feestje met goede muziek, geen groots festivalweekend dus

0
geplaatst: 6 juli 2013, 23:51 uur
Ja ja - hierover zwatelen en dan de MuMe/JD-wave brothers niet uitnodigen.
En ik maar deneken dat Zeeuwen zuuneg waren
En ik maar deneken dat Zeeuwen zuuneg waren

0
geplaatst: 7 juli 2013, 10:27 uur
Premonition schreef:
Houden we elke zomer met m'n broer en een paar vrienden. Elk jaar een andere DJ, deze zomer aan mij de eer. Gewoon een feestje met goede muziek, geen groots festivalweekend dus
(quote)
En dan ook nu-wave? Of alleen het echte werk?
0
geplaatst: 7 juli 2013, 11:51 uur
Goede nu-wave mag natuurlijk ook, wat nummers van Editors, Interpol, The Sound Movement, Lebanon Hanover, Bell Hollow, Savages, The Departure en Girls Names (om wat te noemen) gaan mee in de koffer. Meeste nummers zijn uit periode 78-85.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2013, 08:02 uur
Premonition schreef:
CD was me al een paar jaar voor zie ik nu. Goed gemaakte Interpol/U2/Editors kloon, niets meer niets minder, voor een postpunk-revival weekend prima te gebruiken en dat is volgend weekend. De plaatjes zitten in de koffer!
Uni_form doet het hier in huis ook goed, 2de cd is iets minder, mirrors wordt hier veel gedraaid, ook het vrouwtje vind deze goed.
Ook fijn
0
geplaatst: 21 juli 2013, 22:43 uur
Eiszeit is natuurlijk één van de klassiekers van de Neue Deutsche Welle.
"In meinem Film bin ich der Star. Ich komm auch nur alleine klar"
"In meinem Film bin ich der Star. Ich komm auch nur alleine klar"
0
geplaatst: 25 september 2013, 18:46 uur
alweer even geleden dat hier iets gepost werd...
Vandaag een song die oorspronkelijk uitgebracht werd door Steve Sheehan op de EP 'Recovery' (1984) en later terecht kwam op de compilatie van zijn band Digital Sex (Essence & Rarities - 1994).
Steve Sheehan - Quiet The L...
Vandaag een song die oorspronkelijk uitgebracht werd door Steve Sheehan op de EP 'Recovery' (1984) en later terecht kwam op de compilatie van zijn band Digital Sex (Essence & Rarities - 1994).
Steve Sheehan - Quiet The L...
0
geplaatst: 28 september 2013, 14:23 uur
Ik ben al een tijdje verliefd op deze band. Ze zijn niet zo heel lang bezig, maar dat ze een voorliefde hebben voor het originele idee van postpunk mag nu wel duidelijk zijn.
0
geplaatst: 28 september 2013, 15:09 uur
Ex-Talking Head Jerry Harrison heeft ook lekkere muziek staan op zijn album The Red and the Black. Hier eentje die ik eruit vind springen:
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 23:23 uur
Bezige bij Andrew Day heeft naast zijn band The Sound Movement en zijn solo electronisch avontuur The Nightswimmer, ook nog tijd voor een ander project, Suicide Bankers.
Ze hebben een prachtige single uit: International Waters
Ze hebben een prachtige single uit: International Waters
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 23:59 uur
Verwand met The Horrors. Hun debuut uit 2012 viel een beetje tegen en misschien wel omdat deze geweldige song er niet op stond.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 00:17 uur
En zo is de post-punk revival toch alweer een jaar of 10 (rekenend vanaf het debuut van Interpol) aan de gang....
0
geplaatst: 11 oktober 2013, 17:48 uur
Nog een nummer van Sealight, live ditmaal met charmant Frans accent
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 10:01 uur
Eagulls is zeker heerlijk, bij September girls vind ik de muziek dik in orde enkel hou ik niet zo van de zang. Sowieso verkies ik bij dit soort muziek een zanger boven een zangeres.
0
geplaatst: 2 november 2013, 00:26 uur
Binnenkort uit, het nieuwe album van Eraas. Hier de titeltrack:
Op hetzelfde label, Felte, zit ook de band Soviet Soviet, die tegelijkertijd met een album komen, hun eerste volledige album. Hier een nummertje van die plaat:
Op hetzelfde label, Felte, zit ook de band Soviet Soviet, die tegelijkertijd met een album komen, hun eerste volledige album. Hier een nummertje van die plaat:
0
geplaatst: 15 december 2013, 17:45 uur
Eerlijk gezegd wacht ik wel tot die drummer een paar lessen verder is, want dat eeuwige tsjakkeboem, tsjakkeboem gaat na 2 minuten ernstig vervelen. Overigens had The Cure ook in een eerste instantie een matige drummer.
Wat dat betreft: praise Stephen Morris
Wat dat betreft: praise Stephen Morris

0
geplaatst: 15 december 2013, 23:09 uur
The Harrow is de nieuwe postpunk/goth band van Greg Fasolino, gitarist van het helaas ter ziele Bell Hollow. Voor liefhebbers van het duistere spul een aanrader, ik mis het lichtere van Bell Hollow en de stem van Nick Niles.
0
geplaatst: 15 december 2013, 23:14 uur
Ook behoorlijk duister zijn The Underground Youth, hun nieuwste album is een aanrader.
0
Dikkop
geplaatst: 7 februari 2014, 19:13 uur
Geweldige Post-punk uit 2008.
Een redelijke hype geweest op Rate Your Music, maar hier is er weinig aandacht voor.
Soms ook Shoegaze invloeden.
Een redelijke hype geweest op Rate Your Music, maar hier is er weinig aandacht voor.
Soms ook Shoegaze invloeden.
* denotes required fields.