MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:

Zeer aangenaam. Niet bijster origineel, maar we horen het graag.

Ik draai dit al even grijs, wat een nummer!

Savages waren een aantal weken geleden te gast in DWDD.
Conduits, daar ga ik achteraan.

DjFrankie (moderator)

DjFrankie (moderator)

DjFrankie (moderator)
Uit Servie:

Mastermind Kirk Brandon -Spear Of Destiny, ex.Theater Of Hate- betreed samen met Craig Adams, Mike Kelly (van The Mission) en Adrain Portas van (New Model Army) het podium tijdens deze "The Best Of more than 30 years of Theatre of Hate / Spear of Destiny tour". Alle klassiekers staan op de setlist, waaronder; Westworld, The Wheel en Never Take Me Alive.

7 februari 2013
The Stage - Arnhem

Op vrijdag 1 februari 2013 vindt het Grauzone festival plaats in de Melkweg in de hoofdstad, met o.a. Echo & the Bunnymen, The Chameleons en A Certain Ratio. Kaarten zijn vanaf nu te bestellen.

The Fatales, schitterende postpunk uit Frankrijk:

YouTube - The Fatales - Darkened Country

Of Hearts of black science:

YouTube - Hearts Of Black Science - Metropolis

Premonition schreef:
Op vrijdag 1 februari 2013 vindt het Grauzone festival plaats in de Melkweg in de hoofdstad, met o.a. Echo & the Bunnymen, The Chameleons en A Certain Ratio. Kaarten zijn vanaf nu te bestellen.

Mooie gelegenheid voor een O(L)W-meeting; moet ik wel even een uitreisvisum regelen

Uit de oude doos; zoek de invloeden - een dikke 8 voor de hairdo:

Het gat in de ozonlaag ontstond zo rond 1986, niet waar
Benieuwd of er nog wat vleermuizen zijn overgebleven in de Melkweg op 1 februari....

Volgens wiki heb ik al aardig wat new wave in de kast (JD, Cure, Echo & The Bunnymen, The Sound, The Chameleons, New Order, Seagulls, Talk Talk). Zelf ben ik nooit zo met hokjes bezig en ik noem bijna alles rock of pop.

Maar wat ben ik blij dat ik me aan dit topic heb gewaagd. Ben begonnen op de eerste pagina en nu al heel wat plezier: Red Zebra, The Call, Red Lorry, De Brassers

angelin schreef:
Volgens wiki heb ik al aardig wat new wave in de kast (JD, Cure, Echo & The Bunnymen, The Sound, The Chameleons, New Order, Seagulls, Talk Talk). Zelf ben ik nooit zo met hokjes bezig en ik noem bijna alles rock of pop.

Maar wat ben ik blij dat ik me aan dit topic heb gewaagd. Ben begonnen op de eerste pagina en nu al heel wat plezier: Red Zebra, The Call, Red Lorry, De Brassers

Merendeel zijn imo aan de rcok-kant, maar ik heb mijn les geleerd: over de nomenclatuur van wave zijn hier aardig wat pengescherpte discussies gevoerd - veel meer over albums, inzake voorkeuren etc is te vinden op:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk ) - er moet ook een maandversie van zijn
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Maand GIGA-FINALE ( New Wave / Postpunk )
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> New Wave top 5 nummers

en mijn eigen topic - dat ik binnenkort weer eens moet gaan oppakken:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds

Dank!

Oei nu heb ik mij toch een leuk bandje ontdekt.Reptile 71 moet deze cd mijns inziens absoluut in zijn muziekwinkeltje opnemen.

Vanavond in De Melkweg, tijdens Grauzone, Lebanon Hanover

the viking schreef:
Oei nu heb ik mij toch een leuk bandje ontdekt.Reptile 71 moet deze cd mijns inziens absoluut in zijn muziekwinkeltje opnemen.

Ik doe een stuk minder op dat gebied tegenwoordig, maar je mag best laten weten om welke cd het gaat.

Aardig nummer premonition

Aardige 'Cure ttv 17scs' kloon.

Het gelijknamige album is een aanrader!

Chameleon Day schreef:
Aardige 'Cure ttv 17scs' kloon.

Doe je ze mee te kort. Dit nummer heeft dezelfde vibe als One and a Half van het onvolprezen Flue, ook zo'n geweldig episch nummer.

DjFrankie (moderator)
Mijn top 5 van ontdekkingen in deze categorie

1

2

3

4

5

Ik wil graag deze LP even aanraden hier: Cyan Revue - Four Wounds (1986)

Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar zeker weten zijn er hier liefhebbers voor.

Zephyr
Laat ik hier ook eens een duit in het zakje doen :

Een onbekend (?) meesterwerkje ( wat mij betreft dus ); een prachtige 12" uit 1982 van Eric Random & the Bedlamites . De A-kant (Subliminal Seduction) is goed, maar de B-kant is nog veel mooier :

Hun Sleepwalking Cd was nogal een vermoeiende ervaring, maar deze promo cd-single liet weer het juiste (gelikte) postpunk geluid horen en dan heffen ze de band op ....
Orgineel, wel nee, mix gewoon The Mission met The Cure en Cocteau Twins en je hebt Sense, maar het klinkt lekker.

De Portugese variant op Interpol, maar het gitaartje is fijn

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.