Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 15:57 uur
Zeer aangenaam. Niet bijster origineel, maar we horen het graag.
0
geplaatst: 18 november 2012, 23:33 uur
Savages waren een aantal weken geleden te gast in DWDD.
Conduits, daar ga ik achteraan.
Conduits, daar ga ik achteraan.
0
geplaatst: 10 december 2012, 11:33 uur
Mastermind Kirk Brandon -Spear Of Destiny, ex.Theater Of Hate- betreed samen met Craig Adams, Mike Kelly (van The Mission) en Adrain Portas van (New Model Army) het podium tijdens deze "The Best Of more than 30 years of Theatre of Hate / Spear of Destiny tour". Alle klassiekers staan op de setlist, waaronder; Westworld, The Wheel en Never Take Me Alive.
7 februari 2013
The Stage - Arnhem
7 februari 2013
The Stage - Arnhem
0
geplaatst: 21 december 2012, 13:21 uur
Op vrijdag 1 februari 2013 vindt het Grauzone festival plaats in de Melkweg in de hoofdstad, met o.a. Echo & the Bunnymen, The Chameleons en A Certain Ratio. Kaarten zijn vanaf nu te bestellen.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 21:30 uur
The Fatales, schitterende postpunk uit Frankrijk:
YouTube - The Fatales - Darkened Country
Of Hearts of black science:
YouTube - Hearts Of Black Science - Metropolis
YouTube - The Fatales - Darkened Country
Of Hearts of black science:
YouTube - Hearts Of Black Science - Metropolis
0
geplaatst: 6 januari 2013, 21:48 uur
Premonition schreef:
Op vrijdag 1 februari 2013 vindt het Grauzone festival plaats in de Melkweg in de hoofdstad, met o.a. Echo & the Bunnymen, The Chameleons en A Certain Ratio. Kaarten zijn vanaf nu te bestellen.
Mooie gelegenheid voor een O(L)W-meeting; moet ik wel even een uitreisvisum regelen

0
geplaatst: 14 januari 2013, 11:52 uur
Uit de oude doos; zoek de invloeden - een dikke 8 voor de hairdo:
0
geplaatst: 16 januari 2013, 21:29 uur
Het gat in de ozonlaag ontstond zo rond 1986, niet waar 
Benieuwd of er nog wat vleermuizen zijn overgebleven in de Melkweg op 1 februari....

Benieuwd of er nog wat vleermuizen zijn overgebleven in de Melkweg op 1 februari....
0
geplaatst: 21 januari 2013, 21:57 uur
Volgens wiki heb ik al aardig wat new wave in de kast (JD, Cure, Echo & The Bunnymen, The Sound, The Chameleons, New Order, Seagulls, Talk Talk). Zelf ben ik nooit zo met hokjes bezig en ik noem bijna alles rock of pop.
Maar wat ben ik blij dat ik me aan dit topic heb gewaagd. Ben begonnen op de eerste pagina en nu al heel wat plezier: Red Zebra, The Call, Red Lorry, De Brassers
Maar wat ben ik blij dat ik me aan dit topic heb gewaagd. Ben begonnen op de eerste pagina en nu al heel wat plezier: Red Zebra, The Call, Red Lorry, De Brassers

0
geplaatst: 21 januari 2013, 22:07 uur
angelin schreef:
Volgens wiki heb ik al aardig wat new wave in de kast (JD, Cure, Echo & The Bunnymen, The Sound, The Chameleons, New Order, Seagulls, Talk Talk). Zelf ben ik nooit zo met hokjes bezig en ik noem bijna alles rock of pop.
Merendeel zijn imo aan de rcok-kant, maar ik heb mijn les geleerd: over de nomenclatuur van wave zijn hier aardig wat pengescherpte discussies gevoerd - veel meer over albums, inzake voorkeuren etc is te vinden op:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk ) - er moet ook een maandversie van zijn
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Maand GIGA-FINALE ( New Wave / Postpunk )
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> New Wave top 5 nummers
en mijn eigen topic - dat ik binnenkort weer eens moet gaan oppakken:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds
0
geplaatst: 24 januari 2013, 17:35 uur
Oei nu heb ik mij toch een leuk bandje ontdekt.Reptile 71 moet deze cd mijns inziens absoluut in zijn muziekwinkeltje opnemen.

0
geplaatst: 1 februari 2013, 09:35 uur
the viking schreef:
Oei nu heb ik mij toch een leuk bandje ontdekt.Reptile 71 moet deze cd mijns inziens absoluut in zijn muziekwinkeltje opnemen.
Ik doe een stuk minder op dat gebied tegenwoordig, maar je mag best laten weten om welke cd het gaat.

0
geplaatst: 11 april 2013, 23:27 uur
Chameleon Day schreef:
Aardige 'Cure ttv 17scs' kloon.
Aardige 'Cure ttv 17scs' kloon.
Doe je ze mee te kort. Dit nummer heeft dezelfde vibe als One and a Half van het onvolprezen Flue, ook zo'n geweldig episch nummer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 mei 2013, 17:10 uur
Mijn top 5 van ontdekkingen in deze categorie
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
0
geplaatst: 25 mei 2013, 17:32 uur
Ik wil graag deze LP even aanraden hier: Cyan Revue - Four Wounds (1986)
Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar zeker weten zijn er hier liefhebbers voor.
Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar zeker weten zijn er hier liefhebbers voor.
0
Zephyr
geplaatst: 11 juni 2013, 10:54 uur
Laat ik hier ook eens een duit in het zakje doen :
Een onbekend (?) meesterwerkje ( wat mij betreft dus
); een prachtige 12" uit 1982 van Eric Random & the Bedlamites . De A-kant (Subliminal Seduction) is goed, maar de B-kant is nog veel mooier :
Een onbekend (?) meesterwerkje ( wat mij betreft dus
); een prachtige 12" uit 1982 van Eric Random & the Bedlamites . De A-kant (Subliminal Seduction) is goed, maar de B-kant is nog veel mooier :
0
geplaatst: 6 juli 2013, 01:15 uur
Hun Sleepwalking Cd was nogal een vermoeiende ervaring, maar deze promo cd-single liet weer het juiste (gelikte) postpunk geluid horen en dan heffen ze de band op ....
Orgineel, wel nee, mix gewoon The Mission met The Cure en Cocteau Twins en je hebt Sense, maar het klinkt lekker.
Orgineel, wel nee, mix gewoon The Mission met The Cure en Cocteau Twins en je hebt Sense, maar het klinkt lekker.
* denotes required fields.