Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 februari 2014, 20:25 uur
Persoonlijke favoriet
En de nieuwe Sisters of Mercy
En de nieuwe Sisters of Mercy
0
geplaatst: 29 maart 2014, 08:38 uur
DjFrankie, mag ik nu nog opmerken dat ik oprecht wel geniet van jouw muziekkeuze? 
Is Sólstafir al langsgekomen? Hoewel je ze misschien beter kan plaatsen onder het kopje ''post-metal'' worden veel mensen hier denk ik wel blij van.

Is Sólstafir al langsgekomen? Hoewel je ze misschien beter kan plaatsen onder het kopje ''post-metal'' worden veel mensen hier denk ik wel blij van.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 maart 2014, 12:21 uur
Chameleon Day schreef:
Ik hoor er weinig post-punk in.
klinkt idd meer als post-rock, maar heeft wel postpunk invloeden na 3 minuten
0
geplaatst: 29 maart 2014, 15:23 uur
Chameleon Day schreef:
Goed luisteren Ik hoor er weinig post-punk in.

Long live Pink Turns Blue! Nu is ''Meta'' misschien wel één van de mooiere en meest onderschatte albums ooit gemaakt naar mijn mening.
0
geplaatst: 29 maart 2014, 18:11 uur
Eigenlijk zou er een sticker op dit topic moeten zitten: "bevat content die schadelijk kan zijn voor de gezondheid" - wat een überkitsch, uitgetrokken ballades (voor de plenaire zangsessie), kloontjes van Sigur Ros - ik stel voor dat we postpunk op deze manier plechtig begraven onder het zingen van Atmosphere, geen speeches, geen bloemen. Pink Turns Blue is destijds nooit in NL aangeslagen, maar is ook nooit opgenomen in de Deutsche Welle (itt bijv Fehlfarben, Rheingold).
0
geplaatst: 29 maart 2014, 21:10 uur
Grappig, klinkt helemaal niet als het Pink Turns Blue dat ik ken. Nu kom ik ook niet verder dan ''Meta'' en ''If Two Worlds Kiss''. Hun materiaal daarna ben ik niet onder de indruk van toen ik het voor het eerst hoorde.
0
Telamon
geplaatst: 11 april 2014, 16:00 uur
Onlangs ontdekt en sindsdien nauwelijks iets anders zitten luisteren. Bijtend, agressief, snel, traag, demagogisch, italiaans communistisch geleuter (waarschijnlijk) maar/en een dikke punkrock aanrader:

CCCP Fedeli Alla Linea
Te omschrijven als een Rage Against the Machine in het Italiaans?
Te vinden op Spotify

CCCP Fedeli Alla Linea
Te omschrijven als een Rage Against the Machine in het Italiaans?
Te vinden op Spotify
0
geplaatst: 11 april 2014, 23:15 uur
Fijn dit! Ga dat album ook maar eens beluisteren.
Als we toch rondkijken in Zuid-Europa: zelf was ik ook wel blij met deze ontdekking, een beetje in het hoekje van Young Marble Giants.
Als we toch rondkijken in Zuid-Europa: zelf was ik ook wel blij met deze ontdekking, een beetje in het hoekje van Young Marble Giants.
0
geplaatst: 12 april 2014, 00:37 uur
Mod dat nou postpunk? Klinkt eerder als Teardrop Explodes on acid, na met veel grappa de cursus Italiaans voor beginners te hebben gedaan. Maakt mijn postbezorger van Iranese afkomst meteen een wereldmusicus.
Enthousiasme is leuk, realisme een stroming

0
geplaatst: 16 mei 2014, 22:47 uur
Tot voor kort had ik niet zoveel met Indochine, maar na het beluisteren van het album L'Aventurier viel bij mij het kwartje met natuurlijk als hoogtepunt de titeltrack.
0
geplaatst: 25 mei 2014, 13:25 uur
Ik vind deze erg mooi: The Dream | Principe Valiente - principevaliente.bandcamp.com Lang nummer, neem er dan ook gewoon de tijd voor. Het hele album vind ik erg sterk. Melodieus ook erg mooi.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 juni 2014, 19:49 uur
Uit Turkije en dat klinkt ontzettend lekker.
0
geplaatst: 27 juni 2014, 20:05 uur
Hier hoor ik van alles in terug; Yazoo, Propaganda, maar ook Anne Clark. Mooi en slepend.
Sfeervolle postpunk uit Duitsland. Zou zo uit begin jaren 80 kunnen komen, maar dat is niet het geval.
Je hoort de invloeden van Joy Division terug, maar ook Gary Numan. Komt ook uit dezelfde periode.
Postpunk uit Frankrijk, best vrolijk allemaal
Postpunk met Afrikaans klinkend ritme.
Eerste naam die in mij op komt; Comsat Angels.
Zwaar en hol.
0
buizen
geplaatst: 27 juni 2014, 20:16 uur
deric raven schreef:
(embed)
Hier hoor ik van alles in terug; Yazoo, Propaganda, maar ook Anne Clark. Mooi en slepend.
(embed)
Sfeervolle postpunk uit Duitsland. Zou zo uit begin jaren 80 kunnen komen, maar dat is niet het geval.
(embed)
Je hoort de invloeden van Joy Division terug, maar ook Gary Numan. Komt ook uit dezelfde periode.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Zwaar en hol.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Zwaar en hol.
Jij geeft daar twee mooie Berlijnse muziektips weg zeg. Lekker industrieel en minimalistisch.
Die laatste vind ik niet zo.
0
geplaatst: 27 juni 2014, 20:28 uur
Beetje in dezelfde lijn als Yazoo, Alphaville en Visage.
Vaak hebben ze instrumentale nummers, maar later ook met zang.
0
geplaatst: 19 augustus 2014, 21:54 uur
Het Schotse Vladimir heeft getekend bij Fat Cat Records, het label van The Twilight Sad. Eerste single is Come Over
0
geplaatst: 27 augustus 2014, 23:52 uur
Angel of the Odd, was een post punk band uit LA en actief midden jaren tachtig. Hun enige album uit 1989, Hiding from Fears, is een aanrader.
en live uit 1989:
en live uit 1989:
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 16:45 uur
Esoteric Post-Punk noemen ze het zelf: Mankes. Dit is een project van Johan Visschers (Cradle FC en The Weak and the Strong) en Selma Peelen.
Ze hebben een prachtig mini-album uit: Mankes - Mankes (2014)
Je kunt hier een nummer luisteren:
Het hele album is hier te beluisteren:
Mankes | esoteric postpunk - mankesproject.wordpress.com
Geef gerust je stem na het beluisteren!
Een cd'tje bestellen kan door rechtstreeks contact te zoeken met Johan en Selma: Contact | Mankes - mankesproject.wordpress.com
Ze hebben een prachtig mini-album uit: Mankes - Mankes (2014)
Je kunt hier een nummer luisteren:
Het hele album is hier te beluisteren:
Mankes | esoteric postpunk - mankesproject.wordpress.com
Geef gerust je stem na het beluisteren!
Een cd'tje bestellen kan door rechtstreeks contact te zoeken met Johan en Selma: Contact | Mankes - mankesproject.wordpress.com
* denotes required fields.