MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:

Maar goth muziek is ook heel gevarieerd. De muziek varieert van folk, wave tot metal. Hier het uitstapje van Andrew Clinco, drummer van Marriages als Drab Majesty.

Haley Fohr van Circuit des Yeux gebruikt nu de moniker Jackie Lynn: Nico vs. New Wave vs Alt. Country (vandaar die outfit met cowboy hoed)

Shoegaze/postpunk uit Zweden!

Fijn dat het post-punk revival genre nog leeft op deze site, al word ik niet echt blij van de meeste bovenstaande nummers. Voor Zweedse Shoegaze/Postpunk mag je me altijd wakker maken, echter hoor ik gewoon middelmatige Goth. Dat geldt eigenlijk voor de meeste nummers hier recentelijk gepost, de darkwave, goth side is meestal niet aan mij besteed.

Wat ik dan wel weer fantastisch vind is het nieuwe album van Soviet Soviet. Nota bene ook begonnen als Gothic Rock band (ik heb de indruk dat Goth, coldwave ed leeft in Italië) hebben ze deze invloeden op hun recente album Endless over boord gegooid. Post-punk met shoegaze/post-rock elementen, in tijden niet meer dergelijk album gehoord in het genre. Als het een Britse of Amerikaanse band was; ik zou haast durven zeggen dat dit album sterk genoeg is om te zorgen voor een postpunk revival revival!

Fransozen > Las Aves - Acid Years van hun EP L.A. (2015)

Een van de beste... geweldig nummer!

Fantastische band en vooral een zanger met een geweldig mooie stem uit Zwitserland.

Beloftevolle nummer van deze Nederlandse band 45ACIDBABIES

Beginnende Engelse band maar vol potentie - Dog in the Snow (Alternative Rock / Experimenteel)

Sneaks - Tough Luck (live)

minimale post-p(f)unk met een album vol nummers onder de 2 minuten.

Schitterend nummer!

Future Transmissions [UK gothic rock] (UPR 044) - digital EP | UNKNOWN PLEASURES RECORDS - hivmusic1.bandcamp.com

Betaal wat je het album waard vindt, maar dit is toch erg leuke post-punk voor een appel en een ei... nou ja

Alicia is The Raudive een andere act dan Raudive want dat is de enige die ik op Spotify kan vinden?

Lijkt mij een totaal andere band!

Adult. reboot EBM ? in een paar nieuwe nummers...

van het nieuwe duistere en mysterieuze album ADULT. - Detroit House Guests (2017)

Brrr..... kippenvel uit Kraków Polen!

DjFrankie (moderator)

Uit Italie

DjFrankie (moderator)

Cuesta Loeb - uit de VS - eentje om in de gaten te houden. Pas 4 singles uit maar allen heerlijk.

Cuesta is niet haar voornaam, dit is haar dubbele achternaam. Dochter van muzikale ouders Chuck Loeb en Spaanse zangeres Christina Cuesta

Lea Porcelain - Hymns to the Night (2017) debuutalbum Electronic / Post-Rock / Post-Punk

Warsaw Street wilde ik nomineren voor de Alt 152, maar was een paar dagen te jong. Topnummer!

Ultrviolence is een fijne Canadese band. Hun EP Black Sea is een aanrader. Er schijnt een nieuw album uit te komen dit jaar.

Sinds kort deze band ontdekt, When the Sun Hits, vernoemd naar een nummer van Slowdive.
Toch is dit geen echte shoegaze, maar postpunk in optima forma met een sterke zanger.
Ben heel benieuwd naar hun eerste album dat in juni verschijnt.
Voor het afleren nog een demo van hun, die wat mij betreft zeker op het debuut moet verschijnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.